Η Mercedes – Benz κινούμενη στις ανάγκες και τις επιταγές της σύγχρονης εποχής, εξηλεκτρίζει το μικρότερο SUV της γκάμας της, την GLA με αποδοτικό επαναφορτιζόμενο υβριδικό σύστημα. Με αυτήν την έκδοση, την GLA 250e συμβιώσαμε στο Topspeed.gr στην εβδομαδιαία συμβίωση και σας μεταφέρουμε τις εντυπώσεις.
Επαναπροσδιορισμός
Το 2013 η Mercedes αποφάσισε δειλά να δοκιμάσει την τύχη της στην ανερχόμενη κατηγορία των C-SUV, παρουσιάζοντας την πρώτη γενιά της GLA. Λέω δειλά, καθώς ουσιαστικά το αυτοκίνητο ήταν μια Crossover υπερυψωμένη εκδοχή της τότε γενιάς της A Class. Το αυτοκίνητο ξεπέρασε τις προσδοκίες, καθώς έγινε δημοφιλές στο κοινό, χάρη στον πιο περιπετειώδη χαρακτήρα από την συμβατική A Class.
Έμεινε στην παραγωγή μέχρι το 2019, όπου η Mercedes βλέποντας την επιτυχία της, αποφάσισε να την αντικαταστήσει, επενδύοντας σε ένα αυτόνομο μοντέλο. Το 2019 παρουσιάστηκε η δεύτερη γενιά του μοντέλου, με τον επαναπροσδιορισμό της ως καθαρό C-SUV, εγκαταλείποντας την Crossover αισθητική. Το 2022 το μοντέλο υποβλήθηκε στο καθιερωμένο Facelift προκειμένου να παραμείνει φρέσκο.
Συμπαγές αλλά επιβλητικό
Η GLA, άλλαξε και τον τύπο αμαξώματος, διατηρεί ωστόσο τον σπορτίφ προσανατολισμό, προκειμένου να διαφοροποιείται από την πιο πρακτική GLB. Η σαφώς πιο πληθωρική νέα σιλουέτα, χαρακτηρίζεται από έντονες καμπύλες και το νέο Family Look της εταιρείας.
Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος κρατάει τις αναλογίες της Hatchback A Class και προσαρμόζει τα χαρακτηριστικά της SUV γκάμας, με πιο κάθετη πρόσοψη, μεγάλη και επιβλητική μάσκα που ενσωματώνεται στον δυναμικό προφυλακτήρα και πλαισιώνεται από τους όμορφους μακρόστενους προβολείς. Το σχετικά κοντό καπό, διαθέτει τα χαρακτηριστικά έντονα κάθετα νεύρα.
Το προφίλ υιοθετεί μια όμορφη ωοειδή σιλουέτα, αυξάνοντας αναλογικά τον εσωτερικό χώρο και παράλληλα προδίδοντας ένα αεροδυναμικό και σπορτίφ στυλ. Οι καμπύλες γραμμές συνδυάζονται με μυώδεις επιφάνειες, δίνοντας ζωή σε ένα ενδιαφέρον σύνολο που δεν θυμίζει άλλο αυτοκίνητο.
Το πίσω μέρος αγριεύει με τα μακρόστενα φωτιστικά σώματα να στενεύουν προς το εσωτερικό της πέμπτης πόρτας, με το βαθύ πλαίσιο για την πινακίδα και την διακριτική αεροτομή οροφής. Ο προφυλακτήρας με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, τονίζει τον δυναμισμό με τις δυο επινικελωμένες οβάλ απολήξεις της εξάτμισης στις άκρες του αμαξώματος, τονίζοντας τον επιθετικό προσδιορισμό του.
Φιλόξενο και ατμοσφαιρικό
Η καμπίνα ακολουθεί την πεπατημένη των σύγχρονων Mercedes, αποτελώντας την αιχμή του δόρατος της GLA.
Το ταμπλό δείχνει όμορφο και στιβαρό, με πληθωρικές γραμμές, εστιάζοντας στην τεχνολογία και την ψηφιοποίηση. Βασικός πρωταγωνιστής το σύστημα πολυμέσων MBUX που αποτελείται από τις διπλές οθόνες 10,25 ιντσών έκαστη που η μια είναι σαν συνέχεια της άλλης, με την αριστερή πλευρά να είναι ο ψηφιακός πίνακας οργάνων και η δεξιά το σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.
