Το να οδηγεί κανείς ένα αυτοκίνητο με περισσότερους από 400 ίππους είναι σίγουρα συναρπαστικό. Τη χαρά αυτή την έδωσε η Volvo στο Topspeed.gr, παραχωρώντας μας το εκρηκτικό EC40 Recharge Twin Motor (πρώην C40 Recharge Twin Motor) με τους 408 ηλεκτρικούς ίππους για την καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση.
Η δυναμική εναλλακτική
Η Volvo, επηρεασμένη από την επιτυχία του XC 40, αποφάσισε να φέρει στο προσκήνιο μία πιο δυναμική εκδοχή του αμαξώματος, ακολουθώντας το πρότυπο των Coupe SUV. Έτσι το 2021 παρουσίασε ουσιαστικά την Coupe εκδοχή του. Ωστόσο, αποφάσισε να το κατασκευάσει αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, πιστεύοντας στο προϊόν της. Από το 2024 το C40 μετονομάστηκε σε EC40.
Κομψοτέχνημα
Οι Σουηδοί έχουν επιμεληθεί με φροντίδα την αισθητική του αυτοκινήτου, η οποία αποτυπώνεται σε μια κομψή σιλουέτα, που κρύβει έντεχνα τον όγκο του και αποπνέει έντονο δυναμισμό.
Στο μπροστινό μέρος όλα ξεκινούν από την επιβλητική κάθετη μάσκα με την γνωστή διαγώνιο, στο χρώμα του αμαξώματος που προδίδει την ηλεκτρική φύση του μοντέλου και πλαισιώνεται από τους σοβαρούς ορθογώνιους Matrix Led προβολείς με γραφικά σε σχήμα Y. Ο μυώδης προφυλακτήρας ακροβατεί μεταξύ Off Road και σπορτίφ αισθητικής, ισορροπώντας την διπλή προσωπικότητα του μοντέλου.
Το προφίλ χαρακτηρίζεται από μια κομψή και άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα, που κρύβει έντεχνα τον όγκο του. Η κυρτή οροφή κυλάει ομαλά προς το πίσω μέρος. Απλές και καθαρές γραμμές σε συνδυασμό με τις μυώδεις επιφάνειες, την απόσταση από το έδαφος των 171 mm και τους θηριώδεις τροχούς των 20 ιντσών, να τονίζουν τον δυναμισμό του C40!
Το πίσω μέρος είναι και το πλέον διαφοροποιημένο και χαρακτηριστικό σημείο του αυτοκινήτου. Η μεγάλη κλήση του πίσω παραθύρου υπογράφει την Coupe – SUV αισθητική. Τα φωτιστικά σώματα με γραφικά LED έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αρχικά κάθετα, ακολουθώντας την πορεία της C-pillar, και στη συνέχεια οριζόντια εκτείνονται προς το κέντρο της πέμπτης πόρτας σε λεπτό σχήμα C με το κάτω μέρος να είναι μακρύτερο. Πάνω ακριβώς από τα φωτιστικά σώματα σχηματίζεται μια όμορφη κοκκάλινη αεροτομή. Ο προφυλακτήρας τονίζει τον δυναμισμό με τον ευδιάκριτο αεροδυναμικό διαχύτη στο κάτω μέρος.
Οικολογική πολυτέλεια
Ανοίγοντας την πόρτα, οι επιβάτες θα βρεθούν σε ένα προσεγμένο και φιλόξενο εσωτερικό με κορυφαία ποιότητα συναρμογής και υλικών, ανάλογη της φήμης της σουηδικής εταιρείας.
Το ταμπλό δείχνει σοβαρό και στιβαρό με τους σχεδιαστές να επιλέγουν καθαρές γραμμές, χωρίς ακρότητες και στοιχεία που να προκαλούν. Κεντρικά δεσπόζει η μεγάλη κάθετη οθόνη των 15 ιντσών του συστήματος πολυμέσων με προηγμένες λειτουργίες της Google, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Πίσω από το όμορφο τιμόνι υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών που παρέχει πληθώρα ενημερώσεων και πληροφοριών.
