Οδηγούμε το Dacia Duster 1.0 TCe LPG: Σύγχρονο και προσιτό!   

Το ρουμάνικο SUV παραθέτει τα χαρακτηριστικά, που το έχρισαν Best - Seller στην ελληνική αγορά!

Εσύ τι βαθμό του βάζεις;11 Ψήφοι
7.8
4.9

Η εβδομαδιαία συνύπαρξη με το υγραεριοκίνητο Dacia Duster αποκαλύπτει τις πτυχές του χαρακτήρα του και τους λόγους που είναι ιδιαίτερα αγαπητό και στην χώρα μας! 

Γνωριμία 

Πρόκειται για το μικρομεσαίο SUV της Dacia, το οποίο παρουσιάστηκε στα τέλη του 2009 και οι πωλήσεις του άρχισαν το 2010. Αποτέλεσε το κυριότερο μοντέλο της εταιρείας που την καθιέρωσε σε πολλές αγορές, μεταξύ των οποίων και στην ελληνική. Η δεύτερη και τρέχουσα γενιά του μοντέλου, το οποίο δοκιμάσαμε, κυκλοφόρησε στα τέλη του 2017. Θα μπορούσαμε να βάλουμε τις βάσεις για την ιστορία του Duster στις αρχές του 1980 με το Aro Duster… που αφορά άλλες εποχές και κάλυπτε διαφορετικές ανάγκες. Ωστόσο αυτό το μοντέλο αποτέλεσε την έμπνευση για τον νέο κύκλο ζωής του ρουμάνικου SUV! Είναι χαρακτηριστικό πως από το 2010 έως σήμερα έχουν πουληθεί περισσότερα από 2.000.000 Duster στην Γηραιά Ήπειρο!

Εξωτερική σχεδίαση 

Οι απλές και μυώδεις γραμμές συνθέτουν ένα μοντέρνο και εύκολα αναγνωρίσιμο σύνολο. Στο εμπρός μέρος υιοθετεί την νέα σχεδιαστική ταυτότητα της εταιρείας με την ευδιάκριτη μάσκα και τους τραπεζοειδείς “Eco Led” προβολείς να καταλήγουν στον φουσκωμένο Off – Road προφυλακτήρα. Η εικόνα ολοκληρώνεται με το καπό με τα ανάγλυφα νεύρα που του προσδίδουν δυναμισμό! 

Το προφίλ έχει το μεγαλύτερο σχεδιαστικό ενδιαφέρον, αφού το τετράγωνο σχήμα φιλοξενεί τα φουσκωμένα φτερά, κάνοντας το αυτοκίνητο να φαίνεται πιο νεανικό. 

Η απλότητα συνεχίζει στο πίσω μέρος, με την κάθετη πέμπτη να καταλήγει στον Οff – Road προφυλακτήρα, με τα τετράγωνα πίσω φωτιστικά σώματα με γραφικά Led σε σχήμα Y, σήμα κατατεθέν του μοντέλου!

Συνολικά, πρόκειται για ένα απλό και όμορφο σχεδιαστικό σύνολο, που σφραγίζει την σχεδιαστική γλώσσα της νέας εποχής της Dacia! 

Εσωτερικό  

Εντός της καμπίνας βασιλεύει η απλότητα. Στο σύνολο τους έχουν χρησιμοποιηθεί σκληρά πλαστικά, προκειμένου να μείνει χαμηλό το κόστος κατασκευής και διάθεσης. Παρόλα αυτά, συνθέτουν μια σύγχρονη εικόνα που ολοκληρώνεται με το σύστημα πολυμέσων Media Display με οθόνη αφής 8 ιντσών, συμβατό με Android Auto και Apple CarPlay.

 

Τα εργονομικά καθίσματα προσφέρουν ικανοποιητική άνεση για τους επιβάτες, με τα πίσω να είναι τοποθετημένα αμφιθεατρικά, διαθέτοντας άπλετο χώρο στο πίσω μέρος και μπορούν να φιλοξενήσουν ψηλόσωμα άτομα. 

Η εργονομία και η πολυχρηστικότητα ανταποκρίνονται στις απαιτήσεις των χρηστών, με χώρους και λύσεις!  Τέλος, η χωρητικότητα του πορτμπαγκάζ ξεκινάει από τα 478 λίτρα και αγγίζει τα 1.623 με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα! 

