Renault

ACEA για ηλεκτροκίνηση: Η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει

Όπως μπορούν να διαπιστώσουν από πρώτο χέρι οι επισκέπτες της Διεθνούς Έκθεσης Αυτοκινήτου της Γενεύης αυτή την εβδομάδα, η ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία βρίσκεται αντιμέτωπη με τεράστιο παγκόσμιο ανταγωνισμό, καθώς πραγματοποιεί τη μεταβολή από τον κινητήρα εσωτερικής καύσης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρίες σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα

Εκδήλωση για την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση και την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, πραγματοποίησε η ACEA. Με την ευκαιρία αυτή συγκεντρώθηκαν διεθνείς συντάκτες, ο διάσημος ακαδημαϊκός, Tommaso Pardi του Εθνικού Κέντρου Επιστημονικών Ερευνών της Γαλλίας και ο Πρόεδρός, Luca de Meo, με το ερώτημα: πώς μπορούμε να παραμείνουμε στον ανταγωνισμό;

Όπως εξήγησε ο κ. Pardi, σήμερα οι ξένοι κατασκευαστές ηλεκτρικών αυτοκινήτων προηγούνται στην κούρσα, καθώς διαθέτουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα έναντι της Ευρώπης. Έχουν επενδύσει νωρίτερα και είναι πιο καθετοποιημένοι στην αλυσίδα αξίας των μπαταριών, με ευκολότερη πρόσβαση στις πρώτες ύλες. Έχουν μεγαλύτερες οικονομίες κλίμακας και, κυρίως, δεν έχουν το βάρος της σταδιακής απόσυρσης 17 εκατομμυρίων αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης σε λίγο περισσότερο από δέκα χρόνια. Από την άλλη πλευρά, η Ευρώπη “έβαλε το “ηλεκτρικό” αµάξι µπροστά από το “µπαταρία” και οδήγησε σε στρατηγικές ξένες εξαρτήσεις.

Ποια είναι λοιπόν η λύση; Σύμφωνα με τα λόγια του Pardi, χρειαζόμαστε επειγόντως “μια ολοκληρωμένη και συντονισμένη” βιομηχανική πολιτική για την αυτοκινητοβιομηχανία, με μια πραγματική στρατηγική που θα συνδέει τα κομμάτια του παζλ της Πράσινης Συμφωνίας. Το μήνυμα του κ. Pardi ήταν σαφές: η Ευρώπη πρέπει να ξυπνήσει!

Ολιστική βιομηχανική στρατηγική από την ΕΕ

Τα μηνύματά του απηχούν το μανιφέστο της ACEA, όπου ζητάμε μια ολιστική βιομηχανική στρατηγική της ΕΕ σε όλα τα στάδια της αλυσίδας αξίας – από την Ε&Α, την εξόρυξη, τη διύλιση, τα εξαρτήματα και την κατασκευή- μέχρι τα δίκτυα φόρτισης, την ενέργεια, τα κίνητρα αγοράς και την ανακύκλωση.

Ο κ. de Meo υπογράμμισε ότι όλες αυτές οι προϋποθέσεις θα πρέπει να είναι σταθερές, ώστε να καταστεί δυνατή η τήρηση της ταχέως πλησιάζουσας ημερομηνίας σταδιακής κατάργησης των κινητήρων εσωτερικής καύσης το 2035. “Ως επιχειρηματικοί ηγέτες, θα κάνουμε τα πάντα για να θέσουμε τις εταιρείες μας σε θέση να συμμορφωθούν. Είμαστε εκεί για να προωθήσουμε την πρόοδο, να πιέσουμε την Ευρώπη να είναι καινοτόμος, και η ηλεκτροκίνηση είναι ένα από τα πεδία καινοτομίας όσον αφορά τις μεταφορές”, εξήγησε ο de Meo. “Δεν υπάρχει περίπτωση ο κλάδος να συστήσει την επιστροφή στο μηδέν, διότι δεν έχει νόημα και είναι κακό για το περιβάλλον”.

Η δέσμευση της βιομηχανίας για την ηλεκτροκίνηση είναι πεντακάθαρη, αλλά δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό μόνοι μας. Με αυτό κατά νου, μια ισχυρή και ουσιαστική ενδιάμεση αναθεώρηση του κανονισμού CO2 είναι ζωτικής σημασίας – κάτι που αναγνώρισε πρόσφατα και η Ursula von der Leyen. Και γι’ αυτό, θα πρέπει να καθορίσουμε με σαφήνεια τον τρόπο μέτρησης της επιτυχίας και τον τρόπο με τον οποίο θα καθορίσουμε αν βρισκόμαστε στη σωστή τροχιά για το 2035.

Μέχρι τότε, βασιζόμαστε στην ΕΕ να ανταποκριθεί στη σημαντική πρόκληση, θέτοντας τις κατάλληλες προϋποθέσεις-πλαίσιο: πρόσβαση σε σημεία φόρτισης, προσιτή πράσινη ενέργεια, κίνητρα αγοράς, φορολογικά συστήματα και πολλά άλλα. Ο μετασχηματισμός των δεξιοτήτων του εργατικού δυναμικού είναι επίσης ένα ουσιαστικό κομμάτι του παζλ.

Χρειάζεται ώθηση

Όπως το έθεσε ο Tommaso Pardi, “η αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι σαν πύραυλος – αλλά χρειάζεται ώθηση για να τεθεί σε τροχιά”. Μόνο αν συνεργαστούμε – σε όλο το οικοσύστημα της αυτοκινητοβιομηχανίας και με τους φορείς χάραξης πολιτικής – μπορούμε να δώσουμε στην αγορά την ώθηση που χρειάζεται.

Θα συνεχίσουμε αυτό το θέμα της συνεργασίας σε όλο το οικοσύστημα την επόμενη εβδομάδα κατά τη διάρκεια της δεξίωσης #FutureDriven στις Βρυξέλλες. Με αυτή την ευκαιρία, ο Alexander Vlaskamp, Διευθύνων Σύμβουλος της MAN Truck & Bus, ο Peter Wennink, Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ASML, και ο Leonhard Birnbaum, Διευθύνων Σύμβουλος της E.ON, θα συναντήσουν τον Luca de Meo και εμένα για να συζητήσουν πώς όλοι οι φορείς μπορούν να συνεργαστούν για να δημιουργήσουν πραγματικούς Ευρωπαίους πρωταθλητές και να μειώσουν την εξάρτηση από τους ξένους ανταγωνιστές. Αυτή υπόσχεται να είναι άλλη μια συναρπαστική και επίκαιρη συζήτηση!