Με κάθε ευκαιρία, οι άνθρωποι της Ford υπερηφανεύονται ότι φτιάχνουν τα καλύτερα hot hatch εκεί έξω. Και, δεν υπάρχει μεγαλύτερη απόδειξη της αξίας ενός σπορ αυτοκινήτου από τις επιδόσεις του στην πίστα. Γι’ αυτούς που λατρεύουν τις track days και να ψάχνουν τα όρια του αυτοκινήτου τους, λοιπόν, η Ford παρέχει το (εργοστασιακό) πακέτο Track Pack για το Focus ST.
Αυτό το πακέτο, ωστόσο, δεν είναι ό,τι κι ό,τι. Και δεν παρέχει αισθητικές, αλλά ουσιαστικές βελτιώσεις. Αρχικά, έχει εξελιχθεί από τη Ford Performance και έχει δοκιμαστεί εκτενώς τόσο στις εγκαταστάσεις δοκιμών της Ford όσο και στην “Πράσινη Κόλαση”, τη διάσημη πίστα Nürburgring Nordschleife στη Γερμανία. Και εξασφαλίζει χαμηλότερο βάρος και μεγαλύτερη εμπλοκή του οδηγού στα δρώμενα. Το πακέτο διατίθεται αποκλειστικά για το πεντάθυρο Focus ST με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων.
Συμπληρώνοντας ιδανικά τη δυνατότητα του Focus ST να επιταχύνει από στάση έως τα πρώτα 100 χλμ./ώρα σε χρόνο 5,7 δλ. και να επιτυγχάνει τελική ταχύτητα 250 km/h με τη βοήθεια του κορυφαίου βενζινοκινητήρα 2.3L EcoBoost της Ford των 280 PS, 1 το νέο πακέτο Track Pack επιτρέπει στους οδηγούς να καθορίζουν την απόκριση του αυτοκινήτου στην πίστα με ένα ρυθμιζόμενο σύστημα ανάρτησης τύπου coilover της KW Automotive τύπου που συνεργάζεται αρμονικά με τους αλουμινένιους τροχούς μειωμένης μάζας.
Επιπλέον, το πακέτο Track Pack αυξάνει την απόδοση φρεναρίσματος διαθέτοντας εμπρός δίσκους 363 mm και δαγκάνες φρένων της Brembo. Μία ειδική έκδοση ελαστικών βοηθά επίσης στη βελτιστοποίηση της πρόσφυσης για ακόμα καλύτερη απόκριση.
«Το νέο μας Focus ST Track Pack συνδυάζει υψηλών προδιαγραφών εξαρτήματα που καθιστούν το καυτό χάτσμπακ πραγματικά ικανό για την πίστα για τους λάτρεις της οδήγησης» εξηγεί ο Stefan Muenzinger, manager της Ford Performance στην Ευρώπη. «Η ρυθμιζόμενη ανάρτηση, τα τεράστια φρένα και τα υψηλής πρόσφυσης ελαστικά συμβάλλουν στη βελτιστοποίηση της απόδοσης, του ελέγχου του αμαξώματος και της αντοχής στην πίστα για μέγιστη απόλαυση – και αυτή είναι η ουσία του συγκεκριμένου αυτοκινήτου».
Το Focus ST Track Pack διατίθεται για παραγγελία από σήμερα σε Αυστρία, Βέλγιο, Τσεχία, Φινλανδία, Γαλλία, Γερμανία, Ελλάδα, Ουγγαρία, Ιρλανδία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Ισπανία, Ελβετία και Ηνωμένο Βασίλειο. Οι πρώτες παραδόσεις οχημάτων εξοπλισμένων με το Track Pack θα ξεκινήσουν τον Νοέμβριο.
