Βρείτε μου ένα λιλιπούτειο αυτοκίνητο πόλης που να προκαλεί στο πέρασμά του ό,τι και ένα supercar. Περαστικοί να σταματούν να το φωτογραφίσουν, νεαροί που το “επεξεργάζονται”, μεγαλύτεροι που σε πλησιάζουν για να σε ρωτήσουν περισσότερα γι’ αυτό, πιτσιρικάδες που κοιτάζουν το εσωτερικό και αναφωνούν “ουάου”. Η Honda, στην πρώτη της προσπάθεια για ένα αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο, το κατάφερε. Και να μη σου αρέσει το e, δεν μπορείς να πεις ότι… δεν σου αρέσει το Honda e.
Συνοπτικά: Είναι ρετρό και φουτουριστικό μαζί. Αναβιώνει τα θρυλικά μοντέλα της Honda, N360 και N600, με έναν εκπληκτικό, σχεδιαστικά τρόπο. Είναι αθόρυβο, σβέλτο, όπως οφείλει ένα ηλεκτρικό. Είναι βολικό. Δεν έχει τους παραδοσιακούς καθρέφτες, αλλά κάμερες. Δεν έχει κλειδαριές και χερούλια, αλλά ηλεκτρικά πτυσσόμενες χειρολαβές. Το εσωτερικό του είναι ουσιαστικά δύο γιγαντιαίες οθόνες που διατρέχουν το ταμπλό του. Είναι πισωκίνητο. Είναι άνετο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;
Σχεδιαστικό… διαμάντι
Είπαμε: Το Honda e είναι διαφορετικό, εκκεντρικό, ρηξικέλευθο. Οι Ιάπωνες πραγματικά δημιούργησαν ένα σχεδιαστικό masterpiece, παντρεύοντας επιτυχημένα το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον. Hi tech- hi style. Και δεν μιλάμε μόνο για το εξωτερικό που σε κάνει να καρδιοχτυπάς, αλλά και για το εσωτερικό, όπου συμβαίνει το ίδιο. Το Honda e μοιάζει με έναν καμβά ζωγραφικής. Βοηθούν και τα wallpapers που έχει επιλέξει για τις οθόνες της, στο εσωτερικό.
Πολύ μου αρέσει όταν οι αυτοκινητοβιομηχανίες τολμούν να μεταφέρουν τα concepts τους στο… δρόμο. Mε το e, η Honda ρίσκαρε (;) καθώς επέλεξε να μην… πετάξει έναν ηλεκτροκινητήρα επάνω σε ένα συμβατικό μοντέλο, αλλά να σχεδιάσει από λευκό χαρτί ένα ολοκαίνουριο μοντέλο, βασισμένο σε ένα ολοκαίνουριο πάτωμα, χωρίς ωστόσο να…. αποταχθεί την μακρά και “βαριά” ιστορία της.
Έτσι, δημιουργήθηκε ένα city car μήκους μόλις 3,9 μέτρων, με εμφανείς ρίζες από το Urban EV του 2017, που ενσωματώνει ό,τι πιο σύγχρονο σε τεχνολογίες – και μαζί το όραμα της εταιρείας για την αστική κινητικότητα του μέλλοντος, με αναφορές και στο παρελθόν. Όπως τα στρογγυλά εμπρός φωτιστικά σώματα, τα οποία αποτελούν παραπομπή στο Civic πρώτης γενιάς και στα Ν600 και Ν350, μέσα σε μια μαύρη κλειστή μασκα, όπως και τα πίσω στρογγυλά φώτα, σε ίδιο σώμα.
Θεαματικές λεπτομέρειες είναι το διαφανές κάλυμμα της θύρας φόρτισης πάνω στο εμπρός καπό, κάτω το οποίο βρίσκεται εγκατεστημένος ο εναλλάκτης, ενώ την αρμονία του όλου μικρού, αλλά cute συνόλου δεν χαλά τίποτα, αφού τίποτα δεν “προεξέχει”. Οι 5 πόρτες είναι frameless, οι εξωτερικές χειρολαβές των εμπρός θυρών είναι pop-up, ενώ αντί για καθρέφτες, υπάρχουν δύο φουτουριστικές λιλιπούτειες κάμερες- οι οποίες δείχνουν τα τεκταινόμενα στις σχετικές οθόνες προβολής στην καμπίνα.
Hi tech… σαλόνι
Στο εσωτερικό, έχει γίνει μια -επιτυχημένη- προσπάθεια να δοθεί η αίσθηση ότι βρίσκεσαι σε έναν lounge χώρο, ή, καλύτερα, στο σαλόνι του σπιτιού σου. Γι’ αυτό το λόγο και έχει επιλεγεί ένας μινιμαλισμός σε ό,τι αφορά τους διακόπτες, αλλά και η επιλογή υλικών όπως το ξύλο στο ταμπλό και το ύφασμα των -πολύ άνετων- καθισμάτων που μοιάζει με… σπίτι!
Φυσικά, στο εσωτερικό, δεν θα μπορούσαμε να μην σταθούμε στο “ουάου”, τις 6 ενιαίες οθόνες, οι οποίες είναι εγκατεστημένες εμπρός στο οπτικό πεδίο οδηγού- συνοδηγού και καταλαμβάνουν όλο το πλάτος του εσωτερικού. Αφαιρούμε τις δύο ακριανές που υποκαθιστούν τους καθρέφτες (υπάρχει η δυνατότητα και η κεντρική να είναι καθρέφτης, αλλά και η κλασική επιλογή) και η παράλληλη διαμόρφωση του ταμπλό περιλαμβάνει έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 8,8” και δύο οθόνες 12,3” με ξεχωριστά παραμετροποιήσιμα μενού για οδηγό και συνοδηγό. Πραγματικά, από εκεί δεν λείπει… τίποτα και περιττό να πει κανείς ότι μπορεί να επιλέξει wallpaper ή να το μετατρέψει σε… home cinema ενώ υπάρχουν άφθονες συνδεσιμότητας και φόρτισης.
