Ήταν σαν σήμερα, 30 Οκτωβρίου 1963, στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τορίνο – τότε ένα από τα μεγαλύτερα αυτοκινητιστικά γεγονότα στον κόσμο – άνοιξε τις πύλες του για την 45η διοργάνωσή του. Στο περίπτερο της Maserati, η Quattroporte έκανε το ντεμπούτο της. Σήμερα είναι η 60η επέτειος του πολυτελούς σεντάν που έμελλε να ανοίξει νέους δρόμους μετά από έξι γενιές μοντέλων.
Μια γιορτή που θυμίζει μερικά από τα σημαντικότερα ορόσημα της μάρκας της Μόντενα, καθώς η Quattroporte αποτελεί μια από τις σπουδαιότερες εκφράσεις της Τρίαινας. Από τα στιλιστικά άλματα μέχρι τις καινοτομίες και τις τεχνικές εξελίξεις, η Quattroporte περικλείει ένα ταξίδι σε ένα από τα πιο αποκλειστικά κομμάτια της αυτοκίνησης. Αυτό το πολυτελές σπορ σεντάν εξυπηρετεί εδώ και καιρό ένα συγκεκριμένο τμήμα της κοινωνίας πίσω από το τιμόνι και εγκαινίασε ένα νέο τμήμα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Όπως συμβαίνει με τόσα άλλα εμβληματικά αυτοκίνητα που αποτέλεσαν σημείο αναφοράς της εποχής τους, από το ντεμπούτο του στις αρχές της δεκαετίας του 1960, η Quattroporte συγκέντρωσε την αναγνώριση και ενέπνευσε διαδοχικές γενιές. Πρόκειται για ένα προϊόν που μπόρεσε να επανεφεύρει τον εαυτό του χωρίς να φοβάται να ξεπεράσει τα όρια, ένα προϊόν πιστό στην επιδίωξη της τελειότητας στον σχεδιασμό και τις επιδόσεις. Με πάνω από έναν αιώνα ιστορίας και περισσότερα από 75.000 μοντέλα Quattroporte που παρήχθησαν, η Maserati δημιούργησε ένα αυτοκίνητο ικανό να είναι διαρκώς καινοτόμο, παραμένοντας παράλληλα αναλλοίωτο με την πάροδο των ετών.
Λιμουζίνα με αγωνιστικό πνεύμα
Ως αποτέλεσμα της διαίσθησης και της τόλμης της ιταλικής μάρκας, η πρώτη γενιά Quattroporte ήταν πρωτοπόρος, διαθέτοντας έναν 8κύλινδρο κινητήρα που προερχόταν από τους αγώνες και ενισχύθηκε από μια δυναμική αλλά κομψή σχεδίαση και ένα εκλεπτυσμένο εσωτερικό.
Διαχρονικά ως «καθιστικό εν κινήσει» ή «λιμουζίνα με αγωνιστικό πνεύμα», η πρώτη γενιά μπορούσε να φτάσει τα 230 km/h. Ένα μεγαλοπρεπές αυτοκίνητο με εξαιρετικά φιλόξενους χώρους και βασιλική γοητεία, η Quattroporte ήταν πάντα συνηθισμένη στο φως της δημοσιότητας και προοριζόταν να δημιουργήσει μια πετυχημένη γκάμα αυτοκινήτων που μπορεί να εκπλήσσει ακόμα και σήμερα.
Είναι αντιπροσωπευτικό του πάθους και του ταλέντου όλων όσων συμμετείχαν στο εγχείρημα όλα αυτά τα χρόνια – ο Frua σχεδίασε την αρχική καμπύλη, ακολουθούμενος από άλλους δασκάλους, συμπεριλαμβανομένων των Bertone, Giugiaro, Gandini και Pininfarina, μέχρι το Maserati Centro Stile, το σπίτι της τελευταίας και τρέχουσας γενιάς της Quattroporte. Μια ολόκληρη οικογένεια τεχνικών, μηχανικών, οδηγών δοκιμών και σχεδιαστών την οδήγησε από τα σχέδια στο δρόμο. Η Quattroporte ήταν για πολύ καιρό και εξακολουθεί να παραμένει το κόσμημα στο στέμμα της έντονης ιστορίας της εταιρείας της Μόντενα και στην επαγγελματική ζωή τόσων πολλών ανθρώπων.
