By Price that δεν ξεπερνά τις 30.000 ευρώ στη Γερμανία, autonomy as well as 550 χιλιόμετρα, φόρτιση μόλις σε ένα μισάωρο, ισχύ 204 ίππων in a πισωκίνητη πλατφόρμα and εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων, η Volkswagen, με το πρώτο της (ουσιαστικά) ηλεκτρικό μοντέλο ευρείας παραγωγής, το ID.3, κάνει ό,τι έκανε και με το Beetle: Αλλάζει τον χάρτη της παγκόσμιας αυτοκίνησης, φέρνοντας τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, μηδενικής εκπομπής ρύπων, στο λαό.
Όπως είχε προβλέψει το TopSpeed.gr, η πλατφόρμα ΜΕΒ του VAG και οι συνέργειές της με τη Ford, ρίχνουν σταδιακά το κόστος εξέλιξης των ηλεκτρικών μοντέλων που έχει σχεδιάσει να ρίξει στην αγορά. Με αυτό τον τρόπο, η Volkswagen κάνει ένα πρώτο βήμα για να ξαναδώσει στο όνομά της την πραγματική του διαστάση, να ξαναφέρει τα “αυτοκίνητα του λαού“, τα ηλεκτρικά, αυτή τη φορά. Και, με δεδομένο ότι αυτή είναι μόνο η αρχή, η VW κάνει το πρώτο βήμα για να οδηγήσει την αυτοκίνηση προς τη νέα εποχή. Όπως έκανε με το Beetle, που έφερε τα αυτοκίνητα στο ευρύ κοινό, όπως έκανε με το Golf, που έκανε δημοφιλέστατα τα ευέλικτα αυτοκίνητα δύο όγκων, έτσι κάνει και τώρα, συστήνοντας την ηλεκτροκίνηση στο ευρύ κοινό με το ID.3 (το οποίο, σημειολογικά, έχει περίπου τις διαστάσεις του Golf).
O σχεδιασμός του ID.3, με τις 19άρες, ή 20άρες ζάντες, δεν θυμίζει τα extreme σχήματα ηλεκτρικών μοντέλων που έχουμε δει ως τώρα, αλλά περισσότερο ένα σπορ, μοντέρνο hatch
Δεν είναι μόνο το κόστος κτήσης, το οποίο κινείται κοντά σε αυτό των συμβατικών hatchback. Είναι μια σειρά προτερημάτων που συστήνει το ID.3 στο ευρύ κοινό, το οποίο εξηγεί και τη φρενίτιδα που έχει προκαλέσει, καθώς ήδη έχει ξεπεράσει τις 30.000 προπαραγγελίες, παρότι θα κυκλοφορήσει το 2020. Είναι οι μηδενικοί ρύποι και θόρυβοι που εκπέμπουν αυτά τα αυτοκίνητα, είναι το κόστος χρήσης -αφού το κόστος φόρτισης επ ουδενί δεν ξεπερνά αυτό του υγρού καυσίμου- με δεδομένο ότι τα service και οι φθορές είναι σαφώς αραιότερα και λιγότερες από τα συμβατικά (λόγω του τρόπου λειτουργίας του ηλεκτροκινητήρα). Είναι η ευκολία χρήσης, αφού η αυτονομία είναι πλέον βελτιωμένη και βιώσιμη. Όλοι αυτοί οι παράγοντες που ως τώρα ήταν εν πολλοίς αποτρεπτικοί για την αγορά ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου, δείχνουν να ξεπερνιούνται, σιγά- σιγά.
Η μεταβλητή πλατφόρμα ΜΕΒ της Volkswagen ρίχνει το κόστος εξέλιξης των ηλεκτρικών μοντέλων της. Η εταιρεία έχει ήδη δρομολογήσει περισσότερα από 20 νέα μοντέλα που θα “πατάνε” επάνω στη συγκεκριμένη πλατφόρμα
Φυσικά, πρέπει να έχουμε στο νου ότι αυτή είναι η πρώτη, ουσιαστικά, προσπάθεια της Volkswagen στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ότι, πάντα, το ντεμπούτο είναι ακριβότερο. Όπως και να έχει όμως, θα πρεπει να θεωρήσουμε βέβαιο ότι, αναλόγως και της πορείας που θα έχει το ID.3, οι υπόλοιπες αυτοκινητοβιομηχανίες θα επιχειρήσουν να απαντήσουν. Και, αυτό δεν αφορά μόνο το λανσάρισμα μοντέλων παρόμοιων specs, αλλά και την τιμολόγηση. Οπότε, η λογική πορεία είναι ότι θα “φουντώσει” ο ανταγωνισμός, οδηγώντας την purchase at πληθώρα ηλεκτρικών μοντέλων για κάθε χρήση, με προτάσεις ανταγωνιστικές σε ό,τι αφορά την τιμή κτήσης, συντήρησης, him εξοπλισμό and the performance. Άλλωστε, έως το 2023 μόνο η Volkswagen (δίχως να υπολογίζονται οι άλλες μάρκες του Ομίλου) θα επενδύσει περίπου 9 δισεκατομμύρια ευρώ στην ηλεκτροκίνηση και θα παράγει περισσότερα από δέκα εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα στα επόμενα δέκα χρόνια. Επίσης, περισσότερα από 20 ηλεκτρικά μοντέλα έχουν ήδη δρομολογηθεί.
