GT4 RS

Αυτή είναι η νέα Porsche 718 GT4 RS

500 ατμοσφαιρικοί ίπποι, χαμηλό βάρος, κινητήρας στο κέντρο : Η GT4 RS ξαναγράφει τους κανόνες της κατηγορίας της

GT4 RS

Πριν μερικές εβδομάδες, η Porsche μας έδωσε μία πρώτη γεύση από τη νέα GT4 RS, με τους περισσότερους από εμάς να είμαστε κάτι περισσότερο από ενθουσιασμένοι για τη πλήρη αποκάλυψη. Και σήμερα, είναι η μέρα που θα τη δούμε λεπτομερώς και με σαφώς πιο λεπτομερείς φωτογραφίες. Η GT4 RS, έρχεται με τη 4λιτρη καρδιά της 911 GT3 και ζυγίζει μόλις 1415 κιλά. Και αυτό είναι το πρώτο κομμάτι της “μαγείας” της GT4 RS. Ας δούμε περισσότερα.

Αρχικά, τιμής ένεκεν, θα ξεκινήσουμε από την αγωνιστική της, κυριολεκτικά, καρδιά. Ο 4 λίτρων ατμοσφαιρικός κινητήρας της, προερχόμενος από τη μεγαλύτερη αδερφή της, τη GT3, στροφάρει μέχρι τις 9.000 σ.α.λ. και αποδίδει 80 επιπλέον ίππους (πλέον 500 ίππους) και 20 επιπλέον Nm ροπής (από τα 430 στα 450 Nm) σε σχέση με την “απλή” GT4, φέρνοντας την αναλογία κιλών/ίππο στα 2,83kg/hp.Και τώρα πάμε στο αμέσως επόμενο στοιχείο της που σίγουρα θα προκαλέσει ρίγος σε όποιον την οδηγήσει, αν δεν επαρκεί ο GT3 Cup προερχόμενος flat-6.

Η Porsche τοποθέτησε εισαγωγές αέρα στο μέρος που οι υπόλοιπες 718 έχουν τα μικρά πλαϊνά πίσω παράθυρα τους. Οι εισαγωγές, όχι μόνο φέρνουν επιπλέον ροή πιο κρύου αέρα στο κινητήρα, αλλά βοηθούν στη μετάδοση του ήχου από την εισαγωγή, ακριβώς πίσω από τα αυτιά των επιβατών της GT4 RS.

Όπως και τα υπόλοιπα μοντέλα RS των τελευταίων ετών, η GT4 RS είναι διαθέσιμη αποκλειστικά με το κιβώτιο PDK, το οποίο έχει 7 σχέσεις και διασφαλίζει αστραπιαίες αλλαγές κάθε φορά και εξασφαλίζει ότι ο οδηγός μπορεί να έχει πάντα και τα 2 χέρια στο τιμόνι. Επίσης, η Porsche διόρθωσε το ζήτημα που ανέφεραν οι πελάτες της με τη κλιμάκωση του κιβωτίου που είχαν μέχρι τώρα οι GT4, δίνοντας στην GT4 RS, ένα 7 σχέσεων PDK με πιο κοντές σχέσεις. Στην GT4 RS, το 0-100 πραγματοποιείται σε 3,4 δευτερόλεπτα (3,9 στην GT4) και η τελική της πλέον ανέρχεται στα 315 χιλιόμετρα/ώρα (302 στην GT4).

Η GT4 RS, υιοθετεί την φιλοσοφία της Porsche από τα υπόλοιπα μοντέλα RS, καθώς είναι 35 κιλά ελαφρύτερη από την GT4, με το βάρος της να ανέρχεται όπως προαναφέραμε στα 1415 κιλά, με πλήρες ντεπόζιτο και χωρίς οδηγό (DIN standard). Η εξοικονόμηση του βάρους, προέρχεται από τη χρήση CFRP (Carbon Fiber Reinforced Plastic) στο εμπρός καπό και τα εμπρός φτερά. Τα πατάκια στο εσωτερικό της GT4 RS είναι από ελαφρύτερο υλικό, όπως και η ηχομόνωση είναι λιγότερη σε σχέση με τις υπόλοιπες 718. Τέλος, τα πίσω παράθυρα είναι από ελαφρύ γυαλί και στο εσωτερικό, οι χειρολαβές έχουν αντικατασταθεί από τα γνωστά λουράκια, προκειμένου να εξοικονομηθεί μέχρι και το τελευταίο γραμμάριο.

