Οδηγούμε το Honda Civic 1,5 Vtec turbo

 Είναι λίγες οι αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν φανατικό κοινό. Μια από αυτές είναι η Honda, η οποία διαχρονικά δημιουργεί αυτοκίνητα τα οποία “μιλάνε” στην καρδιά των πολλών, μετατρέπονται σε “τιμωρούς” των big boys ή είναι ακούραστοι σύντροφοι ζωής. Τι από αυτά μπορεί να πετύχει το ανανεωμένο Civic 1,5 Vtec turbo με το CVT που οδηγούμε; 

Η Honda το έκανε ξανά: Χρησιμοποιώντας το κοφτερό Katana της, πέτυχε τη χρυσή τομή στον συνδυασμό επιδόσεων, σπορ αίσθησης, άνεσης, χώρων, οδικής συμπεριφοράς, ποιότητας και εξοπλισμού σε αυτό το μοντέλο που ανανέωσε φέτος μόνο στα σημεία. Ναι, αυτό το Civic δεν έχει ως βασικό του ατού μόνο τα 182 άλογα του 1.500άρη κινητήρα που του αρέσει να στροφάρει στις 6.000 σ.α.λ., αλλά έναν συνδυασμό όλων των παραπάνω, που το κάνουν ιδανικό για αυτόν που θέλει να πηγαινοέρχεται καθημερινά στη δουλειά και να μεταφέρει την οικογένεια χωρίς τις υποχωρήσεις ενός hot hatch (σε άνεση, κατανάλωση κλπ), αλλά και να… παίρνει τα βουνά ψάχνοντας για καρδιοχτύπια (με την καλή έννοια). Και σε αυτά, το Civic δεν αφήνει κανέναν παραπονεμένο. 



Οι 3.000 (σ.α.λ.) είναι πολύ λίγες για ένα Honda

Εν αρχή, λοιπόν, ην η… εμφάνιση. Το Civic έγινε πιο σπορ αισθητικά με την ανανέωσή του, προσθέτοντας από δύο πτερύγια στον εμπρός και πίσω προφυλακτήρα, ενώ στο εσωτερικό, έχει δοθεί έμφαση στον σπορ αλλά αρμονικό χαρακτήρα χωρίς υπερβολές. Έχει γίνει πολύ καλή δουλειά στο φινίρισμα και τη συναρμογή, αλλά και την ποιότητα των πλαστικών που χρησιμοποιεί η ιαπωνική μάρκα. Είναι μάλλον περιττό να μιλήσουμε για την -άριστη- θέση οδήγησης, την άνεση και πλευρική στήριξη των καθισμάτων, την ορατότητα και την ευχρηστία και εργονομία του ψηφιακού πίνακα οργάνων καθώς και όλου του εσωτερικού, μιας και θα ήταν… έγκλημα να αλλάξεις κάτι από μια τέτοια “συνταγή”. Αυτό που άλλαξε η Honda, είναι η τοποθέτηση κουμπιών για τη μετάβαση στον ήχο, το τηλέφωνο και την πλογήση, καθώς και ένα περιστροφικό χειριστήριο για την αυξομείωση της έντασης του ηχοσυστήματος, δίπλα από την 7ιντση οθόνη του infotainment, που κάνει τη χρήση του πιο απλή και εύκολη, ιδιαίτερα όταν βρίσκεσαι εν κινήσει. 



