Το Jazz είναι το μικρότερο μοντέλο της Honda, του οποίου τα κυρία χαρακτηριστικά είναι η οικονομία και η πρακτικότητα! Από τη γκάμα της μέχρι πρόσφατα, έλλειπε μία σπορ έκδοση. Δεδομένου των σπορ γονιδίων της ιαπωνικής εταιρείας και με αφορμή το facelift στο μοντέλο, οι Ιάπωνες επιμελήθηκαν την πιο δυναμική έκδοση, χωρίς παράλληλα να απαρνούνται τα κυρία γνωρίσματα της βασικής έκδοσης!
Περίοδος ωριμότητας
Το 2001, η Honda παρουσιάζει τη πρώτη σύγχρονη γενιά του ευρωπαϊκού Jazz, γνωστότερη ως Fit στις παγκόσμιες αγορές. Η φιλοσοφία ήταν ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης για την κατηγορία Β, με έμφαση στην πρακτικότητα και την πολυχρηστικότητα. Πλέον πιο ώριμο από ποτέ, διανύει την τέταρτη γενιά του που παρουσιάστηκε το 2020. Έχοντας βρει τα πατήματα του στην αγορά, ανανεώνεται σημαντικά και για πρώτη φορά εισάγει στην γκάμα του μία Sport έκδοση με στόχο την διεύρυνση του πελατολογίου της!
Πικάντικες λεπτομέρειες
Η Honda μένει πίστη στην διαχρονική σιλουέτα του ενός όγκου του Jazz. Ανανεώνει διακριτικά το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου, ώστε να εναρμονίζεται με τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα της Honda, ενώ εφοδιάζει την έκδοση Sport με πικάντικες λεπτομέρειες που του προσδίδουν μία πιο δυναμική εμφάνιση.
Ειδικότερα, το μπροστινό μέρος έχει τις πιο σημαντικές αλλαγές. Το «νυστέρι» των σχεδιαστών της Honda εκσυγχρονίζει το μικρό της μοντέλο στα πρότυπα των νέων της μοντέλων. Στο ανανεωμένο Jazz βλέπουμε νέο προφυλακτήρα, νέα και πιο κομψή μάσκα, θυμίζοντας το νέο Civic και Led προβολείς με νέα γραφικά. Επιπλέον στην έκδοση Sport, ο προφυλακτήρας είναι πιο μυώδης με μεγαλύτερο εισαγωγέα αέρα σε μαύρο χρώμα και διακριτικό σπόιλερ στο κάτω μέρος, τονίζοντας τον δυναμισμό του αυτοκινήτου!
Το προφίλ του αυτοκινήτου αποτυπώνει την γνώριμη εικόνα της γκάμας των Jazz, χωρίς ουσιαστικές αλλαγές που δίνει έμφαση στην πρακτικότητα. Η έκδοση Sport της δοκιμής μας, ωστόσο ξεχωρίζει από τις ζάντες 16 ιντσών, τα μαρσπιέ σε μαύρο χρώμα και την αεροτομή στην κορυφή της πέμπτης πόρτας.
Το πίσω μέρος δείχνει μοντέρνο με νέα μεγάλα φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, που είναι τοποθετημένα στην βάση του παραθύρου και εκτείνονται στο εσωτερικό της πέμπτης πόρτας, η οποία είναι τοποθετημένη κάθετα με χαμηλό κατώφλι φόρτωσης, προκειμένου να ενισχύει την λειτουργικότητα του αυτοκινήτου! Η σπορ εικόνα τονίζεται από τον μαύρο αεροδυναμικό διαχύτη στον προφυλακτήρα και την επινικελωμένη απόληξη της εξάτμισης.
Διαχείριση χώρου για σεμινάριο
Η ιαπωνική εταιρεία, δίνει μαθήματα διαχείρισης εσωτερικού χώρου μέσω του Honda Jazz, καθώς οι σχεδιαστές έχουν εκμεταλλευτεί και το ελάχιστο χιλιοστό της καμπίνας προς όφελος του χρήστη.