Κινητήρας 

Κάτω από το καπό συναντάμε τον γνώριμο τρικύλινδρο κινητήρα διπλού καυσίμου των 999 κυβικών εκατοστών, ο οποίος αποδίδει 100 ίππους στις 4.600-5.000 σ.α.λ. και 170 Nm ροπής στις 2.000-3.500 σ.α.λ. με την χρήση υγραερίου, ενώ με την χρήση βενζίνης μειώνεται στους 91 ίππους στις 4.400-4.900 σ.α.λ. και τα 160 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. Η κίνηση μεταφέρεται αποκλειστικά στον εμπρός άξονα!

Στον δρόμο 

Τι να περιμένουμε λοιπόν από το Dacia Duster σε πραγματικές συνθήκες; Η απάντηση δίνεται αναλυτικά παρακάτω! 

Στην πόλη χάρη στην υψηλή θέση οδήγησης και στα μεγάλα πλαϊνά παράθυρα, προσφέρει πολύ καλή ορατότητα. Αρκετά νευρικό στις χαμηλές στροφές, χάρη στις κοντή κλιμάκωση του εξατάχυτου μηχανικού κιβωτίου ταχυτήτων, διευκολύνει τους ελιγμούς εντός του αστικού ιστού, όταν αυτοί χρειάζονται. Παράλληλα, ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται τον όγκο του αυτοκινήτου, δίνοντας του την εντύπωση πως πρόκειται για μικρότερο όχημα!  

Στο ορεινό και επαρχιακό δίκτυο αναδεικνύει τον εκδρομικό του χαρακτήρα, με άνετη κύλιση, καθώς η μαλακή ανάρτηση απορροφά τους κραδασμούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πιο έντονες κλίσεις στις στροφές, χωρίς ωστόσο να προβληματίσει! Η μεγάλη απόσταση από το έδαφος των 217 χλστ, παρά την έλλειψη τετρακίνησης, του επιτρέπει να κινείται σε χωματόδρομο και ανώμαλο έδαφος με ευκολία! Σε αυτό συμβάλλουν και οι γωνίες προσέγγισης (30ο), ράμπας (21ο) και διαφυγής (34o).

Στον αυτοκινητόδρομο ο οδηγός και οι επιβάτες θα διαπιστώσουν το κορυφαίο επίπεδο άνεσης και την καλή ηχομόνωση. Το Dacia Duster είναι σταθερό σε ικανοποιητικό βαθμό, δείχνοντας στην πράξη πως δεν υστερεί σε τίποτα από ένα ακριβότερο αυτοκίνητο! 

Γενικά το Dacia Duster 1.0 TCe LPG παρέχει υποδειγματική άνεση στους επιβάτες. Η σφιχτή κλιμάκωση του κιβωτίου των έξι σχέσεων, του χαρίζει το απαραίτητο νεύρο και την ροπή για κίνηση εντός και εκτός δρόμου! Ωστόσο ο «κρυφός άσος» είναι η χρήση του υγραερίου, το οποίο με την χαμηλή τιμή του, μειώνει στο ελάχιστο το κόστος χρήσης. 

Σύμφωνα με την Dacia, το συνδυαστικό εύρος αυτονομίας αγγίζει τα 1.200 χιλιόμετρα, χάρη στα δυο μεγάλα ρεζερβουάρ 34 λίτρων για το υγραέριο και 50 για την βενζίνη. Χωρίς να επεκταθούμε σε άσκοπες μαθηματικές πράξεις, η διαφορά τιμής υγραερίου και βενζίνης είναι σημαντική, με το όφελος να αποτυπώνεται στην τσέπη του καταναλωτή! 

Σε ποιους απευθύνεται 

Το Dacia Duster είναι ένα αυτοκίνητο για οικογενειάρχες και για όσους αγαπούν την περιπέτεια, που ζητάνε ένα σύγχρονο SUV, αλλά δεν δέχονται καμία παραχώρηση στον προϋπολογισμό τους! 

Τιμή 

Με τον τιμοκατάλογο να ξεκινάει από τα 19.490€ στην έκδοση Ambiance είναι το πιο προσιτό αυτοκίνητο στην κατηγορία του! Η έκδοση Sportive κοστίζει με 20.730 € ενώ η πιο πλούσια έκδοση Prestige αγγίζει τα 21.690 €. 

Τεχνικά χαρακτηριστικά 

ΑΜΑΞΩΜΑ  
Τύπος SUV
Καθίσματα 5
Πόρτες 5
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ  
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου (WLTP) 4.9-6.4 l/100 km
Εκπομπές CO2 (WLTP) 128-146 g/km
Τύπος καυσίμου Βενζίνη / υγραέριο (LPG)
μέγιστη ταχύτητα 173 km/h
Προδιαγραφές Καυσαερίων Euro 6d-TEMP
Αναλογία βάρους/ισχύος 13.1 κιλά/Hp, 76.1 Hp/τόνος
Αναλογία βάρους/Ροπή 7.8 κιλά/Nm, 128.1 Nm/τόνος
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ  
Ισχύς  101 Hp @ 5000 σ.α.λ.
Ονομαστική ροπή του κινητήρα 170 Nm @ 2000 σ.α.λ.
Θέση του κινητήρα Εμπρός, εγκάρσια
Μοντέλο/Κωδικός κινητήρα H4D 480
Κυβισμός κινητήρα 999 cm3
Αριθμός κυλίνδρων 3
Θέση των κυλίνδρων Σε σειρά
Αριθμός βαλβίδων ανά κύλινδρο 4
Σύστημα καυσίμου Ψεκασμός πολλαπλών σημείων
Σύστημα κινητήρα Στροβιλοσυμπιεστής , Ιντερκούλερ
ΟΓΚΟΣ ΚΑΙ ΒΑΡΗ  
Βάρος 1327-1380 κιλά
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο 375-428 κιλά
Ελάχιστος όγκος χώρου αποσκευών 445 l
Μέγιστος όγκος χώρου αποσκευών 1478 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων 50 l
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμων (LPG) 34 l
Επιτρεπόμενη δυνατότητα ρυμούλκησης με φρένα (12%) 1300 κιλά
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ  
Μήκος 4341 mm
Πλάτος 1804 mm
Ύψος 1693 mm
Μεταξόνιο 2674 mm
Απόσταση από το έδαφος 210 mm
Ελάχιστη διάμετρος στροφής (διάμετρος στροφής) 10.7 m
Γωνία εισόδου 30°
Γωνία εξόδου  34°
ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΗ   
Κίνηση Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς
Αριθμός γραναζιών και τύπος κιβωτίου ταχυτήτων 6 ταχύτητες, μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων
Εμπρός φρένα αεριζόμενοι δίσκοι , 280×24 mm
Πίσω φρένα Ταμπουρά 
Βοηθητικά συστήματα ABS (Σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών)
Τύπος διεύθυνσης Τσουκράνια διαχείρισης (με δόντια)
Σύστημα διεύθυνσης Ηλεκτρικό Τιμόνι
Τροχοί 215/60 R17

 

 

Συμπέρασμα
Το Dacia Duster είναι ένα τίμιο αυτοκίνητο και αυτό προβάλλει ξεκάθαρα προς το καταναλωτικό κοινό. Το κύριο πλεονέκτημά του είναι η εξαιρετική σχέση τιμής - αξίας - εξοπλισμού. Παράλληλα είναι άνετο και με άπλετους χώρους! Η έκδοση με τον χιλιάρη κινητήρα διπλού καυσίμου TCe των 100 ίππων, πετυχαίνει πολύ μικρό κόστος χρήσης. Με μια φράση… Το Dacia Duster 1.0 TCe LPG είναι ένα σύγχρονο προσιτό αυτοκίνητο με έντονο εκδρομικό χαρακτήρα, άπλετους χώρους και με το βασικό πλεονέκτημα να αποτυπώνεται στην τσέπη των καταναλωτών! 
Εσωτερικό & πρακτικότητα
6.8
Τρεχούμενα έξοδα
6.5
Οδική συμπεριφορά & επιδόσεις
4.2
Ασφάλεια
3.4
Παράγοντας απόλαυσης
3.6
Εσύ τι βαθμό του βάζεις;11 Ψήφοι
7.8
ΣΥΝ
Σχέση τιμής - αξίας
Εξοπλισμός
Κόστος χρήσης
Χώροι
ΠΛΗΝ
Ποιότητα υλικών
4.9