Η… ακτινογραφία της Alfa Romeo Stelvio QV

Δεν είναι ιστορικό μόνο επειδή είναι το πρώτο SUV της Alfa Romeo. Είναι και εμβληματικό επειδή είναι και το πρώτο SUV που φορά το θρυλικό τετράφυλλο τριφύλλι. Έχοντας ήδη κερδίσει τον άτυπο τίτλο του “ταχύτερου SUV σε πίστα”, με νέο ρεκόρ στην κατηγορία στο εμβληματικό Nürburgring με χρόνο 7 λεπτά και 51,7 δευτερόλεπτα, η Stelvio QV είναι τουλάχιστον… ενδιαφέρουσα. Με αφορμή τη διεθνή της επίσημη παρουσίαση, ας ανακαλύψουμε τις λεπτομέρειες που τη βάζουν στο πάνθεον των μοντέλων της Alfa Romeo.

Η Stelvio Quadrifoglio είναι εξοπλισμένη με τον αποκλειστικό αλουμινένιο βενζινοκινητήρα V6 Bi-Turbo 2,9 λίτρων, εμπνευσμένο από τις τεχνολογίες και την τεχνογνωσία της Ferrari, που αποδίδει μέγιστη ισχύ 510 HP στις 6.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 600 Nm από τις 2.500 έως τις 5.000 σ.α.λ. Ο συγκεκριμένος κινητήρας συνεργάζεται ιδανικά με το ειδικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων, με τις αλλαγές να Rπραγματοποιούνται σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου στη λειτουργία Race. Για μια ακόμα πιο συναρπαστική οδηγική εμπειρία, το μοντέλο διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό αλουμινένια paddles αλλαγής ταχυτήτων που είναι τοποθετημένα στην κολώνα του τιμονιού.

Οι επιδόσεις του είναι εξαιρετικές: επιτάχυνση 0-100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα και κορυφαία τελική ταχύτητα στην κατηγορία (283 km/h). Το σπορ SUV της Alfa Romeo ξεχωρίζει επίσης σε επίπεδο εκπομπών ρύπων και κατανάλωσης καυσίμου, χάρη στο ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και στη λειτουργία “sailing”, που διατίθεται στη ρύθμιση Advanced Efficiency.

Για πρώτη φορά, ο βενζινοκινητήρας 2,9 λίτρων V6 Bi-Turbo 510 HP συνδυάζεται με το πρωτοποριακό σύστημα τετρακίνησης Q4 και εγγυάται ασυναγώνιστες επιδόσεις, πρόσφυση, οδηγική απόλαυση και ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες. Επιπλέον, η Stelvio Quadrifoglio είναι εξοπλισμένη με την αποκλειστική μονάδα AlfaTM Chassis Domain Control, ενώ είναι το μοναδικό SUV στην κατηγορία του που διαθέτει το διαφορικό AlfaTM Active Torque Vectoring στον βασικό εξοπλισμό. Επίσης, στον βασικό εξοπλισμό περιλαμβάνεται και η καινοτόμος AlfaTM Active Suspension, το σύστημα που συνεχώς ελέγχει ενεργά τα αμορτισέρ. Επιπλέον, η Stelvio Quadrifoglio προσφέρει αψεγάδιαστη άνεση χάρη στη διάταξη της ανάρτησής της, μέσω της αποκλειστικής τεχνολογίας AlfaLinkTM. Η συγκεκριμένη τεχνολογία αποτελείται από διπλά ψαλίδια και άξονα “ημι-εικονικής διεύθυνσης” (semi-virtual steering axis) εμπρός και σύστημα τεσσάρων και μισού συνδέσμων πίσω.

Σε κάθε περίπτωση πάντως και σε όλες τις ταχύτητες, με την Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio η οδήγηση γίνεται ενστικτώδης και φυσική, καθώς διαθέτει την καλύτερη στην κατηγορία του αμεσότητα στο τιμόνι (12.1:1).

Η Stelvio Quadrifoglio διαθέτει δύο κορυφαία χαρακτηριστικά που την καθιστούν το SUV με τις υψηλότερες επιδόσεις στην κατηγορία. Με απόβαρο 1.830 κιλά, το μοντέλο παρουσιάζει την καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύος στην κατηγορία (3,6 κιλά/ίππο) και τη μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος (176 HP/l). Αυτά τα εκπληκτικά χαρακτηριστικά, συνώνυμα με την οδηγική ευχαρίστηση, επιτεύχθηκαν χάρη στην ιδανική κατανομή βάρους μεταξύ των δύο αξόνων και τη χρήση εξαιρετικά ελαφρών υλικών, όπως ανθροκονημάτινων (άξονας μετάδοσης) και αλουμινίου (κινητήρας, αναρτήσεις, φρένα, πόρτες, εμπρός/πίσω φτερά και καπό).

