«Top Gun» και στη σκέψη έρχεται ο Tom Cruz στο ρόλο πιλότου μαχητικού αεροπλάνου! Αυτήν την αίσθηση, ενός μαχητικού όπλου επιχειρεί να δώσει η Opel στην κορυφαία έκδοση GSe του μικρομεσαίου της Hatchback, απόδοσης 225 ίππων, ξεκινώντας από τις εστιασμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες και καταλήγοντας στις αξιόλογες επιδόσεις!
Επιστροφή στα 70ties
Την ιστορία του Opel Astra την έχουμε γνωρίσει ήδη, σε προηγούμενες δοκιμές. Πλέον η γερμανική εταιρεία, καταργεί την γνώριμη έκδοση OPC που βρισκόταν στην κορυφή της γκάμας και την αντικαθιστά με την GSe.
Με μια αναδρομή στο παρελθόν, οι εκδόσεις GSe αποτελέσουν τις κορυφαίες και αγωνιστικές εκδόσεις της Opel της δεκαετίας του 1970 με αιχμή του δόρατος το διαχρονικό Opel Commodore εκείνης της δεκαετίας. Εκείνη την περίοδο σήμαινε «Grand Sport Einspritz», με το «Einspritz» στα γερμανικά να είναι «ψεκασμός».
Στην σύγχρονη εκδοχή του, το επαναλανσάρισμα της «υπομάρκας» GSe σημαίνει Gran Sport Electric.
Πλέον, η επιλογή της ονομασίας δεν έγινε τυχαία αλλά έχει την διπλή αποστολή, αφενός της νοσταλγίας και του συναισθήματος και αφετέρου τον σπορ τρόπο της μετάβασης στην ηλεκτροκίνηση, καθώς το «e» προδίδει τον εξηλεκτρισμένο προσανατολισμό της γκάμας.
Στοχευμένες λεπτομέρειες
Οπτικά, ενστερνίζεται την νέα σχεδιαστική γλώσσα των σύγχρονων Opel, διατηρώντας την σιλουέτα και τις αναλογίες της 6ης γενιάς του Astra, αλλά με στοχευμένες λεπτομέρειες που προδίδουν τον «καυτό» χαρακτήρα.
Ειδικότερα το εμπρός μέρος περικλείεται από το νέο μπροστά μέρος με την ονομασία «Visor». Σχεδιαστικά δεν αποκλίνει από τις συμβατικές εκδόσεις, αλλά η διαφορά εντοπίζεται στον πιο ογκώδη και φαρδύ προφυλακτήρα, που δίνει την αίσθηση πως το αυτοκίνητο «φούσκωσε» και μεγάλωσε, κάνοντας το να φαίνεται πιο επιθετικό.
Το προφίλ δείχνει επίσης επιθετικό, διαθέτοντας χαμηλωμένο αμάξωμα σε συνδυασμό με 18αρες ζάντες με λάστιχα χαμηλού προφίλ 225/40, προδίδοντας τον σπορτίφ προσανατολισμό του μοντέλου.
Το ίδιο μοτίβο ακολουθείται και στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, το οποίο διαφέρει από τις συμβατικές εκδόσεις χάρη στον φαρδύτερο προφυλακτήρα με τον αεροδυναμικό διαχύτη και την μεγάλη αεροτομή στην οροφή του αυτοκινήτου.
Σπορτίφ και ποιοτικό
Διαφοροποιημένο είναι και το εσωτερικό του αυτοκινήτου όσο αφορά το φινίρισμα και την αναβάθμιση των υλικών. Σχεδιαστικά και οπτικά ακολουθεί την πεπατημένη των συμβατικών εκδόσεων.
Τον πρώτο λόγο έχει το Pure Panel με τις δύο οθόνες των 10,25 ιντσών, που η μια είναι ως συνέχεια της άλλης. Η αριστερή λειτουργεί ως ο ψηφιακός πολυλειτουργικός πίνακας οργάνων και η κεντρική ως το σύστημα πολυμέσων συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, στο οποίο ο οδηγός μπορεί να διαχειριστεί την ροή της ενέργειες, αλλά και άλλες λειτουργίες του αυτοκινήτου.
