Νέους ορίζοντες στην ανάπτυξη της SKODA
ανοίγει το νέο Κέντρο για την Κατασκευή Αυτοκινήτων
Δοκιμών (test
cars) and
Πρωτότυπων (concept
cars), which
εγκαινίασε η SKODA AUTO at
κεντρικές της εγκαταστάσεις, στη Mladá Boleslav. Η νέα μονάδα προσφέρει τη
δυνατότητα αυτά τα ειδικά οχήματα να κατασκευάζονται πλήρως κάτω από μία στέγη,
με οικονομία χρόνου και πόρων. Η χρήση υπερσύγχρονων τεχνολογιών, όπως σταθμοί
ρομπότ και λύσεις εικονικής πραγματικότητας, προσφέρουν τη μέγιστη ευελιξία.
Υπολογίζεται ότι περισσότερα από 300 test
cars and concept cars θα κατασκευάζονται στη νέα μονάδα σε
ετήσια βάση.
Παρά τις ψηφιακές προσομοιώσεις, οι
κλασικές δοκιμές σε πραγματικά αυτοκίνητα δοκιμών παραμένουν απαραίτητες, για την
παρακολούθηση όχι μόνο μεμονωμένων εξαρτημάτων αλλά και του οχήματος στο σύνολό
του. Λόγω της ολοένα και πιο περίπλοκης και ισχυρής ηλεκτρονικής αρχιτεκτονικής
των σύγχρονων αυτοκινήτων, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στις λειτουργικές δοκιμές
ηλεκτρικών, ηλεκτρονικών και συστημάτων υποβοήθησης, καθώς και στην επικοινωνία
μεταξύ των διαφόρων υπολογιστικών μονάδων εντός αυτοκινήτου. Ήδη, η SKODA
παρήγαγε μερικά από τα test
cars on
το ολοκαίνουργιο ηλεκτρικό της SUV, το ENYAQ
iV, στη νέα εγκατάσταση.
Το ισόγειο του κέντρου φιλοξενεί την
αποθήκη ανταλλακτικών συμπεριλαμβανομένης μιας σκεπαστής αυλής για την
εκφόρτωση φορτηγών. Τα αμαξώματα των αυτοκινήτων κατασκευάζονται στον πρώτο
όροφο, ενώ ο δεύτερος όροφος φιλοξενεί τα τμήματα τελικής συναρμολόγησης και το
βαφείο. Συνολικά, ο χώρος κατασκευής των οχημάτων ξεπερνά τα 14.000 τ.μ..
Χάρη σε δύο σταθμούς ρομπότ, το ποσοστό
αυτοματισμού στην κατασκευή των test
cars and concept cars αυξήθηκε από 15% σε 45%. Αυτό
διπλασιάζει την παραγωγική ικανότητα σε δέκα οχήματα την εβδομάδα – ενώ απαιτεί
20% λιγότερο χώρο. Επιπλέον, στο ίδιο κέντρο πραγματοποιούνται δοκιμές
εξοικονόμησης βάρους, για παράδειγμα καινοτόμες τεχνικές συναρμολόγησης και
σύσφιξης ή στερέωσης, συγκόλληση με λέιζερ κλπ.. Η νέα εγκατάσταση περιλαμβάνει
επίσης έναν κυλιόμενο δρόμο για δοκιμές σε ταχύτητες έως και 300 χλμ./ώρα.
Το νέο κέντρο κατασκευής test cars and concept cars είναι επίσης πολύ προηγμένο από
οικολογικής άποψης. Η ομαδοποίηση όλων των λειτουργιών κάτω από μία ενιαία
εγκατάσταση και κατά συνέπεια οι μικρές αποστάσεις, εξοικονομούν περίπου 1.800
λίτρα καυσίμου ετησίως, επιτρέποντας τη μείωση των εκπομπών CO2 by
περίπου πέντε τόνους. Παράλληλα, τα κόστη της εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω της
ενοποίησης είναι και αυτά μειωμένα, περισσότερο από 150.000 ευρώ ετησίως.