Ένα ακόμα χαρακτηριστικό της Stelvio Quadrifoglio είναι το ολοκληρωμένο και ενσωματωμένο πρωτοποριακό ηλεκτρομηχανολογικό σύστημα φρένων (IBS), ένα αποκλειστικό εμπορικό σήμα της Alfa Romeo, το οποίο πρωτοεμφανίστηκε στη Giulia και το οποίο έχει γίνει σημείο αναφοράς τόσο για την ταχύτητα απόκρισης όσο και την απόσταση φρεναρίσματος και τον περιορισμό του βάρους. Κατόπιν παραγγελίας, είναι διαθέσιμα και τα κεραμικά δισκόφρενα υψηλών επιδόσεων.

Οι εξαιρετικές επιδόσεις και η πρωτοποριακή τεχνολογία συνδυάζονται με το μοναδικό στυλ της Stelvio Quadrifoglio, η οποία αποτελεί την καλύτερη έκφραση του ιταλικού design διά χειρός Alfa Romeo. Το αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό, καθώς επιτυγχάνεται η τέλεια αρμονία σε σχεδιαστικό και λειτουργικό επίπεδο, σε ένα αισθησιακό και μυώδες αμάξωμα. Εμφανή χαρακτηριστικά στοιχεία του νέου μοντέλου είναι οι εισαγωγές αέρα στο καπό, τα σπορ πλευρικά μαρσπιέ και οι φουσκωμένοι θόλοι τροχών, όλα στο χρώμα του αμαξώματος, καθώς και οι τέσσερις απολήξεις της εξάτμισης.

Η ίδια σπορ έμπνευση, με το γνωστό “άγγιγμα” της κλασικής ιταλικής κομψότητας, διακατέχει και το εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου έχουν χρησιμοποιηθεί κορυφαία υλικά: ανθρακόνημα, δέρμα και Alcantara. Επιπλέον, στο κέντρο του ταμπλό δεσπόζει το νέο σύστημα Infotainment Alfa Connect 3D NAV 8,8″.

Βενζινοκινητήρας 2,9 λίτρων V6 Bi-Turbo και αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8- σχέσεων

    (Μέγιστη ισχύς 510 HP στις 6.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 600 Nm από τις 2.500 έως τις 5.000 σ.α.λ.
    Τα 0-100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 283 km/h.
    Ειδικά διαμορφωμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων με αλλαγές ταχύτητας σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου στη λειτουργία Race.
    Εξοπλισμένο στη βασική έκδοση με αλουμινένια paddles ενσωματωμένα στο τιμόνι)

Με επιρροές από τις τεχνολογίες και την τεχνογνωσία της Ferrari, ο κινητήρας που είναι τοποθετημένος στη Stelvio Quadrifoglio είναι ο αλουμινένιος βενζινοκινητήρας 2.9 λίτρων V6 Bi-Turbo.

Από αλουμίνιο – για να μειώσει το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, ειδικά στον μπροστινό άξονα – ο εκρηκτικός βενζινοκινητήρας 2,9 λίτρων BiTurbo παρέχει μέγιστη ισχύ 510 HP στις 6.500 σ.α.λ. και μέγιστη ροπή 600 Nm από 2.500 σε 5.000 σ.α.λ. Επιπλέον, συνδυάζεται αρμονικά με το ειδικά ρυθμισμένο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων.

Η απόδοση είναι εξαιρετική: η Stelvio Quadrifoglio μπορεί να επιταχύνει από 0 έως 100 km/h σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, με κορυφαία ταχύτητα τα 283 km/h. Εκτός από τις εντυπωσιακές τιμές ισχύος και ροπής, ο συγκεκριμένος βενζινοκινητήρας είναι ιδιαίτερα αποδοτικός ως προς την κατανάλωση καυσίμου και, όπως όλοι οι κινητήρες της νέας γενιάς Alfa Romeo, προσφέρει το γνωστό σπορ ήχο της Alfa Romeo.

