Live η Κίνηση στους δρόμους
honda nissan

Επίσημο: Κατέρρευσαν οι διαπραγματεύσεις συγχώνευσης Honda – Nissan

Οι λόγοι του πρόωρου διαζυγίου

honda nissan

Κατέρρευσαν οι διαπραγματεύσεις συγχώνευσης Honda Nissan, επισημοποιώντας το πρόωρο τέλος ενός προαναγγελθέντος επιχειρηματικού διαζυγίου, συνοψίζοντας τους λόγους αποτυχίας του εγχειρήματος.

Το μόνο που απέμενε ήταν η επίσημη ανακοίνωση και τώρα είναι γεγονός: η συγχώνευση μεταξύ της Honda και της Nissan ακυρώθηκε. Οι δύο εταιρείες επιβεβαίωσαν πλήρως τις πολλές αναφορές του ιαπωνικού Τύπου και των τοπικών ανταποκριτών των διεθνών ειδησεογραφικών πρακτορείων, ανακοινώνοντας ότι αποφάσισαν να ακυρώσουν το μνημόνιο κατανόησης που είχε θέσει στο τραπέζι των διαπραγματεύσεων για την επιχείρηση συγχώνευσης τον Δεκέμβριο.

Τέλος στο μνημόνιο

Σε κοινή ανακοίνωση αναφέρεται ότι η Nissan και η Honda «συμφώνησαν σήμερα να τερματίσουν το MoU (μνημόνιο κατανόησης, σ.σ.) που υπογράφηκε στις 23 Δεκεμβρίου του περασμένου έτους για να εξεταστεί το ενδεχόμενο επιχειρηματικής ενοποίησης μεταξύ των δύο εταιρειών. «Μετά την υπογραφή του μνημονίου, οι διοικητικές ομάδες των δύο εταιρειών, συμπεριλαμβανομένων των διευθύνοντων συμβούλων, συζήτησαν και εξέτασαν το περιβάλλον της αγοράς, τους στόχους του συνδυασμού και τις στρατηγικές και δομές διαχείρισης μετά την ολοκλήρωση. Επιπλέον, λαμβάνοντας υπόψη τη σημασία της συναλλαγής, «και οι δύο εταιρείες διαβουλεύθηκαν στενά με διάφορους ενδιαφερόμενους φορείς και κατά τη διάρκεια των συζητήσεων εξετάστηκαν διάφορες επιλογές σχετικά με τη δομή της επιχειρηματικής ενοποίησης».

Τα προβλήματα και ο ρόλος της Renault

Στο πλαίσιο αυτό, επιβεβαιώνονται οι φήμες για διαφωνίες που προκλήθηκαν από την πρόταση της Honda να αλλάξει έναν από τους ακρογωνιαίους λίθους του μνημονίου. Πράγματι, η εταιρεία με έδρα το Μινάτο «πρότεινε να αλλάξει η δομή από μια κοινή εταιρεία συμμετοχών, στην οποία η Honda θα διόριζε την πλειοψηφία των διευθυντών και τον διευθύνοντα σύμβουλο βάσει κοινής μεταβίβασης μετοχών, όπως είχε αρχικά περιγραφεί στο μνημόνιο, σε μια δομή στην οποία η Honda θα ήταν η μητρική εταιρεία και η Nissan η θυγατρική μέσω ανταλλαγής μετοχών». Η πρόταση, η οποία ακύρωνε την αρχική πρόθεση για συγχώνευση μεταξύ ίσων, αποδείχτηκε έτσι ένα εμπόδιο που δεν μπορούσε να ξεπεραστεί, τουλάχιστον υπό το πρίσμα της ανάγκης να ληφθούν υπόψη τα συμφέροντα των μετόχων. Πρόκειται για τη Renault, η οποία εξακολουθεί να κατέχει περίπου το 36% της Nissan (το μισό απευθείας και το άλλο μέσω ενός αμοιβαίου κεφαλαίου), η οποία εξέδωσε μια κατηγορηματική δήλωση σε διάφορα όργανα του Τύπου: «Ως μέτοχος της Nissan, οι όροι της συναλλαγής, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι δεν περιλάμβανε κανένα πριμ, ήταν απαράδεκτοι για εμάς», εξήγησαν από το Bouloghe-Billancourt, τονίζοντας ότι “χαιρετίζουν την πρόθεση της Nissan να επικεντρωθεί πρωτίστως στην εκτέλεση του σχεδίου αναδιάρθρωσής της” και εγγυώνται τη συνέχιση της υποστήριξης του Ιάπωνα εταίρου στα σχέδια της Συμμαχίας Renault-Nissan-Mitsubishi. Ως εκ τούτου, οι δύο Ιάπωνες κατασκευαστές «κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι, προκειμένου να δοθεί προτεραιότητα στην ταχύτητα λήψης αποφάσεων και στην εκτέλεση των μέτρων διαχείρισης σε ένα ολοένα και πιο ασταθές περιβάλλον της αγοράς που κινείται προς την εποχή της ηλεκτροκίνησης, είναι καταλληλότερο να σταματήσουν οι συζητήσεις και να τερματιστεί το μνημόνιο».

Άλλες διαπραγματεύσεις

Σε κάθε περίπτωση, η αποχώρηση από το τραπέζι δεν συνεπάγεται τη διακοπή των άλλων διαπραγματεύσεων που βρίσκονται σε εξέλιξη μεταξύ των δύο κατασκευαστών, επίσης βάσει ενός άλλου μνημονίου που υπογράφηκε την 1η Αυγούστου: η Nissan και η Honda, μάλιστα, έχουν εγγυηθεί ότι «θα συνεργαστούν στο πλαίσιο μιας στρατηγικής εταιρικής σχέσης με στόχο την εποχή της νοημοσύνης και των ηλεκτροκίνητων οχημάτων, δεσμευόμενοι να δημιουργήσουν νέα αξία και να μεγιστοποιήσουν την εταιρική αξία και των δύο». Οι σχετικές συζητήσεις αφορούν και τη Mitsubishi. Εν προκειμένω, εκδόθηκε ένα ακόμη ανακοινωθέν που επιβεβαιώνει την απόφαση της εταιρείας με τα τρία διαμάντια να εγκαταλείψει το σχέδιο συγχώνευσης.