Live the Movement in the streets
29001182 Ευρωπαϊκή Ένωση: Τα e-fuels, το στοίχημα της von der Leyen και η σωτηρία των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Ευρωπαϊκή Ένωση: Τα e-fuels, το στοίχημα της von der Leyen και η σωτηρία των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Το γόρδιο δεσμό της ενεργειακής μετάβασης θα επιχειρήσει να λύσει η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen μετά την διαφαινόμενη επανεκλογή της

The e-fuels είναι το μεγάλο στοίχημα της Ursula von der Leyen, τα οποία θα οδηγήσουν στη σωτηρία των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην European Union και μετά το 2035, προσδοκώντας στην ισορροπία της ευρωπαϊκής αυτοκινητοβιομηχανίας και τηνς οικονομίας.

Η πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen δήλωσε ότι θα πιέσει για την εξαίρεση των αυτοκινήτων που κινούνται με τα λεγόμενα ηλεκτρονικά καύσιμα στο πλαίσιο των σχεδίων της Ένωσης για την κατάργηση των πωλήσεων των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης μέχρι το 2035, σύμφωνα με νομοθέτη-κλειδί.

Ο Pascal Canfin, πρόεδρος της επιτροπής περιβάλλοντος του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου κατά τη διάρκεια της τελευταίας νομοθετικής περιόδου, δήλωσε ότι η von der Leyen είπε στην ομάδα του Renew ότι βλέπει μια τέτοια εξαίρεση ως «πεδίο προσγείωσης» για να κατευνάσει τις ανησυχίες των κεντροδεξιών νομοθέτων σχετικά με τη σταδιακή κατάργηση.

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα πρέπει ακόμη να εξαλείψουν πλήρως τις εκπομπές CO2 έως το 2035.

Εκπρόσωπος της φον ντερ Λάιεν αρνήθηκε να σχολιάσει, καθώς οι παρατηρήσεις έγιναν κεκλεισμένων των θυρών με πολιτικές ομάδες.

Το μεγάλο στοίχημα

Το νομοσχέδιο, το οποίο καταρτίστηκε στο πλαίσιο της προσπάθειας της φον ντερ Λάιεν για μια δεύτερη θητεία στο τιμόνι της ΕΕ, μοιάζει με αυτό που υπέβαλε το κεντροδεξιό Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα νωρίτερα αυτόν τον μήνα.

Ο νόμος για τη σταδιακή εξάλειψη των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα θα επανεξεταστεί το 2026, και ενώ οι διαπραγματευτές είχαν προηγουμένως συμφωνήσει να εξαιρεθούν τα οχήματα που κινούνται με καύσιμα που παράγονται με ανανεώσιμη ηλεκτρική ενέργεια, οι προσπάθειες αυτές έχουν βαλτώσει.

«Διατηρούμε το χρονοδιάγραμμα, διατηρούμε τον στόχο, αλλά κάνουμε πιο σαφές ότι είναι τεχνολογικά ουδέτερο», δήλωσε ο Canfin. «Ένα αυτοκίνητο θα μπορούσε να παραμείνει και να πωλείται στους δρόμους με κινητήρα εσωτερικής καύσης, εάν λειτουργεί με 100 τοις εκατό ηλεκτρονικό καύσιμο, το οποίο είναι 100 τοις εκατό μηδενικών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα».

Ενώ μια τέτοια κίνηση θα αποτελούσε πολιτική παραχώρηση προς τη δεξιά, θα μπορούσε να γίνει αποδεκτή από ομάδες της αριστεράς, καθώς δεν θα επηρέαζε τον γενικό στόχο της μείωσης των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, δήλωσε ο Canfin. Τα ηλεκτρονικά καύσιμα είναι πολλές φορές ακριβότερα από τα συμβατικά καύσιμα και μόνο ένας περιορισμένος αριθμός αυτοκινήτων υψηλών προδιαγραφών μπορεί να τα χρησιμοποιήσει.

Για να κερδίσει την επανεκλογή της, η φον ντερ Λάιεν πρέπει να εξασφαλίσει την υποστήριξη της πλειοψηφίας των πράσινων βουλευτών, καθώς και ορισμένων μελών των σκληροδεξιών ομάδων των Ευρωπαίων Συντηρητικών και Μεταρρυθμιστών, σύμφωνα με τον Canfin.

Η ψηφοφορία θα διεξαχθεί στις 18 Ιουλίου, αφού η ίδια περιγράψει τα σχέδιά της για μια πιθανή επόμενη θητεία.