Τα προηγούμενα χρόνια, εάν κάποιος τόλμαγε να μιλήσει σε κάποιο forum -ιδιαίτερα του Reddit- για ζητήματα ποιότητας που διαπίστωνε σε Tesla, θα γινόταν δέκτης… οργής. Τα fanboys (και fangirls) της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας που ίδρυσε ο δαιμόνιος, καινοτόμος και, σίγουρα ικανότατος Elon Musk, θα έφταναν μέχρι και σε σημείο να… απειλήσουν όποιους “γκρίνιαζαν”.
Ναι, ζητήματα ποιότητας υπάρχουν πάντα στα καινούρια μοντέλα. Αυτά, θα πει κανείς, συμβαίνουν και στις καλύτερες οικογένειες. Όντως, συμβαίνουν. Και συμβαίνουν ακόμα περισσότερο όσο η εξέλιξη, ή η παραγωγή ενός μοντέλου είναι βιαστική, όσο στη διαδικασία εμπλέκονται όλο και λιγότεροι άνθρωποι. Τώρα, με την πανδημια, τα πράγματα λοιπόν δεν πάνε ακριβώς πάντα σύμφωνα με το σχέδιο. Όταν αυτά τα προβλήματα λοιπόν, παρουσιάζονται σε ένα state-of-the-art αυτοκίνητο που έχεις χρυσοπληρώσει, δεν είναι ικανές να σε σταματήσουν όχι οι… απειλές των ημίτρελων φαν, αλλά ακόμα και ορδές από Όρκ.
Στην Tesla, έχουν διατυπωθεί και στο παρελθόν παράπονα (κάποια εξ αυτών κατέληξαν σε δικαστική διαμάχη) για κενά-ωδές στο φαράγγι της Σαμαριάς στα πάνελ, θέματα με το Color, αλλά και την ποιότητα/συναρμογή των πλαστικών του εσωτερικού. Θέματα που έχουν διατυπωθεί για διάφορα μοντέλα της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, περιλαμβανομένων των X και Model 3 στα οποία παρουσιάστηκαν προβλήματα συναρμογής στο εσωτερικό και το εξωτερικό, όσο και σοβαρότατα ζητήματα οξείδωσης των μετάλλων, ως και σε βαμμένα σημεία, ζητήματα ελαττωματικών αναρτήσεων, τροχών που φεύγουν (!), οπίσθιων προφυλακτήρων που αποσυνδέονται μόνοι τους. Πιο πρόσφατο παράδειγμα, είναι αυτό του Model Y.
Σύμφωνα με review του Electrek, τα φόρα ιδιοκτητών Tesla έχουν… γεμίσει με παράπονα από ανθρώπους που παρέλαβαν τα Model Y τους και αντιμετωπίζουν με το… “καλημέρα” σοβαρότατα θέματα ποιότητας– γεγονός που καταδεικνύει ότι τα ζητήματα quality control που είχε η Tesla μεγάλωσαν από το κλείσιμο του εργοστασίου στο Fremont, California λόγω του κορωνοϊού.
Στα αναφερόμενα “θέματα ποιότητας”, οι πελάτες αναφέρουν προβλήματα με το χρώμα (κακή εργοστασιακή βαφή) και κακο-ευθυγραμμισμένα πάνελ στο εξωτερικό του αυτοκινήτου, με την περιοχή γύρω από τα οπίσθια φωτιστικά σώματα να φαίνεται η πιο προβληματική. Στο Inside, αναφέρονται προβλήματα με την ταπετσαρία and χαλαρές ζώνες ασφαλείας. Σε κάποιες περιπτώσεις, αναφέρθηκε μάλιστα μέχρι και ότι τα πίσω καθίσματα δεν είχαν συνδεθεί στο αμάξωμα, αλλά ήταν απλά… ακουμπισμένα επάνω σε αυτό!