Οι διαστάσεις του ID.3 είναι παρόμοιες με του Volkswagen Golf, με τη γερμανική μάρκα να περηφανεύεται για την έλλειψη κεντρικής κολώνας και τους μεγαλύτερους χώρους στην κατηγορία
Ας δούμε όμως in detail, τι φέρνει το Volkswagen ID.3, το οποίο κάνει επίσημη πρεμιέρα του στην 68η Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης (IAA 2019). Το πρώτο από τη σειρά μοντέλων με μεταβλητό πλαίσιο MEB για ηλεκτρικά οχήματα, έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2 και εντυπωσιάζει με τα συναρπαστικά δυναμικά χαρακτηριστικά του. Είναι πλήρως διασυνδεμένο και, στην ειδική για το λανσάρισμα έκδοση ID.3 1ST, προσφέρει αυτονομία έως και 420 χιλιομέτρων (WLTP) σε τρεις αρχικά εκδόσεις εξοπλισμού. Όλα τα μοντέλα ID.3 1ST διαθέτουν τη δημοφιλέστερη έκδοση μπαταρίας με ενεργειακή χωρητικότητα 58 kWh.
Η φόρτιση του πισωκίνητου μοντέλου της VW θα μπορεί να γίνεται και μόλις σε ένα μισάωρο, δίνοντας αυτονομία περίπου 290 χιλιομέτρων. Οπότε, τα επιχειρήματα “δεν μπορείς να ταξιδέψεις” και “πρέπει να τα φορτίζεις όλη νύχτα” πάνε… περίπατο
Αργότερα θα είναι διαθέσιμη και μια μικρότερη επιλογή μπαταρίας με ενεργειακό περιεχόμενο 45 kWh και αυτονομία έως και 330 χιλιομέτρων, καθώς και η μεγαλύτερη έκδοση με ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh και μέγιστη αυτονομία 550 χιλιομέτρων. Χάρη στη δυνατότητα γρήγορης φόρτισής της, με ισχύ έως και 100 kW, η επαναφόρτιση του ID.3 1ST είναι εφικτή μέσα σε 30 λεπτά για να διανύσει απόσταση περίπου 290 χιλιομέτρων (WLTP) – μια σημαντικά μεγαλύτερη αυτονομία από οποιοδήποτε άλλο μοντέλο της compact κατηγορίας. Η Volkswagen θα προσφέρει εγγύηση 8 ετών ή 160.000 χιλιομέτρων για τις μπαταρίες του ID.3, διασφαλίζοντας έτσι μια εγγυημένη μακροζωία.
Η πρώτη εικόνα του εσωτερικού του ID.3 μας δείχνει τι να περιμένουμε
Οπτικά, το ID.3 σηματοδοτεί ότι είναι κάτι πολύ περισσότερο από ένα νέο μοντέλο. Ο προχωρημένος σχεδιασμός του υποδεικνύει σαφέστατα τη νέα εποχή της ηλεκτροκίνησης, ενώ η χωροταξική του διάταξη εκμεταλλεύεται πλήρως τα πλεονεκτήματα σχεδιασμού που υπάρχουν στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα. Με εξωτερικές διαστάσεις συγκρίσιμες με το Golf, το ID.3 παρέχει εσωτερικούς χώρους μεγαλύτερους από οποιοδήποτε άλλο όχημα της κατηγορίας του.
Από τη στιγμή που η τιμή πώλησης για το βασικό μοντέλο παραγωγής θα είναι κάτω από τις 30.000 ευρώ στη Γερμανία, η τιμή του – αφού αφαιρεθούν οι προβλεπόμενες κρατικές επιδοτήσεις – θα είναι συγκρίσιμη με αυτές των τυπικών compact μοντέλων – ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο για τον καθένα! Ιδιαίτερα αξιοσημείωτη είναι η μοναδική σχέση τιμής/αυτονομίας, που αποτελεί δείγμα της στρατηγικής της Volkswagen για την ευρεία διάδοση των ηλεκτρικών οχημάτων. Το ID.3 θα λανσαριστεί εμπορικά στη Γερμανία από τα μέσα του 2020.
