Δύο ειδικές εκδόσεις της MC20 για τον εορτασμό της 20ης επετείου της διαχρονικής MC12 αποκαλύπτει η Maserati. Πρόκειται για τις MC20 Icona & MC20 Leggenda.
Ειδικότερα, η αγωνιστική κλίση της Maserati ζωντανεύει με τις σειρές MC20 Icona και MC20 Leggenda, δύο ειδικές εκδόσεις για τον εορτασμό της 20ής επετείου από την επιστροφή της Τρίαινας στους αγώνες – το 2004, μετά από 37 χρόνια απουσίας από τη δράση – με την εμβληματική και νικηφόρα MC12.
Η MC12, που πρωτοπαρουσιάστηκε σε έκδοση δρόμου και έμελλε να αφήσει το στίγμα της στην πίστα, αποτελώντας σημείο αναφοράς στα πρωταθλήματα GT, ενέπνευσε το σούπερ σπορ αυτοκίνητο Maserati MC20.
Το 100% Made in Italy halo car σηματοδότησε την έναρξη μιας νέας εποχής για τη Maserati το 2020, ως το πρώτο μοντέλο που εξοπλίστηκε με τον καινοτόμο κινητήρα V6 Nettuno.
Οι δύο ειδικές σειρές MC20 – σε περιορισμένη έκδοση 20 μονάδων η καθεμία – διαθέτουν ειδικά liveries και αποκλειστικό περιεχόμενο εμπνευσμένο από την MC12 Stradale και την MC12 GT1 Vitaphone αντίστοιχα.
Maserati MC20 Icona
Τα χρώματα της Maserati MC20 Icona φέρνουν στο μυαλό των οπαδών μία από τις πιο εμβληματικές Maserati όλων των εποχών: τα χρώματα είναι τα ίδια με τον προκάτοχό της MC12 Stradale του 2004, που με τη σειρά του αποτελεί φόρο τιμής στο στυλ της Maserati Trofeo Light όταν έτρεξε στις 24 Ώρες της Daytona, η οποία ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που εμπνεύστηκε από το Maserati Birdcage Type 61, που κατασκευάστηκε μεταξύ 1959 και 1961.
Αρκετά χαρακτηριστικά από το πρόγραμμα εξατομίκευσης Fuoriserie περιλαμβάνονται στη βαφή MC20 Icona Bianco Audace Matte και Blu Stradale: ειδικές και αποκλειστικές λεπτομέρειες για μια εκλεπτυσμένη εξατομίκευση. Το λογότυπο της Maserati Fuoriserie σε Bianco Audace ξεχωρίζει στο πλάι του χρώματος, στο κάτω μέρος κοντά στους πίσω τροχούς, ενώ το λογότυπο της ιταλικής σημαίας είναι τοποθετημένο στην πόρτα κάτω από την επιγραφή MC20.
Στο κέντρο των επιχρωμιωμένων τροχών, με το ειδικό σχέδιο Trident, τα καλύμματα των τροχών είναι ασημί με το λογότυπο Trident σε μπλε χρώμα που κάνει αντίθεση. Οι δαγκάνες των φρένων είναι επίσης βαμμένες σε μπλε χρώμα, οι καθρέφτες διαθέτουν λειτουργία αυτόματης σκίασης και το καπό του κινητήρα είναι κατασκευασμένο από ανθρακονήματα.
MC20 Leggenda
Η ιστορία της MC20 Leggenda βρίσκεται επίσης στο ίδιο το όνομά της: διαθέτει ένα χρώμα σε Nero Essenza και Digital Mint Matte για να υιοθετήσει τα αλάνθαστα χρώματα της βραβευμένης MC12 GT1 υπό την ομάδα Vitaphone Racing: ένα αυτοκίνητο που πέτυχε το κατόρθωμα να φέρει στο σπίτι το ρεκόρ των τριών νικών και των δύο δεύτερων θέσεων στις 24 ώρες του Spa.