H Κίνα
Στην Κίνα, πάντως, φαίνεται ότι το πράγμα παραπήγε. Η μια ανάκληση έρχεται μετά από την άλλη για την Tesla και η φήμη της αμερικανικής βιομηχανίας αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων φαίνεται πως καταβαραθρώνεται. Τουλάχιστον αυτό καταδεικνύει το γεγονός ότι δημοσιεύματα θέλουν τις Sales της τον Μάιο στην Κίνα να πέφτουν στο μισό, ενώ τον περασμένο μήνα, η Ένωση Επιβατικών Αυτοκινήτων της Κίνας ανακοίνωσε ότι η Tesla πούλησε 25.845 οχήματα τον Απρίλιο που αντιπροσωπεύει μια πτώση 27% σε σύγκριση με τον Μάρτιο.
Η μετοχή της Tesla συνεχίζει να υποχωρεί από την αρχή του έτους (επιχειρεί rebound την τελευταία εβδομάδα), καθώς αντιμετωπίζει έντονες επικρίσεις στην Κίνα τους τελευταίους μήνες σχετικά με το πώς αντιμετωπίζει τις ανησυχίες των καταναλωτών for the Security and the Quality των αυτοκινήτων της, ενώ παράλληλα είναι αντιμέτωπη και με αυξημένο ανταγωνισμό From κινεζικές εταιρείες όπως η Nio, ενώ ταυτόχρονα οι ευρωπαϊκές και αμερικανικές αυτοκινητοβιομηχανίες κλιμακώνουν την ηλεκτρική “αντεπίθεσή” τους.
With the κινεζικές Αρχές να έχουν θέσει την Tesla υπό “επιτήρηση” ανεπισήμως, η εταιρεία προχώρησε πρόσφατα σε ανάκληση 734 Model 3 -του best seller της στη χώρα-, μετά από απόφαση της αρμόδιας ρυθμιστικής αρχής της ασιατικής χώρας. Τα οχήματα παρήχθησαν το 2019 στη Σαγκάη και παρουσίασαν προβλήματα στις ζώνες ασφαλείας και στα ελαστικά, ενώ η Tesla ανακοίνωσε πως θα προβεί σε δωρεάν ελέγχους και επισκευές των οχημάτων.
Σύμφωνα με ρεπορτάζ του CNBC, η απόφαση έρχεται μετά από την ανάκληση δεκάδων χιλιάδων οχημάτων της Tesla σε ΗΠΑ και Κίνα τους τελευταίους μήνες, ενώ το Πεκίνο έχει θέσει σε αυστηρούς ελέγχους τα οχήματα της εταιρείας του Musk λόγω προβλημάτων που έχουν αναφέρει οι οδηγοί και τα κινεζικά media.
Λίγο αργότερα, η Tesla προχώρησε στην ανάκληση 5.530 οχημάτων της από την αγορά των ΗΠΑ. Όπως έγινε γνωστό από την αμερικανική αρχή ασφάλειας οχημάτων των ΗΠΑ (NHTSA), τα οχήματα που ανακαλούνται είναι μοντέλα Model 3 και Model Y που κατασκευάστηκαν την περίοδο 2019-2011, λόγω προβλημάτων στα συστήματα πέδησης που θα μπορούσαν να επιφέρουν απώλεια αέρα στα ελαστικά των αυτοκινήτων.
Η Tesla ανακοίνωσε πως δεν κατεγράφησαν περιστατικά τραυματισμών ή ατυχημάτων στα εν λόγω μοντέλα και πως θα προχωρήσει σε ελέγχους και αντικατάστασης των προβλημάτων. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι η “ροπή” της Tesla προς τις ανακλήσεις, δείχνει ότι είναι σε καλό δρόμο. Οι recalls άλλωστε, είναι δείγμα ότι μια εταιρεία συνεχίζει να ενδιαφέρεται για τον πελάτη της, επισκευάζοντας ελαττώματα του προϊόντος που του πούλησε, χωρίς να τον χρεώσει.