Alla guida della Dacia Duster 1.0 TCe GPL: moderna e conveniente!   

Το ρουμάνικο SUV παραθέτει τα χαρακτηριστικά, που το έχρισαν Best - Seller στην ελληνική αγορά!

Che voto gli dai?11 Voti
7.8
4.9

Η εβδομαδιαία συνύπαρξη με το υγραεριοκίνητο Dacia Duster αποκαλύπτει τις πτυχές του χαρακτήρα του και τους λόγους που είναι ιδιαίτερα αγαπητό και στην χώρα μας! 

Incontrare 

Πρόκειται για το μικρομεσαίο SUV της Dacia, το οποίο παρουσιάστηκε στα τέλη του 2009 και οι πωλήσεις του άρχισαν το 2010. Αποτέλεσε το κυριότερο μοντέλο της εταιρείας που την καθιέρωσε σε πολλές αγορές, μεταξύ των οποίων και στην ελληνική. Η δεύτερη και τρέχουσα γενιά του μοντέλου, το οποίο δοκιμάσαμε, κυκλοφόρησε στα τέλη του 2017. Θα μπορούσαμε να βάλουμε τις βάσεις για την ιστορία του Duster στις αρχές του 1980 με το Aro Duster… που αφορά άλλες εποχές και κάλυπτε διαφορετικές ανάγκες. Ωστόσο αυτό το μοντέλο αποτέλεσε την έμπνευση για τον νέο κύκλο ζωής του ρουμάνικου SUV! Είναι χαρακτηριστικό πως από το 2010 έως σήμερα έχουν πουληθεί περισσότερα από 2.000.000 Duster στην Γηραιά Ήπειρο!

Design esterno 

Οι απλές και μυώδεις γραμμές συνθέτουν ένα μοντέρνο και εύκολα αναγνωρίσιμο σύνολο. Στο εμπρός μέρος υιοθετεί την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας με την ευδιάκριτη μάσκα και τους τραπεζοειδείς “Eco Led” προβολείς να καταλήγουν στον φουσκωμένο Off – Road προφυλακτήρα. Η εικόνα ολοκληρώνεται με το καπό με τα ανάγλυφα νεύρα που του προσδίδουν δυναμισμό! 

Το προφίλ έχει το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, αφού το τετράγωνο σχήμα φιλοξενεί τα φουσκωμένα φτερά, κάνοντας το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο νεανικό. 

Η απλότητα συνεχίζει στο πίσω μέρος, με την κάθετη πέμπτη να καταλήγει στον Οff – Road προφυλακτήρα, με τα τετράγωνα πίσω φωτιστικά σώματα με γραφικά Led σε σχήμα Y, σήμα κατατεθέν του μοντέλου!

Συνολικά, πρόκειται για ένα απλό και όμορφο σχεδιαστικό σύνολο, που σφραγίζει την σχεδιαστική γλώσσα της νέας εποχής της Dacia! 

Interno  

Εντός της καμπίνας βασιλεύει η απλότητα. Στο σύνολο τους έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά, προκειμένου να μείνει χαμηλό το κόστος κατασκευής και διάθεσης. Παρόλα αυτά, συνθέτουν μια σύγχρονη εικόνα που ολοκληρώνεται με το σύστημα πολυμέσων Media Display με οθόνη αφής 8 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay.

 

Τα εργονομικά καθίσματα προσφέρουν ικανοποιητική άνεση για τους επιβάτες, με τα πίσω να είναι τοποθετημένα αμφιθεατρικά, διαθέτοντας άπλετο χώρο στο πίσω μέρος και μπορούν να φιλοξενήσουν ψηλόσωμα άτομα. 

Η εργονομία και η πολυχρηστικότητα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των χρηστών, με χώρους και λύσεις!  Τέλος, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ξεκινάει από τα 478 λίτρα και αγγίζει τα 1.623 με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα! 

Motore 

Κάτω από το καπό συναντάμε τον γνώριμο τρικύλινδρο κινητήρα διπλού καυσίμου των 999 κυβικών εκατοστών, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. με την χρήση υγραερίου, ενώ με την χρήση βενζίνης μειώνεται στους 91 ίππους στις 4.400-4.900 σ.α.λ. και τα 160 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στον εμπρός άξονα!

In viaggio 

Τι να περιμένουμε λοιπόν από το Dacia Duster σε πραγματικές συνθήκες; Η απάντηση δίνεται αναλυτικά παρακάτω! 

In città χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης και στα μεγάλα πλαϊνά παράθυρα, προσφέρει πολύ καλή ορατότητα. Αρκετά νευρικό στις χαμηλές στροφές, χάρη στις κοντή κλιμάκωση του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, διευκολύνει τους ελιγμούς εντός του αστικού ιστού, όταν αυτοί χρειάζονται. Παράλληλα, ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται τον όγκο του αυτοκινήτου, δίνοντας του την εντύπωση πως πρόκειται για μικρότερο όχημα!  

Nella rete montana e rurale αναδεικνύει τον εκδρομικό του χαρακτήρα, με άνετη κύλιση, καθώς η μαλακή ανάρτηση απορροφά τους κραδασμούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πιο έντονες κλίσεις στις στροφές, χωρίς ωστόσο να προβληματίσει! Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 217 χλστ, παρά την έλλειψη τετρακίνησης, του επιτρέπει να κινείται σε χωματόδρομο και ανώμαλο έδαφος με ευκολία! Σε αυτό συμβάλλουν και οι γωνίες προσέγγισης (30ο), ράμπας (21ο) και διαφυγής (34o).