Ο κινητήρας της Stelvio Quadrifoglio συνεργάζεται ιδανικά με το αυτόματο ZF κιβώτιο ταχυτήτων 8-σχέσεων, που είναι ειδικά διαμορφωμένο για να πραγματοποιεί αλλαγές ταχυτήτων σε μόλις 150 χιλιοστά του δευτερολέπτου στη λειτουργία Race. Το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει επίσης έναν συμπλέκτη ασφάλισης ώστε, μόλις αλλάξει η ταχύτητα, να δίνει στον οδηγό μια ισχυρή αίσθηση επιτάχυνσης.

Ανάλογα με τον τρόπο λειτουργίας στο AlfaTM DNA Pro, το αυτόματο κιβώτιο βελτιστοποιεί την οδήγηση εντός και εκτός πόλης, καθώς και τον χειρισμό σε όλες τις συνθήκες κίνησης. Το σπορ SUV Alfa Romeo είναι επίσης εξαιρετικά αποδοτικό ως προς τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση καυσίμου, καθώς διαθέτει ελεγχόμενο σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρων και τη λειτουργία “sailing”, διαθέσιμη στη ρύθμιση Advanced Efficiency.

Σύστημα Q4 για κίνηση σε όλους τους τροχούς με στόχο την ανακατανομή της ροπής σε πραγματικό χρόνο
    (Συνδυασμός με τον βενζινοκινητήρα V6 Bi-Turbo 2,9 λίτρων για πρώτη φορά.
    Σε κανονικές συνθήκες, το σύστημα Q4 μεταφέρει το 100% της ροπής στον πίσω άξονα.
    Στο όριο, το σύστημα Q4 μεταφέρει μέχρι και το 50% της ροπής στον εμπρόσθιο άξονα)

Για πρώτη φορά ο βενζινοκινητήρας 2,9-λίτρων V6 Bi-Turbo συνδυάζεται με το καινοτόμο σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive, γεγονός που εγγυάται εξαιρετικές επιδόσεις, πρόσφυση, οδηγική απόλαυση και ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες. Yπό κανονικές συνθήκες, το σύστημα Q4 μεταφέρει το 100% της ροπής στον πίσω άξονα. Καθώς οι τροχοί πλησιάζουν το όριο πρόσφυσης, το σύστημα μεταδίδει σε πραγματικό χρόνο το 50% της ροπής στον εμπρόσθιο άξονα.

Συγκεκριμένα, η μηχανική διάταξη του συστήματος Q4 περιλαμβάνει ενεργό σύστημα μεταφοράς κίνησης ανάμεσα στους δυο άξονες και ένα εμπρός διαφορικό σχεδιασμένο ειδικά για τις τεχνικές απαιτήσεις της Alfa Romeo. Το ζητούμενο είναι η αποτελεσματική διαχείριση της μεγάλης ροπής με μια απέριττη και ελαφριά διάταξη. Το σύστημα μετάδοσης της κίνησης χρησιμοποιεί κορυφαία τεχνολογία ενεργού συμπλέκτη που προσδίδει εξαιρετικά δυναμικά οδηγικά χαρακτηριστικά, ενώ ταυτόχρονα διασφαλίζει και μειωμένη κατανάλωση καυσίμου. Ο ενσωματωμένος ενεργοποιητής Next-Gen εξασφαλίζει ταχύτητα απόκρισης και απόλυτα ελεγχόμενη κατανομή της ροπής, ανάλογα με την επιλογή της χαρτογράφησης στο Alfa DNA.

Ειδικότερα το σύστημα Q4 αξιολογεί συνεχώς διάφορες παραμέτρους ώστε να επιτύχει τη βέλτιστη κατανομή ροπής μεταξύ των δυο αξόνων, ανάλογα με τη χρήση του αυτοκινήτου και τη διαθέσιμη πρόσφυση του οδοστρώματος. Αυτή η τεχνολογία μπορεί να προβλέψει την απουσία πρόσφυσης στηριζόμενη σε πληροφορίες που προκύπτουν από τους εγκάρσιους και διαμήκεις αισθητήρες επιτάχυνσης, τη γωνία στροφής του τιμονιού αλλά και τους αισθητήρες “μεταφοράς βάρους” του αυτοκινήτου. Σε κανονικές συνθήκες η Stelvio Quadrifoglio με το σύστημα Q4 συμπεριφέρεται ως πισωκίνητο όχημα: 100% της ροπής μεταφέρεται στον πίσω άξονα. Όταν κάποιος τροχός φτάσει στο όριο της ολίσθησης το σύστημα μεταφέρει άμεσα μέχρι και το 50% της διαθέσιμης ροπής στον εμπρός άξονα χάρη στο ενεργό σύστημα μεταφοράς. Για την επίτευξη της μέγιστης ταχύτητας αντίδρασης στην ανακατανομή της ροπής το σύστημα ανιχνεύει διαφορές στην ταχύτητα περιστροφής ανάμεσα στους δυο άξονες, με αποτέλεσμα έναν – κορυφαίο για την κατηγορία –  έλεγχο σε πρόσφυση και αλλαγή κατεύθυνσης.

