Η ευρωπαϊκή αγορά EV entry-level είναι μια “ανοιχτή ζώνη” για τις κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσε ο Patrick Koller, διευθύνων σύμβουλος του γαλλικού προμηθευτή Faurecia.
Τα σχόλια του Koller καθώς κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η BYD, παρουσίασαν προσιτά αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα που πολλοί σχεδιάζουν να εξάγουν στην Ευρώπη, όπου οι πωλήσεις EV ανθίζουν.
“Νομίζω ότι ένα ελκυστικό αυτοκίνητο για τους Κινέζους καταναλωτές θα είναι ένα ελκυστικό αυτοκίνητο για έναν Ευρωπαίο καταναλωτή”, δήλωσε στο Reuters στην έκθεση αυτοκινήτου της Σαγκάης.
Ο Koller δήλωσε ότι συναντήθηκε με τα αφεντικά περισσότερων από δύο δωδεκάδων κινεζικών αυτοκινητοβιομηχανιών στη Σαγκάη. Πολλοί από αυτούς επιθυμούν τις εξαγωγές τους στην Ευρώπη, ανέφερε.
Λόγω του “φανταστικού ανταγωνιστικού τους πλεονεκτήματος”, ο Koller προέβλεψε ότι οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες θα μπορούσαν να κοιτάξουν να πουλήσουν 1 εκατομμύριο οχήματα ετησίως στην Ευρώπη, που ισοδυναμεί με το 8% της αγοράς πέρυσι.
Η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής EV της Κίνας, παρουσίασε το Seagull στην έκθεση, προκαλώντας σοκ σε αναλυτές και αντιπάλους με την τιμή εκκίνησης του αυτοκινήτου λίγο πάνω από τα 11.000 δολάρια – περίπου το ένα τέταρτο της τιμής των περισσότερων EV που κυκλοφορούν τώρα στην αγορά της Ευρώπης.
Η έκθεση της Σαγκάης και το Seagull αναδεικνύουν μια νέα δυναμική: Οι κινεζικές αυτοκινητοβιομηχανίες ηγούνται πλέον παγκοσμίως στην κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων που ανταγωνίζονται σε τιμή και τεχνολογία τον μέσο προϋπολογισμό.
Και πολύ περισσότερα από αυτά τα EV θα κατευθυνθούν στην Ευρώπη, τη Νοτιοανατολική Ασία και άλλες υπερπόντιες αγορές, απειλώντας τις παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες, δήλωσαν στελέχη και αναλυτές.
“Το Seagull είναι άλλη μια έκφραση των επιθετικών αποπληθωριστικών πιέσεων που προέρχονται από τις (κινεζικές) αυτοκινητοβιομηχανίες”, δήλωσε ο αναλυτής της Morgan Stanley Adam Jonas σε σημείωμα για τους επενδυτές, προβλέποντας μια “πιο επιθετική προσπάθεια” από τις κινεζικές εταιρείες να πουλήσουν EVs εισαγωγικού επιπέδου εκτός Κίνας.
Το Seagull είναι διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις εμβέλειας από 305 χλμ. έως 405 χλμ. (190 μίλια έως 252 μίλια), με ένα σύστημα ταχείας φόρτισης που θα του επιτρέπει να ανεβαίνει από 30% σε 80% φόρτιση μέσα σε 30 λεπτά, σύμφωνα με την BYD. Θα λειτουργεί με μια μπαταρία φωσφορικού σιδήρου λιθίου BYD Blade.
“Είναι το είδος του αυτοκινήτου που επιθυμώ, είναι κατάλληλο για οδήγηση από και προς τη δουλειά, και δεν χρειάζεται να διαχειριστείτε τίποτα, απλά να χρησιμοποιήσετε την μπαταρία … είναι επίσης ένα προϊόν σχετικά χαμηλού κόστους”, δήλωσε ο Fan Yuhong, 28 ετών, επισκέπτης της έκθεσης που εργάζεται στη διαφήμιση και ήταν μεταξύ εκείνων που βρίσκονταν στο περίπτερο.
