Γιατί κανείς δεν αγοράζει τη Ferrari των σκληρών του Μαϊάμι;

Τα περισσότερα ιστορικά αυτοκίνητα που έχουν πρωταγωνιστήσει σε σειρές και ταινίες, όταν βγαίνουν σε δημοπρασίες, χτυπάνε τρελά ποσά. Πόσο μάλλον, εάν είναι και iconic supercars. Στην περίπτωση της άσπρης Ferrari Testarossa που είχε εις εκ των πρωταγωνιστών της δημοφιλούς σειράς των 80s, “Miami Vice” (“Οι σκληροί του Μαϊάμι), αυτό δεν ισχύει. Γιατί, προφανώς, κανείς δεν θέλει να την αγοράσει. 

Η άσπρη Testarossa, η οποία έχει όλα τα χαρτιά που αποδεικνύουν ότι είναι αυθεντική, τόσο από τη Ferrari North America, όσο και από τη Ferrari Classiche, καθώς και από τη Universal Studios (έγγραφα που αποδεικνύουν ότι ήταν το αυτοκίνητο της σειράς), βγήκε για πρώτη φορά στο σφυρί, τον Δεκέμβριο του 2014, στο eBay. Προφανώς και δεν πουλήθηκε, αφού ξαναεμφανίστηκε προς πώληση τον Μάρτιο του 2015. 

Τον Αύγουστο του 2015, βγήκε σε δημοπρασία από αμερικανικό οίκο. Και, αφού κανείς δεν την πήρε, ξαναβγήκε σε δημοπρασία από τον ίδιο οίκο, τον Ιανουάριο του 2016. Για κάποιο λόγο, κανείς δεν ενδιαφέρεται και έτσι, ξαναβγαίνει σε δημοπρασία τον ερχόμενο Φεβρουάριο, από τον Barrett- Jackson. 

Η συγκεκριμένη Testarossa έχει μόλις 16.000 μίλια στο οδόμετρό της και τοποθετήθηκε σε αποθήκη, από το 1989, οπότε και τελείωσαν τα γυρίσματα των “Σκληρών του Μαϊάμι”. Έκτοτε, έχει γίνει ένα service συντήρησης του κινητήρα, αξίας 8.000 δολαρίων.

Η ιστορία της, έχει ενδιαφέρον, με δεδομένο ότι τελικά, στην τηλεόραση, τίποτα δεν είναι όπως το νομίζουμε. Αρχικά, ο ντετέκτιβ Κρόκετ, χρησιμοποιούσε μια μαύρη Ferrari 356 GTB Daytona. Η οποία όμως, δεν ήταν Ferrari. Ήταν στην πραγματικότητα μια ρέπλικα, επάνω σε ένα σασί από μια Corvette του ’80. Η σειρά γνώριζε μεγάλη επιτυχία και, όταν η Ferrari παρουσίασε την Testarossa, πρόσφερε στη Universal Studios να παρέχει εκείνη τα πραγματικά αυτοκίνητα. 

Έτσι κι έγινε. Για χάρη του “Κρόκετ”, η Ferrari North America, δώρισε στα στούντιο δύο μαύρες Testarossa. Για ένα λεπτό! Μαύρες; Αφού άσπρη βλέπαμε στη σειρά! Κι όμως. Η Testarossa ήταν μαύρη και, από τα πρώτα γυρίσματα που χρησιμοποιήθηκε, έγινε σαφές ότι το χρώμα δεν “έγραφε” στα νυχτερινά γυρίσματα. Και έτσι, η Testarossa που θα χρησιμοποιούταν (η μία κρατήθηκε) βάφτηκε άσπρη.

Από τα γυρίσματα των “Σκληρών του Μαϊμι”, το μακρινό 1988. Κι όμως, το αυτοκίνητο που βλέπεις, είναι ρέπλικα, επάνω σε σασί από DeTomaso Pantera

Όμως, δεν τελειώσαμε εδώ. Η σειρά περιείχε πολλές σκηνές καταδίωξης, άλματα, τρακαρίσματα και άλλα τέτοια… ωραία. Υπέστη λοιπόν η Testarossa για την οποία μιλάμε εδώ, τέτοιο βιασμό; Όχι. Γιατί θα εκπλαγείς, εάν μάθεις τι αυτοκίνητο χρησιμοποίησαν οι αθεόφοβοι για να ντουμπλάρουν τις άγριες σκηνές της Ferrari. 

Για τη δημιουργία της replica, οι παραγωγοί του Miami Vice απευθύνθηκαν στον ειδικό βελτιωτή γι’ αυτό το σκοπό, Carl Roberts. Ο Roberts, ήθελε να φτιάξει ρέπλικα επάνω στο σασί μιας Corvette, αλλά επειδή η Testarossa ήταν κεντρομήχανη, πήρε μια DeTomaso Pantera (ήταν ήδη συλλεκτική τότε!!!) του 1972 και την τροποποίησε: Της πρόσθεσε υποπλαίσιο ώστε να αντέχει τα άλματα, ένα “καπάκι” από φάιμπεργκλας για να μοιάζει με την Ferrari, της έβαλε ένα μοτέρ από Ford Cleveland με nitro boost και βελτιώσεις από τη Ford (απέδιδε 600 ίππους στις 5.000 σ.α.λ. και 350 lb/ft ροπής στις 2.000 σ.α.λ.) ένα έξτρα πεντάλ για να μπλοκάρει τους πίσω τροχούς, πολλά ακόμα εξτρά και… βουαλά! 

Στις 1 Ιουλίου 1987, το αμερικανικό περιοδικό Popular Mechanics, εξηγούσε στο κοινό πώς δούλευε η Ferrari που δεν ήταν… Ferrari στη δημοφιλή σειρά

Η ρέπλικα, για την οποία χρησιμοποιήθηκαν κομμάτια από φάιμπεργκλας, τα οποία ο Roberts κατασκεύασε βλέποντας φωτογραφίες της Testarossa σε ένα περιοδικό (!!!) και κάποια κομμάτια από μια διαλυμένη Testarossa, χρησιμοποιείτο για τις σκηνές καταδίωξης και η πραγματική Ferrari, για τις πιο “light”. Αυτή, λοιπόν, δεν ήταν πρωταγωνίστρια, αλλά συμπρωταγωνίστρια.

Οι Testarossa πωλούνται όλο και ακριβότερα τα τελευταία χρόνια, αν και τα 1,75 εκατ. δολάρια που ήταν η τιμή εκκίνησης της συγκεκριμένης Testarossa, είναι μάλλον λίγο αισιόδοξο ποσό. Και, αν το σκεφτείς λιγάκι, ίσως και να είναι ο λόγος που κανείς δεν τη θέλει για το γκαράζ του. Γι’ αυτό και τώρα, η δημοπρασία δεν θα έχει τιμή εκκίνησης.