Η ποιότητα των υλικών, το φινίρισμα και η συναρμογή βρίσκονται στο κορυφαίο επίπεδο της κατηγορίας. Η εικόνα του δείχνει εντυπωσιακή, δημιουργώντας αίσθηση ασφαλείας στους επιβάτες. Η διπλή οθόνη μοιάζει σα να αναδύεται μέσα από το ταμπλό. Από τη δεξιά πλευρά στη θέση του συνοδηγού αλλάζει το μοτίβο με μια εγκοπή με φινίρισμα από πλαστικό που θυμίζει ανθρακονήματα. Ενώ το σήμα κατατεθέν είναι οι στρογγυλοί αεραγωγοί κεντρικά κάτω από την οθόνη και δεξιά και αριστερά του ταμπλό, δίνοντας μια νότα δυναμισμού.
Εργονομικά το αυτοκίνητο είναι προσεγμένο, με τους διακόπτες στα σωστά σημεία, ώστε ο οδηγός να είναι επικεντρωμένος στον δρόμο. Οι χώροι είναι ιδανικοί να φιλοξενήσει με άνεση 4 ενηλίκους επιβάτες, με ιδανική διάταξη και πολλές θήκες, συμβάλλοντας στην αύξηση της πρακτικότητας.
Τα καθίσματα προσφέρουν πολύ καλή στήριξη του σώματος των επιβατών, εξαιρετικά άνετα και με καλή αίσθησης αφής, όπως αρμόζει σε ένα Premium C-SUV. Ενδιαφέρον έχει η κεντρική κονσόλα ανάμεσα από τα μπροστινά καθίσματα, που δίνει έναν σύγχρονο αέρα στην καμπίνα, επωφελούμενη από την τοποθέτηση του επιλογέα ταχυτήτων στον διακόπτη των φλας δίπλα από το τιμόνι.
Συνολικά οι πολλές λεπτομέρειες αλουμινίου, τονίζουν την πολυτέλεια αναδεικνύοντας το στυλ και την αισθητική του αυτοκινήτου.
Χαρακτηριστικό πλέον των σύγχρονων Mercedes είναι ο βραδινός led ambient φωτισμός που ομορφαίνει τον χώρο, δημιουργώντας μια χαλαρωτική ατμόσφαιρα.
Ο όγκος αποσκευών είναι μειωμένος σε σχέση τις συμβατικές εκδόσεις κατά 50 λίτρα εξαιτίας της μπαταρίας, αγγίζοντας τα 385 λτ, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα τα 1.385 λτ.
Στον αστερισμό του εξηλεκτρισμού
Η Mercedes-Benz εφοδιάζει το επαναφορτιζόμενο υβριδικό της SUV με ένα αποδοτικό κινητηριο σύνολο συνολικής απόδοσης 218 ίππων και 450 Nm ροπής, το οποίο αποτελείται από έναν τετρακύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.33 λίτρων απόδοσης 163 ίππων και 270 Nm ροπής και έναν ηλεκτροκινητήρα των 109 ίππων και 300 Nm, στέλνοντας την κίνηση στον μπροστινό άξονα. Συνεργάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη 8 σχέσεων (8G-DCT).
Το σύστημα συνδυάζεται και ολοκληρώνεται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου χωρητικότητας 15.6 kWh, από την οποία χρησιμοποεί καθαρά τις 11.5 kWh, με την ηλεκτρική αυτονομία να ορίζεται στα 63-70 χιλιόμετρα σύμφωνα με τα πρότυπα WLTP.
Καθημερινότητα με πολυτέλεια
Φεύγουμε από την θεωρία και παίρναμε στην πράξη, προκειμένου να ζήσουμε την Mercedes-Benz GLA 250e σε κάθε δυνατή συνθήκη και οδικό δίκτυο.
