Το να οδηγεί κανείς ένα αυτοκίνητο με περισσότερους από 400 ίππους είναι σίγουρα συναρπαστικό. Τη χαρά αυτή την έδωσε η Volvo στο Topspeed.gr, παραχωρώντας μας το εκρηκτικό EC40 Recharge Twin Motor (πρώην C40 Recharge Twin Motor) με τους 408 ηλεκτρικούς ίππους για την καθιερωμένη εβδομαδιαία συμβίωση.
Η δυναμική εναλλακτική
Η Volvo, επηρεασμένη από την επιτυχία του XC 40, αποφάσισε να φέρει στο προσκήνιο μία πιο δυναμική εκδοχή του αμαξώματος, ακολουθώντας το πρότυπο των Coupe SUV. Έτσι το 2021 παρουσίασε ουσιαστικά την Coupe εκδοχή του. Ωστόσο, αποφάσισε να το κατασκευάσει αποκλειστικά ως αμιγώς ηλεκτρικό, σε αντίθεση με τον ανταγωνισμό, πιστεύοντας στο προϊόν της. Από το 2024 το C40 μετονομάστηκε σε EC40.
Κομψοτέχνημα
Οι Σουηδοί έχουν επιμεληθεί με φροντίδα την αισθητική του αυτοκινήτου, η οποία αποτυπώνεται σε μια κομψή σιλουέτα, που κρύβει έντεχνα τον όγκο του και αποπνέει έντονο δυναμισμό.
Στο μπροστινό μέρος όλα ξεκινούν από την επιβλητική κάθετη μάσκα με την γνωστή διαγώνιο, στο χρώμα του αμαξώματος που προδίδει την ηλεκτρική φύση του μοντέλου και πλαισιώνεται από τους σοβαρούς ορθογώνιους Matrix Led προβολείς με γραφικά σε σχήμα Y. Ο μυώδης προφυλακτήρας ακροβατεί μεταξύ Off Road και σπορτίφ αισθητικής, ισορροπώντας την διπλή προσωπικότητα του μοντέλου.
Το προφίλ χαρακτηρίζεται από μια κομψή και άμεσα αναγνωρίσιμη σιλουέτα, που κρύβει έντεχνα τον όγκο του. Η κυρτή οροφή κυλάει ομαλά προς το πίσω μέρος. Απλές και καθαρές γραμμές σε συνδυασμό με τις μυώδεις επιφάνειες, την απόσταση από το έδαφος των 171 mm και τους θηριώδεις τροχούς των 20 ιντσών, να τονίζουν τον δυναμισμό του C40!
Το πίσω μέρος είναι και το πλέον διαφοροποιημένο και χαρακτηριστικό σημείο του αυτοκινήτου. Η μεγάλη κλήση του πίσω παραθύρου υπογράφει την Coupe – SUV αισθητική. Τα φωτιστικά σώματα με γραφικά LED έχουν το μεγαλύτερο ενδιαφέρον, αρχικά κάθετα, ακολουθώντας την πορεία της C-pillar, και στη συνέχεια οριζόντια εκτείνονται προς το κέντρο της πέμπτης πόρτας σε λεπτό σχήμα C με το κάτω μέρος να είναι μακρύτερο. Πάνω ακριβώς από τα φωτιστικά σώματα σχηματίζεται μια όμορφη κοκκάλινη αεροτομή. Ο προφυλακτήρας τονίζει τον δυναμισμό με τον ευδιάκριτο αεροδυναμικό διαχύτη στο κάτω μέρος.
Οικολογική πολυτέλεια
Ανοίγοντας την πόρτα, οι επιβάτες θα βρεθούν σε ένα προσεγμένο και φιλόξενο εσωτερικό με κορυφαία ποιότητα συναρμογής και υλικών, ανάλογη της φήμης της σουηδικής εταιρείας.
Το ταμπλό δείχνει σοβαρό και στιβαρό με τους σχεδιαστές να επιλέγουν καθαρές γραμμές, χωρίς ακρότητες και στοιχεία που να προκαλούν. Κεντρικά δεσπόζει η μεγάλη κάθετη οθόνη των 15 ιντσών του συστήματος πολυμέσων με προηγμένες λειτουργίες της Google, συμβατό με Android Auto και Apple AirPlay. Πίσω από το όμορφο τιμόνι υπάρχει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών που παρέχει πληθώρα ενημερώσεων και πληροφοριών.