Ενώ η δεύτερη γενιά Quattroporte ήταν μια πιο τολμηρή και λιγότερο αξιομνημόνευτη προσπάθεια, η Quattroporte III – στα χέρια της De Tomaso – σηματοδότησε μια ηχηρή επιτυχία- ακολούθησε μια νέα πρόκληση που ξεπεράστηκε πλήρως προς το τέλος της έντονης δεκαετίας του 1990- στη συνέχεια ένα μοντέλο που έκοψε τους δεσμούς με το παρελθόν, παραμένοντας πιστό στη νικητήρια συνταγή του, όπως η πολυβραβευμένη γενιά του 2003, και που – με την έκτη γενιά – ανέβηκε ξανά στη σκηνή στην πιο σύγχρονη εκδοχή της χρόνια αργότερα. Μετά από όλες τις αναδιαμορφώσεις, την πρόοδο στη μηχανολογία, τις αλλαγές στην εταιρική δομή και τα αμέτρητα μοντέλα που παρήχθησαν, αυτό το σεντάν διατήρησε την ισχυρή του προσέγγιση στην αποκλειστικότητα.
Στα γκαράζ των πιο απαιτητικών αυτοκινητιστών, των βασιλιάδων και των πριγκίπων, στο φόντο αξέχαστων ταινιών (έχοντας εμφανιστεί σε περισσότερες από 60 παραγωγές), φωτογραφημένο σε κόκκινα χαλιά ή συνοδεύοντας τους υψηλόβαθμους αξιωματούχους σε εκδηλώσεις, και αγαπημένο από τους σημαντικότερους VIPs σε πολυάριθμους κλάδους, η Quattroporte αποτέλεσε βασικό στυλοβάτη του αυτοκινητιστικού τοπίου τον 20ό αιώνα και παραμένει έτσι και στη νέα χιλιετία. Εξήντα χρόνια αργότερα και αφού έχει διανύσει αμέτρητα χιλιόμετρα, συνεχίζει το ταξίδι της ως αδιαμφισβήτητο αστέρι της εποχής της.
Davide Grasso: Η Quattroporte είναι η ιστορία της Maserati
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Maserati, Davide Grasso, σχολιάζει τα 60 χρόνια της Quattroporte, επισημαίνοντας πως «Η Quattroporte είναι η ιστορία της Maserati. Ένα αυτοκίνητο που αφηγείται την ιστορία μας και μας εκπροσωπεί με κύρος στον κόσμο των σεντάν, για πάνω από μισό αιώνα. Από το 1963, έχει καταγράψει την εξέλιξη ενός από τα πιο αγαπημένα και εκτιμώμενα μοντέλα της Maserati, εγκαινιάζοντας μια κατηγορία που μέχρι τότε ήταν αχαρτογράφητη. Ένα αυτοκίνητο που κατάφερε να επανεφεύρει τον εαυτό του κάθε φορά χωρίς ποτέ να χάνει την ταυτότητά του, να προσαρμόζεται στο πέρασμα του χρόνου, στις αλλαγές της κοινωνίας, στις εξελίξεις της τεχνολογίας και της βιομηχανίας και στις τάσεις, έγινε η επιλογή των πιο εκλεκτών πελατών μας, καθώς και του κόσμου της διασκέδασης και του διεθνούς επιχειρείν. Αποτελεί πηγή υπερηφάνειας για εμάς και μια αναγνώριση του ξεχωριστού ιταλικού χαρακτήρα που η Maserati πάντα στόχευε να εξάγει σε όλο τον κόσμο με τις δημιουργίες της. Τώρα, όπως και πριν, η Quattroporte παραμένει η ναυαρχίδα μας, συνώνυμο μιας μοναδικής πολυτέλειας. Εκτιμάται για τη φινέτσα της, την προσοχή στη λεπτομέρεια, τις ανώτερες επιδόσεις, την ποιότητα και την περιβάλλουσα ευρυχωρία της – όλα αυτά σε συνδυασμό με το διαχρονικό στιλιστικό της άγγιγμα – έχουν κάνει την Quattroporte διαχρονική».
photo gallery