Τεχνολογία αιχμής για άψογο χειρισμό και εξαιρετική οδηγική απόλαυση
    (AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) and AlfaTM Active Torque Vectoring.
    Alfa DNATM Pro με λειτουργία Race.
    Σύστημα ανάρτησης με την τεχνολογία AlfaLinkTM, σύστημα ανάρτησης AlfaTM Active Suspension και το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία.
    Ενσωματωμένο σύστημα φρένων (IBS) με κεραμικά δισκόφρενα)

Σύμφωνα με τη φιλοσοφία της Alfa Romeo, τα ηλεκτρονικά βοηθήματα δεν πρέπει να είναι παρεμβατικά. Πρέπει απλώς να διευκολύνουν την οδηγική εμπειρία, η οποία επιβάλλεται να είναι συναρπαστική από μόνη της. Κι όλα αυτά χάρη, στα προσεκτικά σχεδιασμένο πλαίσιο και σύστημα ανάρτησης. Η Stelvio Quadrifoglio επιβεβαιώνει απόλυτα αυτή τη φιλοσοφία μέσα από τη στιβαρή και εξαιρετικά μελετημένη δομή του αμαξώματος, καθώς και την παρουσία, στον εξοπλισμό ενεργητικής ασφάλειας, πληθώρας εξελιγμένων συστημάτων που καθιστούν την οδήγηση ακόμα πιο συναρπαστική.

AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) και AlfaTM Active Torque Vectoring
Η Stelvio Quadrifoglio εξοπλίζεται με το AlfaTM Chassis Domain Control (CDC) και είναι η μόνη έκδοση που διαθέτει το διαφορικό AlfaTM Active Torque Vectoring στον βασικό εξοπλισμό.

Το CDC είναι ο “εγκέφαλος” της Stelvio Quadrifoglio και συντονίζει όλα τα ηλεκτρονικά συστήματα του αυτοκινήτου (όπως το AlfaTM DNA Pro selector, το σύστημα τετρακίνησης Q4 all-wheel drive, το σύστημα AlfaTM Active Torque Vectoring system, το σύστημα ανάρτησης AlfaTM Active Suspension και το ESC) επιτυγχάνοντας έτσι καλύτερες επιδόσεις και μέγιστη οδηγική απόλαυση. Η τεχνολογία Torque Vectoring βελτιστοποιεί την οδική συμπεριφορά και τονίζει τον σπορ χαρακτήρα του μοντέλου. Η συγκεκριμένη τεχνολογία βελτιώνει την πρόσφυση κατά τη διάρκεια της επιτάχυνσης, μειώνοντας την υποστροφή ή την υπερστροφή. Έτσι, ο οδηγός της Stelvio Quadrifoglio μπορεί να απολαμβάνει την οδήγηση με ταυτόχρονα υψηλά επίπεδα ασφαλείας, χωρίς περιττές παρεμβάσεις από το σύστημα ελέγχου ευστάθειας.

Alfa DNATM Pro με λειτουργία Race

Η Stelvio Quadrifoglio επιπλέον περιέχει το Alfa DNA Pro selector, το οποίο τροποποιεί τη δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου ανάλογα με την επιλογή του οδηγού: Dynamic, Natural, Advanced Efficiency (λειτουργία εξοικονόμησης ενέργειας) και Race (ιδανική για κορυφαίες επιδόσεις).

Σύστημα ανάρτησης με τεχνολογία AlfaLinkTM, σύστημα ανάρτησης AlfaTM Active Suspension και το πιο άμεσο σύστημα διεύθυνσης στην κατηγορία
Η εμπρός ανάρτηση του συστήματος AlfaLinkTM αποτελείται από διπλά ψαλίδια και άξονα “ημι-εικονικής διεύθυνσης” (semi-virtual steering axis), ο οποίος βελτιστοποιεί την απόσβεση της ανάρτησης, καθώς και την ακρίβεια του συστήματος διεύθυνσης. Στην πίσω ανάρτηση, χρησιμοποιείται ένα σύστημα τεσσάρων και μισού συνδέσμων, μία ακόμα πατέντα της μάρκας, προσφέροντας σε κάθε περίπτωση οδηγική απόλαυση και απαράμιλλη άνεση.

