With the presentation
of 1962, the Alfa Romeo Giulia, initially impressed the audience with her unique style and then the
conquered thanks to its dynamic character and top driving pleasure that
offered. More than five decades later, the Alfa Romeo, returned with the new Giulia creating the ultimate
modern sports sedan. Despite the huge difference between the two models,
it is characteristic that at the level of philosophy the two models
are much closer than their age difference suggests.
Low weight and high horsepower
Traditionally, the Alfa Romeo with the aim of achieving the
best possible performance, but also the best possible road behaviour, focused
the low weight of its constructions. Η Giulia of 1962 is not an exception
since despite the fact that it was a 4-door family sedan, it retained the
weight of under 1,000 kilos, an impressive price that was largely due to the
result and the implementation of the 1.3 or 1.6 litre aluminium engine. Ο
The engine itself, apart from its low weight, was also characterised by its high - for
the performance of the time - which thanks to the double camshafts
head ranged between 78 and 112 horsepower. Similarly, the modern Giulia, applying the same philosophy is one of the models with the most
low weight in its class (from 1,429 kg). The use of lightweight
materials, such as carbon fibre transmission shaft and aluminium components
in the body and suspension, have resulted in even the "basic" Giulia with the 200 hp 2.0TB engine featuring a top ratio of
kilograms/horse (7,1kg/hp). The same engine is
also available in a 280 hp (140 hp/litre) version, while even the diesel publications
with an output of 190 or 210 hp and mainly 450 and 470 torque Nm, offer equally top performance.
Driving pleasure that thrills
The choice of
mechanical parts, both in the Giulia of 1962, as in the current model have a
clear targeting. The ultimate driving pleasure. Beyond performance - with the
two models to be not just top of their class, but to
are also compared to the thoroughbred sports cars of their time; what
featuring the Giulia over time is the ability to offer the
driver the real pleasure of driving a sporty sedan, just as enjoyable
either at a leisurely pace or on fast routes. For the first time in
history of the brand, the new Giulia managed to maintain
this ultimate sense of driving pleasure, while offering the most
a full package of advanced driver assistance systems (ADAS), offering level 2 autonomous driving capability.
Καινοτομία και στιλ
A Alfa Romeo οφείλει να αποτελεί
παράδειγμα στιλ και φινέτσας. Αυτό το μεγάλο βάρος υπήρχε το 1962 στους ώμους
του Giuseppe Scarnati που σχεδίασε την πρώτη Giulia, αλλά και στους ώμους των σχεδιαστών του Centro Styles Alfa Romeo που δημιούργησαν τη σύγχρονη εκδοχή. Οι καθαρές,
αλλά δυναμικές γραμμές, η ιδανική ισορροπία μεταξύ των μεταλλικών και των
γυάλινων επιφανειών και βέβαια η ένταξη του Scudetto, της χαρακτηριστικής τριγωνικής μάσκας της Alfa Romeo, απέδειξαν ότι οι σχεδιαστές και στις δύο
περιπτώσεις ακολούθησαν τους ίδιους στιλιστικούς δρόμους που χαρακτηρίζουν τη
μάρκα από τα πρώτα χρόνια της δημιουργίας της. Παράλληλα με τη στιλιστική
υπεροχή, κάθε Giulia στην εποχή της έθετε νέα όρια και στην αεροδυναμική απόδοση, με την πρώτη
να επιτυγχάνει συντελεστή Cd 0,34 και το σύγχρονο μοντέλο συντελεστή Cd 0,25. Στα δύο μοντέλα, τόσο η εξωτερική εμφάνιση, όσο και το εσωτερικό
αποπνέουν δυναμισμό, αλλά με μια απαράμιλλή αίσθηση φινέτσας. Την ίδια στιγμή,
η θέση οδήγησης, ο πίνακας οργάνων και τα χειριστήρια δεν κρύβουν στο ελάχιστο,
ότι οι Alfa Romeo Giulia έχουν δημιουργηθεί έχοντας στο επίκεντρο τον
Guide.
Η εξαίρεση που επιβεβαιώνει τον κανόνα
Παρά τα κοινά
στοιχεία στη φιλοσοφία των δύο μοντέλων, υπάρχει μια ειδοποιός διαφορά. Σε
αντίθεση με το κλασσικό μοντέλο, η νέα Giulia εξελίχθηκε εξαρχής με βάση την κορυφαία έκδοση Quadrifiglio Verde των 510 ίππων. Ενώ η Giulia of
1962 εξελίχθηκε βήμα-βήμα από τη βασική έκδοση με τον κινητήρα των 1,3 λίτρων,
η νέα Giulia τόσο σε επίπεδο πλαισίου, όσο και μηχανικών μερών σχεδιάστηκε από την πρώτη
στιγμή με βάση την κορυφαία QV. Αυτός είναι και ο λόγος
που τα περισσότερα μηχανικά μέρη, όπως η ανάρτηση Alfa LinkTM, το σύστημα πέδησης brake–by–wire IBS, ο άξονας μετάδοσης από ανθρακονήματα, το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων
και βέβαια το κεντρικό –ηλεκτρονικό- νευρικό σύστημα του αυτοκινήτου με την
ονομασία CDC, είναι κοινά σε όλη τη γκάμα της Giulia, ανεξάρτητα από την επιλογή κινητήρα ή επιπέδου εξοπλισμού.
The new Alfa Romeo Giulia is
διαθέσιμη με τιμές που ξεκινούν από τις 35.400 ευρώ (2.0ΤΒ 200hp), 4ετη εργοστασιακή εγγύηση με ισχύ έως 160.000χλμ. και αντίστοιχης
duration of the roadside assistance service.