Vivere il Movimento nelle strade
Opel Astra GSe

Guidare Opel Astra GSe 225 CV: Top Gun

Η κορυφαία έκδοση του γερμανικού μικρομεσαίου Hatchback έχει όλα τα χαρακτηριστικά που το κατατάσσουν στα «οδηγικά όπλα»

Che voto gli dai?3 Voti
8.5
7.8

Opel Astra GSe

«Top Gun» και στη σκέψη έρχεται ο Tom Cruz στο ρόλο πιλότου μαχητικού αεροπλάνου! Αυτήν την αίσθηση, ενός μαχητικού όπλου επιχειρεί να δώσει η Opel στην κορυφαία έκδοση GSe του μικρομεσαίου της Hatchback, απόδοσης 225 ίππων, ξεκινώντας από τις εστιασμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες και καταλήγοντας στις αξιόλογες επιδόσεις!

IMG 5044 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Επιστροφή στα 70ties

IMG 5041 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Την ιστορία του Opel Astra την έχουμε γνωρίσει ήδη, σε προηγούμενες δοκιμές. Πλέον η γερμανική εταιρεία, καταργεί την γνώριμη έκδοση OPC που βρισκόταν στην κορυφή της γκάμας και την αντικαθιστά με την GSe.

IMG 5057 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Με μια αναδρομή στο παρελθόν, οι εκδόσεις GSe αποτελέσουν τις κορυφαίες και αγωνιστικές εκδόσεις της Opel της δεκαετίας του 1970 με αιχμή του δόρατος το διαχρονικό Opel Commodore εκείνης της δεκαετίας. Εκείνη την περίοδο σήμαινε «Grand Sport Einspritz», με το «Einspritz» στα γερμανικά να είναι «ψεκασμός».

IMG 5049 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Στην σύγχρονη εκδοχή του, το επαναλανσάρισμα της «υπομάρκας» GSe σημαίνει Gran Sport Electric.

IMG 5052 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Πλέον, η επιλογή της ονομασίας δεν έγινε τυχαία αλλά έχει την διπλή αποστολή, αφενός της νοσταλγίας και του συναισθήματος και αφετέρου τον σπορ τρόπο της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, καθώς το «e» προδίδει τον εξηλεκτρισμένο προσανατολισμό της γκάμας.   

IMG 5056 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Στοχευμένες λεπτομέρειες

IMG 5016 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Οπτικά, ενστερνίζεται την νέα σχεδιαστική γλώσσα των σύγχρονων Opel, διατηρώντας την σιλουέτα και τις αναλογίες της 6ης γενιάς του Astra, αλλά με στοχευμένες λεπτομέρειες που προδίδουν τον «καυτό» χαρακτήρα.

IMG 5025 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Ειδικότερα το εμπρός μέρος περικλείεται από το νέο μπροστά μέρος με την ονομασία «Visor». Σχεδιαστικά δεν αποκλίνει από τις συμβατικές εκδόσεις, αλλά η διαφορά εντοπίζεται στον πιο ογκώδη και φαρδύ προφυλακτήρα, που δίνει την αίσθηση πως το αυτοκίνητο «φούσκωσε» και μεγάλωσε, κάνοντας το να φαίνεται πιο επιθετικό.

IMG 5014 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Το προφίλ δείχνει επίσης επιθετικό, διαθέτοντας χαμηλωμένο αμάξωμα σε συνδυασμό με 18αρες ζάντες με λάστιχα χαμηλού προφίλ 225/40, προδίδοντας τον σπορτίφ προσανατολισμό του μοντέλου.

IMG 5020 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Το ίδιο μοτίβο ακολουθείται και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το οποίο διαφέρει από τις συμβατικές εκδόσεις χάρη στον φαρδύτερο προφυλακτήρα με τον αεροδυναμικό διαχύτη και την μεγάλη αεροτομή στην οροφή του αυτοκινήτου.

IMG 4975 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Σπορτίφ και ποιοτικό

IMG 4970 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Διαφοροποιημένο είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου όσο αφορά το φινίρισμα και την αναβάθμιση των υλικών. Σχεδιαστικά και οπτικά ακολουθεί την πεπατημένη των συμβατικών εκδόσεων.