Το Alfa Active Suspension είναι ένα σύστημα το οποίο συνεχώς ελέγχει ενεργά τα αμορτισέρ για να μειωθεί η κλίση του αμαξώματος σε όλες τις συνθήκες οδήγησης. Συνεργάζεται συνεχώς με το CDC και το Alfa DNA Pro και διαμορφώνει τη λειτουργία του ανάλογα με την επιλεγμένη ρύθμιση, προφέροντας απαράμιλλη άνεση και οδική συμπεριφορά.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, και σε όλες τις ταχύτητες, με την Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio η οδήγηση γίνεται ενστικτώδης και φυσική, καθώς διαθέτει την καλύτερη στην κατηγορία του αμεσότητα στο τιμόνι (12.1:1).

Ολοκληρωμένο Σύστημα Πέδησης (IBS) και κεραμικά δισκόφρενα

Το Ολοκληρωμένο Σύστημα Πέδησης (Integrated Brake System – IBS) της Alfa Romeο που έκανε το ντεμπούτο του στην Giulia, δίνει το παρόν και στη Stelvio Quadrifoglio. Το καινοτόμο ηλεκτρομηχανικό σύστημα επιτρέπει τη συνεργασία ανάμεσα στο σύστημα ευστάθειας και το παραδοσιακό σέρβο εξασφαλίζοντας άμεση απόκριση των φρένων και επομένως, πολύ μικρές αποστάσεις ακινητοποίησης κατά το φρενάρισμα.

Κατανομή βάρους και αναλογία ισχύος προς βάρος
    (Η καλύτερη στην κατηγορία αναλογία βάρους/ισχύος (3,6 kg/HP) και η μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος -176 HP/L-)

Η Stelvio Quadrifoglio διαθέτει δύο κορυφαία χαρακτηριστικά που την καθιστούν το SUV με τις υψηλότερες επιδόσεις στην κατηγορία. Με απόβαρο 1.830 κιλά, το μοντέλο παρουσιάζει την καλύτερη αναλογία βάρους/ισχύος στην κατηγορία (3,6 κιλά/ίππο) και τη μεγαλύτερη πυκνότητα ισχύος (176 HP/l).

Αυτά τα εκπληκτικά χαρακτηριστικά, συνώνυμα με την οδηγική ευχαρίστηση, είναι απόρροια της τέλειας κατανομής βάρους ανάμεσα στον εμπρός και τον πίσω άξονα. Για να επιτευχθούν τα παραπάνω, οι μηχανικοί της Alfa Romeo τοποθέτησαν τα βαρύτερα επιμέρους τμήματα και υλικά κατασκευής όσο το δυνατό προς το κέντρο του αμαξώματος, και παράλληλα χρησιμοποίησαν εξαιρετικά ελαφριά υλικά στα μηχανικά μέρη και το αμάξωμα. Πιο συγκεκριμένα χρησιμοποιήθηκαν ανθρακονήματα (άξονας μετάδοσης) και αλουμίνιο (κινητήρας, αναρτήσεις, φρένα, πόρτες, εμπρός/πίσω φτερά και καπό).

Αξίζει να σημειωθεί ότι το μειωμένο βάρος δεν επηρεάζει σε καμία περίπτωση την κορυφαία στρεπτική ακαμψία του αυτοκινήτου, που εξασφαλίζει αντοχή, χαμηλά επίπεδα θορύβου και κορυφαία οδική συμπεριφορά ακόμα και υπό οριακές συνθήκες. Οι δε συνολικές διαστάσεις δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλες: μήκος 470 εκ., ύψος 168 εκ. και πλάτος 216 εκ.


Quadrifoglio: ένα σύμβολο του ιταλικού αγωνιστικού πνεύματος από το 1923

    Το σύμβολο τύχης εμφανίστηκε στην “RL” του Ugo Sivocci, που αγωνίστηκε στο Targa Florio το 1923.
    Από τότε αποτελεί το σύμβολο των αγωνιστικών αυτοκινήτων της Alfa Romeo, ενώ εμφανίζεται και σε επιλεγμένα μοντέλα παραγωγής από τη δεκαετία του ‘70.
    Σήμερα, το σήμα Quadrifoglio στη Giulia και τη Stelvio, “πιστοποιεί” τον σπορ και εξελιγμένο τεχνολογικά χαρακτήρα.