Επιδόσεις και έλεγχος για αγωνιστική πίστα
Προϊόν συνεργασίας με τους ειδικούς στο μηχανοκίνητο αθλητισμό της KW Automotive, το σύστημα ανάρτησης τύπου coilover του πακέτου Track Pack φέρει περίβλημα από ανοξείδωτο χάλυβα για τα αμορτισέρ, τα οποία προσφέρουν ρύθμιση 12 και 16 σταδίων για τη συμπίεση και την επαναφορά τους. Οι δύο δυνατότητες ρύθμισης επιτρέπουν σε όσους συμμετέχουν σε track-days να ρυθμίζουν με μεγάλη ακρίβεια την απόκριση της ανάρτησης του Focus ST ανάλογα με τις απαιτήσεις των αγαπημένων τους σιρκουί.
Τα αμορτισέρ συνεργάζονται με ελατήρια βαμμένα με τη μέθοδο της ηλεκτροστατικής βαφής πούδρας (powder coating) και είναι μέχρι και 50% πιο άκαμπτα, μειώνοντας ταυτόχρονα το ύψος του αμαξώματος κατά 10 mm σε σύγκριση με το βασικό Focus ST. Ως αποτέλεσμα, το κέντρο βάρους του αυτοκινήτου χαμηλώνει ακόμα περισσότερο βοηθώντας με τον τρόπο αυτό στη μείωση των κλίσεων του αμαξώματος για ταχύτερες αλλαγές κατεύθυνσης. Οι οδηγοί μπορούν επίσης να ρυθμίζουν την ανάρτηση για περαιτέρω μείωση του ύψους έως και 15 mm, όπου επιτρέπεται από το νόμο.
Οι ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών είναι διαμορφωμένες με ροϊκή επεξεργασία και κατασκευάζονται μέσω μιας διαδικασίας που συμπιέζει το κράμα αλουμινίου για να διατηρήσει την αντοχή σε εφελκυσμό και να αυξήσει την αντοχή του σε κραδασμούς – την ίδια στιγμή χρησιμοποιείται λιγότερο υλικό ώστε να είναι ελαφρύτερο. Ως αποτέλεσμα, οι τροχοί είναι κατά 10% ελαφρύτεροι από τους βασικούς, γεγονός που εξασφαλίζει μικρότερη αδράνεια βελτιώνοντας συγχρόνως την επαφή των ελαστικών με το δρόμο και την πρόσφυση που παρέχουν. Έτσι, βελτιστοποιείται η απόδοση στην επιτάχυνση και το φρενάρισμα, καθώς και το κράτημα στις στροφές. Οι τροχοί συνδυάζονται με ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Pirelli P Zero Corsa που βελτιστοποιούν την πρόσφυση προσφέροντας ασυμβίβαστες ικανότητες στην πίστα και σε στεγνό δρόμο.
Η απόδοση του συστήματος πέδησης είναι επίσης βελτιστοποιημένη. Οι εμπρός δίσκοι είναι κατά 10% μεγαλύτεροι σε διάμετρο σε σχέση με τους στάνταρ των 330 mm και συνδυάζονται με σταθερές δαγκάνες τεσσάρων εμβόλων της Brembo για βελτιωμένο φρενάρισμα και παροχή μεγαλύτερης επιφάνειας για ταχύτερη διάχυση της θερμότητας – μειώνοντας έτσι το φαινόμενο της πτώσης της απόδοσης που προκαλείται από την αύξηση της θερμοκρασίας των φρένων κατά την οδήγηση στην πίστα.
Μεγαλύτερη ακρίβεια χειρισμού και πιο αιχμηρό στυλ
Το πακέτο Track Pack προσφέρει μία ακόμα πιο ξεχωριστή εμφάνιση μετά την εισαγωγή την περασμένη χρονιά μιας πιο τολμηρής εξωτερικής σχεδίασης που τονίζει περαιτέρω τον χαρακτήρα υψηλών επιδόσεων του Focus ST.
Η αποκλειστική για το ST πίσω αεροτομή, ο πίσω διαχύτης και τα πτερύγια του εμπρός προφυλακτήρα διαθέτουν ένα εντυπωσιακό Agate Black γυαλιστερό φινίρισμα, ανεξάρτητα από το χρώμα του υπόλοιπου αμαξώματος. Και τα τρία αυτά στοιχεία αποτελούν παθητικά αεροδυναμικά βοηθήματα, βελτιστοποιώντας την κάθετη δύναμη και τη σταθερότητα του οχήματος.
