Ferrari

Ferrari 12Cilindri : Μια σύγχρονη Daytona

Η νέα Ferrari 12Cilindri, συνδυάζει άψογα την κληρονομιά της Ferrari, με όλες τις σύγχρονες τεχνολογικές καινοτομίες. Θα μπορούσε κανείς να πει, πως είναι μία σύγχρονη Daytona.

Ferrari

Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse: ο ατμοσφαιρικός V12, τοποθετημένος εμπρός, ο οποίος ήταν και ο πρώτος που βγήκε από το εργοστάσιο της Ferrari στο Μαρανέλο. Σήμερα, σε μια μεγαλοπρεπή εκδήλωση με φόντο την εκπληκτική θέα του Miami Beach, που τιμά την 70χρονη κληρονομιά της Ferrari στην αμερικανική αγορά, παρουσιάστηκε η Ferrari 12Cilindri. Αυτό το μοντέλο αποτελεί απόδειξη της διαχρονικής κληρονομιάς της ξεχωριστής φιλοσοφίας του κινητήρα της Ferrari, η οποία έχει εξελιχθεί θαυμάσια με την πάροδο των δεκαετιών, διατηρώντας παράλληλα το θεμελιώδες DNA της και διατηρώντας τις βασικές αρχές της μάρκας.

Η Ferrari 12Cilindri, αντλώντας έμπνευση από τα εμβληματικά Grand Tourer της δεκαετίας του 1950 και του ’60, ενσαρκώνει το ήθος της διθέσιας Ferrari με τον V12 τοποθετημένο μπροστά. Συνδυάζει αριστοτεχνικά την κομψότητα, την ευελιξία και τις επιδόσεις. Αυτό το αυτοκίνητο σηματοδοτεί τη συνέχιση αυτής της ένδοξης κληρονομιάς, διευρύνοντας τα όρια των επιδόσεων, της άνεσης και του σχεδιασμού. Ο σχεδιασμός του αποπνέει μια σπορ κομψότητα με ομαλές, συνεκτικές γραμμές που ενσωματώνουν ένα ενεργό σύστημα αεροδυναμικής που εξασφαλίζει απαράμιλλη απόδοση. Στα κυριότερα σημεία περιλαμβάνονται το μπροστινό ανοιγόμενο καπό που προσφέρει μια καλύτερη οπτική επαφή με τον κινητήρα και οι χαρακτηριστικές διπλές απολήξεις της εξάτμισης, σήμα κατατεθέν της δωδεκακύλινδρης κληρονομιάς της Ferrari.

Στην καρδιά της Ferrari 12Cilindri βρίσκεται η νεότερη εκδοχή του θρυλικού κινητήρα V12, θεμελιώδους σημασίας για το θρύλο της μάρκας από το Μαρανέλο. Στην τρέχουσα εκδοχή του, αποδίδει 830 ίππους, με το limit των στροφών του να φτάνει τις 9500 στροφές ανά λεπτό. Η εύρωστη καμπύλη ισχύος του κινητήρα αποδίδει το 80% της ροπής του μόλις από τις 2.500 σ.α.λ., εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση στο γκάζι και ένα άφθονο φάσμα ισχύος που συνεχίζεται μέχρι τον κόφτη.

Η καμπίνα της Ferrari 12Cilindri προσφέρει απαράμιλλη άνεση τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό, καθιστώντας την ιδανική για μεγάλα ταξίδια. Ο εσωτερικός χώρος μοιάζει ευρύχωρος, μια αίσθηση που ενισχύεται από τη γυάλινη οροφή και τα πολυτελή υλικά. Επιπλέον, διαθέτει τρεις οθόνες, συμπεριλαμβανομένης μιας κεντρικής οθόνης μαζί με ξεχωριστές οθόνες για τον οδηγό και τον συνοδηγό, εξασφαλίζοντας τη βέλτιστη ενασχόληση με τις δυνατότητες του οχήματος.

Η Ferrari 12Cilindri απευθύνεται σε γνώστες που αναζητούν το ζενίθ των επιδόσεων, της άνεσης και του σχεδιασμού, και απευθύνεται τόσο σε παλιούς λάτρεις της Ferrari όσο και σε νέους πελάτες που ονειρεύονται να συνδυάσουν την άνεση με τις συναρπαστικές επιδόσεις και την πεμπτουσία του ιταλικού σχεδιασμού. Αυτό το όχημα είναι κατασκευασμένο για όσους εκτιμούν την κληρονομιά της Ferrari, καθιστώντας το πραγματικά ένα όχημα για λίγους και εκλεκτούς.