In città είναι ευκολοδήγητο θυμίζοντας σε ευελιξία μικρότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας των B-SUV. Σε αυτό συμβάλλει το οωειδές σχήμα, η υψηλή θέση οδήγησης και οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες που βελτιώνουν αισθητά την ορατότητα, στοιχεία που σε συνδυασμό με τον μικρό κύκλο στροφής 11.4 μέτρων, αυξάνουν την ευελιξία στον αστικό κύκλο. Παράλληλα, η δυνατότητα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης στον αστικό ιστό εκμηδενίζει την κατανάλωση.
Nella rete montana e rurale αναδεικνύει τα δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά, που εκπονούνται από το αποδοτικό κινητήριο σύνολο. Η ιπποδύναμη σε συνδυασμό με την ισχυρή ροπή του δίνουν την απαραίτητη ισχύ για να ανέρχεται σε έντονες ανηφορικές διαδοχικές στροφές απροβλημάτιστα. Το κράτημα είναι αντίστοιχο της φήμης της εταιρείας, αυξάνοντας το αίσθημα της ασφαλείας. Η λειτουργία της ανάρτησης ισορροπεί μεταξύ άνεσης και ευστάθειας, σφραγίζοντας την καλή δουλειά που έκαναν οι τεχνικοί του τριάκτινου αστεριού.
In autostrada η αρχοντική αίσθηση της ποιότητας κύλισης και της ηχομόνωσης, δεν επιτρέπουν αμφισβήτηση ακόμα και για το μικρότερο SUV στη γκάμα της Mercedes, δημιουργώντας όλες τις προϋποθέσεις για ένα ευχάριστο και ασφαλές ταξίδι, ακόμα και με υψηλές ταχύτητες.
Generale η GLA ενσωματώνει ολόκληρη την οδηγική φιλοσοφία της Mercedes. Ευχάριστη, άνετη και ασφαλής και ταυτόχρονα αρκετά ευέλικτη.
Με τρία προφίλ οδήγησης, EV για αμιγώς ηλεκτρική κίνηση ιδίως στον αστικό ιστό και μέχρι τα 140 χλμ/ώρα. Hybrid, στο οποίο συνεργάζονται οι δυο κινητήρες, αλλά κατά 80% χρησιμοποεί την ηλεκτρική ενέργεια. Ταυτόχρονα υπάρχει η δυνατότητα του «Battery Save», χρησιμοποιώντας κυρίως τον βενζινοκινητήρα και κάνοντας οικονομία στις πολύτιμες kWh. Στο Sport σκληραίνει το τιμόνι και η ανάρτηση και είναι διαθέσιμη ολόκληρη η ισχύς και η ροπή στις διαθέσεις του οδηγού.
Η κατανάλωση με πλήρη φόρτιση είναι μόλις 1,5 λίτρο / 100 χιλιόμετρα, η οποία θα ξεπεράσει τα 8,5 λίτρα / 100 χλμ όταν η μπαταρία ξεφορτίσει, κάνοντας σαφές την ανάγκη να είναι πλήρως φορτισμένο για την ομαλή λειτουργία του συστήματος.
Οι μεγάλοι χρόνοι χρόνοι φόρτισης που απαιτούνται σε τυπικό ταχυφορτιστή, περιορίζουν την χρηστικότητα του παρά την σχετικά μεγάλη αυτονομία για PHEV, η οποία σε πραγματικές συνθήκες μεταφράζεται σε περίπου 50-55 χιλιόμετρα αμιγώς ηλεκτρικής κίνησης.
Εστιάζοντας στο κύρος
Ο σκοπός της Mercedes είναι να ικανοποιήσει το καταναλωτικό κοινό των αστικών κέντρων με ένα ανώτερο κοινωνικό status, που χρειάζονται ένα αυτοκίνητο για την κάλυψη των μεταφορικών και οικογενειακών τους αναγκών, που προσφέρει αδιαμφισβήτητο κύρος και είναι ικανό τόσο για μικρές και μεγάλες αποδράσεις, αλλά ταυτόχρονα και για ευέλικτη κίνηση εντός πόλης, καθιστώντας την GLA ως ιδανική επιλογή.
