ΝΕΑ

HEFT: Το ευρωπαϊκό εγχείρημα που αλλάζει το μέλλον των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με έναν καινοτόμο κινητήρα

HEFT είναι το όνομα ενός ευρωπαϊκού ερευνητικού προγράμματος που αποσκοπεί στην ανάπτυξη ενός νέου κινητήρα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Το Alma Mater Studiorum του Πανεπιστημίου της Μπολόνια συμμετέχει στην ομάδα. Η διεθνής ομάδα, υπό τον συντονισμό του Dr. Javier Poza του ισπανικού πανεπιστημίου Mondragon Unibertsitatea, εργάζεται πάνω σε ένα νέο σύγχρονο σύστημα πρόωσης με μόνιμους μαγνήτες, το οποίο στοχεύει να εγγυηθεί χαμηλότερο κόστος, μεγαλύτερη απόδοση και υψηλότερη ισχύ, μειώνοντας παράλληλα τη χρήση σπάνιων γαιών κατά 50-60%. Το τελευταίο μπορεί να αφαιρέσει σημαντικές ψηφίδες γεωπολιτικής ισχύος από την Κίνα, η οποία έχει τον πλειοψηφικό έλεγχό τους σε παγκόσμια κλίμακα.

Μεταξύ άλλων στόχων, είναι η ενίσχυση της κυκλικής οικονομίας, με ένα νέο μοντέλο ικανό να δημιουργήσει ανάπτυξη στην επικράτεια, βελτιώνοντας παράλληλα την πράσινη προσέγγιση, κατά 360 μοίρες. Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιδίωξε το πρόγραμμα HEFT, εκταμιεύοντας 4 εκατ. ευρώ υπέρ του, στο πλαίσιο του προγράμματος ” Horizon 2020″, του χρηματοδοτικού μέσου της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την επιστημονική έρευνα και την καινοτομία. Το έργο ξεκίνησε την 1η Δεκεμβρίου 2022 και θα διαρκέσει 42 μήνες, ενώ στη συνέχεια θα ολοκληρωθεί στα μέσα του 2026.

Όπως είπαμε, η ομάδα εργασίας έχει ως στόχο την ανάπτυξη ενός πλήρως ανακυκλώσιμου κινητήρα ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Η ιδέα είναι ότι μια ενεργειακά αποδοτική σύγχρονη καρδιά σπάνιων γαιών είναι η καλύτερη επιλογή για οχήματα επόμενης γενιάς. Οι ειδικοί που συμμετέχουν στο έργο αντιμετωπίζουν μια σειρά καινοτόμων προκλήσεων για τη διαμόρφωσή του, εστιάζοντας τις προσπάθειές τους στους μετατροπείς SiC (άμεση ψύξη ρότορα και στάτη, προηγμένη μόνωση υψηλής τάσης, τοπολογία ρότορα πολλαπλών φραγμάτων, κυματοειδείς περιελίξεις) και στα υλικά (προηγμένοι μαγνήτες GBD, εποξειδική ρητίνη για τη σύνδεση μαγνητών, σύνθετο υλικό για το περίβλημα του κινητήρα, μονωτική ρητίνη).

Δύο επιτυχημένα ηλεκτρικά αυτοκίνητα – το Fiat 500e και το Volkswagen ID.3 – θα χρησιμοποιηθούν ως σημείο αναφοράς για την επικύρωση αυτών των καινοτομιών υψηλής απόδοσης και χαμηλού κόστους.

Ο αντίκτυπος, σε αριθμούς, αναμένεται να είναι ο εξής: μείωση των απωλειών κατά 20%, του κόστους κατά 28% και των σπάνιων γαιών κατά 60%, με ποσοστό ανακυκλωσιμότητας άνω του 80%. Στο μέτωπο των Σπάνιων Γαιών (REE), το έργο ευθυγραμμίζεται με τον στόχο της ERMA (Ευρωπαϊκή Συμμαχία Πρώτων Υλών), η οποία στοχεύει στη μείωση της εξωτερικής εξάρτησης της Γηραιάς Ηπείρου από την προμήθεια σπάνιων γαιών, με εσωτερική στήριξη της ζήτησης κατά τουλάχιστον 20% έως το 2030.

Νικόλαος Μιχαλόπουλος

Recent Posts

Με την υποστήριξη της Jeep ολοκληρώθηκε το XTERRA Greece | Vouliagmeni 2024

Η Jeep ήταν για το 2024 χρυσός χορηγός στο XTERRA Greece | Vouliagmeni που έλαβε…

9 ώρες ago

Το BMW Group εισέρχεται στην επόμενη φάση με το Catena-X

Το BMW Group παρουσίασε τα τρέχοντα πεδία εφαρμογής του οικοσυστήματος δεδομένων Catena-X στην έκθεση του…

10 ώρες ago

Olivier Francois: Τέσσερα νέα Fiat στα σκαριά

Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…

1 ημέρα ago

TSF1 Podcast – WEC | 6 Hours of Imola

Γεια σας αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο δεύτερο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024…

1 ημέρα ago

Ferrari 12Cilindri : Μια σύγχρονη Daytona

Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…

5 ημέρες ago

Οδηγούμε Peugeot 2008 facelift 1.2 100HP Allure: Back to Basics (Βίντεο)

Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…

6 ημέρες ago