Η Stellantis δοκιμάζει eFuels για την απαλλαγή του στόλου της από τις ανθρακούχες εκπομπές

Οι λύσεις που δοκιμάζονται μπορούν να εφαρμοστούν σε έως και 28 εκατομμύρια οχήματα Stellantis και έχουν τη δυνατότητα να μειώσουν τις εκπομπές CO2 στην Ευρώπη κατά 400 εκατομμύρια τόνους, σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία

Η Stellantis δοκιμάζει συνθετικά ηλεκτρονικά καύσιμα, τα οποία παράγονται με ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, σε 28 τύπους κινητήρων εσωτερικής καύσης, ένα βήμα που, όπως δήλωσε, θα μπορούσε να βοηθήσει στην απαλλαγή από τον άνθρακα του υφιστάμενου ευρωπαϊκού στόλου της.

Η ανακοίνωση έρχεται μόλις λίγες εβδομάδες αφότου η Ευρωπαϊκή Ένωση άνοιξε μια νομική οδό στο πλαίσιο της σταδιακής κατάργησης των αυτοκινήτων που εκπέμπουν διοξείδιο του άνθρακα από το 2035, η οποία θα επέτρεπε στα μοντέλα με κινητήρες εσωτερικής καύσης που λειτουργούν με ηλεκτρονικά καύσιμα να παραμείνουν στην αγορά.

Η εξαίρεση, υπέρμαχος της οποίας ήταν η Γερμανία, χαιρετίστηκε από ορισμένους ως διατήρηση της τεχνολογικής ελευθερίας, αλλά κρίθηκε από άλλους, οι οποίοι επισήμαναν τη χαμηλή διαθεσιμότητα και το υψηλό κόστος των ηλεκτρονικών καυσίμων, ως επικίνδυνο παραθυράκι για δυνητικά ρυπογόνους κινητήρες εσωτερικής καύσης.

Η Stellantis, ιδιοκτήτρια εμπορικών σημάτων όπως η Fiat, η Peugeot, η Opel και η Jeep, ανέφερε σε ανακοίνωσή της ότι δοκιμάζει τα πάντα, από τις εκπομπές καυσαερίων μέχρι την ισχύ του κινητήρα και την αραίωση του λαδιού σε οχήματα με προδιαγραφές Euro 6 που κατασκευάζονται από το 2014 και μέχρι το 2029.

Οι λύσεις που δοκιμάζονται θα μπορούσαν να εφαρμοστούν σε έως και 28 εκατομμύρια οχήματα Stellantis, με πιθανή μείωση των εκπομπών CO2 στην Ευρώπη κατά 400 εκατομμύρια τόνους από το 2025 έως το 2050, δήλωσε η αυτοκινητοβιομηχανία την Πέμπτη.

“Η ευρεία υιοθέτηση των eFuels θα προσφέρει στους πελάτες με υφιστάμενα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης μια εύκολη και προσιτή επιλογή για την απαλλαγή των οχημάτων τους από τον άνθρακα”.

Η Stellantis επαναβεβαίωσε ότι έχει δεσμευτεί ότι όλες οι πωλήσεις νέων αυτοκινήτων της στην Ευρώπη θα είναι ηλεκτροκίνητα με μπαταρία έως το 2030.

Ο διευθύνων σύμβουλος Carlos Tavares δήλωσε τον περασμένο μήνα ότι η ψηφοφορία για τα ηλεκτρονικά καύσιμα δεν άλλαξε τη στρατηγική ηλεκτροκίνησης της αυτοκινητοβιομηχανίας, αλλά έδειξε ότι δεν συμφωνούσαν όλοι με μια “δογματική προσέγγιση”.

“Η βιομηχανία θα πρέπει να αποδείξει ότι αυτό είναι ουδέτερο ως προς τον άνθρακα”, δήλωσε.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει περιθώριο μέχρι το φθινόπωρο να υποβάλει πρόταση για το πώς θα διασφαλίσει ότι τα οχήματα με κινητήρα εσωτερικής καύσης που θα παράγονται από το 2035 και μετά θα λειτουργούν μόνο με ηλεκτρονικά καύσιμα, διαδικασία στην οποία αναμένεται να συμμετάσχουν εκπρόσωποι της βιομηχανίας.

Η Chevron και η Exxon Mobil δήλωσαν την Τετάρτη ότι δοκιμάζουν στους δρόμους μίγματα ανανεώσιμης βενζίνης, αλλά για να γίνουν προσιτά θα χρειαστεί κυβερνητική στήριξη.