Το Plug – In Entry Level SUV του αστεριού
Στους καταλόγους οι τιμές της επαναφορτιζόμενης υβριδικής GLA 250e αρχίζουν από τις 56.499,99 €, που αποτυπώνει το υψηλότερο κόστος κτήσης των Plug-In Hybrid μοντέλων. Ωστόσο, δεν υπερβάλλει, προσπαθώντας να διατηρήσει την αξία σε λογικά πλαίσια, ως το entry level Plug – In Hybrid SUV του τριάκτινου αστεριού.
Caratteristiche tecniche
AMAXOMA |
|
Stampa |
SUV |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
5 |
CONSUMI - EMISSIONI - SUSSIDI |
|
Consumo medio combinato di carburante (WLTP) |
1.1-1.4 l/100 km |
Emissioni di CO2 (WLTP) |
24-31 g/km |
Tipo di carburante |
Βενζίνη / ηλεκτρική ενέργεια |
Accelerazione 0 - 100 km/h |
7.9 δευτ |
Velocità massima |
210 km/h |
Specifiche dei gas di scarico |
Euro 6d-ISC-FCM |
Rapporto peso/potenza |
7.9 κιλά/Hp, 126.4 Hp/τόνος |
Rapporto peso/coppia |
3.8 κιλά/Nm, 260.9 Nm/τόνος |
MOTORE TOTALE |
|
MOTORE A COMBUSTIONE INTERNA |
|
Potenza |
163 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Potenza per litro di cilindrata |
122.4 Hp/l |
Coppia |
270 Nm @ 2000-3500 S.A.L. |
Layout del motore |
In avanti, trasversale |
Modello/codice motore |
M 282 |
Carter del motore |
1332 cm3 |
Numero di cilindri |
4 |
Configurazione del motore |
In serie |
Diametro del cilindro |
72.2 mm |
Via del vaccino |
81.4 mm |
Grado di compressione |
11.8 |
Numero di valvole per cilindro |
4 |
Sistema di iniezione del carburante |
Spruzzatura diretta |
Aspirazione del motore |
Turbocompressore, Intercooler |
Meccanismo di distribuzione del gas |
DOHC |
Capacità dell'olio motore |
4.5 l |
ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΡΑΣ |
|
Energia elettrica |
109 CV |
Coppia elettrica |
300 Nm |
Posizione del motore elettrico |
Tra il motore a combustione interna e il cambio |
TOTALE |
|
Potenza totale del sistema |
218 CV |
Coppia del sistema |
450 Nm |
BATTERIA |
|
Capacità lorda della batteria |
15.6 kWh |
Capacità netta (utilizzabile) della batteria |
11.5 kWh |
Tecnologia delle batterie |
Ioni di litio (Li-Ion) |
Posizione della batteria |
Sotto i sedili posteriori |
Autonomia elettrica (WLTP) |
63-70 km |
Consumo medio di energia (WLTP) |
18.9-20.4 κιλοβατώρα/100 χλμ |
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
1725 κιλά |
Carico utile massimo |
575 kg |
Volume minimo di spazio per i bagagli |
385 l |
Volume massimo del bagaglio |
1385 l |
Capacità del serbatoio del carburante |
35 l |
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) |
1800 chili |
Carico massimo di supporto |
80 κιλά |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
4412 mm |
Larghezza |
1834 mm |
Altezza |
1609 mm |
Passo |
2729 mm |
Pista anteriore |
1605 mm |
Traccia posteriore |
1583 mm |
Puntello anteriore |
907 mm |
Puntello posteriore |
776 mm |
Diametro minimo di rotazione (diametro di rotazione) |
11.4 m |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Στον μπροστινό άξονα |
Numero di rapporti e tipo di cambio |
Cambio automatico DCT a 8 velocità |
Sospensione anteriore |
Indipendente, di tipo McPherson con molla elicoidale e barra di torsione |
Sospensione posteriore |
Σπειροειδές ελατήριο, συστροφή |
Freni anteriori |
Vassoi ventilati |
Freni posteriori |
Dischi |
Sistemi ausiliari |
ABS (Sistema frenante antibloccaggio) |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Sistema di sterzo |
Volante elettrico |
Ruote |
215/65 R17 |