Live the Movement in the streets

When the first Mercedes on the planet was sold

Η 22 December is a significant day for the Mercedes-Benz. Because, essentially, it is the day that... gave her her name. On such a day, the 1900, the Austrian Emil Jellinek, racing driver, tobacco dealer and car dealer (only the rich and famous had them back then), receives the first car manufactured under the name Mercedes. It was her name, 11 years old at the time, his daughter's. The Iστορία, has enough painsince, apparently, the woman who gave her name in the famous automotive industry he did not succeed ever and... never driven a Mercedes

Jellinek, had ordered Mercedes from the German company Daimler-Motoren-Gesellschaft. It was faster and lighter of every car the company had made up to that point, and the Austrian was Sure how he would have won so easily any races he participated in that the prospective buyers they'd be... lining up. That's why he ordered 36 Mercedes, paying the D-M-G the, astronomical for the time, amount of 550.000 marks. So, it didn't take much pressure for the company to agree to give its new model the name of the 11-year-old daughter of Jellinek, Mercedes.

Emil Jellinek and his daughter, Mercedes, around the time that she was named after the German automobile model

Earlier, the 1886, the German engineers Gottlieb Daimler and Wilhelm Maybach, θα έφτιαχναν την πρώτη “άμαξα που κινείται χωρίς άλογο". The 1889, οι ίδιοι θα έφτιαχναν το πρώτο τετράτροχο αυτοκίνητο που κινείτο από έναν τετρακύλινδρο κινητήρα και, το επόμενο έτος θα δημιουργούσαν την εταιρεία Daimler-Motoren-Gesellschaft.

Ο καπνοβιομήχανος και τραπεζίτης Jellinek, είδε μια διαφήμιση του αυτοκινήτου της D-M-G σε ένα γερμανικό περιοδικό και του ήρθε η ιδέα να αγοράσει ένα γρήγορο αυτοκίνητο. Πήρε το μεγαλοπρεπές μουστάκι του και πήγε στο εργοστάσιο της εταιρείας, στο Cannstatt και απαίτησε “το πιο εντυπωσιακό και γρήγορο αυτοκίνητο που έχετε“. Η D-M-G του το έδωσε. Ο Legend λέει ότι εμφανίστηκε στο εργοστάσιο, φορώντας το κράνος και την αγωνιστική στολή του.

Πανευτυχής ο Jellinek, οδηγεί το 16 ίππων D-M-G Phoenix, κατά τη διάρκεια του Semmering Race, στις 27 Αυγούστου 1899. Δίπλα του, κάθεται ο Hermann Braun. Ναι, ήταν δεξιοτίμονο

Με δεδομένο ότι τα 24 χιλιόμετρα την ώρα τελικής ταχύτητας που έβγαζε το αυτοκίνητο το οποίο αγόρασε δεν θα τον ικανοποιούσαν για πολύ, το 1898 ο Αυστριακός παρηγγειλε άλλα δύο. Αυτή τη φορά, το ιπποδύναμης οκτώ (ναι, 8) ίππων Phoenix έβγαζε περίπου 40 χιλιόμετρα την ώρα τελική και ο Jellinek εντυπωσιάστηκε τόσο, που άρχισε να τα πουλά στους -πλούσιους- φίλους του.

Ευχαριστημένος από τη δουλειά της D-M-G, ο Jellinek επέστρεψε στο εργοστάσιο με μια επαγγελματική πρόταση: Αν του έφτιαχναν το γρηγορότερο αυτοκίνητο του πλανήτη και του έδιναν το όνομα της κόρης του, Mercedes, θα αγόραζε 36. Οι Γερμανοί, δεν το πολυσκέφτηκαν.

Εδώ, υπάρχει ένα “μικρό” παρασκήνιο”. Το Μάρτιο του 1900, στην “εβδομάδα ταχύτητας” της Νίκαιας, ο Wilhelm Bauer χάνει τη ζωή του στη διάρκεια δυστυχήματος with a Daimler Phoenix 23HP, που είχε δηλωθεί ως “Mercedes II”. Ο συνοδηγός του, Hermann Brown, που είχε νωρίτερα τουμπάρει με τη “Mercedes I”, γλιτώνει και πάλι, ελαφρά τραυματισμένος. Σοκαρισμένη η Στουτγάρδη, κατηγορεί την “υπερβολική δύναμη του αυτοκινήτου” για την τραγωδία και αποσύρεται από όλα τα γεγονότα ταχύτητας.

Και εδώ, μπαίνει στη μέση ο Jellinek. Ο Αυστριακός καταφέρνει να πείσει τον Wilhelm Maybach (ο Daimler είχε ήδη πεθάνει στις αρχές Μαρτίου του 1900) ότι αιτία των ατυχημάτων των αυτοκινήτων του, ήταν το ψηλό κέντρο βάρους. “Οι νίκες σε κάνουν παγκοσμίως γνωστό. Οι άνθρωποι αγοράζουν τη φίρμα που κερδίζει και πάντα αυτό θα κάνουν. Θα είναι οικονομική αυτοκτονία το να μείνεις εκτός των αγώνων“, φέρεται να του είπε -σύμφωνα με το αρχείο της Mercedes- Benz. Ο Maybach συμφωνεί και αρχίζει να κατασκευάζει το πρώτο Daimler- Mercedes.

