Live the Movement in the streets

What was the first Nissan built in Europe?

Αν και στην καρδιά μας, τα πιο “ευρωπαϊκά” Nissan είναι τα Sunny, που συναρμολογούνταν στο εργοστάσιο της ΤΕΟΚΑΡ στο Βόλο, υπάρχει ένα άλλο, θρυλικό μοντέλο της ιαπωνικής μάρκας που έχει τον τίτλο του πρώτου Nissan που κατασκευάστηκε στην Ευρώπη. Πρόκειται για το φοβερό και τρομερό Patrol, το οποίο φέτος γιορτάζει τα 35 του χρόνια. 

Έχοντας κατασκευάσει  196.000 οχήματα του θρυλικού,  4X4 μοντέλου από το 1983 έως το 2001, η Nissan “μετουσιώνει” την κληρονομιά τριών δεκαετιών στα 4Χ4, σε μια νέα γκάμα pickup που κατασκευάζονται στην Ισπανία.

Ορισμένα οχήματα σηματοδοτούν ένα ορόσημο στην ιστορία μιας μάρκας.  Ένα από αυτά  είναι αναμφισβήτητα το Patrol, το πρώτο αυτοκίνητο της Nissan που κατασκευάστηκε στην Ευρώπη.

Το 1983, η Nissan άρχισε να κατασκευάζει το Patrol στην Ευρώπη στο εργοστάσιο Zona Franca της Βαρκελώνης, το πρώτο εργοστάσιο της εταιρείας στην Γηραιά Ήπειρο. Κατά τα επόμενα 18 χρόνια και μέχρι το 2001, 196.000 οχήματα αυτού του εμβληματικού μοντέλου, έμελε να βγουν από τη γραμμή παραγωγής.

Το Patrol άνοιξε το δρόμο για την κατασκευή περισσότερων SUVs και pickups στο εργοστάσιο Zona Franca, κάτι που συνεχίστηκε  το 1993 με το Nissan Terrano II. Το εργοστάσιο της Βαρκελώνης παρήγαγε 375.000 οχήματα αυτού του μοντέλου μέχρι τον Μάιο του 2005, δίνοντας τη “σκυτάλη” στo Pathfinder και στην πρώτη έκδοση τoυ Navara pickup.

“Το Nissan Patrol είναι μια πραγματική πηγή υπερηφάνειας για το εργοστάσιο της Βαρκελώνης”, δήλωσε ο Genís Alonso, αντιπρόεδρος της Nissan Motor Ibérica. “Το ταξίδι που ξεκινήσαμε με αυτό το μοντέλο – ναυαρχίδα για την εταιρεία μας, συνεχίζεται σήμερα με τα pickup μας, που συνδυάζουν την κληρονομιά στην κατασκευή  οχημάτων 4X4, με την κορυφαία τεχνολογία αιχμής”.

Το Patrol είχε τέτοια επιτυχία που το 1988, ένα στα δύο SUV που πωλήθηκαν στην Ισπανία ήταν  Nissan Patrol και το μερίδιο αγοράς του μοντέλου στην Ισπανία, ανερχόταν στο 52%! Το Patrol διατίθεται στην Ευρώπη, καθώς  και σε ολόκληρο τον υπόλοιπο κόσμο, αλλά και  σε χώρες όπως η Αγκόλα, η Αργεντινή, η Νέα Καληδονία, η Τανζανία και η Ουρουγουάη. Συμμετείχε ακόμη και στο ράλι του Paris – Dakar του 1987, με το μοντέλο Nissan Patrol Fanta Limón.