In autostrada ο οδηγός και οι επιβάτες θα διαπιστώσουν το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και την καλή ηχομόνωση. Το Dacia Duster είναι σταθερό σε ικανοποιητικό βαθμό, δείχνοντας στην πράξη πως δεν υστερεί σε τίποτα από ένα ακριβότερο αυτοκίνητο! 

Generale το Dacia Duster 1.0 TCe LPG παρέχει υποδειγματική άνεση στους επιβάτες. Η σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου των έξι σχέσεων, του χαρίζει το απαραίτητο νεύρο και την ροπή για κίνηση εντός και εκτός δρόμου! Ωστόσο ο «κρυφός άσος» είναι η χρήση του υγραερίου, το οποίο με την χαμηλή τιμή του, μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης. 

Σύμφωνα με την Dacia, το συνδυαστικό εύρος αυτονομίας αγγίζει τα 1.200 χιλιόμετρα, χάρη στα δυο μεγάλα ρεζερβουάρ 34 λίτρων για το υγραέριο και 50 για την βενζίνη. Χωρίς να επεκταθούμε σε άσκοπες μαθηματικές πράξεις, η διαφορά τιμής υγραερίου και βενζίνης είναι σημαντική, με το όφελος να αποτυπώνεται στην τσέπη του καταναλωτή! 

A chi si rivolge 

Το Dacia Duster είναι ένα αυτοκίνητο για οικογενειάρχες και για όσους αγαπούν την περιπέτεια, που ζητάνε ένα σύγχρονο SUV, αλλά δεν δέχονται καμία παραχώρηση στον προϋπολογισμό τους! 

Prezzo 

Με τον τιμοκατάλογο να ξεκινάει από τα 19.490€ στην έκδοση Ambiance είναι το πιο προσιτό αυτοκίνητο στην κατηγορία του! Η έκδοση Sportive κοστίζει με 20.730 € ενώ η πιο πλούσια έκδοση Prestige αγγίζει τα 21.690 €. 

Caratteristiche tecniche 

AMAXOMA  
Stampa SUV
Posti a sedere 5
Porte 5
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ  
Consumo medio combinato di carburante (WLTP) 4.9-6.4 l/100 km
Emissioni di CO2 (WLTP) 128-146 g/km
Tipo di carburante Βενζίνη / υγραέριο (LPG)
μέγιστη ταχύτητα 173 km/h
Specifiche dei gas di scarico Euro 6d-TEMP
Rapporto peso/potenza 13.1 κιλά/Hp, 76.1 Hp/τόνος
Rapporto peso/coppia 7.8 κιλά/Nm, 128.1 Nm/τόνος
MOTORE  
Potenza  101 Hp @ 5000 σ.α.λ.
Coppia nominale del motore 170 Nm @ 2000 σ.α.λ.
Θέση του κινητήρα In avanti, trasversale
Modello/codice motore H4D 480
Carter del motore 999 cm3
Numero di cilindri 3
Θέση των κυλίνδρων In serie
Numero di valvole per cilindro 4
Σύστημα καυσίμου Spruzzatura a più punti
Σύστημα κινητήρα Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ
ALTEZZA E PESO  
Peso 1327-1380 κιλά
Carico utile massimo 375-428 κιλά
Volume minimo di spazio per i bagagli 445 l
Volume massimo del bagaglio 1478 l
Capacità del serbatoio del carburante 50 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων (LPG) 34 l
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) 1300 κιλά
DIMENSIONI  
Lunghezza 4341 mm
Larghezza 1804 mm
Altezza 1693 mm
Passo 2674 mm
Distanza dal suolo 210 mm
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione) 10.7 m
Γωνία εισόδου 30°
Γωνία εξόδου  34°
ARCHITETTURA   
Movimento Movimento sulle ruote anteriori
Numero di marce e tipo di cambio 6 velocità, cambio manuale
Freni anteriori vassoi ventilati , 280×24 mm
Freni posteriori Taboura 
Sistemi ausiliari ABS (Sistema frenante antibloccaggio)
Tipo di indirizzo Gestione chukrania (con denti)
Sistema di sterzo Volante elettrico
Ruote 215/60 R17

 

 

Conclusione
La Dacia Duster è un'auto onesta, e questo è ciò che proietta chiaramente al consumatore. Il suo principale vantaggio è l'eccellente rapporto qualità-prezzo. Allo stesso tempo è confortevole e ha molto spazio! La versione con motore TCe a doppia alimentazione da 100 CV raggiunge costi di gestione molto bassi. In poche parole... La Dacia Duster 1.0 TCe GPL è un'auto moderna e accessibile, con un forte carattere turistico, molto spazio e con il vantaggio principale che si riflette sulle tasche del consumatore! 
Interni e praticità
6.8
Spese correnti
6.5
Comportamento e prestazioni su strada
4.2
Sicurezza
3.4
Fattore di divertimento
3.6
Che voto gli dai?11 Voti
7.8
SYN
Rapporto prezzo-valore
Attrezzatura
Costo di utilizzo
Luoghi
PLEEN
Qualità dei materiali
4.9