IMG 4897 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Τον πρώτο λόγο έχει το Pure Panel με τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών, που η μια είναι ως συνέχεια της άλλης. Η αριστερή λειτουργεί ως ο ψηφιακός πολυλειτουργικός πίνακας οργάνων και η κεντρική ως το σύστημα πολυμέσων συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, στο οποίο ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί την ροή της ενέργειες, αλλά και άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου.

IMG 4939 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Το ταμπλό διαθέτει λεπτομέρειες αλουμινίου και φινίρισμα που δίνει την αίσθηση ανθρακονήματος, ελαφρά στραμμένο προς τον οδηγό, τονίζοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.

IMG 4915 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Οι θήκες στην κονσόλα είναι πολλές και έξυπνες, αυξάνοντας έξυπνα τον διαθέσιμο χώρο. Οι διακόπτες βρίσκονται στα σωστά σημεία, συμβαλλοντας στην εργονομία και την λειτουργικότητα.

IMG 4928 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Ωστόσο, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που διαφοροποιεί ολόκληρη την καμπίνα είναι τα μπάκετ αγωνιστικά καθίσματα με επένδυση Alcantara, που διαθέτουν πιστοποίηση AGR που πετυχαίνουν πολύ καλή άνεση και αποτελεσματική πλευρική στήριξη του σώματος των επιβατών.

IMG 4899 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 352 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.268 lt, το οποίο υστερεί κατά 70 λίτρα σε σχέση με τα θερμικά Astra λόγω της μπαταρίας.

IMG 5075 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Με στόχο την απόδοση

IMG 4993 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Κάτω από το καπό συναντάμε έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων της οικογένειας PureTech απόδοσης 181 ίππων στις 6000 σ.α.λ και 250 Nm ροπής, ο οποίος συνεργάζεται με έναν αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 110 ίππους στις 2500 σ.α.λ και 320 Nm ροπής, οι οποίοι συνδυαστικά αποδίδουν 225 ίππους και 360 Nm ροπής.

IMG 4994 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Το σύστημα συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο της Aisin με οκτώ σχέσεις, το οποίο ενσωματώνεται στον ηλεκτροκινητήρα και δίνει την κίνηση στον μπροστινό άξονα.

IMG 4871 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Ισορροπημένο

IMG 5197 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Η επιμελημένη και πικάντικη εξωτερική εμφάνιση, που προμηνύει πως πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του Astra υπόσχεται δυναμική οδική συμπεριφορά. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Την απάντηση θα δώσει η οδηγική εμπειρία σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.

IMG 5171 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

In città κινείται όπως ένα συμβατικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο, με σχετική ευελιξία αλλά μέτρια περιμετρική ορατότητα, που ωστόσο δεν θα προβληματίσει. Πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης εντός του αστικού ιστού, μηδενίζοντας την κατανάλωση.   

IMG 5199 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Nella rete montana e rurale αποκαλύπτει τα σημεία διαφοροποίησης του με τα συμβατικά Astra, πετυχαίνοντας πιο συναρπαστική αίσθηση της οδήγησης. Σε αυτό δεν παίζει ρόλο μόνο η αυξημένη ισχύς και ροπή, αλλά αντίθετα όλο το στήσιμο του αυτοκινήτου, ξεκινώντας από την ανάρτηση, η οποία είναι της ολλανδικής Koni και διαθέτει τα προηγμένα αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping), τα οποία επεμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο και με αξιοπιστία στις εκάστοτε καταστάσεις. Έτσι, στο δρόμο πατάει πολύ καλά, εκμηδενίζοντας τις κλίσεις στις στροφές και επιτρέποντας τις υπερβολές, πάντα με απόλυτη ασφάλεια. Παρόλο την σκληρότητα της, η ανάρτηση δεν γίνεται αντιληπτή αρνητικά από τους επιβάτες, απορροφώντας τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Τα φρένα επίσης είναι αποκλειστικά, με αναβαθμισμένο και πιο άμεσο σύστημα πέδησης, όπως βελτιώσεις υπάρχουν και στο σύστημα διεύθυνσης, προσφέροντας μεγαλύτερη ακρίβεια στο χειρισμό του αυτοκινήτου. Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν είναι σπορ, αλλά σταματάει στις παρυφές της δυναμικής οδήγησης…, χτίζοντας ουσιαστικά μια έκδοση GT!    

IMG 5156 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

In autostrada εκπεμπει δυναμισμό, διαθέτοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης, ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας ένα ευχάριστο ταξίδι στους επιβάτες, ακολουθώντας την φιλοσοφία «autobahn proof».

IMG 5265 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Generale είναι σε κάθε στιγμή είναι ένα ισορροπημένο οδηγικά αυτοκίνητο, δίνει έμφαση στον δυναμισμό και την ασφάλεια.

IMG 5259 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Διαθέτει 3 προφίλ οδήγησης. Το αμιγώς ηλεκτρικό, ιδανικό για κίνηση εντός πόλης και για ταχύτητες μέχρι 135 χιλιόμετρα/ώρα. Η καθαρή ηλεκτρική αυτονομία είναι γύρω στα 50 χιλιόμετρα, παρόλο που το πρότυπο WLTP δίνει 64. Το πρόγραμμα Hybrid είναι το πιο φιλικό στον χρήστη και στην καθημερινότητα, συνδυάζοντας απόδοση και οικονομία. Τέλος η επιλογή Sport, αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, αφήνοντας διαθέσιμη όλη την ισχύ. Παράλληλα, η ανάρτηση και το τιμόνι σκληραίνουν, τονίζοντας τον δυναμικό του χαρακτήρα.

IMG 5231 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Με την χρήση e-Save απομονώνεται η μπαταρία και ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας την, σχετικά γρήγορα. Ωστόσο από πλευράς κατανάλωσης είναι απαγορευτικό, αφού άγγιξε τα 11 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

IMG 5161 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Ειδικότερα, στις καταναλώσεις, με την υβριδική λειτουργία και πλήρη φόρτιση η κατανάλωση κυμαίνεται στα 1.2 λίτρα /100 χιλιόμετρα, καθώς χρησιμοποιείται κυρίως ο ηλεκτροκινητήρας σε ποσοστό 80%.  Όταν ξεφορτίσει, λειτουργεί ως πλήρως υβριδικό, με την κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ 6,5 και 7,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ στην επιλογή σπορ ανεβαίνει στα 8,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.

IMG 5211 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Όσο αφορά  την πλήρη φόρτιση, θα χρειαστεί περίπου δυόμιση ώρες σε ταχυφορτιστή 7,4 kW, ενώ σύμφωνα με την Opel απαιτούνται 5,5 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW και 3,5+ ώρες σε ισχύος Wallbox 3,7 kW.

IMG 4882 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Για δυναμικούς χαρακτήρες

IMG 4950 1 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Το Opel Astra GSe συμπληρώνει προς τα πάνω την γκάμα του δημοφιλούς μικρομεσαίου hatchback με μία δυναμική έκδοση, η οποία απευθύνεται σε πιο ανήσυχους νέους οικογενειάρχες, για τους οποίους η οδηγική ευχαρίστηση και η δυναμική οδική συμπεριφορά είναι προαπαιτούμενα για την επιλογή ενός αυτοκινήτου. Αλλά και για νέους ηλικιακά, που δεν έχουν κάνει ακόμα οικογένεια και επιθυμούν ένα δυναμικό αυτοκίνητο με σπορτίφ καταβολές. Το Astra GSe είναι ένα αυτοκίνητο που αφορά δυναμικούς χαρακτήρες!

IMG 4879 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Τσιμπημένο

IMG 5010 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Για τους ενδιαφερόμενους η τιμή του κορυφαίου Opel Astra GSe είναι αναμενόμενα τσιμπημένη και αγγίζει στους τιμοκαταλόγους της γερμανικής εταιρείας τα 51.600€.