Νέα εποχή κινητικότητας με ουδέτερο CO2. Το ID.3 προσφέρει μια εντελώς νέα εμπειρία σε οδηγό και επιβάτες μέσα από την κινητικότητα με ουδέτερο ισοζύγιο CO2 στην περίπτωση που η μπαταρία φορτίζεται συνεχώς με ρεύμα από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας. Ως εκ τούτου, το ID.3 εκπληρώνει τον στόχο “goTOzero” της Volkswagen που προβλέπει μέχρι το 2050 ολόκληρος ο Όμιλος Volkswagen να έχει ουδέτερο ισοζύγιο CO2.
Το πρώτο ηλεκτρικό αυτοκίνητο με βάση το νέο μεταβλητό πλαίσιο MEB. Το ID.3 είναι το πρώτο Volkswagen που βασίζεται στο νέο μεταβλητό πλαίσιο MEB που έχει εξελιχθεί αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα. Όλα τα μελλοντικά ID μοντέλα θα είναι επίσης διαθέσιμα αποκλειστικά και μόνο με ηλεκτρική κίνηση. Αυτό το σύστημα κίνησης έχει βελτιστοποιηθεί γύρω από την μπαταρία ώστε να επιτευχθεί μέγιστη αυτονομία, με παράλληλη διατήρηση του κόστους στο ελάχιστο δυνατό. Χάρη στη σχεδιαστική προσέγγιση υπάρχουν πολλά πλεονεκτήματα, όπως για παράδειγμα η διάταξη και η θέση των εξαρτημάτων κίνησης και των βοηθητικών μονάδων καθώς και η διαρρύθμιση στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Ο ηλεκτροκινητήρας του ID.3 είναι ένας σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη, που περιλαμβάνει τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο είναι ενσωματωμένο στον πίσω άξονα.
Η “ακτινογραφία” του ID.3 μας δείχνει τον απλό τρόπο με τον οποίο είναι κατασκευασμένο
Μια επίπεδης διάταξης μπαταρία υψηλής τάσης έχει τοποθετηθεί ιδανικά στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου για εξοικονόμηση χώρου. Προς όφελος του τελευταίου, οι βοηθητικές μονάδες (π.χ. ο συμπιεστής του συστήματος κλιματισμού ή η κρεμαγέρα του συστήματος διεύθυνσης) έχουν ενσωματωθεί στο εμπρός τμήμα του οχήματος. Τα ηλεκτρονικά ισχύος ελέγχουν τη ροή ενέργειας υψηλής τάσης μεταξύ του κινητήρα και της μπαταρίας. Κατά τη διαδικασία αυτή το σύστημα μετατρέπει το συνεχές ρεύμα (DC) που είναι αποθηκευμένο στην μπαταρία σε εναλλασσόμενο (AC) για τον ηλεκτροκινητήρα. Το ηλεκτρικό σύστημα 12V DC τροφοδοτείται ταυτόχρονα με χαμηλή τάση μέσω μετατροπέα DC/DC.
Η ισχύς μεταφέρεται από τον ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα μέσω ενός κιβωτίου μετάδοσης 1-σχέσης. Ο κινητήρας, τα ηλεκτρονικά ισχύος και το κιβώτιο ταχυτήτων αποτελούν μια συμπαγή, ενιαία μονάδα. Η θέση της μπαταρίας στο κάτω μέρος του οχήματος ωφελεί τα ουδέτερα δυναμικά χαρακτηριστικά, καθώς το κέντρο βάρους του ID.3 βρίσκεται πολύ χαμηλά, όπως στα αγωνιστικά αυτοκίνητα. Επίσης, το ID.3 χαρακτηρίζεται από την ιδανική κατανομή βάρους ανάμεσα στο μπροστινό και στον πίσω άξονα. Σε συνδυασμό με την στάνταρ πίσω κίνηση τα εξαιρετικά δυναμικά χαρακτηριστικά έρχονται ως φυσικό επακόλουθο.
