ΝΕΑ

Εκπομπές CO2 από αυτοκίνητα και φορτηγά: Οι αυτοκινητοβιομηχανίες της ΕΕ πιέζουν για λύση στο σημερινό αδιέξοδο

Η Ευρωπαϊκή Ένωση Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) καλεί την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο να βρουν λύση στο σημερινό αδιέξοδο σχετικά με τη νομοθεσία της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 από τα αυτοκίνητα και τα φορτηγά, η οποία επρόκειτο να υπογραφεί ως νόμος στις αρχές Μαρτίου. Ο θεμελιώδης μετασχηματισμός για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία χρειάζεται ασφάλεια σχεδιασμού

Η ACEA σημειώνει ότι η τελική συμφωνία για το CO2 – που επιτεύχθηκε τον περασμένο Οκτώβριο μεταξύ της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, του Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου – περιλαμβάνει αναφορές στον πιθανό μελλοντικό ρόλο των ανανεώσιμων καυσίμων στον τομέα των μεταφορών.

Η ACEA είναι πεπεισμένη ότι οι εθνικοί και ευρωπαϊκοί στόχοι για το κλίμα δεν πρέπει να αμφισβητηθούν. Για την επίτευξη αυτών των στόχων, το τεχνολογικό άνοιγμα παραμένει απαραίτητο. Η Ευρώπη πρέπει να διατηρήσει την ευελιξία να ανταποκρίνεται σε διαφορετικές ανάγκες και να προσαρμόζεται στις μεταβαλλόμενες συνθήκες.

Η ACEA καλεί επίσης τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να αντιμετωπίσουν τις εκπομπές από τον υπάρχοντα στόλο οχημάτων που κυκλοφορούν στους δρόμους.

“Η μαζική ηλεκτροκίνηση είναι ένα σημαντικό μέρος της λύσης προς την οποία όλοι μας ωθούμε, αλλά δεν είναι μια ασημένια σφαίρα”, δήλωσε ο πρόεδρος της ACEA, Luca de Meo. “Ο εχθρός είναι η ενέργεια που βασίζεται στα ορυκτά, όχι μια συγκεκριμένη τεχνολογία”.

“Σημειώνουμε ότι η Ευρώπη είναι η μόνη γεωγραφική περιοχή που πρόκειται να εγκαταλείψει την τεχνολογική ουδετερότητα ως πυλώνα του ρυθμιστικού της πλαισίου”, πρόσθεσε ο de Meo.

Η αυτοκινητοβιομηχανία της ΕΕ είναι ξεκάθαρη και πλήρως δεσμευμένη για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής το συντομότερο δυνατό, σε συνεργασία με όλους τους εταίρους. Κάνει ό,τι μπορεί για να επενδύσει μαζικά στην ηλεκτροκίνηση, να δημιουργήσει την κάθετη αλυσίδα αξίας, να διατηρήσει τις θέσεις εργασίας και να βοηθήσει την ΕΕ να παραμείνει ανταγωνιστική.

Η ACEA καλεί επίσης τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής να θέσουν σε εφαρμογή τις συνθήκες-πλαίσιο που είναι απαραίτητες για την ισχυρή και ταχεία διάδοση στην αγορά των αυτοκινήτων και των φορτηγών με μηδενικές εκπομπές. Αυτές περιλαμβάνουν την πρόσβαση στις απαραίτητες πρώτες ύλες και ένα πυκνό δίκτυο υποδομών φόρτισης και ανεφοδιασμού για τα οχήματα αυτά. Στο πλαίσιο της αναθεώρησης του κανονισμού για το CO2 που προβλέπεται για το 2026, θα πρέπει να υπάρξουν σαφείς ΚΔΤ για την παρακολούθηση της προόδου σε αυτούς τους τομείς.

Νικόλαος Μιχαλόπουλος

Recent Posts

Olivier Francois: Τέσσερα νέα Fiat στα σκαριά

Σε μια ενδιαφέρουσα συνέντευξη στο Automotive News Europe, ο διευθύνων σύμβουλος της Fiat Olivier Francois…

7 ώρες ago

TSF1 Podcast – WEC | 6 Hours of Imola

Γεια σας αγαπητοί ακροατές και καλώς ήρθατε στο δεύτερο TSF1 Podcast για τη σεζόν 2024…

10 ώρες ago

Ferrari 12Cilindri : Μια σύγχρονη Daytona

Από την ίδρυση της, το 1947, ένα στοιχείο γοήτευε σταθερά τους λάτρεις του Prancing Horse:…

4 ημέρες ago

Οδηγούμε Peugeot 2008 facelift 1.2 100HP Allure: Back to Basics (Βίντεο)

Η Peugeot ανανεώνει αισθητικά το Best Seller της, το 2008 προκειμένου να παραμείνει ανταγωνιστικό σε…

5 ημέρες ago

Ιδού, το νέο Hyundai Bayon

Η Hyundai Motor αποκάλυψε το Νέο Hyundai BΑΥΟΝ με τολμηρή και στιβαρή σχεδίαση. Ο μεγάλος…

6 ημέρες ago

Alfa Romeo: Ένα νέο μοντέλο κάθε χρόνο μέχρι το 2030

Η Alfa Romeo παρουσίασε το νέο της συμπαγές SUV Junior παγκοσμίως στις 10 Απριλίου, το…

1 εβδομάδα ago