Live the Movement in the streets
Leapmotors

Electrification: China considers countervailing duties to the EU on Chinese BEVs

Το Πεκίνο ενδέχεται να αυξήσει τους δασμούς στα εισαγόμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού

Leapmotors

Η China εξετάζει αντισταθμιστικούς δασμούς στην Ευρωπαϊκή Ένωση με αφορμή την ηλεκτροκίνηση και τα κινέζικα BEVs, καθώς το Πεκίνο ενδέχεται να αυξήσει τους δασμούς στα εισαγόμενα από την Ευρωπαϊκή Ένωση βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με κινητήρες μεγάλου κυβισμού.

Ειδικότερα, η Κίνα μελετά την αύξηση των δασμών στα οχήματα μεγάλων κινητήρων και θα αρχίσει να εισπράττει δασμούς στο κονιάκ από την Ευρώπη, κλιμακώνοντας την εμπορική διαμάχη μετά την απόφαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης να επιβάλει δασμούς στα κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα.

«Η Κίνα μελετά μέτρα που περιλαμβάνουν την αύξηση των δασμών στα εισαγόμενα βενζινοκίνητα αυτοκίνητα με μεγάλο κυβισμό», ανέφερε το Υπουργείο Εμπορίου σε ανακοίνωσή του στις 8 Οκτωβρίου, προσθέτοντας ότι το μέτρο θα διασφαλίσει τα δικαιώματα των κινεζικών εταιρειών.

Οι υψηλότεροι δασμοί θα έπλητταν περισσότερο τις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες. Οι γερμανικές εξαγωγές οχημάτων με κινητήρες 2,5 λίτρων και άνω στην Κίνα έφτασαν πέρυσι τα 1,2 δισ. δολάρια.

Σε ξεχωριστή δήλωση, το υπουργείο δήλωσε ότι οι εισαγωγείς μπράντι από την ΕΕ θα πρέπει να καταβάλουν προκαταβολή που θα φτάνει το 39% της αξίας του μπράντι από τις 11 Οκτωβρίου.

Οι ενέργειες κατά των Ευρωπαίων εξαγωγέων αυτοκινήτων και μπράντι έρχονται μετά την απόφαση της ΕΕ την περασμένη εβδομάδα να επιβάλει δασμούς έως και 45% στις εισαγωγές κινεζικών ηλεκτρικών οχημάτων για πέντε χρόνια. Η τελική απόφαση αναμένεται μέχρι τις 31 Οκτωβρίου.

Οι συνομιλίες μεταξύ των δύο μερών συνεχίζονται και οι κινεζικές ανακοινώσεις μπορεί να αποτελούν μια προσπάθεια του Πεκίνου να ασκήσει πίεση στις Βρυξέλλες για να βρουν μια εναλλακτική λύση στους δασμούς.

Οι μετοχές των ευρωπαϊκών αυτοκινητοβιομηχανιών και των εταιρειών κονιάκ σημείωσαν πτώση. Οι μετοχές της BMW υποχώρησαν κατά 3%, ενώ η Mercedes-Benz Group σημείωσε πτώση 2,6%. Η Remy Cointreau κατέρρευσε περισσότερο από 8 %.

Αναγγελίες πίεσης

Τα κινεζικά κρατικά μέσα ενημέρωσης είχαν αφήσει να εννοηθεί ότι το Πεκίνο θα μπορούσε να αυξήσει τους δασμούς στις εισαγωγές αυτοκινήτων ως απάντηση στους δασμούς EV, και αυτή είναι η πρώτη επίσημη επιβεβαίωση από το υπουργείο.

Το μεγαλύτερο μέρος των εισαγωγών μπράντι της Κίνας προέρχεται από τη Γαλλία, η οποία ψήφισε υπέρ των δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα. Η δήλωση του υπουργείου ανέφερε συγκεκριμένα τις ευρωπαϊκές εταιρείες παραγωγής αλκοολούχων ποτών που ελέγχονται από τις Remy Cointreau και Pernod Ricard, μεταξύ άλλων.

Η Γαλλία θεωρήθηκε ως στόχος της έρευνας του Πεκίνου για το μπράντι λόγω της υποστήριξής της στους δασμούς στα ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής.

Η Κίνα ανακοίνωσε έρευνα αντιντάμπινγκ για το ευρωπαϊκό μπράντι τον Ιανουάριο του τρέχοντος έτους μετά την έναρξη της έρευνας της ΕΕ σχετικά με τις επιδοτήσεις της για ηλεκτρικά οχήματα.

Οι αποστολές γαλλικού μπράντι στην Κίνα έφτασαν πέρυσι τα 1,7 δισεκατομμύρια δολάρια και αντιπροσώπευαν το 99% των εισαγωγών του αποστάγματος της χώρας.

Το υπουργείο Εμπορίου της Κίνας είχε δηλώσει προηγουμένως ότι είχε διαπιστώσει ότι οι Ευρωπαίοι αποσταγματοποιοί πωλούσαν μπράντι στην καταναλωτική αγορά της Κίνας, η οποία αριθμεί 1,4 δισεκατομμύρια άτομα, με περιθώριο ντάμπινγκ της τάξης του 30,6% έως 39% και ότι η εγχώρια βιομηχανία της είχε υποστεί ζημιά.

Ο Γάλλος πρόεδρος Εμανουέλ Μακρόν δήλωσε σε συνέδριο στο Βερολίνο την περασμένη εβδομάδα ότι η έρευνα της Κίνας για το μπράντι ήταν αβάσιμη, ενώ οι δασμοί EV ήταν απαραίτητοι για τη διατήρηση ισότιμων όρων ανταγωνισμού, χαρακτηρίζοντας την έρευνα του Πεκίνου ως «καθαρά αντίποινα».

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή δεν απάντησε αμέσως σε αίτημα για σχολιασμό.

Οι νέοι δασμοί της ΕΕ για τα ηλεκτρικά οχήματα που κατασκευάζονται στην Κίνα κυμαίνονται από 7,8 για την Tesla, που είναι χαμηλοί επειδή η εταιρεία λαμβάνει λίγες επιδοτήσεις στην Κίνα, έως και 35,3% για τις αυτοκινητοβιομηχανίες που δεν συνεργάστηκαν με την έρευνα της ΕΕ κατά των επιδοτήσεων.

Όταν συμπεριληφθεί ο υφιστάμενος δασμός 10 τοις εκατό που εφαρμόζεται στις εισαγωγές στην ΕΕ, τα ποσοστά θα φτάσουν το 45 τοις εκατό.