Η επιλογή των υλικών και του χρωματισμού έγινε με γνώμωνα τη βιωσιμότητα. Χρησιμοποιεί στο μεγαλύτερο βαθμό ανακυκλωμένα και vegan καλής ποιότητας υλικά, με καλή αίσθηση αφής εστιάζοντας στην οικολογία, αλλά παραμένοντας πολυτελές.
Τα καθίσματα να παρέχουν κορυφαία οσφυϊκή στήριξη. Παράλληλα δίνει μια οδηγοκεντρική αίσθηση, με υποδειγματική εργονομία, διευκολύνοντας τη ζωή του οδηγού. Οι χώροι είναι άπλετοι τόσο για τους μπροστινούς όσο και για τους πίσω επιβάτες.
Ο όγκος αποσκευών είναι 405 λίτρα ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα η χωρητικότητα αγγίζει τα 1.205 lt. Λόγω της απουσίας του κινητήρα στο μπροστινό μέρος, υπάρχει επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 31 λίτρων κάτω από το καπό.
Υποσχόμενο ακραίες επιδόσεις
Οι δύο αποδοτικοί σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες, τοποθετημένοι στους δύο άξονες, δίνουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, αποδίδοντας 408 ίππους και τερατώδη ροπή 670 Νm υποσχόμενο ακραίες επιδόσεις.
Εκρηκτικό
Όλα τα χαρακτηριστικά του Volvo ΕC40 Racharge Twin Motor συνηγορούν για μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία, η οποία αποτυπώνεται σε κάθε συνθήκη και οδικό δίκτυο.
In città αδικείται, οι πληθωρικές διαστάσεις του το περιορίζουν. Ωστόσο σε κεντρικές αρτηρίες, χάρη στην ισχύ του, είναι εξαιρετικά ευέλικτο. Η ορατότητα είναι καλή μπροστά και στο πλάι και περιορίζεται στο πίσω μέρος, εξαιτίας της κλήσης της πέμπτης πόρτας, ένα χαρακτηριστικό που δεν ενοχλεί καθώς η υψηλής ευκρίνεια κάμερα 360 μοιρών δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη θέση του αυτοκινήτου και τα εμπόδια περιμετρικά του.
Nella rete montana e rurale ξεδιπλώνει τον συναρπαστικό χαρακτήρα του. Η υψηλή ροπή και η ισχύς σε συνδυασμό με την τετρακίνηση του δίνουν το απόλυτο κράτημα στις ανηφορικές και κατηφορικές στροφές του ορεινού δικτύου, χωρίς να παρατηρείται έλλειψη δύναμης, και το αυτοκίνητο είναι σα να πατάει σε ράγες, σε βαθμό που δεν μπορεί να περιγράφει, η αίσθηση. Η ανάρτηση αρκετά σκληρή, αλλά ισορροπημένη, ενισχύει το αίσθημα της ασφαλείας, χωρίς να επηρεάζει την άνεση. Η συνολική οδική συμπεριφορά, θυμίζει Sportscar παρά Coupe SUV, επενδύοντας στην οδηγική ευχαρίστηση.
In autostrada ολοκληρώνεται η θετική εικόνα που αποκομίσαμε από τα οδηγικά χαρακτηριστικά του Volvo ΕC40, χάρη στην κορυφαία ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης, με το αυτοκίνητο να προσφέρει ένα απολαυστικό ταξίδι!
Generale είναι ανέλπιστα εκρηκτικό σε κάθε στιγμή, ικανό να συναρπάσει χάρη στα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Η κατανάλωση ενέργειας, άγγιξε τις 23 KWh/ 100 χιλιόμετρα, περιορίζοντας την πραγματική αυτονομία κάτω από τα χιλιόμετρα, με την Volvo να δίνει 507 χιλιόμετρα με το πρότυπο WLTP. Εντός αστικού κύκλου, ωστόσο είναι αρκετά πιο οικονομικό. Αν και είναι αρκετά ισχυρό, με εξαιρετική μόνιμη τετρακίνηση, εκτός δρόμου περιορίζεται μόνο σε ήπιες διαδρομές, λόγω της μέτριας απόστασης από το έδαφος και της coupe σχεδίασης που επηρεάζει τις γωνιές εισόδου και εξόδου. Παρόλα αυτά είναι αρκετά διασκεδαστικό.