Η επιλογή των υλικών και του χρωματισμού έγινε με γνώμωνα τη βιωσιμότητα. Χρησιμοποιεί στο μεγαλύτερο βαθμό ανακυκλωμένα και vegan καλής ποιότητας υλικά, με καλή αίσθηση αφής εστιάζοντας στην οικολογία, αλλά παραμένοντας πολυτελές.
Τα καθίσματα να παρέχουν κορυφαία οσφυϊκή στήριξη. Παράλληλα δίνει μια οδηγοκεντρική αίσθηση, με υποδειγματική εργονομία, διευκολύνοντας τη ζωή του οδηγού. Οι χώροι είναι άπλετοι τόσο για τους μπροστινούς όσο και για τους πίσω επιβάτες.
Ο όγκος αποσκευών είναι 405 λίτρα ενώ με τα καθίσματα πλήρως αναδιπλωμένα η χωρητικότητα αγγίζει τα 1.205 lt. Λόγω της απουσίας του κινητήρα στο μπροστινό μέρος, υπάρχει επιπλέον αποθηκευτικός χώρος 31 λίτρων κάτω από το καπό.
Υποσχόμενο ακραίες επιδόσεις
Οι δύο αποδοτικοί σύγχρονοι ηλεκτροκινητήρες, τοποθετημένοι στους δύο άξονες, δίνουν κίνηση και στους τέσσερις τροχούς, αποδίδοντας 408 ίππους και τερατώδη ροπή 670 Νm υποσχόμενο ακραίες επιδόσεις.
Εκρηκτικό
Όλα τα χαρακτηριστικά του Volvo ΕC40 Racharge Twin Motor συνηγορούν για μια συναρπαστική οδηγική εμπειρία, η οποία αποτυπώνεται σε κάθε συνθήκη και οδικό δίκτυο.
In the city αδικείται, οι πληθωρικές διαστάσεις του το περιορίζουν. Ωστόσο σε κεντρικές αρτηρίες, χάρη στην ισχύ του, είναι εξαιρετικά ευέλικτο. Η ορατότητα είναι καλή μπροστά και στο πλάι και περιορίζεται στο πίσω μέρος, εξαιτίας της κλήσης της πέμπτης πόρτας, ένα χαρακτηριστικό που δεν ενοχλεί καθώς η υψηλής ευκρίνεια κάμερα 360 μοιρών δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για τη θέση του αυτοκινήτου και τα εμπόδια περιμετρικά του.
In the mountain and rural network ξεδιπλώνει τον συναρπαστικό χαρακτήρα του. Η υψηλή ροπή και η ισχύς σε συνδυασμό με την τετρακίνηση του δίνουν το απόλυτο κράτημα στις ανηφορικές και κατηφορικές στροφές του ορεινού δικτύου, χωρίς να παρατηρείται έλλειψη δύναμης, και το αυτοκίνητο είναι σα να πατάει σε ράγες, σε βαθμό που δεν μπορεί να περιγράφει, η αίσθηση. Η ανάρτηση αρκετά σκληρή, αλλά ισορροπημένη, ενισχύει το αίσθημα της ασφαλείας, χωρίς να επηρεάζει την άνεση. Η συνολική οδική συμπεριφορά, θυμίζει Sportscar παρά Coupe SUV, επενδύοντας στην οδηγική ευχαρίστηση.
On the motorway ολοκληρώνεται η θετική εικόνα που αποκομίσαμε από τα οδηγικά χαρακτηριστικά του Volvo ΕC40, χάρη στην κορυφαία ηχομόνωση και ποιότητα κύλισης, με το αυτοκίνητο να προσφέρει ένα απολαυστικό ταξίδι!
General είναι ανέλπιστα εκρηκτικό σε κάθε στιγμή, ικανό να συναρπάσει χάρη στα οδηγικά του χαρακτηριστικά. Η κατανάλωση ενέργειας, άγγιξε τις 23 KWh/ 100 χιλιόμετρα, περιορίζοντας την πραγματική αυτονομία κάτω από τα χιλιόμετρα, με την Volvo να δίνει 507 χιλιόμετρα με το πρότυπο WLTP. Εντός αστικού κύκλου, ωστόσο είναι αρκετά πιο οικονομικό. Αν και είναι αρκετά ισχυρό, με εξαιρετική μόνιμη τετρακίνηση, εκτός δρόμου περιορίζεται μόνο σε ήπιες διαδρομές, λόγω της μέτριας απόστασης από το έδαφος και της coupe σχεδίασης που επηρεάζει τις γωνιές εισόδου και εξόδου. Παρόλα αυτά είναι αρκετά διασκεδαστικό.