Οι Γερμανοί μηχανικοί δημιούργησαν ένα πλαίσιο από πεπιεσμένο χάλυβα, χρησιμοποίησαν αλουμίνιο στο στρόφαλο του κινητήρα, δημιούργησαν ένα νέο είδος συμπλέκτη και, το κυριότερο, παρουσίασαν το κυψελοειδές ψυγείο, το οποίο χρησιμοποιείται μέχρι και σήμερα. It was μεγαλύτερο και φαρδύτερο, ελαφρύτερο and χαμηλότερο από τα άλλα μοντέλα της εταιρείας και είχε καλύτερα φρένα. Στα bonus, το ότι ένας μηχανικός της εταιρείας μπορούσε μέσα σε λίγα μόλις λεπτά, να το μετατρέψει από διθέσιο αγωνιστικό, in τετραθέσιο οικογενειακό αυτοκίνητο! Το κτήνος της εποχής, ονομαζόταν Mercedes 35HP και, όπως καταλαβαίνεις, είχε ιπποδύναμη 35 ίππων. Ήταν το πρώτο αυτοκίνητο που είχε αυτόνομη σχεδίαση και δεν “δανειζόταν” στοιχεία από άμαξες και σχεδιάστηκε εξ ολοκλήρου από τον Wilhelm Maybach. (Δηλαδή η πρώτη Mercedes ήταν Maybach).

Ο Jellinek παρουσιάζει τη Mercedes 35HP, κατά τη διάρκεια της “εβδομάδας αγώνων”, στη Νίκαια της Γαλλίας, το 1901

Όπως μπορείς να φανταστείς, το αυτοκίνητο αυτό, είχε επιτυχία. Μόλις δύο χρόνια μετά, η εταιρεία D-M-G θα κατοχύρωνε νόμιμα το όνομα Mercedes, που χρησιμοποιεί ως σήμερα. Ο Jellinek ονόμασε τη δική του εταιρεία Jellinek- Mercedes το 1903.

Μόλις δύο χρόνια αργότερα, το 1905, η Mercedes και ο Jellinek θα χώριζαν τους δρόμους τους. Οι ριζοσπαστικές (;) ιδέες του Αυστριακού “κούρασαν” την εταιρεία και οι σχέσεις τους έφτασαν σε τέτοιο σημείο που η Daimler αφαίρεσε από τη Jellinek- Mercedes τα δικαιώματα πώλησης of its products.

Μοναδική φωτογραφία: Η Mercedes, μέσα στη Mercedes. Η γυναίκα που έδωσε το όνομά της στην αυτοκινητοβιομηχανία, φωτογραφίζεται -προσπαθώντας να χαμογελάσει- στο πρώτο μοντέλο που ήταν αφιερωμένο σε αυτή. Η φωτογραφία, που ονομάστηκε εύλογα “Mercedes in Mercedes”, ανακαλύφθηκε μόλις το 2012!

Earlier, the 1899, ο Jellinek -ο οποίος είχε μήνει χήρος– θα ξαναπαντρευόταν και η κόρη του, Mercedes, θα αισθανόταν τρομερά παραμελημένη (μητριάς το ανάγνωσμα). Έτσι, φτάνουμε στο 1909 που, ενώ ο Jellinek ταλανίζεται από οικονομικά προβλήματα, η Mercedes φεύγει από το σπίτι για να ψάξει την ευτυχία. Θα τη βρει στην αγκαλιά του Βαρώνου Karl von Schlosser, με τον οποίο θα κάνει δύο παιδιά.

Η εταιρεία του Αυστριακού χρεοκόπησε το 1914, κατά τη διάρκεια του Ά Παγκοσμίου Πολέμου, εν μέσω κατηγοριών για τον Jellinek ότι ήταν κατάσκοπος των Γάλλων. Η Mercedes, όταν He died ο πατέρας της, στις 21 Ιανουρίου 1918, ήδη αισθανόταν δυστυχισμένη, με τη μίζερη ζωή της. Τουλάχιστον, είχε δουλειά, ως δημόσια υπάλληλος. Έτσι, το 1923, αναζητώντας την καλλιτεχνική της ταυτότητα, εγκαταλείπει την οικογένειά της and κλέβεται with the -άφραγκο- γλύπτη Βαρώνο Rudolf Weigl, τον οποίο θα παντρευτεί λίγο αργότερα.

Σύντομα, ο Weigl θα πεθάνει. Και η Mercedes, θα αφήσει την τελευταία της πνοή στην Αυστρία, στις 23 Φεβρουαρίου 1929, πριν καν φτάσει τα 40 της χρόνια

Ο θρύλος λέει πως η Mercedes μπορεί να ανέβηκε και να φωτογραφήθηκε σε Mercedes, όμως ποτέ δεν οδήγησε μία. Τι ειρωνεία: Η Mercedes δεν οδήγησε ποτέ Mercedes…

Σου άρεσε το ρεπορτάζ μας; Δώσε δύναμη στην προσπάθειά μας κάνοντας κάτι πολύ απλό and μικρό για εσέναbut πολύ μεγάλο για εμάς: A like στη σελίδα μας, στο Facebook! Άλλωστε, δεν κοστίζει τίποτα…