Ηλεκτροκίνηση: Προοπτικές και προβλήματα στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου (Γραφήματα)

Η ανάλυση της ACEA δείχνει τις τάσεις της αγοράς, την σύγκριση με τις αγορές της Κίνας και των ΗΠΑ καθώς και τα προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν, ώστε η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία να πάρει κεφάλι στην παγκόσμια αγορά αυτοκινήτου

Η European Automobile Manufacturers’ Association (ACEA) ανέλυσε τις τάσεις και τις εξελίξεις στις αγορές ηλεκτρικών οχημάτων με μπαταρία (BEV).  Ενώ η Κίνα προηγείται επί του παρόντος από την Ευρώπη και τις ΗΠΑ στον εξηλεκτρισμό της αγοράς αυτοκινήτων, η ευρωπαϊκή αγορά θα ανακάμψει το 2025 και θα πάρει ξανά το προβάδισμα στις άλλες περιοχές του κόσμου έως το 2030.

Η προοπτική του εξηλεκτρισμού

Μέχρι στιγμής, το 2022, σχεδόν το 20% όλων των νέων αυτοκινήτων που ταξινομούνται στην Κίνα είναι αμιγώς ηλεκτρικά οχήματα (BEV), που σημαίνει ότι η χώρα είναι πλέον μπροστά από την Ευρώπη και πολύ μπροστά από τις ΗΠΑ στον εξηλεκτρισμό της αγοράς.

Πηγή: ACEA

Ωστόσο, το μερίδιο των ηλεκτρικών αυτοκινήτων αναμένεται να φτάσει σχεδόν το 30% της ευρωπαϊκής αγοράς έως το 2025 και να ξεπεράσει το 70% έως το 2030 – παίρνοντας και πάλι το προβάδισμα στις άλλες περιοχές του κόσμου.

 Τα τρία πρώτα τρίμηνα 2022

Οι κινεζικές πωλήσεις νέων BEV αυξήθηκαν κατά 89,4% φτάνοντας τα 2,9 εκατομμύρια αυτοκίνητα που πωλήθηκαν από τον Ιανουάριο έως τον Σεπτέμβριο του τρέχοντος έτους.  Αυτό το αποτέλεσμα προήλθε σε μεγάλο βαθμό από τα κυβερνητικά κίνητρα που επιδιώκουν να ενισχύσουν τις πωλήσεις μετά τις διακοπές πωλήσεων εξαιτίας των καραντινών Απριλίου-Μαΐου, που ωφέλησαν κυρίως την αγορά νέων ηλεκτρικών οχημάτων.

Πηγή: ACEA

Ταυτόχρονα, η ανάπτυξη ήταν ισχυρή αλλά λιγότερο απότομη στην ευρωπαϊκή περιοχή, συμπεριλαμβανομένης της ΕΕ, των χωρών της EFTA και του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου οι όγκοι πωλήσεων αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων ανήλθαν συνολικά σε 1 εκατομμύριο μονάδες, αυξημένοι κατά 25,7% σε σύγκριση με  το ίδιο εννεάμηνο πριν από ένα χρόνο.

Βασικές προκλήσεις

Η εγκατάσταση σημείων φόρτισης σε όλη την Ευρώπη παραμένει η βασική πρόκληση και αυτή η τάση μπορεί να αρθεί μόνο εάν οι κυβερνήσεις εντείνουν τις επενδύσεις σε υποδομές.

Όπως δείχνει η τελευταία Έκθεση Προόδου της ACEA, μέχρι σήμερα σχεδόν το 50% όλων των σημείων φόρτισης για ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνεται μόνο σε δύο χώρες της ΕΕ – την Ολλανδία (90.000 φορτιστές) και τη Γερμανία (60.000) – που αποτελούν λιγότερο από το 10% της συνολικής   επιφάνειας της ΕΕ.

Πράγματι, μέχρι το 2030 θα απαιτούνται έως και 6,8 εκατομμύρια δημόσια σημεία φόρτισης σε ολόκληρη την ΕΕ για να επιτευχθεί η προτεινόμενη μείωση των εκπομπών CO2 κατά 55% για τα επιβατικά αυτοκίνητα – που σημαίνει ότι θα πρέπει να σημειωθεί αύξηση του στόχου πάνω από 22 φορές σε λιγότερο από 10 χρόνια.