Υλοποιώντας τη βιωσιμότητα. Το ID.3 είναι το πρώτο όχημα της Volkswagen που παράγεται με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα σε όλη την αλυσίδα εφοδιασμού. Η βιωσιμότητα έχει ήδη επιτευχθεί με την παραγωγή των μπαταριών: οι εγκαταστάσεις παραγωγής των κυψελών για τις μπαταρίες του ID.3 χρησιμοποιούν αποκλειστικά φυσικά παραγόμενη ενέργεια, όπως και η κατασκευή των εξαρτημάτων, του πλαισίου, η βαφή και οι εγκαταστάσεις συναρμολόγησης του ID.3 στο εργοστάσιο του Σβίκαου (Zwickau). Το εργοστάσιο της Volkswagen στη Σαξονία είναι το πιλοτικό εργοστάσιο για το ID.3. Από το 2017 προμηθεύεται με ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές και συγκεκριμένα από υδροηλεκτρικούς σταθμούς. Ωστόσο, εάν κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού οι εκπομπές CO2 είναι αναπόφευκτες, αυτές θα αντισταθμιστούν με επενδύσεις σε έργα προστασίας του περιβάλλοντος. Με αυτόν τον τρόπο το ID.3 θα παραδίδεται στους πελάτες ως ένα προϊόν με ουδέτερο ισοζύγιο CO2.
Σχεδιαστικό όραμα. Χάρη στο εξελιγμένο, ολοκαίνουργιο DNA του, το ID.3 αναγνωρίζεται αμέσως ως ένα όχημα με μηδενικές εκπομπές – με την προοπτική να αναδειχθεί ως ένα νέο πρότυπο αυτοκινήτου. Η πρωτότυπη ολοκλήρωση του σχεδιασμού και της τεχνολογίας είναι ένας συνδυασμός που βάζει το ID.3 στο ίδιο επίπεδο με τα θρυλικά Beetle και Golf. Επιδεικνύει το σχεδιασμό μιας νέας εποχής και συνδέει την οπτική εντύπωση και τη διαισθητική χρηστικότητα με το χαρακτηριστικό «χαμόγελο» της Volkswagen. Σχεδιασμένο για ένα εξηλεκτρισμένο μέλλον, φέρνει μια νέα ποιότητα σχεδιασμού στην κατηγορία των compact αυτοκινήτων χάρη στην τέλεια και ισορροπημένη αισθητική του. Για παράδειγμα, ακολουθώντας το concept “το φως είναι το χρώμιο του μέλλοντος”, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί φωτισμό LED σε πολλαπλά σημεία προκειμένου να τονίσει το σχεδιασμό ID.3. Το πιο σημαντικό είναι πως το ID.3 στέλνει ένα σαφές μήνυμα: το ID.3 αλληλεπιδρά με τους ανθρώπους. Κάτι που συμβαδίζει με το ξεκάθαρα απέριττο στιλ, με τη μέγιστη ακρίβεια σχεδιασμού όλων των εξαρτημάτων του, με το χαρισματικό εμπρός του μέρος, με τις ρέουσες επιφάνειες και τις εντυπωσιακές πίσω κολόνες (C) καθώς και με τους εκφραστικούς τροχούς 18, 19 ή 20 ιντσών. To ID.3 υπόσχεται μια εντελώς νέα εμπειρία οδήγησης!
Εμπρός μέρος: Σε κοιτά κατευθείαν στα μάτια. Ένα ηλεκτρικό όχημα δεν απαιτεί μεγάλες εισαγωγές ψύξης οπότε από άποψη σχεδιασμού του εμπρός μέρους σχεδόν όλα αλλάζουν. Με το Beetle και το Bus, η Volkswagen είναι η αυτοκινητοβιομηχανία της οποίας ο αυθεντικός σχεδιασμός δεν περιλάμβανε μάσκα. Άλλα στοιχεία, όπως οι προβολείς, αποκτούν για αυτό το λόγο πρωταρχική σημασία. Στο ID.3, οι παραδοσιακοί προβολείς δίνουν τη θέση τους στα matrix LED με φωτεινή ισχύ 750 lumen και Dynamic Light Assist: μια κάμερα στο παρμπρίζ αναγνωρίζει τόσο τα οχήματα μπροστά όσο και αυτά στο αντίθετο ρεύμα. Με βάση τα δεδομένα αυτά, η κύρια δέσμη ενεργοποιείται αυτόματα σε ταχύτητες άνω των 60 χλμ./ώρα και παραμένει ενεργή χωρίς να ενοχλεί τους οδηγούς στο αντίθετο ρεύμα κυκλοφορίας. Κάτι που βελτιώνει αισθητά τον φωτισμό του οδοστρώματος και των πλευρικών σημείων του δρόμου κατά την αυγή και τη νύχτα. Ένα ακόμα σημαντικό χαρακτηριστικό των προβολέων matrix LED είναι πως όταν οι οδηγοί πλησιάσουν ένα σταθμευμένο ID.3 1ST, οι προβολείς του θα τα κοιτάξουν γρήγορα και θα «βλεφαρίσουν» – φιλικά και με ανθρώπινη υπόσταση.
