La verità sul richiamo di 5 milioni di diesel tedeschi

Mercoledì scorso, alla Berlino, sotto un comitato ministeriale, ha incontrato i vertici dell'azienda. Industria automobilistica tedesca. Tra coloro che si sono seduti a discutere con i ministri vi erano Harald Krüger (BMW), Dieter Zetsche (Daimler) e Matthias Müller (Per il grande pubblico la "notizia" era che i tedeschi avevano acconsentito a richiamo di 5 milioni di auto con diesel motori. La posta in gioco, tuttavia, era diversa.
In effetti, i tedeschi sono alla ricerca di un soluzione, una risposta alla tendenza internazionale che - per loro - ha demonizzare le auto diesel auto. Fino al passaggio alla tecnologia elettrica -in cui, dopo tutto, lavorano le industrie tedesche- i giganti di Berlino vogliono dimostrare che la soluzione è quella di non è il divieto di utilizzo del diesel per ridurre l'inquinamento atmosferico.

Da sinistra a destra, Dieter Zetsche (Daimler), Harald Krüger (BMW) e Matthias Müller (Volkswagen)

In breve, la casa automobilistica tedesca non ha intenzione di stare a guardare la "uccisione" dei diesel, con il coprifuoco nelle città e nelle diffamazione della reputazione di. In un primo incontro tra i ministri del Paese e i dirigenti di alto livello del settore automobilistico, i Volkswagen AG, Daimler AG e BMW AG, hanno concordato di procedere a aggiornamento tecnico di più di 5 milioni di diesel in circolazione in Germania, nel tentativo di per salvare la reputazione della tecnologia nel motore diesel, ma anche per tracciare una linea di demarcazione, mettendo nel passato la dieselgate, che si sta trascinando due anni, dimostrando nella pratica che possono ridurre l'inquinamento emesso nelle città senza l'abolizione dei veicoli diesel e quindi impedirne il divieto.

Il scommessa per il il più grande esportatore del Paese, l'industria automobilistica, che impiega più di 800.000 εργαζομένους, είναι μεγάλο. Γιατί, Λονδίνο και Παρίσι έχουν ήδη ανακοινώσει τα σχέδιά τους για πλήρη απαγόρευση της κυκλοφορίας αυτοκινήτων με diesel και βενζίνη στα όριά τους (και η Αθήνα το ίδιο, αλλά ο σχεδιασμός είναι ανύπαρκτος, άρα κανείς δεν τη λαμβάνει υπόψη), την ώρα που οι αυτοκινητοβιομηχανίες BMW, Daimler, Audi, Porsche και VW αποτελούν αντικείμενο έρευνας από τις ευρωπαϊκές Αρχές μετά από καταγγελίες για αθέμιτη σύμπραξη (καρτέλ) σε ό,τι αφορά τον μεταξύ τους διαμοιρασμό των αντιρρυπαντικών τεχνολογιών που χρησιμοποιούν στα diesel -κάτι που αρνούνται κατηγορηματικά.

Il Vendite οχημάτων diesel στη Γερμανία μειώθηκαν κατά 12,7% τον Ιούλιο. Πλέον το πετρέλαιο αντιστοιχεί μόνο στο 40,5% των νέων πωλήσεων οχημάτων στη μεγαλύτερη αγορά αυτοκινήτων της Ευρώπης, έναντι 46% στα τέλη του περασμένου έτους.

«Συνεχίζουμε να χρειαζόμαστε μια ισχυρή αυτοκινητοβιομηχανία. Θέλουμε οι αυτοκινητοβιομηχανίες να συνεχίσουν να είναι επιτυχημένες στον κόσμο και να συνεχίσουν να παράγουν τα καλύτερα αυτοκίνητα», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός της περιοχής Βόρειας Ρηνανίας-Βεστφαλίας, Άρμιν Λάσετ, περιοχής που φιλοξενεί πολλά εργοστάσια οχημάτων. «Χρειάζεται να διασώσουμε το ντίζελ, αλλά πρέπει επίσης να υπάρξει μια νέα ώθηση στην ηλεκτρική εποχή".

Στην ίδια σύσκεψη, που έγινε στο Βερολίνο, συμφωνήθηκε να χρηματοδοτηθεί η πράσινη μετακίνηση στις πόλεις και να δοθούν κίνητρα για την ανταλλαγή αυτοκινήτων παλιότερης τεχνολογίας diesel με νέα μοντέλα. Οι αναβαθμίσεις στην ανάκληση που θα γίνει, θα βασιστούν περισσότερο σε software patches, με στόχο να κατεβάσουν τη ρύπανση κατά 25-30% στις γερμανικές μεγαλουπόλεις και να ξεκινήσουν τη δική τους εκστρατεία. Το ερώτημα, βέβαια, είναι αν όντως θα καταφέρουν οι Γερμανοί να διασώσουν το diesel, ή θα “αναγκαστούν” να το εγκαταλείψουν προς χάριν της ηλεκτρικής τεχνολογίας. Επί του παρόντος, δεν δείχνουν διατεθειμένοι να το αφήσουν να “πεθάνει” αμαχητί…