Live the Movement in the streets

Efficiency record at the Nordschleife

Με τη πρόσφατη ανακοίνωση της Volkswagen για τη διάθεση του νέου ID.3 (πατήστε εδώ για να διαβάσετε περισσότερα) στη χώρα μας, πήραμε την αφορμή να ανατρέξουμε περίπου ένα χρόνο πίσω, συγκεκριμένα στις 3 Ιουνίου 2019, όπου και το “πιστάδικο” αδερφάκι του ID.3, το ID.R, έκανε τον αποδοτικότερο γύρο που καταγράφηκε ποτέ στη “Πράσινη Κόλαση”.

Μερικά στοιχεία απο το γύρο – ρεκόρ

Στις 3 Ιουνίου 2019, το Volkswagen ID.R έγραψε ιστορία στο Nurburgring, όντας το ταχύτερο πλήρως ηλεκτρικό αυτοκίνητο, στη πίστα του Nordschleife. Το συγκεκριμένο, πρωτότυπο αγωνιστικό, είναι το ισχυρότερο και ταχύτερο μοντέλο της πλέον λανσαρισμένης σειράς “New Energy Vehicle”, της Volkswagen. Με τον γάλλο, Romain Dumas στο τιμόνι του, το ID.R έγραψε χρόνο 6:05.336, που αντικατοπτρίζει το πόσο, τρομακτικά, γρήγορο μπορεί να είναι ένα ηλεκτρικό αγωνιστικό. Η απίστευτη ταχύτητα και αεροδυναμική του ID.R, φαίνονται επίσης απο τα όργανα, τα οποία κατέγραψαν μέχρι και 3.49 G.

Ο Dumas λέει χαρακτηριστικά “Δύο μεγάλες διαφορές ανάμεσα στο ID.R και το αγωνιστικό που οδηγώ στους αγώνες 24 ωρών, είναι οι κατά πολύ υψηλότερες ταχύτητες στις στροφές, αλλά και το πόσο πιο αργά μπορώ να φρενάρω με το ID.R”. Οι απίστευτα υψηλές ταχύτητες στις στροφές αλλά και η δυνατότητα μίας καθυστερημένης, αλλά και πιο έντονης επιβράδυνσης, καταγράφονται απο τα όργανα μέτρησης των δυνάμεων G, μετρήσεις οι οποίες δείχνουν πολλές φορές έκθεση σε πάνω απο 3G κατά τη διάρκεια του γύρου – ρεκόρ. Το 3.49 καταγράφηκε στην διαδοχική δεξιά – αριστερή στροφή “Kallenhard”, ενώ η εντονότερη επιβράδυνση (με 2.7G) πριν την είσοδο στη στροφή “Aremberg”.

Ξαφνικά, το κεφάλι σου ζυγίζει πάνω απο 20 κιλά

Σε στάση, το κεφάλι του μέσου ανθρώπου ζυγίζει περίπου 5 κιλά, ενώ αν λάβουμε υπόψη μας και το βάρος των 1.5 κιλών του κράνους, αυτό ανέρχεται συνολικά στα 6.5, περίπου, κιλά. Με τα 3.49G στη στροφή “Kallenhard”, το κεφάλι του Dumas ζύγισε για μία στιγμή περίπου 23 κιλά. Προκειμένου να μπορούν οι μύες του σβέρκου να αντέξουν αυτή τη καταπόνηση, οι οδηγοί κάνουν γυμναστική με κράνη τα οποία έχουν βαράκια, ωστέ να αποφευχθεί ο τραυματισμός.

Το ID.R σημείωσε την υψηλότερη ταχύτητα του στο κομμάτι “Fuchsrohre” με ταχύτητα 273 χιλιόμετρα / ώρα, ενώ το πιο αργό στο “Caracciola – Karusell” (το λεγόμενο “μεγάλο”) με ταχύτητα 83 χιλιόμετρα / ώρα. Η μέση ταχύτητα του ID.R, ανήλθε στα 204.96 χιλιόμετρα / ώρα.

Περισσότερες απο 20 φορές, ενεργοποιήθηκε το σύστημα DRS

Ο Dumas, χρησιμοποίησε 23 φορές το σύστημα DRS (Drag Reduction System) του ID.R κατά τη διάρκεια του γύρου, κατά την επιτάγχυνση και στις ευθείες. Κατά την διάρκεια του γύρου, το σύστημα DRS παρέμεινε ενεργό για 88.82 δευτερόλεπτα, ή για το 24.3% του γύρου. Η μεγαλύτερη συνεχόμενη ενεργοποίηση του, ήταν στην μεγάλη ευθεία “Dottinger – Hohe”, προς το τέλος του γύρου.

Η μεγάλη ταχύτητα που ο Dumas κατάφερε να αναπτύξει στην “Dottinger – Hohe”, ήταν αποτέλεσμα του συστήματος έξυπνης διαχείρισης ενέργειας, το οποίο η Volkswagen Motorsport έχει ρυθμίσει ξεχωριστά για κάθε πίστα. Απο τις συνολικά 24.7 kWh που το ID.R κατανάλωσε, το 9.2% εξ’ αυτών, προήλθαν απο το σύστημα ανάκτησης κινητικής ενέργειας κατά τη πέδηση.

Γλυκερίνη. Μία πρακτικά μηδενικών ρύπων, αρχική πηγή ενέργειας

Για τη παροχή της ενέργειας στις μπαταριές του ID.R, η Volkswagen Motorsport χρησιμοποιούσε πάντα μία γεννήτρια. Βέβαια, η συγκεκριμένη γεννήτρια, έχει μία διαφορά σε σχέση με όλες τις άλλες, δουλεύει με Γλυκερίνη. Η γλυκερίνη, είναι μία ρευστή ουσία, η οποία είναι παράγωγο της διύλησης του βιο-diesel και η καύση της εκπόμπει μηδενικούς βλαβερούς ρύπους. Είναι μάλιστα στοιχείο πολλών τροφίμων (Ε422) και καλλυντικών, λόγω της μη-τοξικής φύσης της.

Καθαρό, αθόρυβο και τρομακτικά γρήγορο

Κάπως έτσι λοιπόν, το ID.R κατέγραψε έναν, σχετικά, αθόρυβο και εντελώς μη ρυπογόνο γύρο – ρεκόρ. Απολαύστε τον :