Audi A5 Sportsback: test finali per la nuova generazione del modello

Διαθέτει το τελικό αμάξωμα παραγωγής και τα φωτιστικά σώματα

Μετά από μήνες με κατασκοπικές φωτογραφίες που απεικονίζουν το νέο Audi A4 Avant, οι κατάσκοποί του Motor1.com κατάφεραν τελικά να εντοπίσουν το πιο κομψό αδελφάκι του. Όχι, δεν μιλάμε για το A4 Sedan, αλλά μάλλον για το A5 Sportback. Το κλασικό σεντάν εξακολουθεί να μην εμφανίζεται, τροφοδοτώντας έτσι τις φήμες σχετικά με την πιθανή κατάργηση του συμβατικού αμαξώματος από τη γερμανική μάρκα πολυτελείας και τη διατήρηση μόνο του liftback για την επόμενη γενιά. Αυτό θα το περιμένουμε να το μάθουμε, και στο μεταξύ, ιδού το νέο A5.

Όπως αναμενόταν, το μπροστινό μισό του αυτοκινήτου θα είναι σε μεγάλο βαθμό πανομοιότυπο με το A4 Avant, το οποίο έχει επιβεβαιωθεί επίσημα ότι θα μεταβεί στην ονομασία A5. Η ελαφρά κεκλιμένη πίσω κολόνα και η πίσω πόρτα δείχνουν ότι όντως βλέπουμε το A5 Sportback και όχι ένα A5 Sedan. Δεν έχει μόνο όλα τα πλαίσια του αμαξώματος παραγωγής στη θέση τους, αλλά και τους τελικούς προβολείς και τα πίσω φώτα. Δεν είναι σαφές αν η Audi θα επιλέξει να παρουσιάσει πρώτα το Sportback ή όχι, αλλά η λογική λέει ότι το πιο πρακτικό Avant θα έρθει λίγο μετά από αυτό το αυτοκίνητο.

Οι κατάσκοποί απαθανάτισαν το πρωτότυπο από μακριά και επομένως δεν μπόρεσαν να πάρουν μια ιδέα από το εσωτερικό της καμπίνας. Ωστόσο, ένα A5 Avant (ακούγεται περίεργο, έτσι δεν είναι;) εντοπίστηκε πριν από μερικούς μήνες από μέσα. Είχε ένα ακόμα μεγαλύτερο infotainment που έμοιαζε με tablet σε σχέση με το απερχόμενο μοντέλο, ενώ ο πλήρως ψηφιακός πίνακας οργάνων δεν ήταν πλέον ενσωματωμένος στο ταμπλό. Αναμένουμε σημαντικά λιγότερα φυσικά χειριστήρια σε ένα απλοποιημένο ταμπλό, όπως συμβαίνει με πολλά πρόσφατα προϊόντα του ομίλου Volkswagen.

Το εσωτερικό του επερχόμενου Α5 Avant

Βασισμένη σε μια εξέλιξη της πλατφόρμας MLB, αυτή θα είναι η τελευταία γενιά του A5 Sportback που θα εξακολουθεί να προσφέρει κινητήρες εσωτερικής καύσης. Η Audi θα λανσάρει τα τελευταία της οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης το 2025, ενώ τα νέα προϊόντα που θα έρθουν από το 2026 θα πωλούνται ως αμιγώς ηλεκτροκίνητα. Μέχρι το 2023, οι τέσσερις κρίκοι αναμένεται να διακόψουν τις πωλήσεις οχημάτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εκτός από την Κίνα, όπου η παραγωγή θα μπορούσε να συνεχιστεί για κάποιο χρονικό διάστημα ανάλογα με την τοπική ζήτηση.

Τα A5 Avant και A5 Sportback θα διατίθενται με μια σειρά από ήπιους υβριδικούς κινητήρες βενζίνης και ντίζελ που έχουν αναπτυχθεί για να πληρούν τους επερχόμενους κανονισμούς εκπομπών ρύπων Euro 7. Η plug-in υβριδική ισχύς είναι επίσης στα σκαριά, αλλά δεν σχεδιάζονται παράγωγα EV. Αντ’ αυτού, η Audi σχεδιάζει ένα μοντέλο A4 με την ονομασία E-Tron σε μια ειδική πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Μια πανομοιότυπη στρατηγική θα εφαρμοστεί στα μοντέλα A6 με κινητήρα εσωτερικής καύσης, καθώς όλα αυτά θα λάβουν τελικά το όνομα A7, αφήνοντας χώρο στη γκάμα για ένα A6 με μηδενικές εκπομπές ρύπων. Πριν μετατρέψει κάθε αυτοκίνητο σε EV, η Audi έχει δεσμευτεί να βγάλει έναν ακόμη γύρο αυτοκινήτων S και RS, οπότε θα υπάρξουν παράγωγα υψηλών επιδόσεων για την οικογένεια A5.