Η BYD φέρνει στο προσκήνιο το Dolphin, καθιστώντας την ηλεκτροκίνηση θελκτική, προκαλώντας να την σκεφτούν ακόμα και όσοι αμφισβητούν την ενεργειακή μετάβαση. Στην καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση στο Topseed.gr είχαμε την ευκαιρία να οδηγούμε την έκδοση με τους 204 ίππους και την μπαταρία των 60,4 kWh.
Τολμάει να διαφέρει
Το 2021 ή BYD παρουσίασε το Dolphin, ένα αμιγώς ηλεκτρικό Hatchback του C Segment, το οποίο τολμάει να διαφέρει από το κατεστημένο του ανταγωνισμού, διαθέτοντας αμάξωμα 1,5 όγκου και εστιάζοντας στην πρακτικότητα.
Η αισθητική του ωκεανού
Ακολουθώντας τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία, την οποία αποκαλούν «Ocean Aesthetic», η BYD επεδίωξε η σχεδίαση του Dolphin… να παραπέμπει σε δελφίνι.
Το μπροστινό μέρος χαρακτηρίζεται από το κοντό καπό και τα μικρά τετράγωνα Led φωτιστικά σώματα, τοποθετημένα κοντά μεταξύ τους και την μικρή μάσκα, θυμίζοντας ρύγχος δελφινιού.
Το ευφάνταστο προφίλ, αρκετά ψηλό για Hatchback, αφήνει υποψία MPV. Τα νεύρα και μυώδης επιφάνειες, δημιουργούν την εντύπωση του άλματος του δελφινιού.
Το πίσω μέρος καταλήγει σε μια κομψή αεροτομή οροφής και σε κάθετη πέμπτη πόρτα, η οποία ενσωματώνει το χαρακτηριστικό ενιαίο φωτιστικό με γραφικά Led, που υπογραφεί την μάρκα, ολοκληρώνοντας με κομψό τρόπο την αναγνωρίσιμη σιλουέτα.
Εργονομία με στυλ και φαντασία
Η είσοδος στην καμπίνα κερδίζει τους επιβάτες, με την υποδειγματική διαχείριση του χώρου, τον ευχάριστο διάκοσμο και το στυλ.
Οι σχεδιαστές επιστρατεύσαν ολόκληρη την φαντασία τους, προκειμένου να δημιουργήσουν έναν όμορφο σύνολο. Τόσο το ταμπλό, όσο και η αιωρούμενη κονσόλα μεταξύ των δύο μπροστινών καθισμάτων, θυμίζουν την σιλουέτα του δελφινιού.
Αψεγάδιαστη είναι η συναρμογή, η οποία παρά τα σκληρά υλικά, αφήνει καλή αίσθηση, με ιδανικό φινίρισμα. Ενδιαφέρον έχει η περιστρεφόμενη πολυλειτουργική οθόνη 12,8 ιντσών, η οποία έχει τον ρόλο του πίνακα ελέγχου, καθώς όλες οι λειτουργίες περνάνε μέσα από το προηγμένο σύστημα πολυμέσων, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay, ενώ οι απαιτούμενες πληροφορίες εμφανίζονται στην ψηφιακή οθόνη5 ιντσών, TFT full LCD ως πίνακα οργάνων πίσω από το ντιζαϊνάτο τιμόνι.
Τα πραγματικά πλεονεκτήματα είναι η εργονομία, με τους διακόπτες να βρίσκονται στα κατάλληλα σημεία προς την εξυπηρέτηση του οδηγού, συμβάλλοντας και στην λειτουργικότητα. Παράλληλα, η διαχείριση του εσωτερικού χώρου είναι για σεμινάριο, καθώς οι σχεδιαστές έχουν εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο τρόπο κάθε εκατοστό του διαθέσιμου όγκου, με πολλές έξυπνες θήκες. Το επίπεδο πάτωμα, αυξάνει ακόμα περισσότερο τον διαθέσιμο χώρο, ιδιαίτερα πίσω επιβάτες, καθιστώντας εφικτή την μεταφορά πέντε ενήλικων υψηλόσωμων επιβατών.
Τα ημιμπάκετ καθίσματα είναι στάνταρ ρυθμιζόμενα ηλεκτρονικά και παρέχουν πολύ καλή οσφυϊκή και πλευρική στήριξη, αυξάνοντας τα επίπεδα άνεσης.
Ο όγκος των αποσκευών είναι 345 λίτρα, ενώ με τις πλάτες των πίσω καθισμάτων αναδιπλωμένες αγγίζει τα 1.310 λτ.
Μαθήματα… ηλεκτροκίνησης
Η κίνηση περνάει στον μπροστινό άξονα, μέσω ενός σύγχρονου ηλεκτροκινητήρα μόνιμου μαγνήτη απόδοσης 204 ίππων and 310 Nm ροπής που συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο μίας σχέσης. Η ενέργεια διοχετεύεται μέσω μίας επαναστατικής μπαταρίας λιθίου φωσφορικού σιδήρου (LFP) τύπου Blade, η οποία έχει τοποθετηθεί χαμηλά κάτω από το πάτωμα και δίνει αυτονομία 427 km με βάση το πρότυπο WLTP, παραδίδοντας μαθήματα ηλεκτροκίνησης.
Ευέλικτο και στιβαρό
Αφού το εξετάσαμε θεωρητικά και από τεχνική βάση, ήρθε η ώρα να περάσουμε στην πράξη, καθώς το BYD είναι πολλά υποσχόμενο, διερχόμενο από κάθε οδικό δίκτυο και σε κάθε συνθήκη.
