Live the Movement in the streets

Greek cars at the Geneva Motor Show!

Στις 7 Μαρτίου, θα ξημερώσει μια ιστορική μέρα για την Ελλάδα. Στη Γενεύη, όπου θα ανοίγουν οι πόρτες της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου, θα βρίσκονται -επιτέλους- και τα μοντέλα μιας αμιγώς ελληνικής αυτοκινητοβιομηχανίας. Πρόκειται για την RCH (Replicar Hellas) η οποία θα παρουσιάσει τα δύο πολυτελή, πανέμορφα μοντέλα της και όχι μόνο…


Σύμφωνα με πληροφορίες του TopSpeed.gr, η εταιρεία που ίδρυσε ο Ηλίας Γαγανέλης και λειτουργεί την παραγωγική της μονάδα στην Κατερίνη, θα συμμετέχει με δικό της περίπτερο, παρουσιάζοντας τα μοντέλα της. Στο Stand 6428 του Hall 6 του Διεθνούς Σαλονιού της Γενεύης, η RCH θα παρουσιάσει τα πολυτελή αυτοκίνητα RCH-356, RCH-550 και RCH-BUGGY καθώς και ένα ακόμα το οποίο βρίσκεται υπό εξέλιξη αυτό το διάστημα, το RCH- 718. 

Φυσικά, μέχρι να φτάσει στο σημείο η εταιρεία του Ηλία Γαγανέλη να σηκώσει την ελληνική σημαία ψηλά στη διεθνή σκηνή του αυτοκινήτου, ο ιδρυτής και η ομάδα του, πέρασαν από πολλούς, δύσκολους καιρούς. Πριν αρχίσουν πολιτικοί να προσπαθούν να καπηλευτούν όλη την προσπάθεια και να πιστωθούν την επιτυχία, τα λόγια του Ηλία Γαγανέλη έρχονται για να αποκαταστήσουν -εκ των προτέρων- την αλήθεια.

“Όλη αυτή η προσπάθεια”, λέει ο κ. Γανανέλης στη TopSpeed.gr, “ξεκίνησε με μηδενική βοήθεια απ τις εκάστοτε κυβερνήσεις και από τις τράπεζες. Όλα αυτά τα χρόνια, στην τεράστια προσπάθεια που κάναμε, βιώσαμε μια ιδιαίτερα εχθρική στάση απέναντί μας. Καλό θα ήταν, σε επιχειρήσεις που θέλουν να πάνε την Ελλάδα μας μπροστά, δίνοντας εργασία σε πολλούς νέους στην εποχή μας, για να μείνουν στην Ελλάδα αυτές οι επιχειρήσεις, αφού το κράτος δεν βοηθά, τουλάχιστον να μη θέτει εμπόδια”.   

Επί οκτώ ολόκληρα χρόνια, ο Ηλίας Γαγανέλης και η ομάδα του, μια ομάδα ρομαντικών που ήθελαν μια αυτοκινητοβιομηχανία η οποία θα παράγει τετράτροχα άριστης ποιότητας σε ελληνικό έδαφος, πάλεψαν. Πάλεψαν με το τέρας της ελληνικής γραφειοκρατίας που “σκότωσε” εκατοντάδες άλλες προσπάθειες, πριν και μετά από τη δική του. Όμως η RCH ήταν πολύ σκληρή για να “πεθάνει”.

Ο Ηλίας Γαγανέλης, έχοντας την εμπειρία του εξωτερικού, άρχισε να παράγει, χωρίς να περιμένει πότε θα… δεήσει το ελληνικό Δημόσιο. Αντιθέτως, εκμεταλλεύθηκε προς όφελός του το γεγονός ότι η Ελλάδα είναι μέλος της ΕΕ. Απευθύνθηκε στις αρμόδιες ευρωπαϊκές Αρχές (τον γερμανικό TUV, για παράδειγμα) και αφού πληρούσε όλες τις προϋποθέσεις, πήρε την άδεια. Έτσι, παρήγαγε αυτοκίνητα, τα οποία μπορούσαν να κυκλοφορήσουν στην Ευρώπη και πολλές άλλες χώρες του κόσμου, όμως δεν… μπορούσαν να βγάλουν ελληνικές πινακίδες. 

Αυτό, μέχρι το 2016, οπότε και το ελληνικό Δημόσιο ξύπνησε. Τότε, δημοσιεύτηκε στην Eφημερίδα της Kυβερνήσεως η απόφαση που επιτρέπει στα αυτοκίνητα της RCH-AUTOMOTIVE να βγάλουν πινακίδες και άδεια κυκλοφορίας και στη χώρα μας. Και έτσι, λύθηκε και ένα τυπικό ζήτημα, αφού μέχρι πρότινος η ελληνική αυτοκινητοβιομηχανία δεν μπορούσε να πουλήσει στην… πατρίδα της.  

Μέχρι τότε βέβαια, είχε γίνει πολλή δουλειά. Ήδη, είχε έρθει ο πρώτος πελάτης από τη Γερμανία. Aκολούθησαν άλλοι από την Aυστρία, το Bέλγιο, τη Mαγιόρκα, το Λουξεμβούργο, την Aγγλία, την Eλβετία, την Oυρουγουάη, την Tυνησία και τον Kαναδά. 

Και έτσι, φτάνουμε στο σήμερα. H μονάδα της RCH- AUTOMOTIVE στην Κατερίνη, χαίρει της διεθνούς εκτίμησης και παράγει περίπου 50 αυτοκίνητα το χρόνο. Οι τιμές των μοντέλων της RCH να κυμαίνονται από τις 52.000 ως και άνω των  130.000 ευρώ καθώς πρόκειται για χειροποίητα οχήματα, σε επίσης χειροποίητα σασί.