Το πολυαναμενόμενο Jeep Gladiator, το οποίο είχαμε πρώτοι αποκαλύψει στο TopSpeed.Gr πως ήταν στα σκαριά, έρχεται στη χρονιά που σηματοδοτεί την 80η
επέτειο της μάρκας που έγινε συνώνυμο της κατηγορίας των SUV και της εκτός δρόμου
οδήγησης, η Jeep® επιστρέφει στην κατηγορία των pick–up με ένα μοντέλο που
φέρνει μια σειρά νέων χαρακτηριστικών στην κατηγορία. Με το Gladiator, μετά από σχεδόν
30 χρόνια τα pick–up
αποκτούν ένα αυθεντικό Jeep, το οποίο θα συνεχίσει την ένδοξη ιστορία της
brand.
Το πρώτο pick–up της μάρκας βρίσκεται ήδη στις ρίζες της ιστορίας της, αφού μόλις 6 χρόνια
μετά τη γέννηση του Willys, ακολούθησε η pick–up έκδοση του, η οποία βασιζόταν στο CJ-2A. Κοινά χαρακτηριστικά σε όλα τα pick–up of Jeep που συνθέτουν την ιστορία της μάρκας σε αυτή την
κατηγορία, η κορυφαία αντοχή, η αξιοπιστία και βέβαια η κίνηση και στους
τέσσερις τροχούς.
-
Jeep Pickup: 1947-1965
Το πρώτο pick–up of Jeep δημιουργείται το 1947 δίνοντας νέες
δυνατότητες σε όσους αναζητούσαν ένα εξαιρετικά ανθεκτικό και ευέλικτο όχημα με
τη δυνατότητα να κινείται στα πλέον δύσκολα εδάφη. Παράλληλα το μεταξόνιο που
άγγιζε τα 3 μέτρα έδινε έναν ικανό χώρο φόρτωσης. Το μοντέλο αποτέλεσε παράλληλα
και την προσπάθεια της μάρκας να απαγκιστρωθεί από το CJ και να αναπτύξει τη γκάμα της και με άλλα μοντέλα.
-
Jeep FC-150/170 Pickup: 1957-1965
The FC-150 και FC-170 πιθανά αποτελούν και δύο από τα πλέον περίεργα μοντέλα που κατασκεύασε
ποτέ η Jeep, με κύριο χαρακτηριστικό τους
την καμπίνα του οδηγού που βρισκόταν πάνω από τον εμπρός άξονα. Με μεταξόνιο
2.1μ. το FC-105 και 2.6μ. το FC-107, τα δύο αυτά ξεχωριστά pick–up είναι και τα μόνα στην ιστορία της
μάρκας που είχαν σχεδόν αποκλειστική επαγγελματική χρήση, ειδικότερα το FC-107 όπου διέθετε και εκδόσεις με διπλούς πίσω τροχούς για επιπλέον μεταφορά
βάρους.
-
Jeep Gladiator/J–Series Pickup: 1963-1987
Με βάση το Wagoneer, η Jeep εμφανίζει για πρώτη φορά στην ιστορία
της το όνομα Gladiator, το 1963. Δύο εκδόσεις
ήταν διαθέσιμες, η J200 με μεταξόνιο 3μ. και η J300 με μεταξόνιο 3,2μ. Παρά την «πολιτική» του εμφάνιση, το μοντέλο συνέχιζε
την παράδοση της μάρκας στις εκτός δρόμου διαδρομές, με κιβώτιο μεταφοράς Dana 20 και άξονες Dana 44 εμπρός και πίσω. Το 1972 το όνομα
Gladiator αντικαταστάθηκε από τον κωδικό J–Series, αλλά ο «μονομάχος» είναι σήμερα έτοιμος να επιστρέψει.
-
Jeep CJ-8 Scrambler: 1981-1985
Η παρουσίαση του Scrambler (CJ-8) το 1981, η οποία αποτελούσε μια εκδοχή του CJ-7 με μεγαλύτερο μεταξόνιο, δεν οδήγησε σε ιδιαίτερη εμπορική επιτυχία με μόλις
30.000 μονάδες να περνούν τη γραμμή παραγωγής. Αυτό όμως που κάνει σημαντικό το
Scrambler είναι το γεγονός ότι μετέτρεψε τα pick–up από επαγγελματικά αυτοκίνητα, σε οχήματα ελευθέρου χρόνου. Η δυνατότητα επιλογής
κανονικής ή υφασμάτινης οροφής συνέβαλε σε αυτό, ενώ τα αυτοκίνητα που διασώζονται
μέχρι σήμερα είναι εξαιρετικά συλλεκτικά.
-
Jeep Comanche (MJ): 1986-1992
The Comanche βασιζόταν στο Cherokee, είχε χώρο φόρτωσης με
μήκος λίγο μεγαλύτερο από 1,8μ. και ήταν πολύ καλά εξοπλισμένο για την εποχή
του. Παρά το life–style χαρακτήρα του, ήταν εξαιρετικά στιβαρό,
ενώ οι κορυφαίες εκτός δρόμου ικανότητες του ενισχύθηκαν με την τοποθέτηση των
συστημάτων τετρακίνησης Selec–Trac® ή Command–Trac.
Σήμερα με το νέο Gladiator η Jeep επιστρέφει στην κατηγορία των pick–up. Εφοδιασμένο με τον 3ης
generation Multijet Engine V6 diesel των 3 λίτρων απόδοσης 264 ίππων
και 600Nm
ροπής, θα είναι διαθέσιμο και στην Ελληνική αγορά, με τις τιμές των εκδόσεων να
ανακοινώνονται μέσα στον Μάρτιο. Όλες οι εκδόσεις του μοντέλου θα διαθέτουν τη
διάκριση Trail Rated
που πιστοποιεί τις κορυφαίες εκτός δρόμου δυνατότητες, ενώ θα είναι και το
unique pick–up of
αγοράς με δυνατότητα αφαίρεσης τμημάτων του αμαξώματος (πόρτες, οροφή),
προσφέροντας με αυτό τον τρόπο απόλυτη επαφή με τη φύση, καθώς και μια
πρωτόγνωρη εμπειρία οδήγησης.