Προφίλ: Νέες αναλογίες. Από το πλάι, το ID.3 κυριαρχείται από εντελώς νέες αναλογίες και από ένα νέο, ξεχωριστό στιλ. Οι μικροί πρόβολοι μπορούν να επιτευχθούν μόνο με την πλήρως ηλεκτρική πλατφόρμα. Το μακρύ μεταξόνιο επιμηκύνει το βασικό αμάξωμα και προσδίδει μία ισχυρή παρουσία. Ο σχεδιασμός κυριαρχείται από υψηλά επίπεδα ακρίβειας, σαφήνειας και μεταμοντέρνας άποψης. Οι ρέουσες επιφάνειες του προφίλ κάτω από τη βασική γραμμή σχεδιασμού σχηματίζουν μια συνολική αρμονία που συναρπάζει. Το τμήμα “ID. Honeycomb” σε σχήμα διαμαντιού που βρίσκεται στην κολόνα C είναι ένα εντυπωσιακό στοιχείο εμπνευσμένο από κυψέλη – ένα από τα πιο εντυπωσιακά σχήματα της φύσης. Η κυψέλη είναι πανάλαφρη, εξαιρετικά σταθερή, απόλυτα βιώσιμη και συμβολίζει τη βασική ιδέα της πλατφόρμας ΜΕΒ. Ο σχεδιασμός της μοιάζει με την αρχή της κυψέλης: πάντα με την ίδια δομή και ανά πάσα στιγμή κατάλληλη για εξατομικευμένες βελτιώσεις.
Πίσω μέρος: Διακριτικά ξεχωριστό. Το γυάλινο κάλυμμα της πόρτας του χώρου αποσκευών διακρίνεται από το σκούρο χρώμα του, ενώ εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αυτοκινήτου. Το μεγάλο πίσω παρμπρίζ ορίζεται προς τα πλάγια από τα κάθετα αεροδυναμικά στοιχεία, ενώ προς τα κάτω διαχωρίζεται από τα εντυπωσιακά, οριζόντια τοποθετημένα LED πίσω φώτα. Η γυαλιστερή, πανοραμική, ανοιγόμενη γυάλινη οροφή του ID.3 1ST σε μαύρο χρώμα, είναι η μεγαλύτερη σε όλη τη γκάμα της Volkswagen και όχι μόνο εξασφαλίζει απρόσκοπτη θέα προς τον ουρανό αλλά προσθέτει και “αέρα” για τα κεφάλια – συμβάλλοντας σε μια νέα αίσθηση ευρυχωρίας.
Συμπαγείς διαστάσεις. Στο ID.3 οι ελευθερίες που παρέχει στο σχεδιασμό ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο αξιοποιούνται χωρίς συμβιβασμούς.
Συνολικά, το μήκος του είναι αντίστοιχο με αυτό του Golf, όμως χάρη στους πιο μικρούς προβόλους του, το μεταξόνιό του είναι μεγαλύτερο κάθε άλλου μοντέλου της κατηγορίας. Σε απόλυτα νούμερα αυτά σημαίνουν πως το ID.3 έχει μήκος 4.261 χιλιοστά, πλάτος 1.809 χιλιοστά και ύψος 1.552 χιλιοστά, με μεταξόνιο 2.765 χιλιοστών. Με βάση τα πρότυπα DIN, το ελάχιστο βάρος του είναι 1.719 κιλά και το ωφέλιμο φορτίο του μεταξύ 416 και 541 κιλών, ανάλογα με τον εξοπλισμό του. Η μετωπική του επιφάνεια έχει μέγεθος 2,36 τετραγωνικών μέτρων και ο συντελεστής οπισθέλκουσάς του είναι 0,267. Η διάμετρος κύκλου στροφής του ID.3 είναι μόλις 10,2 μέτρα – συγκρίσιμη με αυτήν ενός μικρού αυτοκινήτου και ιδανική για αστικά περιβάλλοντα.
Όποιος επιθυμεί να μεταφέρει το ποδήλατό του με το ID.3, μπορεί να το κάνει χρησιμοποιώντας ένα ειδικό βραχίονα (ρυμούλκησης) κατάλληλο όχι μόνο για την τοποθέτηση μια βάσης ποδηλάτου αλλά και για άλλες βάσεις, ο οποίος αντέχει σε ένα κάθετο φορτίο 75 κιλών.
