Από 47.500 ευρώ (με τη μέγιστη επιδότηση του προγράμματος “Κινούμαι Ηλεκτρικά”) είναι άμεσα διαθέσιμο στη χώρα μας το Volkswagen ID.4 GTX, το ολοκαίνουργιο σπορ ηλεκτρικό μοντέλο της Volkswagen. Πρόκειται για ένα all-rounder SUV που συνδυάζει την αειφορία με κορυφαία οδηγική απόλαυση, είναι πλέον διαθέσιμο και στη χώρα μας. Τοποθετημένο στην κορυφή της γκάμας ID., διαθέτοντας καταιγιστικές επιδόσεις, το ID.4 GTX συνεχίζει στην ηλεκτρική εποχή, την ένδοξη παρουσία των GTI, GTD και GTE.
Διαθέτει δύο ηλεκτρικούς κινητήρες, έναν σε κάθε άξονα, οι οποίοι συνδυαστικά παρέχουν μέγιστη ισχύ 220 kW (299 PS), προσδίδοντας στο όχημα χαρακτηριστικά ηλεκτρικής τετρακίνησης. Ο σπορ χαρακτήρας επιβεβαιώνεται από την επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6,2 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 180 χλμ./ώρα. Το μοντέλο είναι άμεσα διαθέσιμο για παραγγελία, επωφελούμενο πλήρως από την επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», με την προτεινόμενη τιμή λιανικής να διαμορφώνεται στα 47.500 €.
External design
Το ID.4 GTX, με μήκος 4,58 μέτρα ξεχωρίζει στον δρόμο με τον αεροδυναμικό του σχεδιασμό, με ρέουσες γραμμές με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,29 και χρωματικές αντιθέσεις. Οι προβολείς IQ.LIGHT LED Matrix ανήκουν στον βασικό εξοπλισμό, ενώ στο πίσω μέρος, κυριαρχούν τα καινοτόμα τρισδιάστατα φώτα τεχνολογίας LED.
Εσωτερική Σχεδίαση
H αρθρωτή ηλεκτρική πλατφόρμα (MEB) της Volkswagen, εξασφαλίζει μεταξόνιο 2,77 μέτρα και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό, αντίστοιχο ενός συμβατικού SUV από την επόμενη κατηγορία οχημάτων. Ο χώρος αποσκευών είναι 543 λίτρα, αυξάνεται στα 1.575 λίτρα με διπλωμένα τα πίσω καθίσματα.
Με το πολυλειτουργικό τιμόνι, ο οδηγός ελέγχει μια οθόνη 5,3 ιντσών με τις πιο σημαντικές πληροφορίες. Ένας μεγάλος διακόπτης στη δεξιά πλευρά χρησιμοποιείται για την επιλογή των προφίλ οδήγησης. Στο μέσο του ταμπλό φιλοξενείται η οθόνη αφής – 10 ή 12 ιντσών – για το σύστημα πλοήγησης, τις λειτουργίες τηλεφώνου, τα πολυμέσα, τα συστήματα υποβοήθησης και τις ρυθμίσεις του οχήματος. Στάνταρ η λειτουργία φωνητικού ελέγχου “Hello ID”, ενώ η σύνδεση στο Διαδίκτυο αξιοποιεί τις δυνατότητες του Cloud.
Διαθέσιμη και head-up οθόνη επαυξημένης πραγματικότητας, η οποία συγχωνεύει τις οθόνες της σε πραγματικό περιβάλλον 3D, με τις εντολές να «αιωρούνται» περίπου δέκα μέτρα μπροστά από το όχημα, στο οπτικό πεδίο του οδηγού. Διαθέσιμες και ασύρματες συνδέσεις Android Auto και Apple Car Play, καθώς και επαγωγική φόρτιση κινητού τηλεφώνου.
Κινητήριο σύστημα
H συνδυαστική ισχύς των 220 kW (299 PS) του ID.4 GTX παρέχεται από τους δύο ηλεκτροκινητήρες του, ένας στον μπροστινό και ένας στον πίσω άξονα. Ο πίσω κινητήρας, σύγχρονος μόνιμου μαγνήτη (PSM) και βάρους 90 κιλών, παράγει 150 kW (204 PS) και ροπή 310 Nm. Ο μπροστινός ασύγχρονος κινητήρας βάρους 60 κιλών, παράγει 80 kW (109 PS) και 162 Nm. Η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα των 6,2 δευτερολέπτων είναι ένα δέκατο του δευτερολέπτου πιο γρήγορη από αυτή του Golf GTI.
