Ο πρόεδρος της Stellantis, John Elkann, δήλωσε ότι η αυτοκινητοβιομηχανία δεν έχει σχέδια συγχωνεύσεων και εξαγορών, απαντώντας στις εικασίες του Τύπου σχετικά με μια πιθανή συγχώνευση υπό γαλλική ηγεσία με την ανταγωνίστρια Renault, όπως αναφέρει το Reuters.
“Δεν υπάρχει κανένα σχέδιο υπό εξέταση σχετικά με επιχειρήσεις συγχώνευσης με άλλους κατασκευαστές”, ανέφερε ο Elkann σε δήλωσή του τη Δευτέρα.
Η Stellantis έχει δεσμευτεί σε ένα σχέδιο “το οποίο φέρνει σε επαφή την ιταλική κυβέρνηση με όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς της αυτοκινητοβιομηχανίας για την επίτευξη σημαντικών κοινών στόχων για την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ηλεκτρικής μετάβασης”, δήλωσε ο Elkann.
Την Κυριακή, η ιταλική εφημερίδα Il Messaggero ανέφερε ότι η γαλλική κυβέρνηση, η οποία είναι ο μεγαλύτερος μέτοχος της Renault και συμμετέχει στη Stellantis, μελετά ένα σχέδιο συγχώνευσης μεταξύ των δύο ομίλων.
H Renault ως στόχος επιθετικών εξαγορών
Η Γαλλία εξετάζει το ενδεχόμενο συγχώνευσης των δύο αυτοκινητοβιομηχανιών για να ενισχύσει τον έλεγχό της στον τομέα και να αντιμετωπίσει τον κινεζικό και γερμανικό ανταγωνισμό, αναφέρει η Il Messaggero.
Οι μετοχές της Renault αυξήθηκαν αρχικά περισσότερο από 4% τη Δευτέρα, με τους εμπόρους να επικαλούνται τις εικασίες των μέσων ενημέρωσης σχετικά με τον πιθανό συνδυασμό. Μείωσαν τα κέρδη τους στο 1% μετά τα σχόλια του Elkann.
Αφού εγκατέλειψε τη Ρωσία, τη δεύτερη μεγαλύτερη αγορά της τότε μετά τη Γαλλία, μετά τις δυτικές κυρώσεις που ακολούθησαν την εισβολή της στην Ουκρανία, και μείωσε το εύρος της παγκόσμιας συνεργασίας της με τη Nissan, η Renault έχει θεωρηθεί ως πιθανός στόχος επιθετικών εξαγορών και συγχωνεύσεων.
Οι εικασίες εντάθηκαν μετά την επιβράδυνση της αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων, η οποία ανάγκασε την αυτοκινητοβιομηχανία να ακυρώσει τα σχέδια IPO για τη μονάδα EV και λογισμικού Ampere.
Επικεφαλής της Renault είναι ο Luca de Meo, ένας Ιταλός του οποίου οι προηγούμενοι ρόλοι περιλάμβαναν εργασία στη Fiat.
Η χρηματιστηριακή αξία της Renault παραμένει πεισματικά χαμηλή, λίγο πάνω από τα 10 δισεκατομμύρια ευρώ (10,8 δισεκατομμύρια δολάρια), παρά την οικονομική ανάκαμψη των τελευταίων ετών.
Η Stellantis είναι ένας από τους πιο κερδοφόρους ομίλους του κλάδου και έχει χρηματιστηριακή αξία άνω των 85 δισ. ευρώ όταν συνυπολογίζονται και οι μη εισηγμένες μετοχές.
Η Stellantis είναι το προϊόν της συγχώνευσης το 2021 μεταξύ του γαλλικού ομίλου PSA και της Fiat Chrysler Automobiles, με μάρκες όπως η Fiat, η Peugeot και η Jeep. Οι 14 μάρκες της Stellantis περιλαμβάνουν τις Citroen, Jeep, Opel και Alfa Romeo.
Αμφισβήτηση των φημών και από αναλυτές
Οι αναλυτές αμφισβητούν τη λογική μιας συγχώνευσης Stellantis-Renault, η οποία θα επέκτεινε επίσης την πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην Ευρώπη.
Η Jefferies δήλωσε την περασμένη εβδομάδα ότι η Ευρώπη δεν θα αποτελούσε προτεραιότητα για οποιαδήποτε πιθανή δραστηριότητα συγχώνευσης και εξαγοράς της Stellantis, με τη Renault να μην προσφέρει σημαντική κλίμακα σε άλλες περιοχές του κόσμου, ενώ μια συμφωνία θα αντιμετώπιζε επίσης αντιμονοπωλιακά εμπόδια.
Η συζήτηση για τη συγχώνευση στα ιταλικά μέσα ενημέρωσης τροφοδοτήθηκε από τις δηλώσεις του διευθύνοντος συμβούλου της Stellantis, Carlos Tavares, την περασμένη εβδομάδα.
Είπε ότι η άνοδος των Κινέζων κατασκευαστών, οι προσπάθειες της Ευρωπαϊκής Ένωσης να καταργήσει σταδιακά τους κινητήρες εσωτερικής καύσης και οι δαπανηρές νέες συμβάσεις του συνδικάτου United Auto Workers ήταν μεταξύ των παραγόντων που τροφοδοτούν μεγαλύτερες δυνατότητες για συγχωνεύσεις και εξαγορές.
Ο Ταβάρες, δήλωσε επίσης ότι οι αντιμονοπωλιακές αρχές θα πρέπει να λάβουν υπόψη τους αυτές τις συνθήκες όταν αποφασίσουν αν θα εγκρίνουν μια άλλη μεγάλη συμφωνία, όπως η συγχώνευση της PSA και της Fiat Chrysler.
Ο Tavares δήλωσε ότι η Stellantis προετοιμάζεται για μια εποχή ενοποίησης της αυτοκινητοβιομηχανίας, προβλέποντας ότι η βιασύνη για την προσφορά πιο προσιτών ηλεκτρικών οχημάτων θα καταλήξει σε ένα “λουτρό αίματος”.
Έχει δώσει ιδιαίτερα μεγάλη προσοχή στη Renault, μια εταιρεία που θεωρεί ευάλωτη, αλλά δεν απέκλεισε επίσης πιθανό μελλοντικό ενδιαφέρον για άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο Tavares δήλωσε επίσης ότι η Ιταλία θα πρέπει να κάνει περισσότερα για την προστασία των θέσεων εργασίας στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας αντί να επιτίθεται στη Stellantis, η οποία κατέχει πολλά εργοστάσια στην Ιταλία που κατασκευάζουν αυτοκίνητα Alfa Romeo και Maserati, καθώς και Fiats. Η ιταλική κυβέρνηση έχει κατηγορήσει την Stellantis ότι ενεργεί κατά καιρούς κατά του εθνικού συμφέροντος.
Ο υπουργός Βιομηχανίας Adolfo Urso έθεσε την περασμένη εβδομάδα την προοπτική η ιταλική κυβέρνηση να αποκτήσει μερίδιο στη Stellantis για να συμβάλει στην εξισορρόπηση της γαλλικής επιρροής.
Εκπρόσωπος της Renault δήλωσε τη Δευτέρα ότι η εταιρεία δεν σχολιάζει φήμες. Το υπουργείο Οικονομικών της Γαλλίας αρνήθηκε να σχολιάσει.