Οι χώροι είναι μεγαλύτεροι απ’ ό,τι περιμένει κανείς για τους εμπρός επιβάτες, ενώ υπάρχουν έξυπνες λύσεις αποθηκευτικών χώρων, όπως η συρταρωτή ποτηροθήκη, ή η “τσέπη” για το κινητό τηλέφωνο.
In viaggio
Το Honda e χρησιμοποιεί έναν ηλεκτροκινητήρα που μεταφέρει την κίνηση στους πίσω τροχούς, λύση η οποία προσφέρει μικρή ακτίνα στροφής (4,3 μ. εδώ), όσο και στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς, όπως η καλύτερη ελκτική πρόσφυση, η απουσία αντιδράσεων στο σύστημα διεύθυνσης και η αυξημένη σταθερότητα όταν ενεργοποιείται το σύστημα ανάκτησης ενέργειας. Το κινητήριο σύνολο της δοκιμής αποδίδει 154 ίππους (υπάρχει και η βασική έκδοση των 136 ίππων) και ροπή 315 Nm. Η μπαταρία ιόντων λιθίου του ιαπωνικού μοντέλου έχει χωρητικότητα 35,5 kWh, γεγονός που περιορίζει την (θεωρητική) ελευθερία κίνησης στα 222 και 210 χλμ. με μία φόρτιση, σύμφωνα με το πρωτόκολλο WLTP, αλλά και μικρότερη (στην περίπτωση του γράφοντος περί τα 170 χιλιόμετρα) στην πραγματικότητα.
Εάν επιλέξεις και το πρόγραμμα οδήγησης Sport, μπορείς να φτάσεις στην κατανάλωση ως και 25 kWh/100km, από 16 που είναι η μέση, με συνετή οδήγηση. Βέβαια, παρά το… άγχος της αυτονομίας, η συμπεριφορά του Honda e, σε ανταμείβει γρήγορα. Δεν είναι οι επιδόσεις, τα 8,3 δευτερόλεπτα για το σπριντ στα 100 χ.α.ω. από στάση και τα 145 χ.α.ω. της τελικής. Είναι η προθυμία του, αν το θελήσεις, να παίξει με την ουρά του -επαναφέροντάς σε στην τάξη αν το παρακάνεις- αλλά και οι… κρυφές χάρες του. Μην ξεχνάμε ότι είναι το πιο «στριφτερό» μικρό ηλεκτρικό, πετυχαίνοντας ταχύτητα εξόδου 73 χαω στο τεστ αποφυγής ταράνδου, με αποτελεσματικότατα φρένα σταματάει σε 35,2 μ. από τα 100 χαω.
Βέβαια, δεν είναι φτιαγμένο για γκάζια, ούτε για ταξίδια, αλλά για αστικές μετακινήσεις (κάτι που αποδεικνύει και η αυτονομία του). Με ελαφρύ, αλλά ακριβές και γρήγορο τιμόνι, “κόβει” με 3,1 στροφές από άκρη σε άκρη, μικρό μεταξόνιο και με «όπλα» την ιδανική κατανομή του βάρους ανάμεσα στους δύο άξονες (50/50), το χαμηλό κέντρο βάρους (500 χλστ. από το έδαφος), τα γόνατα Μακφέρσον και στις τέσσερις άκρες, αλλά και την πολύ καλή δουλειά των μηχανικών της Honda στην ανάρτηση, το Honda e ξεδιπλώνει έναν ευχάριστο στο σύνολό του χαρακτήρα, με πολύ καλή άνεση, ακόμα και με τις 17άρες ζάντες του αυτοκινήτου της δοκιμής.
Τελικά, αξίζει ρε μάστορα;
Το Honda e είναι, αναμφίβολα, το μέλλον στο παρόν. Είναι ό,τι πιο σύγχρονο, πιο ρετρομοντέρνο, πιο τεχνολογικά πλήρες υπάρχει αυτή τη στιγμή στους δρόμους. Είναι αρκετά διασκεδαστικό, υπερπλήρες σε όλα τα επίπεδα, ήσυχο και άριστο για τις καθημερινές μετακινήσεις στην πόλη με άφθονα χαμόγελα ακόμα και στον . Στη ζωή, ωστόσο, δεν είναι όλα τέλεια. Τουλάχιστον στα δικά μου μάτια, τέλεια δεν είναι η αυτονομία των 170 πραγματικών χιλιομέτρων που μου προκαλεί… άγχος, αλλά από την άλλη συνεπάγεται μικρή μπαταρία και άρα γρήγορη φόρτιση. Και η “αλμυρή” τιμή για την αρχική έκδοση του Honda e με τον ηλεκτροκινητήρα των 136 ίππων και τις ζάντες των 16 ιντσών ξεκινάει από 35.990 ευρώ, αλλά χάρη στην κρατική επιδότηση μειώνεται στα 30.186 ευρώ. Τα ωραία, βέβαια, πληρώνονται σε αυτή τη ζωή…
Leggi di più:
Οδηγούμε το Honda Civic 1,5 Vtec turbo
ΟΔΗΓΟΥΜΕ ΤΗ FORD MUSTANG MACH-E