Οι δυο κινητήρες δημιουργούν σύστημα ηλεκτρικής τετρακίνησης. Η Volkswagen έχει αναπτύξει το Vehicle Dynamics Manager (VDM), έναν ηλεκτρονικό «διαχειριστή» που παρακολουθεί κάθε κίνηση του ID.4 GTX, διασφαλίζοντας ότι η δυναμική οδήγηση, η πρόσφυση και η σταθερότητα βρίσκονται σε κορυφαίο επίπεδο ανά πάσα στιγμή.
Στο ID.4 GTX υπάρχει η δυνατότητα επιλογής ανάμεσα σε 5 προφίλ οδήγησης: Eco, Comfort, Sport, Individual και Traction, που παραμετροποιούν το προοδευτικό τιμόνι, τους ηλεκτροκινητήρες και το προσαρμοστικό πλαίσιο ελέγχου DCC (διαθέσιμο στο προαιρετικό πακέτο Sports Plus). Ως στάνταρ, η ρύθμιση του ID.4 GTX είναι ήδη πιο σπορ από τα μοντέλα ID.4 με κίνηση στους πίσω τροχούς.
Τα συστήματα υποβοήθησης για το ID.4 GTX ομαδοποιούνται με τον όρο IQ.Drive. Πληθώρα συστημάτων – στον βασικό εξοπλισμό – όπως τα Park Distance, Lane Assist, το αυτόνομο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης, συμπεριλαμβανομένου φρεναρίσματος του οχήματος κατά τη επικίνδυνη διασταύρωση πορείας με αντίθετα ερχόμενο, το εξελιγμένο Predictive Adaptive Cruise Control, με λειτουργία stop & go, εξασφαλίζουν κορυφαία ενεργητική ασφάλεια για οδηγό και επιβάτες. Κάποια ακόμα, ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό.
Μπαταρία, Αυτονομία & Φόρτιση
Η μπαταρία ιόντων λιθίου 77 kWh και 486 κιλών, ανάμεσα στους άξονες κάτω από την καμπίνα επιβατών, κρατάει χαμηλά το κέντρο βάρους και εξασφαλίζει ίση κατανομή των φορτίων στους άξονες. Ευνοείται η άνετη και ευέλικτη οδήγηση, με την αυτονομία έως και 481 χλμ. (κατά WLTP). Η μπαταρία είναι υδρόψυκτη, με μεγάλη διάρκεια ζωής – η Volkswagen εγγυάται ότι θα έχει τουλάχιστον το 70% της αρχικής της χωρητικότητας μετά από οκτώ χρόνια ή 160.000 χιλιόμετρα.
Η ανάκτηση ενέργειας είναι ιδιαίτερα υψηλή κατά την ηλεκτρική πέδηση, η οποία πραγματοποιείται κυρίως μέσω του PSM στο πίσω μέρος. Αυτό καλύπτει πάνω από το 90% των επιβραδύνσεων στην καθημερινή οδήγηση. Το όριο είναι κοντά στα 0,3 g, το οποίο αντιστοιχεί σε ισχύ ανάκτησης άνω των 100 kW. Το σερβοηλεκτρικό φρένο ενεργοποιεί επιπλέον τα υδραυλικά φρένα στους τροχούς μόνο πάνω από αυτήν την τιμή. Αυτή η μετάβαση είναι πρακτικά απαρατήρητη για τον οδηγό και η ανάκτηση παραμένει ενεργή σχεδόν μέχρι το όχημα να ακινητοποιηθεί. Γενικά, ο οδηγός έχει πολλές δυνατότητες να ρυθμίσει την ανάκτηση ενέργειας σύμφωνα με το οδηγικό του στυλ.
Η φόρτιση μπορεί να γίνει με μονοφασικό ή τριφασικό εναλλασσόμενο (AC) ή συνεχές (DC) ρεύμα. Χρησιμοποιώντας το στάνταρ καλώδιο Mode 3, το ID.4 GTX φορτίζει με εναλλασσόμενο ρεύμα (AC) με έξοδο έως 11 kW. Σε έναν σταθμό γρήγορης φόρτισης DC, το μοντέλο αποκτά ενέργεια για 300 χλμ. (σύμφωνα με το WLTP), σε περίπου 30 λεπτά – με ισχύ φόρτισης έως 125 kW. Η φόρτιση στο σπίτι ή το γραφείο, γίνεται με πολύ βολικό τρόπο, με το ID. Charger, ένα wallbox που διατίθεται σε τρεις εκδόσεις, καθεμία από τις οποίες μπορεί να επιτύχει ισχύ φόρτισης έως 11 kW.