Χωροταξικά, η καμπίνα δεν διαφέρει σε σχέση με τις πιο συμβατικές εκδόσεις. Το Honda Jazz εστιάζει στην πρακτικότητα και στις έξυπνες λύσεις. Αρχής δεδομένης από το επίπεδο πάνω μέρος του ταμπλό, στις άκρες του οποίου δεξιά και αριστερά υπάρχουν 2 έξυπνες ποτηροθήκες. Αξίζει να αναφερθούμε στα 2 ντουλαπάκια από την πλευρά του συνοδηγού, με το πάνω να είναι εξαιρετικά ευρύχωρο, ανοίγοντας προς τα πάνω.
Ενώ με την καινοτομία «Magic Seats», των πίσω καθισμάτων, διευκολύνεται η φόρτωση μεγάλων αντικειμένων, εκτοξεύοντας τον διαθέσιμο χώρο.
Όλα αυτά τα στοιχεία, εκτός από την πρακτικότητα, εκτοξεύουν τα επίπεδα εργονομίας και λειτουργικότητας, καθιστώντας το ως ένα άκρως φιλικό ως προς την χρήση αυτοκίνητο.
Κεντρικά δεσπόζει η οθόνη αφής των 9 ιντσών, του συμβατού με Android Auto και Apple AirPlay, συστήματος πολυμέσων. Πίσω από το όμορφο μίνιμαλ τιμόνι με τις τρεις ακτίνες, υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 7 ιντσών, που εμπεριέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες του οδηγού, καθώς και τα επίπεδα και την λειτουργία φόρτισης!
Το φινίρισμα έχει γίνει με πολύ καλά υλικά και ιδιαίτερα στην έκδοση Advanced Sport έχει χρησιμοποιηθεί οικολογικό δέρμα και Sport ραφές και λεπτομέρειες. Η συναρμογή, ωστόσο βρίσκεται στον μέσο όρο της κατηγορίας!
Τα καθίσματα είναι άνετα, παρέχοντας ικανοποιητική στήριξη του σώματος των επιβατών. Παράλληλα η υψηλή θέση οδήγησης, προσφέρει εξαιρετική περιμετρική ορατότητα.
Ο διαθέσιμος όγκος του πορτμπαγκάζ αγγίζει τα 304 λίτρα, ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνει τα 1.205 lt.
Υβριδική τεχνολογία αιχμής
Η Honda έχει επιλέξει τον γνωστό ατμοσφαιρικό βενζινοκινητήρα i-VTEC 1,5 λίτρων με δύο εκκεντροφόρους στον κύκλο Atkinson, ο οποίος αποδίδει πλέον 107 PS, από τους 97 στο προηγούμενο μοντέλο και 131 Nm ροπής και δίνει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς σε συνδυασμό με το αυτόματο κιβώτιο με σταθερή σχέση μετάδοσης i-MMD, που ενσωματώνει δύο συμπαγείς και πανίσχυρους ηλεκτροκινητήρες (eCVT) εκ των οποίων ο ένας ισχύος 122 PS και ροπή 253 Nm, ο οποίος συνεργάζεται με τον βενζινοκινητήρα. Ο άλλος είναι ισχύος 106 PS και λειτουργεί ως γεννήτρια και μίζα, προκειμένου να φορτίζει την αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου ενεργειακής χωρητικότητας 0,8 kWh.
Αυτοφορτιζόμενη ισχύς
Από το Honda Jazz έχουμε εκτιμήσει την πρακτικότητα και την εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση. Πλέον ήρθε η ώρα να γνωρίσουμε ακόμα μια πτυχή, πιο δυναμική του νέου χαρακτήρα του! Ας το γνωρίσουμε σε πραγματικές συνθήκες για να απαντήσουμε στο ερώτημα, εάν το Honda Jazz Advanced Sport, αμελεί τα κύρια πλεονεκτήματα του για χάρη του δυναμισμού.
In the city το Honda Jazz Advanced Sport είναι νευρικό, χάρη στο αποδοτικότερο κινητήριο σύνολο και ευέλικτο εξαιτίας των συμπαγών διαστάσεων σε συνάρτηση με τον μικρό κύκλο στροφής μόλις 10.1 μέτρα. Στον αστικό ιστό βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον, αναδεικνύοντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του. Η περιμετρική ορατότητα είναι εξαιρετική. Χάρη στην υβριδική τεχνολογία e:HEV, επιτυγχάνει υποδειγματική οικονομία σε αστικό περιβάλλον, κινούμενο κατά 90% αποκλειστικά ηλεκτρικά.
In the mountain and rural network γίνεται φανερός ο πιο δυναμικός προσανατολισμός του μοντέλου. Η Honda έχει επιμεληθεί το στήσιμο του αυτοκινήτου, τοποθετώντας σκληρότερα αμορτισέρ. Η σκληρότητα των εμπρός ελατηρίων, ωστόσο έχει μειωθεί κατά 8%, ενώ αντίθετα των πίσω έχει αυξηθεί κατά 20%. Στην πράξη μεταφράζεται σε καλύτερο στήσιμο σε σχέση με τα συμβατικά μοντέλα, στον δρόμο παρά την σχεδίαση του ενός όγκου. Πατάει πολύ καλά και είναι ευχάριστο σε δρόμους με στροφές, παρά τις ήπιες κλίσεις του αμαξώματος. Βελτιωμένα είναι και τα φρένα, ώστε να υποστηρίξουν τον πιο δυναμικό χαρακτήρα! Η επιλογή sport στα προγράμματα οδήγησης, ενισχύει ακόμα περισσότερο την πικάντικη αίσθηση, αλλάζοντας την χαρτογράφηση του κινητήρα. Προφανώς, δεν πρόκειται για αυτοκίνητο επιδόσεων… ή hot hatchback, αλλά η Honda έχει καταφέρει να χωρέσει το sport DNA της σε ένα πρακτικό και λειτουργικό αυτοκίνητο!
On the motorway θα ξεχωρίσει η πολύ καλή ποιότητα κύλισης, ενώ η ηχομόνωση βρίσκεται στο μέσο όρο της κατηγορίας. Ευχάριστο στο ταξίδι, ασφαλές και δεν προκαλεί για υψηλές ταχύτητες, παρά την δυναμική εμφάνιση!
General διαθέτει τρία προφίλ οδήγησης, το ECO, Normal και Sport. Η υβριδική λειτουργία πετυχαίνει εξαιρετικά μικρή κατανάλωση, η οποία σε καθημερινή χρήση δεν θα ξεπεράσει τα 4,4 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με αποτέλεσμα να ξεχνάς να το γεμίσεις. Ενδεχομένως, στις υψηλές στροφές θα κουράσει ο έντονος ήχος του θερμικού κινητήρα. Η λειτουργία του υβριδικού συστήματος βασίζεται στην αρμονική συνεργασία του θερμικού κινητήρα με τον ηλεκτροκινητήρα. Όλη η ιδέα βασίζεται στην ανάκτηση της ενέργειας μέσω του φρεναρίσματος. Μία διαδικασία κατά την οποία αποθηκεύει το μεγαλύτερο μέρος της ενέργειας που παράγεται κατά το φρενάρισμα στην μπαταρία ιόντων λιθίου. Η διαδικασία αυτή επαναλαμβάνεται όποτε υπάρχουν οι προϋποθέσεις. Με τον τρόπο αυτό κινείται κυρίως αμιγώς ηλεκτρικά, ιδίως σε χαμηλές ταχύτητες και ο βενζινοκινητήρας λειτουργεί ως γεννήτρια. Εφόσον αδειάσει η μπαταρία, χρησιμοποιεί τον βενζινοκινητήρα, έως ότου υπάρξει διαθέσιμη ενέργεια. Επιτυγχάνει έτσι υποδειγματική οικονομία και εξαιρετικά μικρή κατανάλωση!
Μεταβατικό
Το Honda Jazz e:HEV Advanced Sport, είναι ιδανικό για τους νέους οικογενειάρχες, οι οποίοι έχουν συνηθίσει την πιο δυναμική οδήγηση, επιλέγοντας Sport εκδόσεις μοντέλων. Η Honda προσφέρει ένα μεταβατικό μοντέλο, δείχνοντας ομαλά τον δρόμο της αλλαγής νοοτροπίας, σεβόμενη το σύνολο των αυξημένων αναγκών και της επιθυμίας!
Υψηλό τίμημα
Η Honda έχει κοστολογήσει ακριβά την εναλλακτική Sport έκδοση του Jazz e:HEV με 27.500€, ενώ έκδοση Advanced Sport της δοκιμής μας κοστίζει 31.200 €, με τους ενδιαφερόμενους αγοραστές να πρέπει να καταβάλουν ένα αρκετά υψηλό τίμημα!
Technical Characteristics
AMAXOMA |
|
Press |
Hatchback |
Seats |
5 |
Doors |
5 |
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ -ΕΚΠΟΜΠΕΣ – ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ |
|
Average combined fuel consumption (WLTP) |
4.5-4.7 l/100 km |
CO2 emissions (WLTP) |
102-106 g/km |
Fuel type |
Petrol |
Acceleration 0 - 100 km/h |
9.4 δευτ |
Maximum speed |
175 km/h |
Exhaust Gas Specifications |
Euro 6d |
Weight/power ratio |
10.1 κιλά/Hp, 99.4 Hp/τόνος |
Weight/torque ratio |
4.8 κιλά/Nm, 206.2 Nm/τόνος |
HYBRID SYSTEM |
|
BATTERY |
|
Technology |
Αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου |
Capacity |
0,8 kWh |
Battery position |
Under the floor, under the rear seats |
ELECTRIC MOTOR |
|
Engine power |
122 Hp |
Electric torque motor |
253 Nm |
Electric motor position |
Embedded in the transmission |
INTERNAL COMBUSTION ENGINE |
|
Power |
107 Hp @ 6000-6400 σ.α.λ. |
Power per litre of displacement |
71.4 Hp/l |
Rated motor torque |
131 Nm @ 4500-5000 σ.α.λ. |
Engine layout |
Forward, transverse |
Engine model/code |
LEB8 |
Engine casing |
1498 cm3 |
Number of cylinders |
4 |
Engine configuration |
In series |
Cylinder diameter |
73 mm |
Vaccine route |
89.5 mm |
Degree of compression |
13.5 |
Number of valves per cylinder |
4 |
Fuel injection system |
Multi-point spraying |
Engine suction |
Naturally climbing engine |
Gas distribution mechanism |
DOHC, i-VTEC |
Engine oil capacity |
4.3 l |
TOTAL |
|
Total system power |
122 Hp |
System torque |
253 Nm |
HEIGHT AND WEIGHT |
|
Weight |
1227-1239 κιλά |
Maximum payload |
451-463 κιλά |
Minimum volume of luggage space |
304 l |
Maximum volume of luggage space |
1205 l |
Fuel tank capacity |
40 l |
Maximum load |
35 κιλά |
Permissible towing capacity with brakes (12%) |
500 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Length |
4089 mm |
Width |
1694 mm |
Height |
1526 mm |
Wheelbase |
2517 mm |
Front track |
1487 mm |
Back trace |
1474 mm |
Distance from the ground |
136 mm |
Minimum turning diameter (turning diameter) |
10.1-10.7 m |
ARCHITECTURE |
|
Movement |
Movement on the front wheels |
Number of gears and type of gearbox |
Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων e-CVT |
Front suspension |
Independent McPherson type |
Rear suspension |
Feed |
Front brakes |
Αεριζόμενοι δίσκοι , 262 mm |
Rear brakes |
Δίσκοι , 239 mm |
Auxiliary systems |
ABS (Anti-lock Braking System) |
Type of address |
Management chukrania (with teeth) |
Steering system |
Electric Steering Wheel |
Wheels |
185/60 R15 ή 185/55 R16 |
photo gallery