Υπερπλήρες, ποιοτικό και εργονομικό το εσωτερικό του Civic

Στα “συν”, ο χώρος επαγωγικής φόρτισης (ή απλά… “στάθμευσης”) του κινητού που βρίσκεται κάτω από τα χειριστήρια, στη μέση του ταμπλό και οι πολλοί χώροι αποθήκευσης μικροαντικειμένων. Ακόμα καλύτερη η λύση του “κρυφού” (τίνι τρόπω) χώρου κάτω από την κεντρική κονσόλα, όπου βολεύει πολύ να αφήνεις το πορτοφόλι, τα κλειδιά και άλλα αντικείμενα. Με διαστάσεις 4.518 x 1.799 x 1.434 mm και αρκετά μακρύ μεταξόνιο (2.697 mm), το Civic δεν μπορεί παρά να βαθμολογηθεί καλά (και) στους χώρους για τους επιβάτες και τα πράγματά τους, με μια μικρή ένσταση που μπορεί να έχουν οι ψηλότεροι πίσω επιβάτες για τα κεφάλια τους. Ο χώρος αποσκευών των 420 λίτρων είναι εξυπηρετικός σε κάθε περίπτωση και, επιτέλους, κάποιος σκέφτηκε να τοποθετήσει σε αυτοκίνητο μια πρακτική εταζέρα-ρολό που μαζεύεται στο πλάι και είναι ό,τι πιο εξυπηρετικό έχουμε δει σε αυτό το σημείο.



Ο χώρος αποσκευών είναι υπερεπαρκής, έχει ικανοποιητικό “σκαλοπάτι” φόρτωσης και η εταζέρα του είναι ό,τι πιο πρακτικό μπορείς να βρεις

Στο δρόμο

Αρκετά όμως με αυτά. Το μεγάλο ερώτημα, είναι το τι κάνει το Civic σε αυτή την έκδοσή του στο δρόμο. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας αλουμινένιος 4κύλινδρος VTEC Turbo 1,5 λίτρων, ο οποίος διαθέτει άμεσο ψεκασμό, σφυρήλατο στρόφαλο, βαλβίδες που ψύχονται με νάτριο, μεταβλητό χρονισμό και βύθισμα βαλβίδων. Με απόδοση 182 ίππων στις 6.000 σ.α.λ. και ροπή 220 Nm στο φάσμα από τις 1.700 ως τις 5.500 σ.α.λ. το Honda αυτό φοράει ένα σύγχρονο “διαμάντι” που έχει να επιδείξει τη βελούδινη λειτουργία του χωρίς πολλούς θορύβους και κραδασμούς, την όρεξη από τις χαμηλές στροφές αλλά και ότι έχει ψυχή να κινήσει σβέλτα όχι μόνο το στροφόμετρο ως τις 6.000 σ.α.λ. αλλά το σύνολο. 

Η εμφάνισή του είναι “πολεμική” και διακριτική ταυτόχρονα. (Ναι, στην πόρτα, γράφει TopSpeed.gr)

Στην έκδοση της δοκιμής μας, το Civic φοράει ένα κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης σχέσης CVT, με επτά εικονικές σχέσεις. Παρότι το συγκεκριμένο CVT είναι ενδεχομένως το καλύτερο που έχω δοκιμάσει, καθώς δε δίνει την αίσθηση του “πατιναρίσματος” και λειτουργεί βοηθητικά, ειδικά στα κατεβάσματα στις γρήγορες αλλαγές, αλλά και στις ήσυχες μετακινήσεις, προσωπικά θα επέλεγα το μοντέλο με χειροκίνητο κιβώτιο. Άλλωστε, τα χειροκίνητα κιβώτια της Honda είναι “παραδοσιακά” πολύ καλά σε κούμπωμα, αίσθηση και διαδρομή.  



Η θέση οδήγησης είναι άριστη και όλα είναι εργονομικά τοποθετημένα. Τα κουμπιά αριστερά της touch screen τοποθετήθηκαν κατ’ απαίτηση των πελατών της Honda, αποδεικνύοντας ότι “ο πελάτης έχει δίκιο” (στη συγκεκριμένη περίπτωση)

Στην πόλη, το CVT κρατά τις στροφές του κινητήρα σε ικανοποιητικά χαμηλό επίπεδο, βοηθώντας σε οικονομία (μετρήσαμε 8,2 lt/100 km σε μικτές διαδρομές) και… ησυχία στην καμπίνα. Το αυτό συμβαίνει και στο ταξίδι, όπου το πολύ μακρύ βήμα χαρίζει πιο άνετη διαδρομή, με μοναδική ένσταση το θόρυβο κύλισης που είναι αισθητός όταν περνάς από τραχύ οδόστρωμα, αλλά δεν είναι σε ενοχλητικά επίπεδα. 