Επαναστατικό concept εσωτερικού. Χωρίς κεντρικό τούνελ και με μικρότερους προβόλους: το εσωτερικό σε σχεδιασμό Open Space (Ανοιχτού Χώρου) του ID.3 εξασφαλίζει εκπληκτικά μεγάλους χώρους και δημιουργεί νέα σημεία αναφοράς στη μικρομεσαία κατηγορία, χάρη σε μία αίσθηση χώρου που συγκρίνεται με αυτό μοντέλων ανώτερης κατηγορίας. Τα πέντε καθίσματα του ID.3 1ST συνδυάζονται με ένα πορτμπαγκάζ 385 λίτρων πίσω από τη δεύτερη σειρά καθισμάτων. Οι επιβάτες που ταξιδεύουν με το ID.3 νοιώθουν πως βρίσκονται σε έναν κινούμενο χώρο με ένα εντελώς νέο concept, διάταξη και σχεδιασμό. Η Volkswagen το ονομάζει Open Space (Ανοιχτό Χώρο), έναν όμορφο, ευάερο χώρο. Η ρέουσα δομή της επιφάνειας που μοιάζει με γλυπτό είναι εμπνευσμένη από τα σχήματα της φύσης – βιονικός σχεδιασμός αντί για ορθολογική τεχνολογία. Χάρη στις οργανικά διαμορφωμένες επιφάνειες και τις απαλές καμπύλες, ο σχεδιασμός δίνει έμφαση στην ευρυχωρία.
Διαισθητική λειτουργία. Το ID.3 αλληλοεπιδρά τόσο με τον οδηγό όσο και με το περιβάλλον. Οι οδηγοί θα γνωρίζουν διαισθητικά και άμεσα τι είναι τι στον πίνακα οργάνων. Πέρα από την οθόνη στον πίνακα οργάνων μια καινούργια και κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 10,0 ιντσών θα παρέχει στους οδηγούς όλες τις σημαντικές πληροφορίες. Οι οδηγοί θα υποστηρίζονται και από μια φωτεινή ένδειξη, μέσω μιας ταινίας LED, κατά την πλοήγηση, η οποία π.χ. θα μπορεί να τους παρακινεί να φρενάρουν σε περίπτωση κινδύνου. Ένα προαιρετικό Head Up Display (HUD) επαυξημένης πραγματικότητας (Augmented Reality) προβάλλει επίσης όλες τις σχετικές πληροφορίες απευθείας στο παρμπρίζ – η πληροφορία αυτή τοποθετείται οπτικά σε μια απόσταση τριών έως δέκα μέτρων μπροστά από το όχημα. Όλα τα χειριστήρια – συμπεριλαμβανομένων και αυτών του ηλεκτρικά ρυθμιζόμενου πολλαπλών λειτουργιών τιμονιού – λειτουργούν με την αφή, μέσω μπουτόν ευαίσθητων σε αυτή. Μόνο τα ηλεκτρικά παράθυρα και τα αλάρμ εξακολουθούν να λειτουργούν με συμβατικούς διακόπτες. Τα παραπάνω συμπληρώνει ένας έξυπνος φυσικός φωνητικός έλεγχος. Οι οδηγοί ή οι εμπρός επιβάτες μπορούν να μιλήσουν στο ID.3 λέγοντας απλά “hello ID”. Φωτεινά σήματα κάνουν σαφές σε ποιον απαντά κάθε στιγμή το ID.3. Χάρη στο App-Connect, η σύνδεση του ID.3 σε ένα smartphone γίνεται μέσα σε ελάχιστα δευτερόλεπτα.
Πλήρης υποβοήθηση. Οι λειτουργίες υποβοήθησης υποστηρίζονται από μια κάμερα πολλαπλών λειτουργιών στο παρμπρίζ, η οποία αναγνωρίζει και τα οδικά σήματα. Οι λειτουργίες άνεσης και ασφάλειας στο ID.3 περιλαμβάνουν εμπρός υποβοήθηση με σύστημα πέδησης έκτακτης ανάγκης στις πόλεις και εντοπισμό πεζών (Front Assist with City Emergency Braking System and Pedestrian Monitoring), σύστημα πέδησης για αποφυγή πολλαπλών συγκρούσεων (Multicollision Brake), σύστημα διατήρησης λωρίδας (Lane Assist), σύστημα πλευρικής υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας (Side Assist Lane Change System), σύστημα υποβοήθησης στάθμευσης (Park Assist) που συμπεριλαμβάνει και σύστημα οπίσθιας κάμερας
Επίσης, διαθέτει σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί (Kessy Advanced) με φωτιζόμενες χειρολαβές στις πόρτες ενώ χάρη στο στάνταρ σύστημα ελέγχου απόστασης κατά τη στάθμευση (Park Distance Control), που έχει και δυνατότητα φρεναρίσματος κατά τη διάρκεια των ελιγμών, περιορίζονται σε μεγάλο βαθμό τα ατυχήματα κατά το παρκάρισμα: η λειτουργία του μπορεί να αποτρέψει τις επικείμενες συγκρούσεις ή να μειώσει τη σοβαρότητά τους ενεργοποιώντας ένα ελιγμό φρεναρίσματος έκτακτης ανάγκης στο τελευταίο σημείο που αυτό είναι εφικτό. Το σύστημα φρενάρει το αυτοκίνητο μέχρι να ακινητοποιηθεί – όταν κάνει όπισθεν με ταχύτητα μεταξύ 1,5 χλμ./ώρα και 10 χλμ./ώρα και όταν κινείται προς τα εμπρός από τα 2,5 χλμ./ώρα έως τα 10 χλμ./ώρα.
Πλούσια ψυχαγωγία. Το σύστημα multimedia του ID.3 διαθέτει ένα σύστημα πλοήγησης που έχει τη δυνατότητα ενημέρωσης. Η εύκολη χρήση του τηλεφώνου συνδυάζεται με μια θέση επαγωγικής φόρτισης για smartphones. Το ηχοσύστημα μπορεί να εμπλουτιστεί με ένα πακέτο Beats, το οποίο προσφέρει αίσθηση ήχου ανάλογη μιας συναυλίας – χρησιμοποιώντας οκτώ ηχεία και ένα subwoofer.
Ειδική έκδοση ID.3 1ST με τρεις γραμμές εξοπλισμού. Το ID.3 1ST θα διατίθεται σε τρεις στάνταρ διαμορφώσεις που είναι προσαρμοσμένες στις τυπικές απαιτήσεις των πελατών. Ανεξάρτητα από αυτά το χρώμα του αμαξώματος καθώς και το χρώμα του εσωτερικού μπορούν να επιλεγούν ελεύθερα. Το ID.3 1ST κινείται από έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα, ο οποίος αποδίδει 150 kW και 310 Nm ροπής. Έτσι το ID.3 1ST έχει μια τελική ταχύτητα 160 χλμ./ώρα. Το ID.3 1ST διαθέτει μπαταρία με χωρητικότητα 58 kWh, η οποία μπορεί να χρησιμοποιηθεί πλήρως και παρέχει αυτονομία έως και 420 χιλιομέτρων κατά WLTP. Η μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ φόρτισης 11 kW (AC) και 100 kW (DC). Με τη φόρτιση συνεχούς ρεύματος (DC), μέσα σε 30 λεπτά επαναφορτίζεται αρκετή ενέργεια ώστε στη συνέχεια να υπάρχει αυτονομία μέχρι και 290 χιλιόμετρα.
Η βασική έκδοση του ID.3 1ST διαθέτει σύστημα πλοήγησης, ψηφιακό ραδιόφωνο DAB +, θερμαινόμενα καθίσματα και τιμόνι, υποβραχιόνια μπροστά, καλώδιο φόρτισης Mode 2 και ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών – δηλαδή επίπεδο εξοπλισμού συγκρίσιμο με το Comfort της μικρομεσαίας κατηγορίας.
Το ID.3 1ST Plus διαθέτει επιπλέον σύστημα κάμερας οπισθοπορείας, Ενεργό Σύστημα Διατήρησης Σταθερής Ταχύτητα (Adaptive Cruise Control) και σύστημα εισόδου και εκκίνησης Kessy Advanced χωρίς κλειδί. Το εσωτερικό του ID.3 1ST Plus διαθέτει καθίσματα ειδικής σχεδίασης, κεντρική κονσόλα (με δύο θύρες USB-C στο πίσω μέρος της που μπορούν να ασφαλίσουν με ρολό και φωτισμό) καθώς και ατμοσφαιρικό φωτισμό καμπίνας.
Στο εξωτερικό υπάρχουν φιμέ κρύσταλλα, εξωτερικό πακέτο Style ασημένιου χρώματος, προβολείς LED matrix και matrix πλευρικά φώτα, φώτα φρένων, φλας και πίσω φώτα, καθώς και ζάντες αλουμινίου 19 ιντσών .
Η κορυφαία έκδοση ID.3 1ST Max, περιλαμβάνει επιπρόσθετα το HUD εικονικής πραγματικότητας (AR), το ηχοσύστημα Beats, μια μεγάλη πανοραμική γυάλινη ηλιοροφή που υπογραμμίζει την αίσθηση του χώρου, καθώς και ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών. Ο εξοπλισμός εδώ συμπληρώνεται από ένα σύστημα διατήρησης λωρίδας με υποβοήθηση έκτακτης ανάγκης, ένα σύστημα αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας, σύστημα εύκολης χρήσης τηλεφώνου με δυνατότητα ασύρματης φόρτισης μπαταρίας με υψηλή τάση, καθίσματα άνεσης, ρυθμιζόμενο δάπεδο πορτμπαγκάζ και μεγάλες ζάντες αλουμινίου 20 ιντσών.
Τρείς εκδόσεις μπαταριών στο λανσάρισμα του μοντέλου παραγωγής. Κατά το λανσάρισμα του μοντέλου παραγωγής το ID.3 θα είναι διαθέσιμο με τρεις εκδόσεις μπαταριών. Η ειδική έκδοση ID.3 1ST θα χρησιμοποιεί τη μεσαία μπαταρία.
Σε μεταγενέστερη χρονική στιγμή η γκάμα των μπαταριών θα συμπληρωθεί από τη βασική έκδοση της μπαταρία με πλήρως χρησιμοποιήσιμο ενεργειακό περιεχόμενο 45 kWh και αυτονομία 330 χιλιομέτρων κατά WLTP. Η συγκεκριμένη μπαταρία μπορεί να φορτιστεί με μέγιστη ισχύ φόρτισης 7,2 kW (AC) και 50 kW (DC). Προαιρετικά θα υπάρχει και δυνατότητα φόρτισης 100 kW DC. Η τελική ταχύτητα της βασικής έκδοσης είναι επίσης 160 χλμ./ώρα.
Η μεγαλύτερη μπαταρία έχει πραγματικό ενεργειακό περιεχόμενο 77 kWh και η αυτονομία που εξασφαλίζει φτάνει μέχρι και τα 550 χιλιόμετρα κατά WLTP. Θα μπορεί να φορτιστεί σε παροχή εναλλασσόμενου ρεύματος (AC) με μέγιστη ισχύ φόρτισης 11 kW, καθώς και σε παροχή συνεχούς ρεύματος (DC) με ισχύ έως και 125 kW.
Αυτονομία που καλύπτει τις απαιτήσεις των πελατών. Οι προβλεπόμενες τιμές αυτονομίας καθορίστηκαν με την ολοκλήρωση κύκλων δοκιμής κατά WLTP σε κυλίνδρους δοκιμής (δυναμόμετρο). Η πραγματική αυτονομία στην πράξη θα αποκλίνει με την επίδραση παραγόντων όπως το στυλ οδήγησης, η ταχύτητα, η χρήση συστημάτων άνεσης καθώς και βοηθητικών που καταναλώνουν ενέργεια, η εξωτερική θερμοκρασία, ο αριθμός των επιβατών, το φορτίο που μεταφέρεται με το αυτοκίνητο καθώς και η τοπογραφία. Ανάλογα με το προφίλ της χρήσης, το 80% των οδηγών θα μπορεί να καλύψει με την μικρότερη μπαταρία (καθαρά 45 KWh) από 230 έως και 330 χιλιόμετρα, από 300 έως και 420 χιλιόμετρα με τη μεσαία (καθαρά 58 kWh) και από 390 έως 550 χιλιομέτρων με τη μεγαλύτερη μπαταρία (καθαρά 77 kWh) χωρίς να απαιτείται επαναφόρτιση. Το κατώτερο όριο της κλίμακας καλύπτει επίσης μετακινήσεις σε αυτοκινητοδρόμους με μεσαίες ταχύτητες καθώς και ταξίδια το χειμώνα με χαμηλές θερμοκρασίες περιβάλλοντος. Είναι αυτονόητο ότι οι μετακινήσεις σε αστικά περιβάλλοντα χαρακτηρίζονται από αυτονομία μεγαλύτερη από αυτήν που προκύπτει κατά WLTP.
Εύκολη φόρτιση με το wall box της Volkswagen. Στην πρεμιέρα του ID.3, η Volkswagen σκοπεύει να προσφέρει σταθμούς φόρτισης για την επαναφόρτιση στο σπίτι. Ο ID φορτιστής θα είναι διαθέσιμος σε δύο εκδόσεις που παρέχουν διαφορετική ισχύ εξόδους. Ο σταθμός φόρτισης θα είναι προαιρετικά διαθέσιμος με σύνδεση δεδομένων και απομακρυσμένη πρόσβαση, ενώ αν απαιτείται και με ενσωματωμένο μετρητή κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος. Ανάλογα με την έκδοση, οι μονάδες διαθέτουν και λειτουργίες διασύνδεσης, όπως έλεγχο μέσω εφαρμογής ή απομακρυσμένη συντήρηση. Μόλις εγκατασταθούν, οι οδηγοί του ID.3 θα μπορούν απλά και άνετα να συνδέσουν και να φορτίσουν το αυτοκίνητό τους κατά τη διάρκεια της νύχτας. Από την άποψη της τιμολόγησης, όλα τα wall boxes θα διατίθενται σε τιμές σημαντικά χαμηλότερες από αυτές που ισχύουν τώρα στην αγορά.