Live the Movement in the streets
co2

Transport & Environment: major EU countries spend €42 billion to subsidise fossil-fuel company cars

Οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων λαμβάνουν μέσο ετήσιο φορολογικό όφελος μεταξύ 6.800 και 21.600 ευρώ στις χώρες της ΕΕ , αναφέρει η περιβαλλοντική ομάδα Transport & Environment, παραθέτοντας σχετική μελέτη

co2

«Οι μεγάλες χώρες της ΕΕ δαπανούν 42 δισ. ευρώ για την επιδότηση εταιρικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα», επισημαίνει η περιβαλλοντική ομάδα Transport & Environment, παραθέτοντας σχετική μελέτη και διευκρινίζει πως «Οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων λαμβάνουν μέσο ετήσιο φορολογικό όφελος μεταξύ 6.800 και 21.600 ευρώ στις χώρες αυτές».

Τα πέντε μεγαλύτερα μέλη της ΕΕ δαπανούν 42 δισεκατομμύρια ευρώ (45,60 δισεκατομμύρια δολάρια) ετησίως για την επιδότηση εταιρικών αυτοκινήτων που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα, σύμφωνα με μελέτη που ανατέθηκε από την περιβαλλοντική ομάδα Transport & Environment (T&E), η οποία ζήτησε περισσότερες επιδοτήσεις για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Τα εταιρικά αυτοκίνητα αποτελούν περίπου το 60 τοις εκατό των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων στην Ευρώπη.

Τα στοιχεία

Η Ιταλία παρέχει 16 δισεκατομμύρια ευρώ σε επιδοτήσεις για εταιρικά αυτοκίνητα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα, ακολουθούμενη από τη Γερμανία, η οποία παρέχει 13,7 δισεκατομμύρια ευρώ, έδειξε η μελέτη της εταιρείας συμβούλων Environmental Resources Management (ERM), η οποία δημοσιεύθηκε στις 21 Οκτωβρίου.

Η Γαλλία και η Πολωνία παρείχαν 6,4 δισ. ευρώ και 6,1 δισ. ευρώ ετησίως αντίστοιχα.

Οι εταιρείες προσφέρουν αυτοκίνητα ως προνόμια για τους εργαζόμενους, συχνά με σημαντικές επιδοτήσεις σε είδος, όπως αντιστάθμιση των φόρων κατανάλωσης και οφέλη από τη χρήση καυσίμων.

Περίπου 15 δισ. ευρώ στις τέσσερις χώρες πηγαίνουν για την επιδότηση των SUV, σύμφωνα με τη μελέτη.

Οι οδηγοί εταιρικών αυτοκινήτων λαμβάνουν μέσο ετήσιο φορολογικό όφελος 6.800 ευρώ, το οποίο κυμαίνεται έως και 21.600 ευρώ για τα μεγαλύτερα μοντέλα με υψηλούς ρύπους.

Κριτική στην ΕΕ

«Αυτό είναι εντελώς παράλογο και εντελώς απαράδεκτο, ότι εξακολουθούμε να ρίχνουμε δισεκατομμύρια χρήματα των φορολογουμένων σε μια τεχνολογία που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την ατζέντα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την πράσινη μετάβαση», δήλωσε στο Reuters ο διευθυντής στόλων της T&E Stef Cornelis.

Η μελέτη έρχεται καθώς οι πωλήσεις EV στην Ευρώπη έχουν μειωθεί, εν μέρει επειδή είναι πιο ακριβά από τα αντίστοιχα μοντέλα που χρησιμοποιούν ορυκτά καύσιμα και συνεπώς απρόσιτα για πολλούς καταναλωτές.

Οι πωλήσεις των πλήρως ηλεκτρικών αυτοκινήτων σημείωσαν πτώση 44% στην Ευρωπαϊκή Ένωση τον Αύγουστο, καθώς οι μεγαλύτερες αγορές EV της, η Γερμανία και η Γαλλία, κατέγραψαν πτώση 69% και 33% αντίστοιχα, σύμφωνα με τα στοιχεία του κλάδου.

Η μελέτη της ERM διαπίστωσε ότι οικονομικά κίνητρα για τους οδηγούς εταιρικών αυτοκινήτων ώστε να μεταπηδήσουν σε ηλεκτρικά ρεύματα παρέχονται μόνο στο πρώην μέλος της ΕΕ, το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen δήλωσε στον νέο επικεφαλής της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το κλίμα Wopke Hoekstra με επιστολή της 17ης Σεπτεμβρίου ότι μία από τις προτεραιότητες του Hoekstra θα είναι να προτείνει τρόπους σταδιακής κατάργησης των επιδοτήσεων για τα ορυκτά καύσιμα.