Ανήσυχα πνεύματα με οικολογική συνείδηση
Το Volvo ΕC40 είναι ένα ιδιαίτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που καλυπτει όλο το φάσμα των σπορ προτάσεων και απευθύνεται σε ανήσυχα πνεύματα που θέλουν επιδόσεις αλλά και Off Road αποδράσεις, έχοντας οικολογική συνείδηση… και όλα αυτά με εφαλτήριο την ασφάλεια!
Συγκριτικό πλεονέκτημα
Παρόλο που τα 63.550 € δεν είναι λίγα, ωστόσο σε αυτήν την τιμή στην αγορά δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο στην αγορά με 408 ίππους και… ροπής, αποτελώντας ουσιαστικά το συγκριτικό του πλεονέκτημα και ειδικά με το νέο πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά 3» χάρη στην επιδότηση των 9.000€, τότε φτάνει τα 54.550€ ή 52.550€ με το μέγιστο όφελος της απόσυρσης συμβατικού αυτοκινήτου.
Caratteristiche tecniche
AMAXOMA |
|
Stampa |
Coupe – SUV |
Posti a sedere |
5 |
Porte |
5 |
EPIDOSI |
|
Tipo di carburante |
elettricità |
Accelerazione 0 - 100 km/h |
4.7 δευτ |
Velocità massima |
180 km/h |
Rapporto peso/potenza |
5.2 κιλά/Hp, 193.4 Hp/τόνος |
Rapporto peso/coppia |
3.1 κιλά/Nm, 317.5 Nm/τόνος |
BATTERIA |
|
Capacità lorda della batteria |
82 kWh |
Capacità netta (utilizzabile) della batteria |
78 kWh |
Tensione della batteria |
400 V |
Tecnologia delle batterie |
Ioni di litio (Li-Ion) |
Posizione della batteria |
Κάτω από το πάτωμα |
Autonomia elettrica (WLTP) |
483-508 km |
Consumo medio di energia (WLTP) |
17.7-18.6 κιλοβατώρα/100 χλμ |
MOTORE TOTALE |
|
Motore elettrico 1 |
|
Potenza del motore elettrico |
163 Hp |
Motore elettrico di coppia |
250 Nm |
Posizione del motore elettrico |
Assale anteriore trasversale |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Ασύγχρονος |
Motore elettrico 2 |
|
Potenza del motore elettrico |
245 Hp |
Motore elettrico di coppia |
420 Nm |
Posizione del motore elettrico |
Assale posteriore trasversale |
Τύπος ηλεκτροκινητήρα |
Σύγχρονος |
Potenza totale del sistema |
408 Hp |
Coppia del sistema |
670 Nm |
ALTEZZA E PESO |
|
Peso |
2110 κιλά |
Carico utile massimo |
510 κιλά |
Volume minimo di spazio per i bagagli |
413 l |
Volume massimo del bagaglio |
1205 l |
Carico massimo |
75 kg |
Capacità di traino ammissibile con freni (12%) |
1800 chili |
Carico massimo di supporto |
100 kg |
DIMENSIONI |
|
Lunghezza |
4440 mm |
Larghezza |
1873 mm |
Altezza |
1591 mm |
Passo |
2702 mm |
Pista anteriore |
1598 mm |
Traccia posteriore |
1603 mm |
Puntello anteriore |
870 mm |
Puntello posteriore |
868 mm |
Distanza dal suolo |
171 mm |
ARCHITETTURA |
|
Movimento |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Numero di rapporti e tipo di cambio |
1 velocità, cambio automatico |
Sospensione anteriore |
Indipendente, di tipo McPherson con molla elicoidale e barra di torsione |
Sospensione posteriore |
Sospensioni indipendenti a molle multi-link con stabilizzatore |
Freni anteriori |
Vassoi ventilati |
Freni posteriori |
Vassoi ventilati |
Tipo di indirizzo |
Gestione chukrania (con denti) |
Σύστημα Διεύθυνσης |
Volante elettrico |
Ruote |
Μπροστά: 235/50 R19 Πίσω: 255/45 R19 |
galleria fotografica