Live the Movement in the streets
Ferrari V12 engine

Too hard for the V12 to die

Η ζήτηση των πελατών και η υβριδική τεχνολογία κρατούν τον V12 ζωντανό στην εποχή της ηλεκτροκίνησης

Η Ferrari, η Lamborghini and the Aston Martin δηλώνουν ότι οι πλούσιοι πελάτες τους είναι διατεθειμένοι να καταβάλλουν ένα σημαντικό αντίτιμο για ένα κορυφαίο σύστημα κίνησης, επιβεβαιώνοντας πως ο V12 είναι πολύ σκληρός για να πεθάνει, καθώς η ζήτηση των πελατών και η υβριδική τεχνολογία κρατούν τον V12 ζωντανό στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.

Παρά τη δύσκολη και δαπανηρή μετάβαση σε ηλεκτροκίνητα συστήματα κίνησης, οι μάρκες υπεραυτοκινήτων και υπερπολυτελών αυτοκινήτων συνεχίζουν να επενδύουν σε έναν εμβληματικό κινητήρα εσωτερικής καύσης: τον V-12.

Η Ferrari, η Lamborghini και η Aston Martin, μεταξύ άλλων, υποστηρίζουν ότι οι πλούσιοι πελάτες τους είναι διατεθειμένοι να πληρώσουν ένα σημαντικό αντίτιμο για ένα σύστημα κίνησης που συνδέεται με τις ένδοξες ημέρες των εμπορικών τους σημάτων, αλλά δεν είναι εγγενώς φιλικό προς το περιβάλλον.
Η τεχνολογία, και συγκεκριμένα η υβριδοποίηση μέσω plug-in, επιτρέπει σε αυτούς τους κινητήρες να παραμείνουν επίκαιροι καθώς και εξαιρετικά κερδοφόροι για τους κατασκευαστές τους.
«Μας αρέσει να πιστεύουμε ότι υπάρχει ακόμα αρκετός χώρος για τεχνικές λύσεις που κοιτάζουν τόσο στο παρελθόν όσο και στο μέλλον», δήλωσε ο Enrico Galliera, επικεφαλής του μάρκετινγκ της Ferrari, η οποία μόλις παρουσίασε ένα νέο μοντέλο V-12, το 12Cilindri.

Το coupe και το cabrio 12Cilindri – το όνομα του οποίου σημαίνει «12 κύλινδροι» στα ιταλικά – εφοδιάζονται με V-12 φυσικής αναρρόφησης 6,5 λίτρων με μέγιστη ισχύ 818 ίππων.

Τα σχέδια των κατασκευαστών supercars και πολυτελών αυτοκινήτων για τον V12

Άλλα πρόσφατα παραδείγματα συνεχούς επένδυσης σε V-12 περιλαμβάνουν:

  • Η Aston Martin εργάζεται πάνω σε έναν επανασχεδιασμό του υπερτροφοδοτούμενου V-12 των 5,2 λίτρων, ο οποίος εμφανίζεται τώρα στο grand touring αυτοκίνητο DBS 770 Ultimate. Η εταιρεία αναφέρει ότι ο ανανεωμένος V-12 θα αποδίδει 824 ίππους, ενώ οι παραδόσεις θα ξεκινήσουν το τέταρτο τρίμηνο.
  • Η Lamborghini παρουσίασε πέρυσι το Revuelto plug-in hybrid, ένα διθέσιο σπορ αυτοκίνητο που κινείται από έναν φυσικό ατμοσφαιρικό κινητήρα 6,5 λίτρων. V-12 κινητήρας με 813 ίππους, ο οποίος σε συνδυασμό με τρεις ηλεκτροκινητήρες αποδίδει μέγιστη ισχύ 1.001 ίππων.
  • Η Rolls-Royce το 2022 παρουσίασε το πλήρως ηλεκτρικό κουπέ Spectre, αλλά η υπόλοιπη γκάμα των πολυτελών αυτοκινήτων της κινείται από κινητήρες V-12. Του χρόνου θα ανανεώσει το υπερπολυτελές SUV Cullinan, το οποίο θα εξακολουθεί να κινείται από έναν V-12 twin-turbo 6,75 λίτρων με 563 ίππους.
  • Η Mercedes-Benz διαθέτει το πολυτελές σεντάν Maybach S 680, το οποίο είναι εξοπλισμένο με έναν twin-turbo V-12. Ο ίδιος κινητήρας, που αναπτύχθηκε από το τμήμα AMG της Mercedes, πωλείται σε διάφορους κατασκευαστές supercar, όπως η Pagani.
Cullinan
Περισσότερο από το 60% των αυτοκινήτων που πούλησε η Rolls-Royce το πρώτο τρίμηνο ήταν εξοπλισμένα με κινητήρα V-12, συμπεριλαμβανομένου του SUV Cullinan

Ορισμένες μάρκες, ωστόσο, έχουν εγκαταλείψει τον 12κύλινδρο κινητήρα. Η Bentley, μέλος του ομίλου Volkswagen, θα σταματήσει φέτος την παραγωγή του κινητήρα W-12 των 6,0 λίτρων. Η Audi και οι μάρκες BMW και Mercedes δεν προσφέρουν πλέον 12κύλινδρους κινητήρες σε μοντέλα όπως η A8, η σειρά 7 και η S-Class.

Η τάση μείωσης του μεγέθους οφείλεται εν μέρει στην ανάγκη μείωσης των εκπομπών CO2 για τη συμμόρφωση με τους κανονισμούς της ΕΕ και των ΗΠΑ.

To «παραθυράκι» των plug-in υβριδικών

Αλλά χάρη στους ευνοϊκούς κανόνες για τις εκπομπές ρύπων των plug-in υβριδικών, οι κατασκευαστές σπορ και πολυτελών αυτοκινήτων μπορούν να επιτύχουν τους στόχους τους για το CO2 χωρίς να εγκαταλείψουν τους 12κύλινδρους κινητήρες.

Lamborghini Revuelto
Η Lamborghini Revuelto έχει την υψηλότερη απόδοση ισχύος – 126 ίππους ανά λίτρο – από κάθε V-12 που έχει κατασκευάσει ποτέ η αυτοκινητοβιομηχανία

Η Revuelto, για παράδειγμα, έχει εκπομπές 276 g/km CO2 στον κύκλο WLTP, χαμηλότερες από τα 332 g/km της Huracan EVO με κινητήρα V-8 (οι αυτοκινητοβιομηχανίες χαμηλού όγκου, όπως η Ferrari και η Lamborghini, υπόκεινται σε ατομικούς στόχους CO2 που διαπραγματεύονται με την ΕΕ).
Τα υβριδικά συστήματα κίνησης της Ferrari περιλαμβάνουν μέχρι στιγμής έναν V-8 (στις SF90 Stradale και Spider) και έναν V-6 στις 296 GTB και 296 GTS. Τόσο η SF90 όσο και η 296 είναι plug-in υβριδικά.
Ο παραδοσιακός V-12 της Ferrari, που εξακολουθεί να εμφανίζεται στο crossover Purosangue και στην 12Cilindri, δεν έχει υβριδοποιηθεί.

Οι επενδύσεις σε V-12 συνεχίζονται

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες υψηλών προδιαγραφών πρέπει να εξισορροπήσουν την ανάγκη μείωσης των εκπομπών ρύπων με την ελκυστικότητα των βρυχηθμών V-12 στους πελάτες.

Ferrari 12cilindri
Η ανάπτυξη των ατμοσφαιρικών 12cilindri με κινητήρα V-12, ήταν μια δαπανηρή και ριψοκίνδυνη επιλογή

«Θα συνεχίσουμε να επενδύουμε σε όλη την τεχνολογία – κινητήρες εσωτερικής καύσης, τεχνολογία turbo, υβριδικό στοιχείο και πλήρως ηλεκτρικό, πολύ σύντομα – επειδή θέλουμε να παραμείνουμε ευέλικτοι και να προσαρμοζόμαστε, νούμερο 1, στα αιτήματα των πελατών, καθώς και στους παγκόσμιους κανονισμούς», δήλωσε ο Galliera σε πρόσφατη εκδήλωση στο Maranello της Ιταλίας.
Οι μάρκες που συνεχίζουν να πωλούν αυτοκίνητα με V-12 λένε ότι εξακολουθούν να επενδύουν στην ανάπτυξή τους.

«Η ανάπτυξη των ατμοσφαιρικών 12cilindri με κινητήρα V-12, που ξεκίνησε το 2020, ήταν μια δαπανηρή και ριψοκίνδυνη επιλογή σε μια εποχή που όλοι έδειχναν έτοιμοι να ακολουθήσουν τον ηλεκτρικό δρόμο», δήλωσε ο Galliera. «Μας αρέσει να πιστεύουμε ότι υπάρχει ακόμα αρκετός χώρος για τεχνικές λύσεις που κοιτάζουν τόσο στο παρελθόν όσο και στο μέλλον».

Η Lamborghini δήλωσε κατά την παρουσίαση της Revuelto ότι με 218 kg, ο V-12 κινητήρας της Revuelto είναι 17 kg ελαφρύτερος από τον V-12 της Aventador που αντικατέστησε. Ο κινητήρας είναι επίσης πιο ισχυρός- με 126 ίππους ανά λίτρο, έχει την υψηλότερη απόδοση στην ιστορία των 12κύλινδρων κινητήρων της Lamborghini.

Υπάρχουν δύο βασικοί λόγοι για τους οποίους οι κατασκευαστές υπεραυτοκινήτων επιμένουν στους V-12:

  1. οι πελάτες τους αγαπούν και είναι εξαιρετικά κερδοφόροι.
  2. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες αρνούνται να πουν πόσο πιο κερδοφόρα είναι τα κορυφαία αυτοκίνητα, αλλά τα αυτοκίνητα που είναι εξοπλισμένα με V-12 προσφέρουν ένα γερό και αυξανόμενο υπερτίμημα.

Η Lamborghini Revuelto κοστίζει 517.000 ευρώ στην Ιταλία, μια αύξηση της τιμής κατά 50% σε σχέση με την προηγούμενη κορυφαία Aventador- σύμφωνα με τη Lamborghini, τοαυτοκίνητο έχει εξαντληθεί μέχρι το τέλος του 2025.

Η Mercedes Maybach S 680 κοστίζει 257.722 ευρώ στην Ιταλία, 25 τοις εκατό περισσότερο από την S580 με V-8.

Η Ferrari αύξησε τις τιμές της 12Cilindri coupe κατά 30% σε σχέση με την 812 Superfast (η αύξηση ήταν 27% για την έκδοση Spider cabrio) και δήλωσε ότι αυτό οφείλεται τόσο «στην καινοτομία όσο και στο ότι οι πελάτες είναι πρόθυμοι να πληρώσουν υψηλότερη τιμή». Η βασική τιμή της 12Cilindri Coupe είναι 395.000 ευρώ.

Τα αυτοκίνητα της Ferrari και της Rolls Royce που είναι εξοπλισμένα με V-12 είναι σχετικά μεγάλες πωλήσεις, τουλάχιστον για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Η Ferrari πούλησε σχεδόν 1.000 αυτοκίνητα V-12 το πρώτο τρίμηνο του 2024, συμπεριλαμβανομένων περίπου 570 μοντέλων της Purosangue με εξοπλισμό V-12, περίπου 300 μοντέλων 812 Superfast και GTS και περίπου 80 μονάδων της ειδικής σειράς SP3 Daytona.

Σύμφωνα με την έκθεση του πρώτου τριμήνου του BMW Group, 580 από τα 1.525 αυτοκίνητα που παρέδωσε η Rolls-Royce την περίοδο αυτή ήταν τα πλήρως ηλεκτρικά κουπέ Spectre- τα υπόλοιπα 945 ήταν εξοπλισμένα με V-12.

Η Aston Martin δήλωσε ότι ο νέος κινητήρας V-12 θα είναι διαθέσιμος στα « πλέον εκλεκτά και περιορισμένης διαθεσιμότητας μοντέλα της».

Aston Martin DBS 770 Ultimate
Η Aston Martin αναπτύσσει έναν εκσυγχρονισμένο κινητήρα V-12 5,2 λίτρων με υπερτροφοδότηση, ο οποίος σήμερα φιλοξενείται στην DBS 770 Ultimate

Η Lamborghini παρέδωσε μόλις 63 αυτοκίνητα εξοπλισμένα με V-12 σε ολόκληρο το 2023, σύμφωνα με την εταιρεία, αλλά η Revuelto, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν στα τέλη του περασμένου έτους, θα βοηθήσει στην αύξηση του όγκου το 2024.