Η οροφή του Focus ST Track Pack, το άνω τμήμα της εμπρόσθιας μάσκας και τα καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών διαθέτουν και αυτά το ίδιο γυαλιστερό μαύρο φινίρισμα. Παρόμοιο οπτικό εφέ διαθέτουν και οι ζάντες αλουμινίου, πίσω από τις οποίες διακρίνονται οι δαγκάνες των φρένων οι οποίες είναι βαμμένες σε έντονο κόκκινο χρώμα.
Περαιτέρω αποκλειστικές εξωτερικές λεπτομέρειες περιλαμβάνουν μαύρα περιγράμματα για τα λογότυπα ST αντί του στάνταρ χρωμίου. Ανάμεσα στα εντυπωσιακά χρώματα του αμαξώματος ξεχωρίζουν τα Agate Black, Fantastic Red, Frozen White, Magnetic, καθώς και το αποκλειστικό για το Focus ST, Mean Green.
Πέρυσι, η Ford παρουσίασε επίσης νέα χαρακτηριστικά για το εσωτερικό του Focus ST, όπως τα εσωτερικά εξελιγμένα καθίσματα Ford Performance που μπορούν πλέον να αξιοποιηθούν πλήρως από τους οδηγούς του Focus ST Track Pack για μέγιστη υποστήριξη και άνεση στην πίστα.
Οι προηγμένες τεχνολογίες στο εσωτερικό περιλαμβάνουν επίσης μία κεντρική οθόνη αφής 13,2” με διαισθητική διεπαφή, κάτι που σημαίνει ότι οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους οποιαδήποτε εφαρμογή ή πληροφορία με ένα ή δύο κλικ.
Ο βενζινοκινητήρας 2.3L EcoBoost, ο οποίος αποδίδει ισχύ 280 ίππων στις 5.500 σ.α.λ. και 420 Nm ροπής από τις 3.000 έως και τις 4.000 σ.α.λ., υποστηρίζεται από έναν twin-scroll υπερσυμπιεστή με τεχνολογία anti-lag.
Οι επιδόσεις ενισχύονται με χαρακτηριστικά όπως η δυνατότητα flat-shift, που κρατά το γκάζι ανοιχτό κάθε φορά που ο οδηγός πατά το συμπλέκτη για να ανεβάσει σχέση στο κιβώτιο. Το Focus ST Track Pack εφοδιάζεται επίσης με ένα καινοτόμο, ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης (eLSD), το οποίο ενεργοποιεί υδραυλικά τους συμπλέκτες για να ανακατανείμει τη διαθέσιμη ροπή – σε ποσοστό που φτάνει έως και το 100% – στον τροχό με την περισσότερη πρόσφυση, προκειμένου να εξουδετερωθεί το σπινάρισμα . Επενεργώντας ταχύτερα και με μεγαλύτερη ακρίβεια από ένα μηχανικό διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης, το σύστημα eLSD του Focus ST Track Pack προσαρμόζει προληπτικά τη ροπή σύμφωνα με πληροφορίες από τους αισθητήρες του κινητήρα και του οχήματος.
Οι οδηγοί μπορούν επίσης να αξιοποιήσουν τα επιλέξιμα Drive Modes 2 για να προσαρμόσουν τα χαρακτηριστικά απόδοσης του eLSD, τη χαρτογράφηση του γκαζιού, την υποβοήθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης, καθώς και τα χαρακτηριστικά του ηλεκτρονικού συστήματος ευστάθειας (ESC) σύμφωνα με το εκάστοτε οδηγικό σενάριο. Η λειτουργία Track παρέχει επίσης ταχύτερη απόκριση και ελευθερία εντός του συστήματος ESC για μέγιστη πληροφόρηση και εμπλοκή του οδηγού.
Διαβάστε ακόμα: