Το ανανεωμένο DS3 έρχεται να απαντήσει το σερώτημα «εάν πρόκειται για το καλύτερο μικρό SUV της Stellantis». Αυτό το ερώτημα θα απαντήσουμε, έχοντας για την καθιερωμένη συμβίωση την έκδοση με τον κινητήρα των 1.2 λίτρων, απόδοσης 100 ίππων που συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων 6 σχέσεων.
Lifestyle αναβίωση
DS 3, το πρώτο μοντέλο που αναβίωσε το όνομα της «θεάς» το 2010, αρχικά ως Citroën DS3. Με την ανανέωση του το 2016, εγκατέλειψε την ονομασία «Citroën», στεκούμενο ως ανεξάρτητο μοντέλο σε αυτόνομη πλέον μάρκα. Στην παραγωγή έμεινε έως το 2019. Παράλληλα, τον Σεπτέμβριο του 2018 η DS παρουσίασε το Premium B-SUV DS3 Crossback, πλαισιώνοντας και στη συνέχεια αντικαθιστώντας σιωπηλά την πρώτη γενιά του μοντέλου. Η καθιερωμένη ανανέωση του μοντέλου έγινε το 2023, επαναφέροντας την ονομασία DS3, χωρίς να πλαισιώνεται πλέον από το «Crossback». Το προσωνύμιο των σύγχρονων DS σημαίνει «Different Spirit» (διαφορετικό πνεύμα) και εκφράζει μια Lifestyle αναβίωση, ενός ονόματος που έγραψε ιστορία στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Ο μικρός βάτραχος
Όπως κάθε DS, έχει ως πρότυπο το αρχέγονο Citroën DS του 1957, τον περίφημο «βάτραχο» της αυτοκίνησης. Για τον λόγο αυτό ο στόχος των σχεδιαστών της γαλλικής εταιρείας είναι τα αυτοκίνητα να θυμίζουν το συμπαθές αμφίβιο. Έτσι και στο DS3, ξεκινώντας από το μπροστινό μέρος, παρατηρούμε την μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα η οποία περιλαμβάνεται στον προφυλακτήρα, ο οποίος με τη σειρά του ενσωματώνει τα νέας σχεδίασης Matrix Led φώτα ημέρας σαν τρεις λωρίδες που ανοίγουν σαν βεντάλια. Πλαισιώνεται από τους οριζόντιους μακρόστενους και κυματοειδείς προβολείς, που ανασηκώνονται στο καπό, θυμίζοντας μάτια βατράχου.
Το προφίλ είναι το πιο χαρακτηριστικό σημείο του αυτοκινήτου. Όμορφο με καμπύλες επιφάνειες και καθαρές γραμμές σχηματίζει μια άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα. Οι πτυσσόμενες λαβές στις πόρτες έχουν εξαιρετικό ενδιαφέρον, ενώ σήμα κατατεθέν είναι στην βάση των πίσω παραθύρων, η μεταλλική προέκταση σε σχήμα πτερυγίου καρχαρία, που έχει κληροδοτηθεί από την πρώτη γενιά του μοντέλου.
Το πίσω μέρος συνεχίζει την οβάλ φιλοσοφία με νέας σχεδίασης λεπτά φωτιστικά σώματα με γραφικά Led, τα οποία ενώνονται με μια λωρίδα που γράφει «DS AUTOMOBILES». Το παράθυρο της πέμπτης πόρτας μοιάζει να αιωρείται και αγκαλιάζει το πλαϊνό μέρος, ενώ στο πάνω σημείο υπάρχει μια διακριτική αεροτομή. Το σύνολο ολοκληρώνεται από τον ολοκαίνουργιο προφυλακτήρα με δυναμικά χαρακτηριστικά και Off – Road αισθητική, υπογράφοντας την στιλιστική ιδιαιτερότητα του DS3.
Πολυτέλεια σε συμπαγείς διαστάσεις
Ιδιαίτερα προσεγμένο και στα υψηλότερα ποιοτικά επίπεδα της κατηγορίας βρίσκεται το εσωτερικό του αυτοκινήτου, αντικατοπτρίζοντας την αίσθηση φινέτσας που αποπνέουν όλα τα DS.
Για το ταμπλό σε αντίθεση με τις διαταγές της εποχής, έχουν επιλέγει πληθωρικές καμπύλες γραμμές, που ενισχύουν την στιβαρότητα. Κεντρικά αναδύεται η οθόνη του Infotainment Iris IVI High με έγχρωμη οθόνη αφής 10,3” συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay.
Το φινίρισμα σε ολόκληρη την καμπίνα είναι ένας συνδυασμός από καλό αφρώδες υλικό, βελούδο και αλκαντάρα, με εξαιρετική αίσθηση αφής.
Πίσω από τιμόνι, ο έγχρωμος ψηφιακός πίνακας οργάνων παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τον οδηγό.
Τα καθίσματα παρέχουν υποδειγματική άνεση και στήριξη του σώματος των επιβατών. Ωστόσο, για τους πίσω επιβάτες, λόγω του περιορισμού που επιβάλλει η εξωτερική σχεδίαση στις πίσω πόρτες, μειώνει την ορατότητα και τον διαθέσιμο χώρο τους, καθιστώντας το πίσω μέρος της καμπίνας κλειστοφοβικό… ίσως και βοηθητικό!
Ο όγκος αποσκευών αγγίζει τα 350 λίτρα ενώ με τα πίσω καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα φτάνουν τα 1050 λτ.
Παράδοση στη βάση
Κάτω από το καπό του ανανεωμένου DS3 βρίσκουμε το πασπαρτού κινητήριο σύνολο της Stellantis που αποτελείται από τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα των 1.2 λίτρων απόδοσης 100 ίππων στις 5500 σ.α.λ. και 205 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ, ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο 6 ταχυτήτων, αποτελώντας μια παραδοσιακή λύση στη βάση της γκάμας.
Αίσθηση πτήσης
Με περίσσεια αυτοπεποίθηση το ανανεωμένο DS3 προκαλεί να μας συστηθεί σε κάθε δυνατή οδηγική συνθήκη και δίκτυο, αποκαλύπτοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του.
In the city ως αστικό Crossover βρίσκεται στο φυσικό του περιβάλλον. Ευέλικτο και συμπαγές, χωράει παντού και κινείται με ευκολία στον αστικό ιστό. Η υψηλή θέση οδήγησης προσφέρει πολύ καλή ορατότητα στον οδηγό, μπροστά και πλάι. Παράλληλα, χάρη στην λειτουργία της ανάρτησης, η άνεση που προσφέρει είναι πρωτοπόρα για τα δεδομένα της κατηγορίας. Απορροφά τις κακοτεχνίες του οδικού δικτύου, χωρίς να επηρεάζει την καμπίνα και τους επιβάτες.
In the mountain and rural network ξεδιπλώνει τον μοναδικό του οδηγικό ταπεραμέντο. Επικεντρωμένο στην άνεση, δεν προκαλεί για σπορτίφ οδήγηση, ωστόσο είναι ανέλπιστα απολαυστικό. Ο λόγος η υποδειγματική λειτουργία της ανάρτησης που δίνει την αίσθηση πως πετάει. Στον δρόμο πατάει εξαιρετικά καλά και στρίβει ιδανικά. Οι 100 ίπποι αποδεικνύονται λίγοι, ιδιαίτερα σε ανηφόρες και στροφές, δείχνοντας τις ισχυρότερες εκδόσεις του μοντέλου ως τις πιο αντιπροσωπευτικές.
On the motorway η εμπειρία με το DS3 φτάνει στο αποκορύφωμα, καθώς η άνεση και η αίσθηση της ανάρτησης, πλαισιώνεται από την κορυφαία ποιότητα κύλισης και την ηχομόνωση, κάνοντας το ταξίδι να μοιάζει με πτήση, παρέχοντας την κορυφαία άνεση στην κατηγορία του.
General το γαλλικό αστικό Crossover εστιάζει στην απόλυτη άνεση, επιτυγχάνοντας μια εκπληκτική εμπειρία κινητικότητας με συμπεριφορά που θυμίζει αίσθηση πτήσης. Διαθέτει 5 προγράμματα οδήγησης. Eco και Normal, αλλά και τα εξειδικευμένα Sand, Mud και χιόνι. Η μαλακή ρύθμιση της ανάρτησης σε συνδυασμό με την απόσταση από το έδαφος, επιτρέπουν ήπιες εκτός δρόμου διαδρομές, σε πατημένο χώμα. Η κατανάλωση είναι λίγο τσιμπημένη για το DS3, αγγίζοντας τα 8,5 λίτρα / 100 χιλιόμετρα .
Αριστοκρατική
Ξεκινώντας από την φινετσάτη σχεδίαση, το πολυτελές εσωτερικό και τα κορυφαία επίπεδα άνεσης, το DS3 είναι ένα αριστοκρατικό αστικό Crossover, ιδανικό για κίνηση στα καλά προάστια, επικεντρωμένο σε στυλ και ποιότητα. Επομένως, το μικρότερο DS στην γκάμα της εταιρείας, είναι ιδανικό για νέους σε αυτές τις περιοχές, που χρειάζονται ένα lifestyle αυτοκίνητο πόλης, επικεντρωμένο στην άνεση και την σχεδίαση.
Προσιτή πολυτέλεια
Ξεκινώντας κάτω από το ψυχολογικό φράγμα των 30.000€, το βρίσκουμε στον τιμοκατάλογο συγκεκριμένε από τις 28.600 € με Φ.Π.Α στην έκδοση Bastille με πλούσιο εξοπλισμό, για τον λόγο αυτό το αυτοκίνητο μπορεί να χαρακτηριστεί ως «προσιτή πολυτέλεια».
Technical characteristics
AMAXOMA |
|
Press |
Crossover |
Seats |
5 |
Doors |
5 |
CONSUMPTION - EMISSIONS - SUBSIDIES |
|
Average combined fuel consumption, (WLTP) |
5.7-6.2 l/100 km |
CO2 emissions (WLTP) |
128-141 g/km |
Fuel type |
Petrol |
Acceleration 0 - 100 km/h |
10.9 δευτ |
Maximum speed |
180 km/h |
Exhaust Gas Specifications |
Euro 6 |
Weight/power ratio |
11.6 κιλά/Hp, 86.3 Hp/τόνος |
Weight/torque ratio |
5.7 κιλά/Nm, 175.2 Nm/τόνος |
ENGINE |
|
Power |
101 Hp @ 5500 σ.α.λ. |
Power per litre of displacement |
84.2 Hp/l |
Torque |
205 Nm @ 1750 rpm. |
Engine layout |
Forward, transverse |
Engine model/code |
HNK EB2ADTD |
Engine casing |
1199 cm3 |
Number of cylinders |
3 |
Engine configuration |
In series |
Cylinder diameter |
75 mm |
Διαδρομή εμβόλου |
90.5 mm |
Number of valves per cylinder |
4 |
Fuel injection system |
Direct spraying |
Engine suction |
Turbocharger , Intercooler |
Engine oil capacity |
3.5 l |
HEIGHT AND WEIGHT |
|
Weight |
1170 κιλά |
Maximum payload |
480 κιλά |
Minimum volume of luggage space |
350 l |
Maximum volume of luggage space |
1050 l |
Fuel tank capacity |
44 l |
Permissible towing capacity with brakes (12%) |
1200 kg |
Maximum support load |
48 κιλά |
DIMENSIONS |
|
Length |
4118 mm |
Width |
1791 mm |
Height |
1534 mm |
Wheelbase |
2558 mm |
Front track |
1548 mm |
Back trace |
1557 mm |
Forward prop |
860 mm |
Back prop |
700 mm |
Distance from the ground |
170 mm |
Minimum turning diameter (turning diameter) |
10.7 m |
ARCHITECTURE |
|
Movement |
Front page |
Number of ratios and type of gearbox |
6 speeds, manual transmission |
Front suspension |
Independent McPherson type |
Rear suspension |
Independent suspension of multiple links |
Front brakes |
Ventilated trays |
Rear brakes |
Discs |
Auxiliary systems |
ABS (Anti-lock Braking System) |
Type of address |
Management chukrania (with teeth) |
Management System |
Electric Steering Wheel |
Wheels |
215/60 R17 |