Ford further expands the new Puma family with additional engine, transmission and equipment options,
thus offering a wider and more comprehensive range for the new compactcross-over,
its model.
Buyers can now choose for the first time
time versions of the new Puma with the well-known 1.5L EcoBlue diesel engine of the Ford delivering 120 hp, with the new 7-speed
automatic dual-clutch transmission,
as well as a luxury version of the model with the name ST–Line Vignale.
The new 1.5 diesel engineL EcoBlue
of 120 hp of Puma is an excellent proposal
for all drivers who drive many kilometres. The engine has an emission CO2 from 99 g/km
and fuel consumption 3,8 l/100 km
in the circle NEDC
(from 118 g/km & 4,5 l/100 km
at WLTP) and is mated to a six-speed manual gearbox
Relationships.
A new 7-speed
automatic transmission available as an option in combination with the engine 1.0L EcoBoost of 125
horses offers broadcast CO2 110 g/km
with its consumption reaching 4,9 %, and l/100 km
in the circle NEDC
(from 137 g/km & 6,0 l/100 km
at WLTP).
The higher number of gear ratios of the advanced transmission and the function
dual clutch for smooth gear changes help to optimize the
consumption, quiet operation and better performance.
Since the end of last year, Puma buyers have been among the first to benefit from the
Ford's mild 48-volt hybrid technology, which ensures
improved petrol consumption. The engines EcoBoostHybridoffered in the new Pumain two power versions, in
combined with six-speed manual transmissions:
- 1.0LEcoBoostHybrid125PS:emissionsCO2from 97g/km and fuel consumption of 4.3l/100km on the NEDC cycle (from 126g/km & 5.5l/100km on the WLTP)
- 1.0LEcoBoostHybrid155PSCO2from 99g/km and
fuel consumption 4.4l/100km on the NEDC cycle (from 126g/km&5.5l/100km on the WLTP)
By
six-speed manual gearbox, the 1.0LEcoBoost125PS engine offersCO2from 103g/km and fuel consumption of 4.5 l/100km on the NEDC cycle (131g/km & 5.7l/100km on the WLTP).
Based on the sportyST-Line version, the newPumaST-LineVignale upgrades the level of luxury and equipment.
Μοναδικές λεπτομέρειες στο σχεδιασμό περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, το άνω τμήμα της μάσκας
as well as the πλαίσιό της σε σατινέ αλουμίνιο, το κάτω τμήμα της μάσκας From
έβενο, το κάτω τμήμα του πίσω προφυλακτήρα βαμμένο στο χρώμα του αμαξώματος,
καθώς και μία μεγάλη πίσω αεροτομή. Ο στάνταρ εξοπλισμός includes προβολείς
LED, δερμάτινα καθίσματα Windsorμε θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού και συνοδηγού, δερμάτινο
steering wheel Manacor,premiumηχοσύστημα τηςB&Oand
system FordKeyFree.
Οι υπόλοιπες εκδόσεις του νέουPuma-Trend,Titanium,TitaniumXandST-LineX– περιλαμβάνουν στον στάνταρ εξοπλισμό τους καινοτόμες
τεχνολογίες όπως τοLocal Hazard Information of Fordπου λειτουργεί
μέσω μόντεμFordPassConnect, καθώς και την ευέλικτη λύση αποθήκευσηςFordMegaBoxστο χώρο φόρτωσης,στον οποίο μπορούν να αποθηκευτούν μη σταθερά αντικείμενα
ύψους έως 115cm– όπως γλάστρες ή μπαστούνια του γκολφ – σε κάθετη θέση.
Επιπλέον, ηFordανακοίνωσε ότι ένα νέοPumaST, το οποίο φέρει την υπογραφή τηςFordPerformance, θα πλαισιώσει τη γκάμα, αργότερα μέσα στη
χρονιά.