In the city θα εκπλήξει ευχάριστα, θυμίζοντας αυτοκίνητο της κατηγορίας Β. Ευέλικτο και νευρικό, διευκολύνοντας τους ελιγμούς, όταν αυτοί χρειάζονται σύμφωνα με τον ΚΟΚ. Η υψηλή θέση οδήγησης σε συνδυασμό με τις μεγάλες γυάλινες επιφάνειες και τις γωνίες των παραθύρων, του παρέχουν υποδειγματική ορατότητα, καθιστώντας το Dolphin ως έναν σύμμαχο στην καθημερινότητα του αστικού ιστού.
Στο ορεινό και επαρχιακό Network εντυπωσιάζει με την στιβαρότητα της η πλατφόρμα e-Platform 3.0. Το αυτοκίνητο πατάει πολύ καλά στον δρόμο, έχοντας ιδανικό κράτημα. Στρίβει απροβλημάτιστα, ενώ χάρη στην υψηλή ροπή, δεν δυσκολεύεται ούτε στις απότομες ανηφόρες. Εξαιρετική και ισορροπημένη είναι η λειτουργία της ανάρτησης, ιδανική για τις ιδιαιτερότητες του ελληνικού δικτύου, ζυγίζοντας σωστά την άνεση με την ασφάλεια.
On the motorway θυμίζει αυτοκίνητο μεγαλύτερης κατηγορίας. Η ποιότητα κύλισης και η ηχομόνωση βρίσκονται στο ιδανικό σημείο, ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.
General διαθέτει 3 προφίλ οδήγησης, ECO για οικονομία, Normal για την καθημερινότητα και Sport για επιδόσεις. Συνολικά η αίσθηση είναι ισορροπημένη σε ένα καλοζυγισμένο αυτοκίνητο, το οποίο καλύπτει στο ακέραιο τις μεταφορικές ανάγκες, ιδίως στον αστικό κύκλο. Η μέση κατανάλωση ενέργειας, άγγιξε τις 15,2 kWh / 100 χιλιόμετρα.
Η διαχείριση της ενέργειας, βρίσκεται σε ικανοποιητικά επίπεδα, με την πραγματική αυτονομία να βρίσκεται κοντά στην ονομαστική.
Αναφορικά με την φόρτιση σε τυπικό ταχυφορτιστή των 20 KW χρειάζεται περίπου 3 ώρες για πλήρη φόρτιση. Η μπαταρία που χρησιμοποιείται είναι πρωτοποριακή τύπου Blade Battery, η οποία δεν διαθέτουν κοβάλτιο και χρησιμοποιούν ως υλικό καθόδου φωσφορικό σίδηρο-λιθίου (LFP), πετυχαίνοντας μικρότερη κατανάλωση ενέργειας.
Ολιστική εισαγωγή στην ηλεκτροκίνηση
Το BYD Dolphin απευθύνεται σε όσους έχουν αποδεχτεί την ιδέα της ηλεκτροκίνησης και σκέφτονται την απόκτηση αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου, το οποίο θα εξυπηρετεί τις αστικές ανάγκες μετακίνησης, διαθέτοντας ικανοποιητικούς χώρους, υψηλό επίπεδο ασφάλειας και αποδοτικό κινητήριο σύνολο, αλλά δεν προτίθενται να διαθέσουν μεγαλύτερο ποσό από ότι προστάζει ο ανταγωνισμός των αντίστοιχων θερμικών μοντέλων της κατηγορίας.
Τιμολογιακή εξίσωση
Με αρχική τιμή από 26.380€, στην οποία εάν υπολογίσουμε την κρατική επιδότηση του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙΙ», που υπολογίζεται τουλάχιστον (-6.382€), τότε η αξία κτήσης πέφτει στα 19.998€, πετυχαίνοντας την πολυπόθητη τιμολογιακή εξίσωση με τα θερμικά μοντέλα, καθιστώντας το BYD Dolphin ως Best Value for Money.
Technical Characteristics
AMAXOMA |
|
Type of coupe |
Hatchback |
Seats |
5 |
Doors |
5 |
EPIDOSIS |
|
Fuel type |
Electricity |
Acceleration 0 - 100 km/h |
7 δευτ |
Maximum speed |
160 km/h |
ELECTRIC MOTOR |
|
Power |
204 hp |
Torque |
310 Nm |
Electric motor position |
Forward, transverse |
Type of electric motor |
Modern |
BATTERY |
|
Gross battery capacity |
60 kWh |
Battery technology |
Φωσφορικό λίθιο του σιδήρου (LiFePO4) |
Battery position |
Under the floor |
Electric range (WLTP) |
427 km |
HEIGHT AND WEIGHT |
|
Minimum volume of luggage space |
345 l |
Maximum volume of luggage space |
1310 l |
DIMENSIONS |
|
Length |
4290 mm |
Width |
1770 mm |
Height |
1570 mm |
Wheelbase |
2700 mm |
ARCHITECTURE |
|
Movement |
On the front wheels |
Number of ratios and type of gearbox |
Αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, μονής σχέσης |
Front suspension |
Independent McPherson type |
Rear suspension |
Feed |
Front brakes |
Ventilated trays |
Rear brakes |
Discs |
Auxiliary systems |
ABS (Anti-lock Braking System) |
Type of address |
Management chukrania (with teeth) |
Steering system |
Electric Steering Wheel |
Wheels |
205/50 R17 |