Όταν παρουσιάστηκε το Fiat 500, το 1957, κανείς δεν περίμενε ότι, 59 χρόνια αργότερα, θα κυκλοφορούσε στους δρόμους σε κάθε πιθανή εκδοχή: Από πολυμορφικό, cabrio, μέχρι και crossover. Το Fiat 500, γνωστό και ως Cinquecento”, θεωρείται ως το αυτοκίνητο που αναγέννησε τη Fiat στην μεταπολεμική Ιταλία και αγαπήθηκε όσο κανένα άλλο για το τρίπτυχο της επιτυχίας, που είναι η εμφάνιση, το μικρό μέγεθος, αλλά και η πρακτικότητα (εσύ πρόσθεσε και τη σβελτάδα του).
Στην αναβίωσή του, το 2007, έμελε να αναγεννήσει τη Fiat για μια ακόμα φορά και να την βγάλει για τα καλά από την εσωστρέφεια κάνοντας την νούμερο ένα επιλογή για αυτοκίνητο πόλης. Στις μέρες μας, που τα crossover έχουν την τιμητική τους, τώρα που οι περισσότεροι τα λατρεύουν και κάποιοι τα μισούν, η Fiat αποφάσισε να μπει για τα καλά στα λημέρια της κατηγορίας με το 500Χ και πολύ σοφά επέλεξε.
Πρόκειται για το ξαδελφάκι του Renegade, με το ίδιο πλαίσιο, ίδιους κινητήρες, τελείως διαφορετική εμφάνιση και αναρτήσεις και, εν τέλει, διαφορετικούς χαρακτήρες. Το Renegade εστιάζει στην περιπέτεια και τις εκτός δρόμου ικανότητες και το Fiat 500X στο τρίπτυχο της επιτυχίας για την Fiat, εμφάνιση-μέγεθος-σβελτάδα που είπαμε ότι ισχύει και στο μικρό 500.
Εν αρχή ην η εμφάνιση
Όταν πρωτοαντίκρυσα το κόκκινο Fiat 500X της δοκιμής μας, σκέφτηκα ότι καμία σχέση με το ογκώδες 500 L δεν έχει εμφανισιακά, αλλά ούτε και στην ουσία, μιας και βασίζεται στο πλαίσιο του Renegade, αλλά με διαφορετική ρύθμιση στην ανάρτηση, εστιασμένο σε μια πιο σπορ οδική συμπεριφορά.
Έτσι λοιπόν, αφού με κέρδισε με την πρώτη ματιά, σκέφτηκα ότι εμένα μου αρέσουν τα crossover και είμαι… εύκολο θύμα για τη λεία του. Άραγε, πώς θα φαίνεται στα μάτια μιας γυναίκας, όντας ένα 500 με αναβολικά; Έτσι ξεκίνησα για το ταξίδι από Αθήνα –Τσαγκαράδα κάνοντας αφού πρώτα έκανα μια στάση για να επιβιβαστεί και η γυναικεία συντροφιά.
“Άχου το γλυκούλι!!!”, αναφώνησε και προφανώς δεν αναφερόταν σε εμένα (αν και θα μπορούσε, ή καλύτερα θα έπρεπε), αλλά στο κόκκινο Fiat 500X που την κέρδισε με την πρώτη ματιά. “Γκολ από τα αποδυτήρια”, σκέφτομαι, κουμπώνω πρώτη στο 6άρι ακριβές και με ωραία αίσθηση κιβώτιο και ξεκινώ.
Στα χέρια μου, είχα την diesel έκδοση με τον 1,6 MTJ κινητήρα και τα 120 άλογα στις 1.750 σ.α.λ. Στην πράξη, ο 1,6 λτ. MultijetII turbodiesel του 500Χ, αποδεικνύεται ιδιαίτερα ροπάτος με 32κιλά ροπής, με μεγάλο ευρος ωφέλιμης λειτουργίας, αναπτύσσοντας με άνεση μεγάλες ταχύτητες και με όλα τα τελευταία καλούδια της diesel τεχνολογίας όπως common rail, 16V και turbo μεταβλητής γεωμετρίας.
Αυτό που μου έκανε ιδιαίτερη θετική εντύπωση είναι το γεγονός ότι κινούμενος σε ταχύτητα κοντά στην τελική του, έδινε την εντύπωση ότι πηγαίνει με πολύ μικρότερη ταχύτητα, απενεργοποιώντας το… «alarm» υψηλής ταχύτητας του θηλυκού συνεπιβάτη αφού το πάτημα από τις 18άρες, τη σωστά ρυθμισμένη ανάρτηση και το καλά ηχομονωμένο εσωτερικό του ξεγελούσε τον γυναικείο βομβητή υψηλής ταχύτητας (που ενεργοποιείται με την ατάκα “ΕΙΣΑΙ ΤΡΕΛΟΣ”;;;; σε ένταση 7.848 db).