Ο Bill Russo, ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας στρατηγικών συμβουλών Automobility με έδρα τη Σαγκάη, προβλέπει ότι το Seagull θα γίνει το αυτοκίνητο με τις περισσότερες πωλήσεις στην Κίνα μέσα σε έξι μήνες από την κυκλοφορία του. “Αυτό επαναπροσδιορίζει ολόκληρη την αγορά όσον αφορά την πρόταση τιμής-τιμής”, δήλωσε.
Ο Russo προβλέπει ότι η πρόταση αξίας του Seagull θα είναι συναρπαστική για τους πελάτες στο εξωτερικό. “Η προσιτή τιμή είναι ελκυστική για όλους οπουδήποτε, είτε πρόκειται για μια αναδυόμενη αγορά, είτε για τις Ηνωμένες Πολιτείες είτε για την Ευρώπη, αυτό το είδος αυτοκινήτου με αυτή την πρόταση αξίας θα πουλήσει”, είπε.
Η Nio, η οποία ανταγωνίζεται αντιπάλους όπως η BMW με τα premium ηλεκτρικά αυτοκίνητά της στην Κίνα, δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι θα λανσάρει μια νέα, πιο προσιτή μάρκα EV με πρώτη αγορά-στόχο την Ευρώπη και αξιολογεί επίσης την αγορά των ΗΠΑ.
“Εάν η συνολική εμπειρία χρήσης που μπορούμε να προσφέρουμε στους Ευρωπαίους χρήστες είναι κάπως καλύτερη, μπορούμε να εδραιώσουμε την ανταγωνιστικότητά μας”, δήλωσε ο Qin Lihong, πρόεδρος της Nio. “Μπορούμε να πάρουμε το μερίδιο που μας αναλογεί”.
Η Zeekr, ένα premium EV brand που κατέχει η κινεζική Geely, δήλωσε ότι θα βρίσκεται στις περισσότερες ευρωπαϊκές αγορές μέχρι το 2026.
Άλλες καθιερωμένες αυτοκινητοβιομηχανίες επωφελούνται από την πιο ανταγωνιστική αλυσίδα εφοδιασμού της Κίνας, εξάγοντας από την Κίνα. Η BMW, για παράδειγμα, εξάγει το iX3 από την Κίνα στη Νοτιοανατολική Ασία και την Ευρώπη.
Η Dacia της Renault στέλνει το Spring EV, ένα entry-level hatchback όπως το BYD Seagull, στην Ευρώπη και κατατάχθηκε ως ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας EV από την Κίνα πέρυσι μετά την Tesla.
Οι εξαγωγές αυτοκινήτων της Κίνας τετραπλασιάστηκαν μεταξύ 2020 και 2022 για να ξεπεράσουν τα δύο εκατομμύρια οχήματα. Οι εξαγωγές όλων των τύπων οχημάτων είναι σε καλό δρόμο για να ξεπεράσουν τα τρία εκατομμύρια οχήματα φέτος, εάν διατηρηθεί ο ρυθμός του πρώτου τριμήνου.
Οι εξαγωγές της BYD τετραπλασιάστηκαν μόνο πέρυσι, πλησιάζοντας τα 56.000 οχήματα, με αιχμή του δόρατος το Yuan Plus EV, όπως δείχνουν τα στοιχεία της Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων της Κίνας.
Η BYD δεν έχει ανακοινώσει σχέδια εξαγωγών για το Seagull, το οποίο έχει τιμή χαμηλότερη από αυτό που είναι τώρα το πιο δημοφιλές EV στην Κίνα, το BYD Dolphin, το οποίο έχει τιμή από 116.800 γιουάν (17.000 δολάρια). Η BYD θα αρχίσει να παραδίδει το Dolphin στην Ευρώπη από το τέταρτο τρίμηνο.
“Ίσως το δούμε στη Ρώμη, τη Βαρσοβία ή τη Λισαβόνα μάλλον νωρίτερα παρά αργότερα”, δήλωσε ο Jonas της Morgan Stanley, για το hatchback. “Δεν είναι περίεργο που η Tesla συνεχίζει να μειώνει τις τιμές”.