Live the Movement in the streets
Thierry Breton

Ο Τιερί Μπρετόν επιτίθεται στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία… επειδή δεν έκανε πολλά για την ηλεκτροκίνηση

Για τον Ευρωπαίο Επίτροπο για την εσωτερική αγορά... φταίνε οι κατασκευαστές αυτοκινήτων, που δεν μπόρεσαν να αλλάξουν τις καταναλωτικές συνήθειες των Ευρωπαίων...

Ο Επίτροπος για την εσωτερική αγορά της Ευρωπαϊκής Ένωσης,  Τιερί Μπρετόν επιτίθεται στην ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία… επειδή… όπως ισχυρίζεται δεν έκανε πολλά για την electrification. Μάλιστα το πάει ένα βήμα πιο πέρα, ρίχνοντας το φταίξιμο στους κατασκευαστές αυτοκινήτων, επειδή δεν μπόρεσαν να αλλάξουν τις καταναλωτικές συνήθειες των Ευρωπαίων… χειραγωγώντας την αγορά.

Ο Τιερί Μπρετόν επιστρέφει για να μιλήσει για την αυτοκινητοβιομηχανία, η οποία φαίνεται να βρίσκεται σε κρίση ενόψει της Πράσινης Συμφωνίας που θα οδηγήσει στην ηλεκτρική μετάβαση που έχει προγραμματιστεί για το 2035. Συγκεκριμένα, ο Ευρωπαίος επίτροπος για την εσωτερική αγορά – ο οποίος πρόκειται να αποχωρήσει από το ανώτατο εκτελεστικό όργανο της Ένωσης – βρήκε την ευκαιρία σε μια συνέντευξη στη Handelsblatt και σε μια συνάντηση με εκπροσώπους της βιομηχανίας να απευθύνει μια σειρά από προειδοποιήσεις για μια κατάσταση που ο ίδιος ορίζει ως «όχι ρόδινη», επιρρίπτοντας μεγάλο μέρος της ευθύνης στους ίδιους τους κατασκευαστές.

Να κατηγορήσει τους κατασκευαστές;

«Ανησυχώ πολύ για τις ανακοινώσεις περί κλεισίματος εργοστασίων», δήλωσε ο Γάλλος πολιτικός, αναφερόμενος στα μέτρα περικοπών που απειλεί ο όμιλος Volkswagen. Για τον Μπρετόν, θα ήταν απαραίτητο «να διατηρήσουμε και να διαφυλάξουμε την εμπειρία μας, την καινοτόμο δύναμή μας και την ανταγωνιστικότητά μας», αλλά η ευρωπαϊκή βιομηχανία βρίσκεται σήμερα σε μειονεκτική θέση σε σχέση με την κινεζική και η κατάσταση αυτή μπορεί να αποδοθεί στην αδυναμία των κατασκευαστών να πείσουν τους πελάτες να στραφούν στην ηλεκτροκίνηση, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματά της και επιλύοντας το άγχος για την αυτονομία που, σύμφωνα με τον επίτροπο, εξακολουθεί να ταλανίζει τους δυνητικούς αγοραστές.

Αυτοκριτική για το έργο των Βρυξελλών, οι οποίες αποφάσισαν τη σταδιακή κατάργηση χωρίς να σκεφτούν πολύ το «πώς», δεν φαίνεται να υπάρχει: ο Μπρετόν, όπως και στο παρελθόν, πιστεύει ότι ο τομέας είναι  απλά «αργοπορημένος» στον οδικό χάρτη που θα οδηγήσει στο 2035.