Τα χαρακτηριστικά Fuoriserie της MC20 Leggenda περιλαμβάνουν ζάντες τρίαινας σε Nero Lucido με καπάκια Nero Opaco και Trident Digital Mint- το λογότυπο Trident σε κίτρινο χρώμα στη μάσκα, τις πόρτες και την κολόνα C- τέλος, δαγκάνες φρένων βαμμένες σε μαύρο χρώμα.
Τα χαρακτηριστικά Fuoriserie της MC20 Leggenda περιλαμβάνουν ζάντες τρίαινας σε Nero Lucido με καπάκια Nero Opaco και Trident Digital Mint- το λογότυπο Trident σε κίτρινο χρώμα στη μάσκα, τις πόρτες και την κολόνα C- τέλος, δαγκάνες φρένων βαμμένες σε μαύρο χρώμα.Το πακέτο Fuoriserie για τις δύο ειδικές σειρές ολοκληρώνεται με αγωνιστικά εσωτερικά: ελαφριά μονοκόκ καθίσματα αγωνιστικού τύπου 4 κατευθύνσεων – το κεντρικό τμήμα σε Nero/Blu σε ασημί φόντο για την Icona, ή σε Nero σε ασημί φόντο για τη Leggenda – και κέντημα Trident στο προσκέφαλο μαζί με τις λέξεις “Icona” ή “Leggenda”, ανάλογα με το μοντέλο.
Στο καπό πάνω από τον ισχυρό κινητήρα Nettuno, ένα σήμα με την επιγραφή “ICONA. UNA DI 20” ή “LEGGENDA. UNA DI 20”.
Το εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων διαθέτει επίσης το εξελιγμένο ηχοσύστημα Sonus faber. Άλλα χαρακτηριστικά που μοιράζονται και οι δύο εκδόσεις είναι το εσωτερικό πακέτο από ανθρακονήματα, το ηλεκτρονικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (E-LSD), η ανάρτηση που ανυψώνει, τα συστήματα blind stop και rear cross path και τέλος τα πατάκια μπροστά και στο πορτμπαγκάζ.
Οι MC20 Icona και MC20 Leggenda γιορτάζουν την 20ή επέτειο από την έναρξη μιας χρυσής εποχής για την Trident στην πίστα, με τη θρυλική MC12 GT1: μεταξύ 2004 και 2010, πήρε 27 νίκες στο Πρωτάθλημα FIA GT, τρεις φορές έγραψε το όνομά της στον τιμητικό κατάλογο των 24 Ωρών του Spa, και κατέκτησε έξι Πρωταθλήματα Ομάδων με τη Vitaphone Racing και πέντε Πρωταθλήματα Οδηγών – συμπεριλαμβανομένων δύο Παγκόσμιων Πρωταθλημάτων FIA GT1 – καθώς και δύο Πρωταθλήματα Κατασκευαστών για τη Maserati.
Η ιστορία της MC12
Το 2004, η MC12 Stradale έδωσε ώθηση στον αγωνιστικό ζήλο της Maserati: σχεδιασμένη από τον Giorgetto Giugiaro, με τον 12κύλινδρο κινητήρα της που προέρχεται από τη Ferrari (MC σημαίνει “Maserati Corse”, το 12 αναφέρεται στον V12) παραμένει το ταχύτερο αυτοκίνητο παραγωγής που έχει κατασκευάσει ποτέ η Maserati – η τελική ταχύτητα ήταν 330 km/h με επιτάχυνση από 0 στα 100 σε 3,8 δευτερόλεπτα. Μόνο 50 από αυτά κατασκευάστηκαν.
Σήμερα, η ιστορία αυτών των θριάμβων και ενός αυτοκινήτου που ενσάρκωσε το σπορ πνεύμα της Maserati και το DNA της, αφιερωμένο στην τελειότητα, αντικατοπτρίζεται στις MC20 Icona και MC20 Leggenda, σαν να αντιπροσωπεύει την παράδοση της σκυτάλης μεταξύ πατέρα και γιου.