Το diffuser, η αεροτομή, οι αεραγωγοί, η διπλή απόληξη της εξάτμισης, προσφέρουν εντυπωσιακό θέαμα σε όσους καταδικάζονται να βλέπουν τα οπίσθια του Civic

Αν στις οικογενειακές υποχρεώσεις το Civic τα πάει καλά, στις σβέλτες διαδρομές παίρνει άριστα! Ο οδηγός έχει πρόσβαση σε όλη τη δύναμη του μοτέρ με το πάτημα του γκαζιού όταν αποεπιλέξει τη λειτουργία Eco (υπάρχει κουμπί δίπλα στο κιβώτιο) και επιλέξει τη λειτουργία Sport στο κιβώτιο και τις αλλαγές με τα paddles στο τιμόνι. Έχει δε και την επιλογή να κρατήσει μαλακά τα αμορτισέρ -και μάλιστα χωρίς να δει φαινόμενα πλεύσης- αλλά και να τα σκληρύνει, εκμηδενίζοντας τις κλίσεις και προσθέτοντας αμεσότητα και πιο σπορ αίσθηση


Όσο και αν πιεστεί το Civic, δεν παίρνει κλίσεις

Δεν είναι μόνο οι επιδόσεις. Ναι, το συγκεκριμένο Civic κάνει το σπριντ από στάση στα



Διορθώνει ακόμα αν το “στραμπουλήξεις”…


100 χ.α.ω. σε 8,7 δεύτερα και τελικιάζει στα 200 χωρίς να “λαχανιάσει”, όμως είναι μνημειώδης η συμπεριφορά του όταν πιεστεί. Ναι, μνημειώδης. Οι Ιάπωνες έχουν κάνει καταπληκτική δουλειά τόσο στο πλαίσιο, όσο και στην ανάρτηση -γόνατα εμπρός, πολλαπλών συνδέσμων πίσω- ενώ η κρεμαγιέρα μεταβλητού λόγου ολοκληρώνει το “ποίημα“. Το τιμόνι– “ξυράφι” είναι ακριβέστατο και άμεσο και το Civic “ακούει” και πηγαίνει εκεί που το κατευθύνεις, όσο και αν το “στραμπουλήξεις“, ακόμα κι αν “τσαρουχώσεις” τα καταπληκτικά φρένα του μέσα στη στροφή. 



…Και στρίβει χωρίς πολλά δράματα…

Για την ακρίβεια, είναι σχεδόν… εκνευριστικό το γεγονός ότι το Civic δείχνει να καταπίνει σχεδόν με… απάθεια τις στροφές, ανεξαρτήτως πίεσης και να αντιδρά ψύχραιμα σε κάθε σενάριο, χωρίς να τρομάζει οδηγό και επιβάτες, με την ουρά να αρνείται να “κλονιστεί” όσες “στραβοτιμονιές” και αν του δώσεις και το εμπρός μέρος να αρνείται να “ταξιδέψει”. Με αυτό το αυτοκίνητο, ακόμα και η γιαγιά μου (στα 96 της, ζωή να χει) μπορεί να κινηθεί σβέλτα και οφείλω να βγάλω το καπέλο στους μηχανικούς της Honda για το αποτέλεσμα που μας έδωσαν. 



To Civic καταπίνει τις στροφές με ευκολία 

Εν κατακλείδι, το Civic της δοκιμής μας είναι αδιαμφισβήτητα ένα κορυφαίο σε ποιότητα, εξοπλισμό, επιδόσεις, αίσθηση, ασφάλεια, οδήγηση, τεχνολογία και τιμή (31.350 ευρώ και 28.070 ευρώ το χειροκίνητο) hatch οικογενειακό, μια επιλογή που σίγουρα δεν θα μετανιώσει ο συνειδητοποιημένος που θα την επιλέξει, δεδομένης και της 5ετούς εγγύησης που παρέχει η ελληνική αντιπροσωπεία της Honda. Κι αυτό γιατί δίνει μια “γεύση” από το “όπλο” της Honda (Type R), με τις διπλές απολήξεις της εξάτμισης και το diffuser στον πίσω προφυλακτήρα, τα spoiler και τις εντυπωσιακές ζάντες, όντας ταυτόχρονα το daily αυτοκίνητο της οικογένειας.