Η ύφεση στην ηλεκτροκίνηση, συμπαρασύρει ολόκληρη την αγορά αυτοκινήτων, σύμφωνα με τα στοιχεία της ACEA για τις ταξινομήσεις, κατά τα οποία τον Σεπτέμβριο του 2024, οι classifications νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ συνέχισαν την πτωτική τους πορεία (-6,1%) με αρνητικά αποτελέσματα σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: Γαλλία (-11,1%) και Ιταλία (-10,7%), με τη γερμανική αγορά να υποχωρεί κατά 7%. Από την άλλη πλευρά, η Ισπανία παρουσίασε μια υγιή ανάκαμψη (+6,3%).
Ειδικότερα, εννέα μήνες πριν από το 2024, οι ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων παρέμειναν σταθερές (+0,6%) και έφτασαν σχεδόν τα 8 εκατομμύρια μονάδες. Η Ισπανία (+4,7%) και η Ιταλία (+2,1%) παρουσίασαν θετικές επιδόσεις, ενώ η γαλλική και η γερμανική αγορά αυτοκινήτων υποχώρησαν (-1,8% και -1%, αντίστοιχα).
Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Ενώ τα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με μπαταρία αντιπροσώπευαν το 17,3% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ τον Σεπτέμβριο, από 14,8% πέρυσι, οι όγκοι από την αρχή του έτους μειώθηκαν κατά 5,8% με το συνολικό μερίδιο αγοράς να πέφτει στο 13,1% από 14% πέρυσι. Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων για τον Σεπτέμβριο μειώθηκαν επίσης κατά ένα σημαντικό ποσοστό 22,3%.
Electric cars
Οι ταξινομήσεις των ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία αυξήθηκαν κατά 9,8% σε 139.702 μονάδες τον Σεπτέμβριο του 2024. Ωστόσο, ο ετήσιος όγκος της αγοράς εξακολουθεί να είναι κατά 5,8% χαμηλότερος από την ίδια περίοδο πέρυσι, με το συνολικό μερίδιο αγοράς να πέφτει στο 13,1% από 14%, λόγω της σημαντικής μείωσης στη Γερμανία (-28,6%).
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν μείωση (-22,3%) τον περασμένο μήνα, με μειώσεις να καταγράφονται σε όλες τις μεγάλες αγορές. Τον Σεπτέμβριο, τα plug-in υβριδικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 6,8% της αγοράς αυτοκινήτων, από 8,2% πέρυσι, με 54.889 πωληθείσες μονάδες.
Οι ταξινομήσεις υβριδικών-ηλεκτρικών αυξήθηκαν τον Σεπτέμβριο, σημειώνοντας αύξηση 12,5%. Το μερίδιο αγοράς ανέρχεται πλέον στο 32,8%, από 27,4% τον Σεπτέμβριο του 2023, ξεπερνώντας τη βενζίνη.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Τον Σεπτέμβριο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 17,9%, με τις τέσσερις βασικές αγορές να καταγράφουν διψήφιες μειώσεις: Γαλλία (-31,9%), Ιταλία (-23,3%), Γερμανία (-15,2%) και Ισπανία (-10,7%). Τα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα αντιπροσωπεύουν πλέον το 29,8% της αγοράς, από 34% τον ίδιο μήνα πέρυσι. Η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσε πτώση 23,5%, με αποτέλεσμα να κατέχει μερίδιο 10,4% της αγοράς τον περασμένο Σεπτέμβριο. Συνολικά, μειώσεις παρατηρήθηκαν στα δύο τρίτα των αγορών της ΕΕ.