Πίσω από τη φιλοσοφία της Alfa Romeo για το Quadrifoglio, το θρυλικό σήμα που τοποθετείται από το 1923 στα αυτοκίνητα της μάρκας με τις εξαιρετικά υψηλότερες επιδόσεις, όχι μόνο στην πίστα, αλλά και σε ειδικές εκδόσεις παραγωγής, βρίσκεται η συνεχής αναζήτηση για την αγωνιστική υπεροχή, τα αποτελέσματα της οποίας μεταφέρονται σε αυτοκίνητα παραγωγής.

Η πρώτη Alfa Romeo που έφερε το σήμα Quadrifoglio ήταν μια “RL” που οδήγησε ο Ugo Sivocci όταν κέρδισε τον αγώνα Targa Florio το 1923, η πρώτη από τις συνολικά 10 νίκες της μάρκας στον συγκεκριμένο δημοφιλή αγώνα. Το ίδιο σύμβολο τύχης εμφανίστηκε και στην “P2” του Brilli Peri όταν κατέκτησε την κορυφή στον πρώτο “Παγκόσμιο Αγώνα Motor Racing” στη Monza το 1925, όπου η Alfa Romeo κέρδισε τον πρώτο από τους πέντε Παγκόσμιους Τίτλους. Στα τέλη του ’20 το σήμα Quadrifoglio χρησιμοποιήθηκε για να ξεχωρίζουν στην πίστα τα αυτοκίνητα της Alfa Romeo από εκείνα της “Scuderia Ferrari”.

Το 1950 και 1951, οι Giuseppe “Nino” Farina και Juan Manuel Fangio οδήγησαν τις διάσημες “Alfettas”, 158 και 159 στην κορυφή των δύο πρώτων αγώνων του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος της Formula 1. Έπειτα, τη δεκαετία του ‘60, το Quadrifoglio εμφανίστηκε στην “αγωνιστική” έκδοση της “Giulia”, στην “TI Super”, και στη συνέχεια για πολλές δεκαετίες και σε συνεργασία με την Autodelta τοποθετήθηκε από την “GTA” μέχρι την “33”, όπου ξεχωρίζουν δύο νίκες σε Παγκόσμια Πρωταθλήματα (1975 – 33 TT 12 και 1977 – 33 SC 12). Η αγωνιστική καριέρα της Alfa Romeo συνεχίστηκε τη δεκαετία του ‘80, όταν μετά την επιστροφή της στη F1 το 1980, σημείωσε πολλές επιτυχίες στους αγώνες touring (“GTV 6 2.5”), τον θρίαμβο στο “DTM” με την “155 V6 Ti” το 1993, καθώς και μια σειρά κατακτήσεων της “156 Superturismo” (1998-2004).

Επιπλέον, διάφορα αυτοκίνητα παραγωγής της Alfa Romeo έχουν φέρει με περηφάνεια το σήμα Quadrifoglio, το οποίο χρησιμοποιούνταν σε μοντέλα των δεκαετιών μεταξύ ‘60 και ’80 με εξαιρετικά υψηλές επιδόσεις. Σε μερικά από αυτά, το σύμβολο βρισκόταν πάνω στο αμάξωμα, ακόμα και αν δεν εμφανιζόταν στο όνομά τους – όπως στη “Giulia Sprint GT Veloce” ή τη “1750 GT Veloce”. Άλλα, από τη δεκαετία του ’80 και μετά, το Quadrifoglio περιλαμβανόταν στο επίσημο όνομά τους, όπως σε μερικές εκδόσεις της “33 Quadrifoglio Verde” ή της “164 Quadrifoglio Verde”.

Πρόσφατα, το σύμβολο Quadrifoglio επέστρεψε στην επικαιρότητα με το λανσάρισμα της Mito (2008) και της Giulietta (2010), καθώς και το 2014, με την παρουσίαση των νέων Mito και Giulietta. Σήμερα, και οι δύο στυλοβάτες της νέας γενιάς Alfa Romeo, Giulia και Stelvio, φέρουν το θρυλικό σήμα Quadrifoglio, το οποίο “πιστοποίει” την εκπληκτική ποιότητα σε επίπεδο κορυφαίων επιδόσεων, οδικής συμπεριφοράς, αναλογίας βάρους/ισχύος, ειδικών εξωτερικών και εσωτερικών χαρακτηριστικών στοιχείων, εξελιγμένων κινητήρων και γνήσιου Alfa Romeo ήχου.