 

Κινητήρας

Η Ferrari 12Cilindri εφοδιάζεται με τον κινητήρα F140HD, την πιο πρόσφατη έκδοση του εμβληματικού ατμοσφαιρικού κινητήρα V12, που αποτελεί την πιο ολοκληρωμένη ενσάρκωση του μηχανικού ιδεώδους της Ferrari. Αυτός ο κινητήρας όχι μόνο υπόσχεται εξαιρετικές επιδόσεις και έναν χαρακτηριστικό ήχο, αλλά θέτει επίσης ένα νέο σημείο αναφοράς για την αποκλειστικότητα στην κατηγορία του. Οι εξελίξεις σε αυτόν τον κινητήρα περιλαμβάνουν μια σημαντική αύξηση της ισχύος στους 830 ίππους και ένα ανώτατο όριο στροφών στις 9500 σ.α.λ., που επιτεύχθηκε μέσω πρωτοποριακών και σχολαστικών βελτιώσεων.

Ο κινητήρας ενσωματώνει τροποποιημένα εξαρτήματα και λογισμικό αιχμής, ορισμένα από τα οποία αναπτύχθηκαν αρχικά για την limited edition 812 Competizione. Οι προσπάθειες για να μπορέσει ο κινητήρας να επιτύχει τόσο υψηλές στροφές περιλάμβαναν τη μείωση της μάζας και της αδράνειας κρίσιμων εξαρτημάτων, όπως οι μπιέλες από τιτάνιο, οι οποίες είναι 40% ελαφρύτερες από τις αντίστοιχες χαλύβδινες. Τα ελαφριά έμβολα από κράμα αλουμινίου και ένας αναπροσαρμοσμένος, ελαφρύτερος στροφαλοφόρος άξονας συμβάλλουν περαιτέρω στη μείωση του βάρους.

Το σύστημα βαλβίδων επωφελείται από την απαράμιλλη εμπειρία της Ferrari στη Formula 1 και διαθέτει ολισθαίνοντες δακτυλοφόρους με επικάλυψη από διαμαντένιο άνθρακα (DLC), βελτιστοποιώντας τη μηχανική απόδοση με τη μείωση των τριβών. Αυτές οι βελτιώσεις όχι μόνο βελτιστοποιούν την παροχή ροπής του κινητήρα σε όλες τις συνθήκες, αλλά διασφαλίζουν επίσης ότι η ισχύς κορυφώνεται ακριβώς στον κόφτη.

Ενδεικτικά, αυτή η έκδοση εισάγει μια καινοτόμο στρατηγική διαμόρφωσης της ροπής αναρρόφησης (ATS) στο λογισμικό του συστήματος ECU, η οποία επιτρέπει τη ρύθμιση της μέγιστης ροπής ανάλογα με την επιλεγμένη ταχύτητα, βελτιώνοντας την οδηγική εμπειρία με την ομαλή, προοδευτική παροχή ισχύος καθώς αλλάζουν οι ταχύτητες. Η εντυπωσιακή απόδοση του κινητήρα και η μειωμένη κατανάλωση καυσίμου βελτιώνονται περαιτέρω από ένα προηγμένο σύστημα διανομής λιπαντικού που ελέγχεται από μια έξυπνη αντλία λιπαντικού μεταβλητού κυβισμού και ένα πρωτοποριακό σύστημα άμεσου ψεκασμού βενζίνης (GDI) που λειτουργεί στα 350 bar.

Το σύστημα εξάτμισης έχει επανασχεδιαστεί ώστε να πληροί τα αυστηρά παγκόσμια πρότυπα εκπομπών ρύπων, ενσωματώνοντας προηγμένους κεραμικούς καταλύτες και φίλτρα σωματιδίων. Κάθε πτυχή των διαδρομών εισαγωγής και εξαγωγής έχει βελτιστοποιηθεί για τη μείωση της αντιπίεσης και την ενίσχυση της απόδοσης ισχύος, διασφαλίζοντας ότι το ηχηρό ουρλιαχτό του V12 κινητήρα παραμένει αναλλοίωτο, συμβάλλοντας σε μια μοναδική οδηγική εμπειρία που θα μείνει αξέχαστη.