Το ταμπλό διαθέτει λεπτομέρειες αλουμινίου και φινίρισμα που δίνει την αίσθηση ανθρακονήματος, ελαφρά στραμμένο προς τον οδηγό, τονίζοντας τον οδηγοκεντρικό χαρακτήρα.
Οι θήκες στην κονσόλα είναι πολλές και έξυπνες, αυξάνοντας έξυπνα τον διαθέσιμο χώρο. Οι διακόπτες βρίσκονται στα σωστά σημεία, συμβαλλοντας στην εργονομία και την λειτουργικότητα.
Ωστόσο, το πιο ενδιαφέρον στοιχείο που διαφοροποιεί ολόκληρη την καμπίνα είναι τα μπάκετ αγωνιστικά καθίσματα με επένδυση Alcantara, που διαθέτουν πιστοποίηση AGR που πετυχαίνουν πολύ καλή άνεση και αποτελεσματική πλευρική στήριξη του σώματος των επιβατών.
Ο όγκος του χώρου αποσκευών αγγίζει τα 352 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.268 lt, το οποίο υστερεί κατά 70 λίτρα σε σχέση με τα θερμικά Astra λόγω της μπαταρίας.
Με στόχο την απόδοση
Κάτω από το καπό συναντάμε έναν υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1,6 λίτρων της οικογένειας PureTech απόδοσης 181 ίππων στις 6000 σ.α.λ και 250 Nm ροπής, ο οποίος συνεργάζεται με έναν αποδοτικό ηλεκτροκινητήρα που αποδίδει 110 ίππους στις 2500 σ.α.λ και 320 Nm ροπής, οι οποίοι συνδυαστικά αποδίδουν 225 ίππους και 360 Nm ροπής.
Το σύστημα συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο της Aisin με οκτώ σχέσεις, το οποίο ενσωματώνεται στον ηλεκτροκινητήρα και δίνει την κίνηση στον μπροστινό άξονα.
Ισορροπημένο
Η επιμελημένη και πικάντικη εξωτερική εμφάνιση, που προμηνύει πως πρόκειται για την κορυφαία έκδοση του Astra υπόσχεται δυναμική οδική συμπεριφορά. Είναι όμως έτσι τα πράγματα; Την απάντηση θα δώσει η οδηγική εμπειρία σε κάθε δυνατή συνθήκη και δίκτυο.
In città κινείται όπως ένα συμβατικό μικρομεσαίο αυτοκίνητο, με σχετική ευελιξία αλλά μέτρια περιμετρική ορατότητα, που ωστόσο δεν θα προβληματίσει. Πλεονέκτημα είναι η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης εντός του αστικού ιστού, μηδενίζοντας την κατανάλωση.
Nella rete montana e rurale αποκαλύπτει τα σημεία διαφοροποίησης του με τα συμβατικά Astra, πετυχαίνοντας πιο συναρπαστική αίσθηση της οδήγησης. Σε αυτό δεν παίζει ρόλο μόνο η αυξημένη ισχύς και ροπή, αλλά αντίθετα όλο το στήσιμο του αυτοκινήτου, ξεκινώντας από την ανάρτηση, η οποία είναι της ολλανδικής Koni και διαθέτει τα προηγμένα αμορτισέρ FSD (Frequency Selective Damping), τα οποία επεμβαίνουν σε πραγματικό χρόνο και με αξιοπιστία στις εκάστοτε καταστάσεις. Έτσι, στο δρόμο πατάει πολύ καλά, εκμηδενίζοντας τις κλίσεις στις στροφές και επιτρέποντας τις υπερβολές, πάντα με απόλυτη ασφάλεια. Παρόλο την σκληρότητα της, η ανάρτηση δεν γίνεται αντιληπτή αρνητικά από τους επιβάτες, απορροφώντας τις κακοτεχνίες του οδοστρώματος. Τα φρένα επίσης είναι αποκλειστικά, με αναβαθμισμένο και πιο άμεσο σύστημα πέδησης, όπως βελτιώσεις υπάρχουν και στο σύστημα διεύθυνσης, προσφέροντας μεγαλύτερη ακρίβεια στο χειρισμό του αυτοκινήτου. Ωστόσο σε καμία περίπτωση δεν είναι σπορ, αλλά σταματάει στις παρυφές της δυναμικής οδήγησης…, χτίζοντας ουσιαστικά μια έκδοση GT!
In autostrada εκπεμπει δυναμισμό, διαθέτοντας κορυφαία ποιότητα κύλισης και ηχομόνωσης, ακόμα και στις πολύ υψηλές ταχύτητες, προσφέροντας ένα ευχάριστο ταξίδι στους επιβάτες, ακολουθώντας την φιλοσοφία «autobahn proof».
Generale είναι σε κάθε στιγμή είναι ένα ισορροπημένο οδηγικά αυτοκίνητο, δίνει έμφαση στον δυναμισμό και την ασφάλεια.
Διαθέτει 3 προφίλ οδήγησης. Το αμιγώς ηλεκτρικό, ιδανικό για κίνηση εντός πόλης και για ταχύτητες μέχρι 135 χιλιόμετρα/ώρα. Η καθαρή ηλεκτρική αυτονομία είναι γύρω στα 50 χιλιόμετρα, παρόλο που το πρότυπο WLTP δίνει 64. Το πρόγραμμα Hybrid είναι το πιο φιλικό στον χρήστη και στην καθημερινότητα, συνδυάζοντας απόδοση και οικονομία. Τέλος η επιλογή Sport, αλλάζει την χαρτογράφηση του κινητήρα, αφήνοντας διαθέσιμη όλη την ισχύ. Παράλληλα, η ανάρτηση και το τιμόνι σκληραίνουν, τονίζοντας τον δυναμικό του χαρακτήρα.
Με την χρήση e-Save απομονώνεται η μπαταρία και ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας την, σχετικά γρήγορα. Ωστόσο από πλευράς κατανάλωσης είναι απαγορευτικό, αφού άγγιξε τα 11 λίτρα/100 χιλιόμετρα.
Ειδικότερα, στις καταναλώσεις, με την υβριδική λειτουργία και πλήρη φόρτιση η κατανάλωση κυμαίνεται στα 1.2 λίτρα /100 χιλιόμετρα, καθώς χρησιμοποιείται κυρίως ο ηλεκτροκινητήρας σε ποσοστό 80%. Όταν ξεφορτίσει, λειτουργεί ως πλήρως υβριδικό, με την κατανάλωση να κυμαίνεται μεταξύ 6,5 και 7,2 λίτρα/100 χιλιόμετρα, ενώ στην επιλογή σπορ ανεβαίνει στα 8,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα.
Όσο αφορά την πλήρη φόρτιση, θα χρειαστεί περίπου δυόμιση ώρες σε ταχυφορτιστή 7,4 kW, ενώ σύμφωνα με την Opel απαιτούνται 5,5 ώρες σε οικιακή πρίζα 2,3 kW και 3,5+ ώρες σε ισχύος Wallbox 3,7 kW.
Για δυναμικούς χαρακτήρες
Το Opel Astra GSe συμπληρώνει προς τα πάνω την γκάμα του δημοφιλούς μικρομεσαίου hatchback με μία δυναμική έκδοση, η οποία απευθύνεται σε πιο ανήσυχους νέους οικογενειάρχες, για τους οποίους η οδηγική ευχαρίστηση και η δυναμική οδική συμπεριφορά είναι προαπαιτούμενα για την επιλογή ενός αυτοκινήτου. Αλλά και για νέους ηλικιακά, που δεν έχουν κάνει ακόμα οικογένεια και επιθυμούν ένα δυναμικό αυτοκίνητο με σπορτίφ καταβολές. Το Astra GSe είναι ένα αυτοκίνητο που αφορά δυναμικούς χαρακτήρες!