Ανήσυχα πνεύματα με οικολογική συνείδηση
Το Volvo ΕC40 είναι ένα ιδιαίτερο ηλεκτρικό αυτοκίνητο, που καλυπτει όλο το φάσμα των σπορ προτάσεων και απευθύνεται σε ανήσυχα πνεύματα που θέλουν επιδόσεις αλλά και Off Road αποδράσεις, έχοντας οικολογική συνείδηση… και όλα αυτά με εφαλτήριο την ασφάλεια!
Συγκριτικό πλεονέκτημα
Παρόλο που τα 63.550 € δεν είναι λίγα, ωστόσο σε αυτήν την τιμή στην αγορά δεν υπάρχει άλλο αυτοκίνητο στην αγορά με 408 ίππους και… ροπής, αποτελώντας ουσιαστικά το συγκριτικό του πλεονέκτημα και ειδικά με το νέο πρόγραμμα «κινούμαι ηλεκτρικά 3» χάρη στην επιδότηση των 9.000€, τότε φτάνει τα 54.550€ ή 52.550€ με το μέγιστο όφελος της απόσυρσης συμβατικού αυτοκινήτου.
Technical characteristics
AMAXOMA |
|
Press |
Coupe – SUV |
Seats |
5 |
Doors |
5 |
EPIDOSIS |
|
Fuel type |
electricity |
Acceleration 0 - 100 km/h |
4.7 δευτ |
Maximum speed |
180 km/h |
Weight/power ratio |
5.2 κιλά/Hp, 193.4 Hp/τόνος |
Weight/torque ratio |
3.1 κιλά/Nm, 317.5 Nm/τόνος |
BATTERY |
|
Gross battery capacity |
82 kWh |
Net (usable) battery capacity |
78 kWh |
Battery voltage |
400 V |
Battery technology |
Lithium-ion (Li-Ion) |
Battery position |
Under the floor |
Electric range (WLTP) |
483-508 km |
Average energy consumption (WLTP) |
17.7-18.6 κιλοβατώρα/100 χλμ |
ENGINE TOTAL |
|
Electric motor 1 |
|
Electric motor power |
163 Hp |
Electric torque motor |
250 Nm |
Electric motor position |
Front axle, transverse |
Type of electric motor |
Ασύγχρονος |
Electric motor 2 |
|
Electric motor power |
245 Hp |
Electric torque motor |
420 Nm |
Electric motor position |
Rear axle, transverse |
Type of electric motor |
Modern |
Total system power |
408 Hp |
System torque |
670 Nm |
HEIGHT AND WEIGHT |
|
Weight |
2110 κιλά |
Maximum payload |
510 κιλά |
Minimum volume of luggage space |
413 l |
Maximum volume of luggage space |
1205 l |
Maximum load |
75 kg |
Permissible towing capacity with brakes (12%) |
1800 kilos |
Maximum support load |
100 kg |
DIMENSIONS |
|
Length |
4440 mm |
Width |
1873 mm |
Height |
1591 mm |
Wheelbase |
2702 mm |
Front track |
1598 mm |
Back trace |
1603 mm |
Forward prop |
870 mm |
Back prop |
868 mm |
Distance from the ground |
171 mm |
ARCHITECTURE |
|
Movement |
Σε όλους τους τροχούς (4×4) |
Number of ratios and type of gearbox |
1 speed, automatic transmission |
Front suspension |
Independent, McPherson type with coil spring and torsion bar |
Rear suspension |
Ανεξάρτητη ανάρτηση ελατηρίου πολλαπλών συνδέσμων με σταθεροποιητή |
Front brakes |
Ventilated trays |
Rear brakes |
Ventilated trays |
Type of address |
Management chukrania (with teeth) |
Management System |
Electric Steering Wheel |
Wheels |
Μπροστά: 235/50 R19 Πίσω: 255/45 R19 |
photo gallery