Η κατανάλωση κυμαίνεται γύρω στα 6,5 λτ./100 χλμ και ακόμα και στην τελική του δεν υπερβαίνει τα 9,5 λίτρα κάνοντας το ταξίδι αστραπή, αλλά και βροντή, αφού εντέλει έγινε αντιληπτή η υψηλή του ταχύτητα από τη συνεπιβάτη…
Το εσωτερικό του
Το εσωτερικό του 500Χ αποτελεί ορόσημο για την Fiat αφού η ποιότητα με την εμφάνιση είναι παρούσες.. Η συνολική εμφάνιση είναι ελκυστική μιας και παραπέμπει στο 500 και τα υλικά είναι τα καλύτερα που έχουμε συναντήσει όχι μόνο σε Fiat αλλά και από τα περισσότερα SUV παραπέμποντας μάλιστα σε πιο executive κατηγορίες.
Τα υλικά στο ταμπλό είναι μαλακά και στο κέντρο δεσπόζει μια οθόνη 5 ιντσών με το σύστημα Uconnect™ Nav με bluetooth και πλοήγηση σε μια κατηγορία όπου η οθόνη μπορεί να είναι προαιρετική αλλά εδώ όχι. Προαιρετική όμως είναι η οθόνη αφής 6,5”με Uconnect™ Nav LIVE με 3D πλοήγηση την οποία και θα προτιμούσα λόγω μεγέθους και χρηστικότητας και αν δεν ήθελα συμβιβασμούς. Το Uconnect που είναι παρόν και στην 5 ιντσών οθόνη, είναι εύχρηστο και κατανοητό ,με πολλές λειτουργίες, όπως απομακρυσμένο ξεκλείδωμα , ραδιόφωνο μέσω Ίντερνετ και διάφορες εφαρμογές για σύνδεση με smartphone και μετατροπή κειμένου σε ομιλία και το ανάποδο.
Υπάρχει ακόμα η δυνατότητα να μετατραπεί και σε WiFi hotspot ,και νομίζω ότι είναι ένα από τα καλύτερα συστήματα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας στην αγορά του αυτοκινήτου.
Το 500X, γενικά, είναι μικρό σε διαστάσεις αλλά ειδικά οι μπροστά επιβάτες έχουν αρκετή άπλα και για τα πόδια αλλά και για το κεφάλι κάτω από την ευμεγέθη ηλιοροφη. Επίσης, οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι αρκετοί όπως άλλωστε αρμόζει σε ένα crossover. Πίσω, τα πράγματα είναι πιο μαζεμένα λόγω και της κοφτής οροφής που, σε σύγκριση με το Skoda Yeti υπάρχει διαφορά, αλλά το 500X κερδίζει σε γοητεία και φινέτσα.
Τι είναι το Χ τελικά;
Το 500X είναι ένα από τα πιο σπορ σε αυτή την ταχέως αναπτυσσόμενη κατηγορία αυτοκίνητα, με ένα στιβαρό πλαίσιο, στο οποίο με ευκολία και πάντα ελεγχόμενα γίνονται οι κινήσεις του αμαξώματος , που αρωγός σε αυτό είναι το ακριβές ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης και η σφιχτή ρύθμιση των αναρτήσεων,
Εντύπωση μου προκάλεσε ότι παρά τις πανέμορφες 18άρες ζάντες της έκδοσης CROSS PLUS, η ποιότητα κύλισης, αφού η ανάρτηση κάνει καλά τη δουλειά της απορροφώντας τα χτυπήματα και τους κραδασμούς από τις λακκούβες και τα νεροφαγώματα.
Εν κατακλείδι, το 500X είναι η χαρά της οδήγησης αφού σου προσφέρει το τρίπτυχο εμφάνιση-μέγεθος-σβελτάδα χωρίς να ζητάει πολλά ούτε σε καύσιμο, ούτε σε χρήματα, ούτε σε χώρο για να το παρκάρεις.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ : 1.6 Mjet 120hp MT FWD
Κινητήρας: 1.598 cc (diesel)
Ισχύς: 120 PS / 3.750 rpm
Ροπή: 32,6 kgm / 1.750 rpm
Μετάδοση: Στους εμπρός τροχούς
Κιβώτιο: Χειροκίνητο 6 σχέσεων
Τελική ταχύτητα: 186 km/h
Επιτάχυνση 0-100: 10,5 sec
Μεικτή κατανάλωση: 4,7 lt/100 km
Εκπομπές CO2: 109 gr/km
Βάρος: 1.320 kg
Διαστάσεις Μ/Π/Υ: 4.278/1.796/1.600 mm
Χώρος αποσκευών: 350 -1000 lt
Τέλη κυκλοφορίας: 98 €
Ελαστικά : 225/45 R18
Το
500X, προσφέρεται με όφελος έως 5.000€ και με ευνοϊκή χρηματοδότηση,
εγγύηση, οδική βοήθεια και service για 5 ολόκληρα χρόνια, με την τιμή
του να ξεκινάει από 15.500€.