H Ford τιμά την αγωνιστική της κληρονομιά στην 87η έκθεση Γενεύης

Οι υψηλές επιδόσεις και οι αγώνες είναι δύο στοιχεία συνυφασμένα με το DNA της Ford, από την εποχή που ο Henry Ford – πριν από 116 χρόνια – νίκησε στον αγώνα των Sweepstakes με το αγωνιστικό του “999”, έχοντας αντίπαλο τον Alexander Winton – το μεγαλύτερο οδηγό αγώνων εκείνη την εποχή στην Αμερική.

Στη Γενεύη αυτές τις ημέρες, η Ford παρουσιάζει το νέο Fiesta ST πλαισιωμένο από τα αυτοκίνητα της Ford Performance.

Παρουσιάζει επίσης πάνω από μισό αιώνα της ιστορίας της στους αγώνες και στις υψηλές επιδόσεις με εκθέματα που ανήκουν στη συλλογή Ford Heritage Collection.

Η επόμενη γενιά Fiesta ST λανσάρει το νέο τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.5L EcoBoost 200 ίππων που υπόσχεται έναν απαράμιλλο συνδυασμό ισχύος και απόδοσης. Βασίζεται στην καινοτόμο φιλοσοφία της Ford Performance από την οποία προήλθε το Ford GT που θα δούμε στη Γενεύη με τα χρώματα του Ford GT ’66 Heritage Edition, σε πρώτη Ευρωπαϊκή εμφάνιση.

Η Ευρωπαϊκή γκάμα υψηλών επιδόσεων της Ford περιλαμβάνει επίσης τα μοντέλα βενζίνης & diesel Focus ST, το διακεκριμένο Focus RS, και τη θρυλική Ford Mustang. Οι πωλήσεις των μοντέλων Ford performance αυξήθηκαν κατά 14% επιπλέον συγκριτικά με την προηγούμενη χρονιά τον Ιανουάριο, έχοντας προηγηθεί αύξηση 60% το 2016 – σε συνέχεια των ισχυρών αποτελεσμάτων του  2015, όπου οι πωλήσεις είχαν εκτοξευτεί κατά 62%.

«Οι προσιτές επιδόσεις βρίσκονται στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων μας στη Ford» δήλωσε ο Jim Farley, chairman & CEO, Ford Ευρώπης. «Από την ενεργή αεροδυναμική του  Ford GT supercar μέχρι τα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes) της επόμενης γενιάς Fiesta ST, τα μοντέλα Ford Performance βασίζονται σε καινοτομίες που φέρνουν την οδηγική συγκίνηση των αγωνιστικών αυτοκινήτων μας στα “απλά” μοντέλα δρόμου.»

Η Ford Performance αποτελεί εργαστήριο καινοτομίας και δοκιμών για τη δημιουργία οχημάτων, ανταλλακτικών, αξεσουάρ αλλά και μιας εμπειρίας πελατών επιπέδου High Performance. Αυτό περιλαμβάνει την ανάπτυξη καινοτομιών και τεχνολογιών στην αεροδυναμική, μείωση βάρους, ηλεκτρονικά συστήματα, επιδόσεις και απόδοση των κινητήρων, με δυνατότητα ευρείας εφαρμογής στην προϊοντική γκάμα της Ford.

Επόμενη Γενιά Fiesta ST

Η τρίτη γενιά Fiesta ST θα είναι το πρώτο μοντέλο της Ford Performance με τρικύλινδρο κινητήρα και το πρώτο Fiesta ST με επιλέξιμα προφίλ οδήγησης (Drive Modes).

Ο νέος βενζινοκινητήρας 1.5L EcoBoost της Ford θα αποδίδει 200 ίππους, ροπή 290 Nm και προβλεπόμενη επιτάχυνση 0-100 km/h σε 6,7 δευτερόλεπτα, με τη βοήθεια καινοτομιών όπως ο συνδυασμός άμεσου και έμμεσου ψεκασμού καυσίμου (στο θάλαμο καύσης και στον αυλό εισαγωγής), προηγμένης υπερσυμπίεσης, και πρωτοποριακής νέας τεχνολογίας απενεργοποίησης κυλίνδρου για υψηλή ισχύ και απόκριση σε συνδυασμό με μειωμένες εκπομπές CO2.

Νέα, επιλέξιμα Προφίλ Οδήγησης (Drive Modes) θα επιτρέπουν τη διαμόρφωση της χαρτογράφησης του κινητήρα και των ελέγχων των συστημάτων διεύθυνσης και ευστάθειας σύμφωνα με τις ρυθμίσεις Normal, Sport και Track, για μία βελτιστοποιημένη οδηγική εμπειρία. Επίσης θα παρέχουν δυνατότητα προσαρμογής της τεχνολογίας Electronic Sound Enhancement και της ενεργής πεταλούδας ελέγχου στην εξαγωγή, ώστε να επιτυγχάνεται αυξημένη οδηγική απόλαυση από την έντονα σπορ χροιά της εξάτμισης του τρικύλινδρου κινητήρα.

«Η επόμενη γενιά Fiesta ST, κατά παράδοση, υιοθετεί τεχνολογίες αιχμής για την αναβάθμιση κάθε τομέα του πλαισίου και του κινητήρα της Ford Performance», δήλωσε ο Joe Bakaj, vice president, Product Development, της Ford Ευρώπης. «Με τα επιλέξιμα Drive Modes και ένα νέο κινητήρα EcoBoost που πετυχαίνει έναν απαράμιλλο συνδυασμό επιδόσεων και κατανάλωσης, το νέο μοντέλο υπόσχεται την πιο ευέλικτη, απολαυστική και συναρπαστική οδηγική εμπειρία που έχει προσφέρει ποτέ ένα Fiesta ST.» 

Η επόμενη γενιά Fiesta ST θα κυκλοφορήσει στις αρχές του 2018 σε τρίθυρες και πεντάθυρες εκδόσεις και θα προσφέρεται με απαράμιλλη ποικιλία εξοπλισμού εσωτερικού και επιλογών εξατομίκευσης.

Αγωνιστικά Ford GT και εκδόσεις δρόμου

Το Ford GT δίνει το παρών στη Γενεύη στα χρώματα της έκδοσης περιορισμένης παραγωγής Ford GT ’66 Heritage Edition. Το μοντέλο τιμά τη νίκη της Ford στο Le Mans του 1966, υιοθετώντας εξωτερική απόχρωση Shadow Black σε gloss ή matte φινίρισμα με ασημί ρίγες και ανθρακονήματα, καπό και γραφικά θυρών σε Frozen White #2 και σφυρήλατες αλουμινένιες ζάντες 20-ιντσών σε gold satin διαφανή επίστρωση με μαύρα μπουλόνια.

Όλα τα Ford GT διαθέτουν προηγμένο ψηφιακό ταμπλό 10 ιντσών. Το ταμπλό περιλαμβάνει γραφικά εμπνευσμένα από αγώνες με σκοπό τη μείωση της διάσπασης της προσοχής του οδηγού, ενώ αναπροσαρμόζεται αυτόματα με βάση τα πέντε προφίλ οδήγησης (Drive Modes): Normal mode, Wet mode, Sport mode, Track mode και V-Max mode.

Ο V6 EcoBoost κινητήρας 3.5L του Ford GT αποδίδει (σύμφωνα με SAE) 647 ίππους και ροπή 745 Nm στην Αμερικανική έκδοση. Με τελική ταχύτητα 347 km/h, το Ford GT είναι το ταχύτερο Ford παραγωγής που έχει τρέξει ποτέ σε πίστα. Το Ford GT προδιαγραφών δρόμου – με πλαίσιο από ανθρακονήματα και ενεργή αεροδυναμική – αντανακλά τις επιδόσεις του αγωνιστικού Ford GT της Ford Chip Ganassi Racing που κέρδισε στο 2016 Le Mans 24 Hours, και επίσης εκτίθεται στη Γενεύη.

Η Ford έκανε πέρσι μία ιστορική επιστροφή στο Le Mans, παίρνοντας τη νίκη στην κατηγορία LM GTE Pro με το αγωνιστικό Ford GT – ακριβώς 50 χρόνια μετά το θριαμβευτικό τερματισμό 1-2-3 στον αγώνα του 1966 – και νωρίτερα μέσα στη χρονιά ανακοίνωσε ότι τέσσερα Ford GT θα τρέξουν φέτος στο 2017 Le Mans 24 Hours, 17-18 Ιουνίου.

Η Ford και το LEGO® Group ένωσαν τις δυνάμεις τους στη δημιουργία των αγωνιστικών Ford GT του 2016 και Ford GT40 του 1966 που θα πλαισιώσουν την αποκλειστική οικογένεια LEGO® Speed Champions, η οποία περιλαμβάνει θρυλικά αυτοκίνητα δρόμου υψηλών επιδόσεων και αγωνιστικά μοντέλα.

Συναρπαστική γκάμα μοντέλων υψηλών επιδόσεων

Η Ford πούλησε πέρυσι στην Ευρώπη 43.800 αυτοκίνητα υψηλών επιδόσεων, μεταξύ των οποίων Ford Mustang, Focus RS, μοντέλα βενζίνης & diesel Focus ST, και το τρέχον Fiesta ST. Στη Γενεύη εκτίθενται δύο νέες ειδικές εκδόσεις Ford Mustang  με μοναδικό στυλ και premium εξοπλισμό που τώρα διατίθενται για τους Ευρωπαίους πελάτες. 

Η Ford Mustang Black Shadow Edition διατίθεται με κινητήρα 5.0L V8 421 ίππων της Ford, εξατάχυτο μηχανικό ή εξατάχυτο αυτόματο κιβώτιο και τέσσερις χρωματικές επιλογές αμαξώματος  – Platinum White, Triple Yellow, Race Red και Grabber Blue. Μοναδικά στιλιστικά στοιχεία είναι ένα μαύρο έμβλημα Pony στη μάσκα GT, αποκλειστικές μαύρες ζάντες αλουμίνιου 19-ιντσών σε σχέδιο Y, μαύρες λωρίδες κατά μήκος των εξοχών του καπό και ανάμεσα στα μαρσπιέ και μαύρα εμβλήματα 5.0L στα εμπρός φτερά.

Η Ford Mustang Blue Edition αναβιώνει το πνεύμα των κλασικών μοντέλων Mustang που ήταν βαμμένες στις εντυπωσιακές αποχρώσεις “Grabber”, με μία συναρπαστική Grabber Blue που αναδεικνύεται με κεντρικές μαύρες λωρίδες στο καπό και την οροφή και μαύρες, πολυάκτινες ζάντες αλουμίνιου 19-ιντσών. Ανάμεσα στις προτάσεις κινητήρων είναι ο 5.0L V8 421 ίππων της Ford και ο 2.3L EcoBoost 317 ίππων σε συνδυασμό με εξατάχυτα και αυτόματα κιβώτια.

«Η Ford Mustang γίνεται πάντα το επίκεντρο της προσοχής στους Ευρωπαϊκούς δρόμους και με τις νέες εκδόσεις Ford Mustang Black Shadow Edition και Blue Edition, οι οδηγοί της Mustang θα προσελκύσουν ακόμα περισσότερα βλέμματα» δήλωσε ο Roelant de Waard, vice president, Marketing, Sales & Service, Ford Ευρώπης. «Οι ειδικές εκδόσεις Ford Mustang έχουν παίξει σημαντικό ρόλο στην ιστορία της Mustang πάνω από 50 χρόνια, και τώρα οι Ευρωπαίοι πελάτες μπορούν να παίξουν το δικό τους ρόλο στην πλούσια ιστορία του θρυλικού αυτοκινήτου.»

Και τα δύο μοντέλα περιλαμβάνουν το σύστημα συνδεσιμότητας SYNC 3 της Ford με οθόνη αφής 8-ιντσών, που επιτρέπει στους οδηγούς να εντοπίζουν cafés, σταθμούς ανεφοδιασμού ή χώρους στάθμευσης αυτοκινήτων, και να βρίσκουν σταθμούς τρένων, αεροδρόμια και ξενοδοχεία, πιέζοντας απλά ένα μπουτόν και λέγοντας “I need a coffee, “I need petrol” και “I need to park”.

Το καταξιωμένο, 5-θυρο Ford Focus RS hatchback χρησιμοποιεί βενζινοκινητήρα 2.3L EcoBoost 350 ίππων, Ford Performance All Wheel Drive και Επιλέξιμα Drive Modes – μαζί και το πρώτο στη βιομηχανία Drift Mode που επιτρέπει ελεγχόμενη υπερστροφή ισχύος (drift). 

Το Ford Focus ST προσφέρεται με το βενζινοκινητήρα 250 PS EcoBoost ή τον 185 PS TDCi diesel σε 5-θυρες εκδόσεις hatchback ή wagon.

Ford Performance Heritage collection

H κληρονομιά της Ford στους αγώνες

Οι υψηλές επιδόσεις και οι αγώνες είναι δύο στοιχεία συνυφασμένα με το DNA της Ford, από την εποχή που ο Henry Ford – πριν από 116 χρόνια – νίκησε στον αγώνα των Sweepstakes με το αγωνιστικό του “999”, έχοντας αντίπαλο τον Alexander Winton – το μεγαλύτερο οδηγό αγώνων εκείνη την εποχή στην Αμερική. 

Στη Γενεύη, η Ford παρουσιάζει πάνω από μισό αιώνα της ιστορίας της στους αγώνες και στις υψηλές επιδόσεις με εκθέματα που ανήκουν στη συλλογή Ford Heritage Collection. Ανάμεσά τους:

Μια ρέπλικα του αγωνιστικού Ford GT40 Mk2 του 1966 – με τον 7-λιτρο V8 κινητήρα –  το οποίο οδήγησαν προς τη νίκη οι Bruce McLaren και Chris Amon στις 24 Ώρες του Le Mans το 1966.

Ford GT40 Mk2 του 1966 (ρέπλικα του αγωνιστικού με τον 7-λιτρο V8 κινητήρα –  24 Ώρες του Le Mans το 1966)

Μία ρέπλικα του Ford Escort MK1 που νίκησε στον αγώνα Λονδίνο – Μεξικό του 1970, ο οποίος προσμετρούσε στο Παγκόσμιο Κύπελλο Ράλι. Το αυτοκίνητο αυτό, ανακατασκευασμένο και με κινητήρα 1,8 λίτρων Ford Cosworth BDA, πήρε τη νίκη και στην επαναναδιοργάνωση του ιστορικού αγώνα το 1995, με το αρχικό, νικηφόρο πλήρωμα των Hannu Mikkola και Gunnar Palm.

Ford Escort MK1 (ρέπλικα του αυτοκινήτου με κινητήρα 1,8 λίτρων Ford Cosworth BDA  – Αγώνας Λονδίνο – Μεξικό 1970)

Μία έκδοση δρόμου του Ford Escort RS Cosworth του 1992, του αγωνιστικού Group A που συμμετείχε στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι (WRC), με 2-λιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 230 ίππων και τετρακίνηση.

Ford Escort RS Cosworth του 1992 (Μία έκδοση δρόμου του αγωνιστικού που συμμετείχε στο WRC, με 2-λιτρο, υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 230 ίππων 

και τετρακίνηση)

Φέτος, η Ford γιορτάζει τα 50 χρόνια από τη γέννηση του αγωνιστικού V8 κινητήρα Ford Cosworth DFV (double-four-valve) ο οποίος πέτυχε 155 νίκες και 12 τίτλους οδηγών σε διάστημα 15 χρόνων, καθώς και δύο νίκες στις 24 Ώρες του Le Mans – ανάμεσά τους κι εκείνη του αγωνιστικού Mirage GR8 το 1975, το οποίο επίσης δίνει το παρών στη Γενεύη.

Ελαφρύς, με συμπαγείς διαστάσεις και ισχυρός, ο αλουμινένιος 3-λιτρος κινητήρας σχεδιάστηκε για να αποτελεί τμήμα του σασί αγωνιστικού αυτοκινήτου. Είχε τέσσερις βαλβίδες ανά κύλινδρο και δύο εκκεντροφόρους για κάθε πλευρά κυλίνδρων.

Το καινοτόμο πνεύμα που εισήγαγε ο κινητήρας Ford Cosworth DFV αντανακλάται 50 χρόνια αργότερα στους κινητήρες Ecoboost της Ford – από τον ολοκαίνουργο τρικύλινδρο Ecoboost 1.5 έως τον V6 Ecoboost των 3,5 λίτρων με τα δύο turbo, τον οποίο φορούσε το αγωνιστικό Ford GT που πήρε τη νίκη στο Le Mans το 2016. 

«Οι αγώνες ήταν πάντοτε η κινητήρια δύναμη της καινοτομίας στη Ford», δήλωσε οDave Pericak, Global Director της Ford Performance. «Σήμερα το team της Ford Performance σε όλο τον κόσμο είναι υπεύθυνο για την εξέλιξη αυτοκινήτων, από το αγωνιστικό Ford GT μέχρι την επόμενη γενιά του Fiesta ST. Το ομαδικό πνεύμα συνεργασίας μας δίνει τη δυνατότητα να προσφέρουμε απολαυστική εμπειρία οδήγησης σε κάθε πελάτη μας, κάνοντας πιο προσιτές, τις τεχνολογίες αιχμής που αποσκοπούν στη βελτίωση των επιδόσεων».