 

Εξωτερικός Σχεδιασμός

Υπό την καθοδήγηση του Flavio Manzoni και του Κέντρου Σχεδιασμού της Ferrari, ο εξωτερικός σχεδιασμός της Ferrari 12Cilindri ανοίγει νέους δρόμους, διατηρώντας παράλληλα την ακεραιότητα των στιλιστικών αρχών της Ferrari. Ο σχεδιασμός αποφεύγει τις προηγούμενες συμβάσεις για μια πιο φρέσκια, πιο εκλεπτυσμένη αισθητική που δίνει έμφαση στις καθαρές γραμμές και τις λείες, συνεχόμενες επιφάνειες. Η ενσωμάτωση των μπροστινών φτερών και του καπό αφαιρεί τα οπτικά κενά, ενισχύοντας το κομψό προφίλ του αυτοκινήτου, ενώ ο νέος σχεδιασμός των προβολέων και της μάσκας εισάγει νέες γεωμετρικές λεπτομέρειες που συνδυάζονται άψογα με τη συνολική σχεδιαστική γλώσσα του αυτοκινήτου. Το πίσω τμήμα αντικατοπτρίζει αυτή την προσέγγιση, χρησιμοποιώντας μια μείωση του όγκου για την επίτευξη μιας καθαρής και αυστηρά σμιλευμένης εμφάνισης, με τα πίσω φώτα να ενσωματώνονται σε μια ενιαία οριζόντια λωρίδα, προσθέτοντας ένα μοναδικό χαρακτηριστικό στοιχείο στη Ferrari 12Cilindri.

Η αεροδυναμική φιλοσοφία του αυτοκινήτου επεκτείνεται και στα ενεργά αεροδυναμικά χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένων δύο πίσω πτερυγίων που ενσωματώνονται στο πίσω μέρος του παραθύρου, ενισχύοντας μια ενιαία, υψηλής τεχνολογίας αισθητική. Ολόκληρη η σχεδιαστική προσέγγιση προάγει την αντίληψη μιας μοναδικής, συνεκτικής οντότητας, δίνοντας έμφαση στην τεχνική ακρίβεια και την αισθητική κομψότητα.

 

Εσωτερικός Σχεδιασμός

Στο εσωτερικό, το κόκπιτ της Ferrari 12Cilindri έχει σχεδιαστεί προσεκτικά για να βελτιώσει την οδηγική εμπειρία, προωθώντας την αίσθηση της ενσωμάτωσης και της συμμετοχής τόσο για τον οδηγό όσο και για τον συνοδηγό. Η εσωτερική διαρρύθμιση είναι οργανωμένη σε τρία διακριτά επίπεδα, ξεκινώντας από ένα ευρύ ταμπλό που συγχωνεύεται απρόσκοπτα με τα πάνελ των πορτών, κατεβαίνοντας στην κεντρική κονσόλα και τέλος στο κατώτερο τμήμα που περιλαμβάνει τα πολυτελή διαμορφωμένα καθίσματα και τους χώρους για τα πόδια. Η χρήση χρωμάτων και αντιθέσεων υλικών ορίζει κάθε τμήμα, ενώ δίνει έμφαση στη σχεδίαση dual-cockpit, με στόχο να προσφέρει τόσο άνεση όσο και ένα race-inspired εσωτερικό περιβάλλον.

Η βιωσιμότητα αποτελεί επίσης βασικό άξονα στη σχεδίαση του cockpit, με εκτεταμένη χρήση ανακυκλωμένων υλικών, όπως ανακυκλωμένου πολυεστέρα 65% στο ύφασμα Alcantara, υπογραμμίζοντας τη δέσμευση της Ferrari για περιβαλλοντικά ζητήματα χωρίς συμβιβασμούς στην πολυτέλεια ή τις επιδόσεις. Ο σχεδιασμός του κόκπιτ επωφελείται περαιτέρω από μια νέα γυάλινη οροφή που ενισχύει τη χωρική αντίληψη και βελτιώνει την ευάερη αίσθηση της καμπίνας, ενσωματώνοντας απρόσκοπτα την εκλεπτυσμένη αισθητική του αυτοκινήτου.

Η διεπαφή ανθρώπου-μηχανής (HMI) στη Ferrari 12Cilindri ενσωματώνει τρεις οθόνες υψηλής ευκρίνειας, συμπεριλαμβανομένης μιας κεντρικής οθόνης αφής 10,25 ιντσών, προσβάσιμη τόσο από τον οδηγό όσο και από τον συνοδηγό, ενισχύοντας τις διαδραστικές εμπειρίες και τη συνδεσιμότητα. Η ενσωμάτωση των Apple CarPlay και Android Auto εξασφαλίζει την απρόσκοπτη ενσωμάτωση των κινητών, ενώ ένα ασύρματο pad φόρτισης προσθέτει στην άνεση.

