Οριακή πτώση έφερε στην Ευρωπαϊκή Αγορά ο Μάιος, αναφορικά με τις classifications νέων αυτοκινήτων. Συνολικά υπήρξε συνολική ύφεση του 3%, εντούτοις τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα συγκεντρώνουν μόλις το 12,5% της αγοράς, αποδυναμωμένα σε σχέση με πέρσι
Ειδικότερα, τον Μάιο του 2024, οι ταξινομήσεις αυτοκινήτων στην Ευρωπαϊκή Ένωση μειώθηκαν κατά 3%, με την ύφεση να παρατηρείται σε τρεις από τις τέσσερις μεγάλες αγορές της περιοχής: Ιταλία (-6,6%), Γερμανία (-4,3%) και Γαλλία (-2,9%). Αντιθέτως η Ισπανία, από την άλλη πλευρά, πέτυχε μια μέτρια αύξηση της τάξης του 3,4% τον περασμένο μήνα.
Παρά την κάμψη του Μαΐου, οι ετήσιες ταξινομήσεις αυτοκινήτων κατά τους πρώτους πέντε μήνες του 2024 αυξήθηκαν κατά 4,6% σε 4,6 εκατομμύρια μονάδες. Οι μεγαλύτερες αγορές της ένωσης παρουσίασαν όλες παρόμοιες επιδόσεις, με την Ισπανία (+6,8%), τη Γερμανία (+5,2%), τη Γαλλία (+4,9%) και την Ιταλία (+3,4%) να καταγράφουν αύξηση μέχρι στιγμής φέτος.
Ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων στην ΕΕ ανά πηγή ενέργειας
Τον Μάιο, τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα αντιπροσώπευαν το 12,5% της αγοράς αυτοκινήτων της ΕΕ, σημειώνοντας μείωση από 13,8% το προηγούμενο έτος. Εν τω μεταξύ, τα πλήρως υβριδικά συνέχισαν να επεκτείνουν την παρουσία τους, αυξάνοντας από το 25% σε σχεδόν 30% της αγοράς. Το συνδυασμένο μερίδιο των βενζινοκίνητων και πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκε στο 48,5%, από 52,1%, αντιπροσωπεύοντας πλέον λιγότερο από το μισό της αγοράς.
Electric cars
Τον Μάιο του 2024, οι ταξινομήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων με μπαταρία (BEV) μειώθηκαν κατά 12% σε 114.308 μονάδες, με το συνολικό μερίδιο αγοράς τους να πέφτει στο 12,5%. Το Βέλγιο – που είναι πλέον η τρίτη μεγαλύτερη αγορά σε όγκο για τα BEV – και η Γαλλία ήταν οι μόνες βασικές αγορές που κατέγραψαν αύξηση, κατά 44,8% και 5,4%, αντίστοιχα. Αντίθετα, η Γερμανία (-30,6%) και η Ολλανδία (-11,7%) σημείωσαν σημαντική πτώση τον περασμένο μήνα.Από τον Ιανουάριο έως τον Μάιο, ταξινομήθηκαν συνολικά 556.276 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία, σημειώνοντας αύξηση 2% σε σχέση με την ίδια περίοδο του προηγούμενου έτους.
Οι ταξινομήσεις plug-in υβριδικών αυτοκινήτων σημείωσαν επίσης μείωση 14,7% τον περασμένο μήνα, με σημαντικές μειώσεις σε δύο από τις μεγαλύτερες αγορές: Βέλγιο (-36,6%) και Γαλλία (-19,4%). Η Γερμανία κατάφερε μια μέτρια αύξηση της τάξης του 1,7%, αλλά αυτό δεν ήταν αρκετό για να αντισταθμίσει τη συνολική αρνητική τάση. Τον Μάιο, τα plug-in υβριδικά αντιπροσώπευαν το 6,5% της συνολικής αγοράς αυτοκινήτων, με 59.333 μονάδες που πωλήθηκαν.
Παρά τη συνολική πτώση της αγοράς, τα πλήρως υβριδικά ήταν το μόνο τμήμα που σημείωσε αύξηση, με τις ταξινομήσεις αυτοκινήτων να αυξάνονται κατά 16,2% τον Μάιο και να ξεπερνούν τις 272.568 μονάδες. Τρεις από τις τέσσερις μεγαλύτερες αγορές για αυτό το τμήμα – Γαλλία (+38,3%), Ισπανία (+25,4%) και Ιταλία (+7,4%) – κατέγραψαν σταθερά κέρδη, ενώ η Γερμανία σημείωσε μικρή πτώση 0,7%. Αυτή η αύξηση ώθησε το μερίδιο αγοράς των υβριδικών-ηλεκτρικών αυτοκινήτων σε σχεδόν 30%, από 25% τον Μάιο του 2023.
Βενζινοκίνητα και πετρελαιοκίνητα αυτοκίνητα
Τον Μάιο του 2024, οι πωλήσεις βενζινοκίνητων αυτοκινήτων μειώθηκαν κατά 5,6% σε 323.551 μονάδες, με αξιοσημείωτες μειώσεις σε βασικές αγορές όπως η Γαλλία (-20,3%) και η Ισπανία (-1,8%).Από την άλλη πλευρά, η Ιταλία και η Γερμανία σημείωσαν μέτριους ρυθμούς αύξησης 4,1% και 2,1%, αντίστοιχα.Ως αποτέλεσμα, το μερίδιο αγοράς βενζίνης μειώθηκε από 36,5% σε 35,5% σε σύγκριση με τον Μάιο του προηγούμενου έτους.
Η αγορά πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων σημείωσε ακόμη πιο απότομη πτώση κατά 11,4% σε 118.733 μονάδες, αντιπροσωπεύοντας το 13% της αγοράς. Σημαντικές μειώσεις παρατηρήθηκαν σε μεγάλες αγορές όπως η Ιταλία (-30,5%), η Γαλλία (-24,8%) και η Ισπανία (-15,4%).Η Γερμανία παρουσίασε μια μέτρια αύξηση της τάξης του 3,2%.