Η GT4 RS φέρνει επίσης ένα νέο αεροδυναμικό πακέτο. Η αεροτομή, είναι ίσως το πιο εμφανές και χαρακτηριστικό στοιχείο του, οπότε ας ξεκινήσουμε από αυτή. Η αεροτομή της GT4 RS, όπως και αυτή της GT3, προέρχονται από την 911 RSR GT, η οποία σε συνδυασμό με το κατά 30mm μικρότερο κενό μεταξύ GT4 RS και δρόμου, το ανασχεδιασμένο εμπρός μέρος με τα louvers στα φτερά και το νέο αεροδυναμικό πάτωμα, βελτιώνει την αεροδυναμική της GT4 RS ένα βήμα παραπέρα και αυξάνει το κάθετο αεροδυναμικό της φορτίο κατά 25%.

Συμπληρωματικά, η νέα GT4 RS, φέρει αμορτισέρ και αντιστρεπτικές ράβδους, στοιχεία τα οποία σε συνδυασμό με το πιο άκαμπτο πλαίσιο της, βελτιώνουν την ήδη εξαιρετική οδηγική της συμπεριφορά, ακόμη περισσότερο, δίνοντας στον οδηγό ένα ακόμη πιο ακριβές αυτοκίνητο.

Το προαιρετικό πακέτο “Weissach package”, πηγαίνει την GT4 RS ένα βήμα πιο κοντά στην αγωνιστική 911 από την οποία αντλεί τα στοιχεία της. Το εμπρός καπό, οι εισαγωγές στα πίσω πλαϊνά παράθυρα, οι εισαγωγές ψύξης, το κάλυμμα της εισαγωγής, τα άνω καλύμματα των εξωτερικών καθρεπτών και η πίσω αεροτομή, “δείχνουν” το carbon από το οποίο είναι κατασκευασμένα. Οι απολήξεις της εξάτμισης, είναι από τιτάνιο, παραπέμποντας στην Porsche 935. Επιπλέον, το εργοστασιακά τοποθετημένο roll-cage είναι και αυτό κατασκευασμένο από τιτάνιο. Το άνω μέρος του ταμπλό είναι επενδυμένο με το υλικό Race-Tex (alcantara) και ένα μεγάλο έμβλημα Porsche είναι ενσωματωμένο στο πίσω παράθυρο. Τέλος, με το πακέτο Weissach δίνεται η δυνατότητα επιλογής ζαντών από μαγνήσιο, ως εξτρά.

Όλη αυτή η εκτενής δουλειά της Porsche πάνω στη νέα GT4 RS, είναι εμφανής ιδιαίτερα στη πίστα και συγκεκριμένα, στην πιο απαιτητική του κόσμου, το Nürburgring. Κατά τις τελικές δοκιμές, ο Porsche brand ambassador Jörg Bergmeister γύρισε την 20.832 χιλιομέτρων πίστα σε χρόνο-ρεκόρ για τη κατηγορία, 7:09.3 . Στην μέχρι τώρα, κοντύτερη, διαρρύθμιση των 20.6 χιλιομέτρων, χρειάστηκε μόλις 7:04.511, ή αλλιώς, 23.6 δευτερόλεπτα λιγότερο από την 718 Cayman GT4.

Οι παραδόσεις της GT4 RS ξεκινούν το Δεκέμβριο, με τη τιμή της να ανέρχεται στη Γερμανία στα 141.338€ (συμπεριλαμβανομένου του ΦΠΑ).

 

Και επειδή η Porsche αυτή τη φορά μας έδωσε πολλές φωτογραφίες, παραθέτουμε εδώ και τις υπόλοιπες :