 

Αεροδυναμική

Αεροδυναμικά, η Ferrari 12Cilindri έχει σχεδιαστεί για να εξισορροπεί άψογα την κομψότητα και τις επιδόσεις. Το αυτοκίνητο διαθέτει ένα πτερύγιο στο κάλυμμα του χώρου αποσκευών και ενεργά αεροδυναμικά στοιχεία που προσαρμόζονται ώστε να βελτιστοποιούν τις ρυθμίσεις είτε χαμηλής αντίστασης είτε υψηλής καθοδικής πίεσης, εξασφαλίζοντας εξαιρετική αεροδυναμική ισορροπία σε διαφορετικές ταχύτητες και συνθήκες. Ο σχεδιασμός και η λειτουργικότητα του κάτω μέρους του αμαξώματος, συμπεριλαμβανομένων στρατηγικά τοποθετημένων γεννητριών στροβίλων και βελτιστοποιημένων καναλιών ροής αέρα, ενισχύουν την καθοδική πίεση και την αποδοτικότητα της ψύξης, που είναι ζωτικής σημασίας για τη διατήρηση της μέγιστης απόδοσης.

 

Ψύξη

Το σύστημα ψύξης της Ferrari 12Cilindri έχει επανασχεδιαστεί πλήρως για να ανταποκρίνεται στις αυστηρές απαιτήσεις του ισχυρού κινητήρα και των βοηθητικών εξαρτημάτων του. Το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου διαθέτει πολλαπλές εισαγωγές που βελτιστοποιούν την κατανομή του αέρα ψύξης στα ψυγεία και τα φρένα, ενώ οι καινοτόμοι σχεδιασμοί των αεραγωγών διασφαλίζουν την αποτελεσματική διαχείριση της ροής του αέρα σε όλο το όχημα, μειώνοντας την αντίσταση και ενισχύοντας την καθοδική πίεση.

 

Πλαίσιο

Οι δυναμικότητα της Ferrari 12Cilindri είναι κορυφαία, καθώς διαθέτει ένα προηγμένο σύστημα brake-by-wire μαζί με την τελευταία έκδοση των συστημάτων Side Slip Control (SSC) και ABS Evo της Ferrari. Αυτές οι τεχνολογίες λειτουργούν συνεργικά για τη βελτιστοποίηση του χειρισμού και της πέδησης, παρέχοντας μια δυναμική και ευέλικτη οδηγική εμπειρία. Η προσθήκη του ανεξάρτητου συστήματος διεύθυνσης τεσσάρων τροχών βελτιώνει την ευελιξία και την ακρίβεια στις στροφές, που υποστηρίζεται περαιτέρω από τη βέλτιστη κατανομή βάρους και το ελαφρώς μειωμένο μεταξόνιο σε σύγκριση με τα προηγούμενα μοντέλα, το οποίο βελτιώνει το συνολικό χειρισμό και τη σταθερότητα.

 

Ελαστικά και πλαίσιο

Η Ferrari 12Cilindri είναι εξοπλισμένη με την τελευταία τεχνολογία ελαστικών της Michelin και της Goodyear, σχεδιασμένα ειδικά για να ανταποκρίνονται στις προδιαγραφές επιδόσεων του οχήματος. Αυτά τα ελαστικά παρέχουν βελτιωμένα χαρακτηριστικά πρόσφυσης, σταθερότητας και θορύβου, ενισχύοντας τόσο τις επιδόσεις όσο και την οδηγική άνεση. Το πλαίσιο της Ferrari 12Cilindri, κατασκευασμένο εξ ολοκλήρου από αλουμίνιο, επιτυγχάνει ένα τέλειο μείγμα μειωμένου βάρους και αυξημένης ακαμψίας, που είναι ζωτικής σημασίας για τις δυναμικές επιδόσεις.

 

7ετές πρόγραμμα συντήρησης

Συμπληρώνοντας τα προηγμένα τεχνικά χαρακτηριστικά της, η Ferrari 12Cilindri προσφέρει ένα επταετές πρόγραμμα συντήρησης, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση της Ferrari για άριστη εξυπηρέτηση και ικανοποίηση των πελατών. Το πρόγραμμα αυτό διασφαλίζει ότι το όχημα διατηρεί τη βέλτιστη απόδοση και ασφάλεια μέσω της τακτικής, ολοκληρωμένης συντήρησης που πραγματοποιείται από εξειδικευμένους τεχνικούς που έχουν εκπαιδευτεί στην έδρα της Ferrari στο Maranello.

 

All in all

Σε μία εποχή που όλα φαίνεται πως κινούνται ενάντια στο πνεύμα των petrolhead, η Ferrari (και η Lamborghini) φαίνεται πως καταφέρνουν να κρατήσουν ακόμα ζωντανό το μύθο του V12. Grazie Ferrari.