IMG 4957 Οδηγούμε Opel Astra GSe 225 HP: Top Gun

Caratteristiche tecniche

AMAXOMA

Stampa

Hatchback

Posti a sedere

5

Porte

5

ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ – ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ

Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου,(WLTP)

1.1-1.2 l/100 km

Emissioni di CO2 (WLTP)

25-26 g/km

Tipo di carburante

βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια

Επιτάχυνση 0 – 100 χλμ/ώρα

7.5 δευτ

Velocità massima

235 km/h

Specifiche dei gas di scarico

Euro 6e

Rapporto peso/potenza

7.2 κιλά/Hp, 138.2 Hp/τόνος

Rapporto peso/coppia

4.5 κιλά/Nm, 221.1 Nm/τόνος

MOTORE TOTALE

ΜΗΧΑΝΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ

Potenza

181 Hp @ 6000 σ.α.λ.

Potenza per litro di cilindrata

113.3 Hp/l

Coppia

250 Nm @ 1750 σ.α.λ.

Layout del motore

In avanti, trasversale

Modello/codice motore

EP6FADTXHPD

Carter del motore

1598 cm3

Numero di cilindri

4

Configurazione del motore

In serie

Numero di valvole per cilindro

4

Sistema di iniezione del carburante

Spruzzatura diretta

Aspirazione del motore

Turbocompressore, Intercooler

Capacità dell'olio motore

4.3 l

MOTORE ELETTRICO

Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα

110 CV a 2500 giri/min.

Coppia

320 Nm @ 500-2500 σ.α.λ.

Posizione del motore elettrico

Tra il motore a combustione interna e il cambio

TOTALE

Potenza totale del sistema

225 CV

Coppia del sistema

360 Nm

BATTERIA

Capacità lorda della batteria

Tecnologia delle batterie

Ioni di litio (Li-Ion)

Posizione della batteria

Sotto i sedili posteriori

Autonomia elettrica (WLTP)

63-64 km

Consumo medio di energia (WLTP)

15.0-15.3 κιλοβατώρα/100 χλμ

Velocità massima (solo elettrica)

135 km/h

ALTEZZA E PESO

Peso

1628 κιλά

Carico utile massimo

522 κιλά

Volume minimo di spazio per i bagagli

352 l

Volume massimo del bagaglio

1268 l

Capacità del serbatoio del carburante

42 l

Carico massimo

80 κιλά

Capacità di traino ammissibile con freni (12%)

1450 κιλά

Μέγιστο φορτίο στήριξης

75 κιλά

DIMENSIONI

Lunghezza

4374 mm

Larghezza

1860 mm

Altezza

1442-1472 mm

Passo

2675 mm

Pista anteriore

1551-1559 mm

Traccia posteriore

1546-1554 mm

Puntello anteriore

906 mm

Puntello posteriore

793 mm

Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione)

10.51 m

ARCHITETTURA

Movimento

Στους μπροστινούς τροχούς

Numero di rapporti e tipo di cambio

8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων

Freni anteriori

Vassoi ventilati

Freni posteriori

Dischi

Sistemi ausiliari

ABS (Sistema frenante antibloccaggio)

Tipo di indirizzo

Gestione chukrania (con denti)

Sistema di sterzo

Volante elettrico

Ruote

225/40 R18

galleria fotografica

Opel Astra GSe
Conclusione
Η Opel με την κορυφαία έκδοση του Astra, την GSe, στοχεύει να διατηρήσει τα πλεονεκτήματα της επαναφορτιζόμενης υβριδικής έκδοσης, προσθέτοντας δυναμισμό και οδηγική ευχαρίστηση. Παρά την αυξημένη ισχύ και την τεχνολογία της ανάρτησης, δεν αγγίζει αυτό που θεωρείται καθαρά «Sport» οδήγηση. Ωστόσο, θα ενθουσιάσει, αποκαλύπτοντας τον δυναμικό χαρακτήρα και αναδεικνύοντας την στιβαρότητα του πλαισίου EMP2 της Stellantis, αφήνοντας μας περιθώριο να το χαρακτηρίσουμε «Top Gun».
Interni e praticità
6.7
Spese correnti
8.2
Comportamento stradale
9
Prestazioni
8.4
Fattore di divertimento
8.3
rapporto qualità/prezzo
7
Comfort
7.3
Che voto gli dai?3 Voti
8.5
SYN
Δυναμική εμφάνιση GSe
Λειτουργία ανάρτησης
Qualità di rotolamento
Comfort
Αίσθηση GT
Attrezzatura
PLEEN
Πραγματική ηλεκτρική αυτονομία
Prezzo
7.8