Τσιμπημένο
Για τους ενδιαφερόμενους η τιμή του κορυφαίου Opel Astra GSe είναι αναμενόμενα τσιμπημένη και αγγίζει στους τιμοκαταλόγους της γερμανικής εταιρείας τα 51.600€.
Caratteristiche tecniche
AMAXOMA |
|
Stampa |
Hatchback |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
5 |
CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI |
|
Μέση συνδυασμένη κατανάλωση καυσίμου,(WLTP) |
1.1-1.2 l/100 km |
Emissioni di CO2 (WLTP) |
25-26 g/km |
Tipo di carburante |
βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια |
Accelerazione 0 - 100 km/h |
7.5 δευτ |
Velocità massima |
235 km/h |
Specifiche dei gas di scarico |
Euro 6e |
Rapporto peso/potenza |
7.2 κιλά/Hp, 138.2 Hp/τόνος |
Rapporto peso/coppia |
4.5 κιλά/Nm, 221.1 Nm/τόνος |
MOTORE TOTALE |
|
ΜΗΧΑΝΗ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ |
|
Potenza |
181 Hp @ 6000 σ.α.λ. |
Potenza per litro di cilindrata |
113.3 Hp/l |
Coppia |
250 Nm @ 1750 σ.α.λ. |
Layout del motore |
In avanti, trasversale |
Modello/codice motore |
EP6FADTXHPD |
Carter del motore |
1598 cm3 |
Numero di cilindri |
4 |
Configurazione del motore |
In serie |
Numero di valvole per cilindro |
4 |
Sistema di iniezione del carburante |
Spruzzatura diretta |
Aspirazione del motore |
Turbocompressore, Intercooler |
Capacità dell'olio motore |
4.3 l |
MOTORE ELETTRICO |
|
Ισχύς του ηλεκτροκινητήρα |
110 CV a 2500 giri/min. |
Coppia |
320 Nm @ 500-2500 S.A.L. |
Posizione del motore elettrico |
Tra il motore a combustione interna e il cambio |
TOTALE |
|
Potenza totale del sistema |
225 CV |
Coppia del sistema |
360 Nm |
BATTERIA |
|
Capacità lorda della batteria |
12,4 kWh |
Tecnologia delle batterie |
Ioni di litio (Li-Ion) |
Posizione della batteria |
Sotto i sedili posteriori |
Autonomia elettrica (WLTP) |
63-64 km |
Consumo medio di energia (WLTP) |
15.0-15.3 κιλοβατώρα/100 χλμ |
Velocità massima (solo elettrica) |
135 km/h |
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
1628 κιλά |
Carico utile massimo |
522 κιλά |
Volume minimo di spazio per i bagagli |
352 l |
Volume massimo del bagaglio |
1268 l |
Capacità del serbatoio del carburante |
42 l |
Carico massimo |
80 κιλά |
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) |
1450 κιλά |
Carico massimo di supporto |
75 kg |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
4374 mm |
Larghezza |
1860 mm |
Altezza |
1442-1472 mm |
Passo |
2675 mm |
Pista anteriore |
1551-1559 mm |
Traccia posteriore |
1546-1554 mm |
Puntello anteriore |
906 mm |
Puntello posteriore |
793 mm |
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione) |
10.51 m |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Στους μπροστινούς τροχούς |
Numero di rapporti e tipo di cambio |
8 ταχύτητες, αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων |
Freni anteriori |
Vassoi ventilati |
Freni posteriori |
Dischi |
Sistemi ausiliari |
ABS (Sistema frenante antibloccaggio) |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Sistema di sterzo |
Volante elettrico |
Ruote |
225/40 R18 |