Live the Movement in the streets
car carriers

October classifications in the European market: Modest rise with electromobility as the "weak link" (Charts)

+1,1% τον Οκτώβριο του 2024 κατέγραψαν οι ταξινομήσεις της ευρωπαϊκής αγοράς, με τις πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων να συρρικνώνονται κατά -4,9% σε σχέση με πέρσι

car carriers

Συγκρατημένη άνοδος σημειώθηκε στις classifications του Οκτωβρίου για την ευρωπαϊκή αγορά με «αδύναμο κρίκο» την ηλεκτροκίνηση, καθώς καταγράφτηκε συνολική αύξηση +1,1%, ενώ συγκεκριμένα οι πωλήσεις των αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων συρρικνώθηκαν κατά -4,9% σε σχέση με πέρσι.

Ειδικότερα, τον Οκτώβριο του 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανέστρεψαν την πτώση τους, καταγράφοντας συγκρατημένη αύξηση 1,1%. Η Ισπανία πρωτοστάτησε με ισχυρή άνοδο 7,2%, ενώ η Γερμανία ανέκαμψε με αύξηση 6% μετά από τρεις μήνες πτώσης. Μειώσεις καταγράφηκαν τόσο στη Γαλλία (-11,1%) όσο και στην Ιταλία (-9,1%).

Δέκα μήνες μετά το 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές (+0,7%), φθάνοντας τα 8,9 εκατομμύρια μονάδες. Οι αγορές της Ισπανίας (+4,9%) και της Ιταλίας (+0,9%) σημείωσαν θετικές επιδόσεις, ενώ πτώση παρατηρήθηκε στη Γαλλία και τη Γερμανία (-2,7% και -0,4%, αντίστοιχα).

Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας

Το μερίδιο αγοράς των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία για τον Οκτώβριο του 2024 παρέμεινε σταθερό στο 14,4%. Οι όγκοι από την αρχή του έτους μειώθηκαν κατά 4,9%, ενώ το μερίδιο αγοράς μειώθηκε επίσης στο 13,2% από 14% πέρυσι.

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων για τον Οκτώβριο του 2024 μειώθηκαν επίσης κατά 7,2%. Το μερίδιο αγοράς για αυτόν τον τύπο οχήματος έφτασε το 7,7% αυτόν τον μήνα, μειωμένο κατά 0,7 ποσοστιαίες μονάδες σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα

Οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 2,4% σε 124.907 μονάδες τον Οκτώβριο του 2024. Ωστόσο, ο ετήσιος όγκος της αγοράς παρέμεινε κατά 4,9% χαμηλότερος από την ίδια περίοδο πέρυσι, με το συνολικό μερίδιο αγοράς να διαμορφώνεται στο 14,4%. Η μείωση αυτή οφείλεται κυρίως στη σημαντική μείωση των ταξινομήσεων στη Γερμανία (-26,6%).

Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 7,2% τον περασμένο μήνα, μετά από σημαντικές μειώσεις στη Γαλλία (-26,9%) και την Ιταλία (-24,9%). Τον Οκτώβριο, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 7,7% της αγοράς αυτοκινήτων, από 8,4% πέρυσι. Οι όγκοι από την αρχή του έτους ήταν επίσης μειωμένοι, μειωμένοι κατά 7,9% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Οι ταξινομήσεις των πλήρως υβριδικών αυξήθηκαν κατά 17,5% τον Οκτώβριο, με το μερίδιο αγοράς να αυξάνεται στο 33,3%, από 28,6% τον περασμένο Οκτώβριο, ξεπερνώντας για δεύτερο συνεχόμενο μήνα τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων.

Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα

Τον Οκτώβριο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν συνολικά κατά 6,8%. Η Γαλλία παρουσίασε την πιο απότομη πτώση, με τις ταξινομήσεις να κατακρημνίζονται κατά 32,7%, ακολουθούμενη από την Ιταλία με μείωση 10,1%. Η Ισπανία κατέγραψε μια πιο μέτρια μείωση της τάξης του 1,6%, ενώ η Γερμανία ήταν η μόνη μεγάλη αγορά που παρουσίασε αύξηση, με τις ταξινομήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 3,7%.

Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 30,8% της αγοράς, από 33,4% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 7,6%, με αποτέλεσμα το μερίδιο αγοράς να ανέρχεται στο 10,9% τον περασμένο Οκτώβριο. Συνολικά, μειώσεις παρατηρήθηκαν σχεδόν στα δύο τρίτα των αγορών της ΕΕ.